ik ga voor dezenquote:Op vrijdag 9 december 2011 17:33 schreef 9611Niels het volgende:
Vanwege hun monopoliepositie. Denk ik.
quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:42 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Lol, ik heb er nieuw 80 euro voor betaald. Gewoon niet bij de eerste de beste kopen die je ziet.
quote:
Denken 80 euro een goede prijs is voor technologie uit de steentijdquote:Op vrijdag 9 december 2011 17:42 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Lol, ik heb er nieuw 80 euro voor betaald. Gewoon niet bij de eerste de beste kopen die je ziet.
Wat weer komt doordat zo'n beetje alle schoolboeken daarop gebaseerd zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:50 schreef Plantagehouder het volgende:
De meeste scholen/instellingen willen enkel werken met de TI-XX, zodoende is het niet mogelijk om als concurrent een succesvol product op de markt te zetten.
Bij het eindexamen mag je ook maar een beperkt aantal rekenmachines gebruiken. Het lijkt me dat als je als fabrikant met een nieuwe rekenmachine komt, je die ook wel toe kunt laten voegen aan dat lijstje. Het probleem zit bij de docenten (en in mindere mate bij de boeken).quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:50 schreef Plantagehouder het volgende:
De meeste scholen/instellingen willen enkel werken met de TI-XX, zodoende is het niet mogelijk om als concurrent een succesvol product op de markt te zetten.
Wat een onzinquote:Op vrijdag 9 december 2011 17:50 schreef Plantagehouder het volgende:
fixed,quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:39 schreef twiFight het volgende:
Die dingen kosten nog niet eens een paar tientjes euro om te maken. Maar zolang mensen braaf 120 euro (al dan niet verplicht door school) op tafel leggen dan hebben ze weinig reden om er minder voor te vragen.
Dat is gelukkig ook de reden dat de Minister het gebruik van rekenmachines wil terugdringen en meer wil doen met rekenvaardigheden:quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:54 schreef SwiffMeister het volgende:
Maarja, helaas is wiskunde op de middelbare school de laatste jaren steeds meer op rekenmachine-kunde gaan lijken.
Wat mij betreft verbieden ze de hele GR op het middelbaar onderwijs en gaan ze weer echt wiskunde geven. Daar zullen de hogescholen en universiteiten alleen maar blij mee zijn. Men leert dan immers een degelijke basis op de havo of het vwo en hoeft dat in het eerste jaar niet meer te leren wat nu helaas wel het geval is.
Hoofdrekenen is een zwaar overschatte vaardigheid.quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:19 schreef MWP het volgende:
[..]
Dat is gelukkig ook de reden dat de Minister het gebruik van rekenmachines wil terugdringen en meer wil doen met rekenvaardigheden:
Rekenmachine minder gebruiken in onderwijs
Rekenen op eindexamen
Mijn HP 48G was goedkoper bij de Escom, en dat ding is in 1993 gemaakt...quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:40 schreef Maisnon het volgende:
Heb er nog nooit zo over nagedacht, maar je hebt best een punt
Wat is er uberhaupt qua concurrentie?
Ik vind het een beetje jammer dat je zo'n stelling poneert zonder 'm te onderbouwenquote:Op vrijdag 9 december 2011 18:22 schreef MASD het volgende:
[..]
Hoofdrekenen is een zwaar overschatte vaardigheid.
quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:33 schreef 9611Niels het volgende:
Vanwege hun monopoliepositie. Denk ik.
Joh, ik zeg toch dat scholen er niet mee kunnen/willen werken. Heeft niks met toelaatbaarheid te maken.quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:53 schreef MWP het volgende:
[..]
Wat een onzinEr zijn ook alternatieve GR's van Casio, HP en Sharp die op het centraal eindexamen gebruikt mogen worden.
Het probleem ligt 'm er eerder in dat leerlingen die krengen niet weten te gebruiken, tenzij het schoolboek of de docent er uitleg bij geeft (want stel je voor dat zo'n leerling de Engelstalige handleiding moet gaan proberen te lezen...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |