abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105428491
Ik dacht idd ook 50. Ik heb maar een doos klaar gezet met maat 44 en maat 50. Maat 44 heb ik zelf ook niet zo veel. En maat 50 heel erg veel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 10 december 2011 @ 21:18:25 #27
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105428887
Jan was 2770 bij z'n geboorte en idd 50 was wat ruim, maar 44 zat weer wat krap door dat hij toch vrij lang was. Ach, de eerste week ligt dat kind ws toch in een omslagdoek, dus niemand ziet of de kleding te groot is moet je maar denken ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105429114
Wat een verschillen met die overgang van stoelen. Lijkt wel of de kindjes ook allemaal anders zijn :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105429181
Hoe zwaar is ze nu Vanyel?

Jelle zat al ruim over de 9 kilo heen toen we overgingen
pi_105429187
Sarah is sinds 2 weken over op de grote autostoel, maar die is denk ik al 10 kilo (moet donderdaag naar CB) en die zat echt in de breedte klem ik de mc.

En DJMO je kan ook zo een opvolgstoel kopen die hebben wij nu voor J die zit in de driepuntsgordel en is net even goedkoper.. Maar nog veel geld hoor.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_105429215
Mijn referentiekader klopt niet helemaal ik vond mijn kind ook helemaal niet klein.
Dat zelfs 42 te groot was zag ik helemaal niet.
Maar ik had wel zoiets van maat 44 ga je met 3kilo niet meer passen maar goed ik geef het mee. En ze kijkt maar wat ze er mee doet.
pi_105429587
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:24 schreef mrien het volgende:
Hoe zwaar is ze nu Vanyel?

Jelle zat al ruim over de 9 kilo heen toen we overgingen
Goeie vraag. Laatste weging was ze 7,7, maar dat is alweer tijden geleden. Denk rond 8,5 ofzo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 10 december 2011 @ 21:53:54 #33
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105430564
Wij hebben de mc pebble en daar past ventje niet lang meer in. Beentjes al ver buitenboord.
pi_105431985
Beentjes maakt niet uit hè Aventura. Het gaat om het gewicht en het hoofdje. Dat moet binnen de stoel vallen. Beentjes mogen erbuiten bungelen.
pi_105433242
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:19 schreef danic het volgende:
Beentjes maakt niet uit hè Aventura. Het gaat om het gewicht en het hoofdje. Dat moet binnen de stoel vallen. Beentjes mogen erbuiten bungelen.
Ik wilde net zeggen.. De beentjes van onze jongen zitten al gevaarlijk dicht bij de rand en hij is pas 6 wkn oud..
Dus hij kan nog wel even mee :)
pi_105445577
13kilo of oortjes boven de rand uit zijn de criteria om naar een vervolgstoel over te stappen en zelfs puck die vrij lang is zit daar nog binnen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_105445611
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 10:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
13kilo of oortjes boven de rand uit zijn de criteria om naar een vervolgstoel over te stappen en zelfs puck die vrij lang is zit daar nog binnen.
Bij de prenatal zeiden ze de rand van het hoofdje boven de rand. Dan over zetten.
*poef* nu is het weg
pi_105445629
Puck klaagt totaal niet en ondanks 10 kilo en 78cm of zo past het goed dus ik laat het nog zo. Het is de veiligste manier op dit moment.
The way you rock'n'roll
pi_105445643
Oh dan zou puck al over moeten kj maar ik doe dat nog niet.
The way you rock'n'roll
pi_105445663
Klagen doet Dottir ook niet, maar het ziet er zo oncomfortabel uit. Straks maar eens live kijken hoe het ook weer zat.

Over een uurtje is mijn kleine baby thuis O+
pi_105445714
Of ik kijk eens even wat ze er zelf van vinden.. Zolang het achterhoofd volledig wordt ondersteund mogen ze in de maxicosi. Beenlengte maakt volgens mc niet uit.
pi_105445747
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 10:31 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Bij de prenatal zeiden ze de rand van het hoofdje boven de rand. Dan over zetten.
die hoopten dat je eerder een nieuwe stoel zou komen kopen dan denk ik :D het is bij mijn weten echt de oren boven de rand uit.

Niet dat t veel boeit verder, het lijkt mij op een gegeven moment niet meer comfi, zo'n geprop in zo'n stoel.

Vanyel, mn kleinste weegt nu 8 kg maar we zijn wel overgegaan naar een andere stoel. Autorijden was op zn zachtst gezegd een uitdaging omdat ze alles, tot overgeven aan toe, bij elkaar krijste in de cosi. We hebben haar nu in een groep 0 + 1 combistoel van de Hema. Wél de cosi-versie dus met verkleiners erin, maar dan met de rijrichting mee. En sindsdien kan ik weer veilig autorijden omdat ik op de weg kan letten :')
:)
pi_105445942
Ik heb een voorbeeldig kind dus. Al houdt hij zich tegenwoordig vast aan de draagbeugel alsof hij een noodrem verwacht :')
The way you rock'n'roll
pi_105447648
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 10:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

die hoopten dat je eerder een nieuwe stoel zou komen kopen dan denk ik :D het is bij mijn weten echt de oren boven de rand uit.

Niet dat t veel boeit verder, het lijkt mij op een gegeven moment niet meer comfi, zo'n geprop in zo'n stoel.

Vanyel, mn kleinste weegt nu 8 kg maar we zijn wel overgegaan naar een andere stoel. Autorijden was op zn zachtst gezegd een uitdaging omdat ze alles, tot overgeven aan toe, bij elkaar krijste in de cosi. We hebben haar nu in een groep 0 + 1 combistoel van de Hema. Wél de cosi-versie dus met verkleiners erin, maar dan met de rijrichting mee. En sindsdien kan ik weer veilig autorijden omdat ik op de weg kan letten :')
Nee, dat geloof ik niet. Sofie pastte op dat moment nog in de cosi, en de andere stoel namen we al mee ivm een leuke actie. Had dus niks te maken met eerder verkopen.. Ik had het ook elders op internet gelezen. Naja, niet dat t uitmaakt enzo.

[ Bericht 4% gewijzigd door kaatjejannie op 11-12-2011 12:19:21 ]
*poef* nu is het weg
pi_105447898
Mette hebben we toen ze bijna 1 was in een andere autostoel gezet, die werd zo boos in de maxicosi. Maar ze woog toen pas 7,5 kilo ofzo.
De mevrouw in de winkel geloofde niet dat ze bijna een jaar was en was erg veroordelend naar ons. En toen ging Mette staan, langs dingen lopen, verder kruipen en rustig weer zitten. Toen was ze stil. Dat is het nadeel van een minikindje, ze past volgens mij nog steeds wel in de maxicosi :D ze is nu net 10 kilo volgens mij (bij 2 jaar en een maand).

Ik zou ook vooral kijken, is mijn kind qua ontwikkeling er klaar voor, heeft ze een sterk nekkie enz.
Als ik op gewicht had moeten wachten....
Wij hebben wel uitgebreid gepast en een Romer King genomen omdat zr daar het best in zat, het meest stevig zat, omdat ze zo'n smalletje was toen. Ik wilde eigenlijk een Tobi maar daar verzoop ze nog in.

Voor Wies gaat het allemaal niet uitmaken denk ik.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 11 december 2011 @ 12:50:15 #46
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105448781
Kan wel zijn dat beenlengte niet uitmaakt, maar als je knietjes in je nek zitten denk je er als baby wel anders over :P Nu overdrijf ik natuurlijk wel, en mannetje kan er denk ik nog wel een paar maanden in, maar begin voorjaar zullen we wel een autostoel moeten gaan kopen.

Iets anders, ik en man zijn best ziek geweest. Het begon vrijdagavond bij mijn man, en daarna was ik aan de beurt. We liepen allebei volledig leeg. Ik moest vooral heel veel overgeven. Ons mannetje had nergens last van, maar hij voelde duidelijk aan dat wij niet lekker waren. Dat liet hij weer merken door wat meer te huilen, niet weggelegd willen worden, etc. Ik voel me nu stukken beter, maar wel gesloopt. Zelf ziek zijn is een ding, maar allebei ziek zijn en een baby in huis is wat heel anders :')
pi_105448889
Wies slaapt ineens amper meer overdag, wat voor veel drama zorgt in de vooravond omdat ze dan compleet uitgeput is en over haar slaap heen is. We trainen nu met naar bed brengen overdag en in de vooravond. Maar dat lukt niet echt want ze gaat continu liggen zoals op de foto's...

Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 11 december 2011 @ 13:00:07 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105449145
Zo ligt onze knul ook altijd. Wies draait dan zeker ook al? Vanaf 7 uur heeft ventje daarom een slaapzak aan, daarin kan hij dat nog niet.
  zondag 11 december 2011 @ 13:04:18 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105449261
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 10:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik dacht ook oren, maar ik lees vrijwel overal het hoofdje...
pi_105449274
Zolang je baby niet klaagt zou ik zo lang mogelijk achteruit blijven vervoeren. Het is de veiligste manier.

Wies lijkt lang zo wickie!
The way you rock'n'roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')