Wel het een en ander, maar ik vermoed lang niet genoeg. Ik was eigenlijk heel passief bezig met het bij elkaar zoeken van de informatie en deze in de tabel te plaatsen. Niet echt veel opgenomen. We zullen zien, bedankt in ieder geval.quote:Op vrijdag 9 december 2011 02:47 schreef Sephael het volgende:
Als je dat ding zelf maakt onthoud je een heleboel, je bent dus gewoon bezig geweest met leren. Ik wens je veel succes... zometeen.
Omdat het anders niet past.quote:Op vrijdag 9 december 2011 02:52 schreef OeJ het volgende:
Waarom maak je er een onding van die A3-breed is? Ook niet echt snugger.
Het lezen van de tekst gaat niet fijn. Je springt voor mij gevoel van de hak op de tak. Ik voel mij ook niet betrokken omdat het vak niet benoemd wordt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 02:45 schreef Levolution het volgende:
Ik ben al de hele dag/nacht bezig met het maken van een tabel die het hele vak samenvat waarvan ik morgen (nee, straks om 09:00) een tentamen heb. Het onding is een A3 breed en 6 pagina's vol en bevat exact 1900 woorden (mooi hè?).
Maar nu heb ik toch geen tijd meer om dat hele ding te leren?Stop je al die moeite erin om het onoverzichtelijke vak een beetje overzichtelijk te maken, kost het zoveel tijd dat je niet aan het leren ervan toekomt.
Enige troost is dat ik nu in ieder geval een 'samenvatting' heb voor het hertentamen.
Een voldoende, daar ben ik al blij mee.quote:Op vrijdag 9 december 2011 08:13 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Het lezen van de tekst gaat niet fijn. Je springt voor mij gevoel van de hak op de tak. Ik voel mij ook niet betrokken omdat het vak niet benoemd wordt.
Volgende keer iets meer tijd er in steken en er een duidelijk geheel van maken
6/10
Amin, amin. Bedankt. Ik heb geen hekel aan religie (meer) trouwens. Vroeger was ik jong en blind.quote:Op vrijdag 9 december 2011 08:59 schreef zarGon het volgende:
Oeh, bijna 9 uur. Succes Levo. Allah yardımcın olsun (ik weet dat je een hekel aan religie, maar gezegde dit dat).
Klopt, maar het was echt een waslijst aan geneesmiddelen met indicaties, bijwerkingen, werkingsprofiel etc. Dat bleef niet hangen, want de één had als indicatie supraventriculaire tachycardie en de andere weer ventriculaire tachyaritmie. Heel veel shit dat door elkaar te halen is, niet te stampen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:17 schreef S1gnum het volgende:
Vaak is het maken van een samenvatting al genoeg om dingen te onthouden. Je bent actief bezig met het verzamelen van informatie voor het tentamen en daar ga je veel van onthouden.
hoewel ik nu sterk begin te bewijfelen of waterstof wel een metaal is.quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:05 schreef JoepdeFarizeeer het volgende:
Je kan het beste ezelsbruggetjes gebruiken in combinatie met opschrijven.
Je kan ook met je visuele cortex de woorden in je hoofd letter voor letter lezen en aan elke letter een kleur toekennen.
Bij bijvoorbeeld scheikunde gebruikte ik een woordje dat ik verzonnen had: Knalihag
volgens mij waren het alkalimetalen. Kalium, natrium, lithium, waterstof, zilver.
Een leraar van mij ooit zei eens: Ezelsbruggetjes zijn gemakzuchtige dingen, je kan beter je kennis paraat hebben, dat kan niemand van je afpakken.
Niet begrijpende dat een ezelsbruggetje altijd bij je blijft.
quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:08 schreef JoepdeFarizeeer het volgende:
[..]
hoewel ik nu sterk begin te bewijfelen of waterstof wel een metaal is.
ectoquote:Op vrijdag 9 december 2011 06:18 schreef Levolution het volgende:
Weinig slapen = koud hebben.
Lichaam is niet voldoende uitgerust om de boel fatsoenlijk warm te kunnen houden ofzo.
Dit inderdaad slaaptekort is best wel erg lijdenquote:Op zaterdag 10 december 2011 09:31 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
ecto
Even serieus, slaaptekort is zo kut man. Prikkende ogen die dichtvallen, prikkende huid, mond die raar voelt, koud en rillerig, knikkebollen etc. Oh herejezus wat heb ik daar een hekel aan. Succes man, je hebt altijd je hertentamen nog.
quote:
quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:25 schreef Levolution het volgende:
Maarja, dit tentamen heb ik naar mijn gevoel echt verneukt. Ik had daarna om 13:00 nog een tentamen van een keuzevak, die was veel makkelijker. Helemaal niet geleerd door het eerste vak, maar volgens mij wel gehaald. Ben toch wel blij vandaag.
Het was meer een overzicht. Direct uit de sheets leren was ondoenlijk, alles stond door elkaar. Normaal maak ik ook amper samenvattingen, maar hier was het echt nodig.quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:54 schreef Meloewa het volgende:
Samenvattingen maken is meestal verspilde tijd vind ik.
Je zit verkeerd denk ikquote:Op zaterdag 10 december 2011 12:41 schreef Panzermaus het volgende:
Ik zit vaak gewoon te laptoppen of eten en dan vind ik het fijn om de stoel naast me vrij te hebben. Als mensen erbij willen vragen ze het maar, dan krijgen ze 'nee' op het rekest. Niet praktisch.
Sowieso van die petjes met oordopjes in die je dapper aanstaren als je 's ochtends hun tas van de stoel pakt om te gaan zitten.
Waarheid als een koe.quote:Op zaterdag 10 december 2011 13:35 schreef hakunamatafaka het volgende:
In de bergen heb je geen tentamens, Levo!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |