Dat klinkt als een flinke ontsteking.
Ik ben maanden geleden voor het eerst sinds jaaaaaren naar de tandarts geweest omdat de pijn niet meer te houden was (ook flinke uitstralingen naar mijn nek en schouder). Ik ben bang voor de tandarts, en nogsteeds, maar de pijn was zo heftig dat ik gewoon moest gaan. Ik hield het niet meer. De pijn was al tijden aanwezig (en ik wist ook best dat er een gaatje zat aan de rand van mijn kies, helemaal achteraan), maar kwam op en nam dan weer af waardoor ik weer dagen door kon met paracetamol.
Onder een rotte kies zat een enorme ontsteking. De tandarts vertelde me dat dit zeer gevaarlijk kan zijn als je hiermee rond blijft lopen, aangezien er bepaalde bacterien in je bloedbaan kunnen komen wat je hart doorgaans niet zo kan waarderen.
De tandarts heeft een pus(!)bal doorgeprikt bij m'n tandvlees. Dit was op zich pijnloos, maar de GEUR die daar vanaf kwam deed me bijna laten overgeven.
Ik heb een flinke antibioticakuur meegekregen (10 dagen) en mocht toen terug komen. De kies is getrokken en de wond is daarna nog twee maal gespoeld met een middeltje waarvan ik de naam niet meer weet, maar het voelde erg KOUD aan, maar deed geen pijn.
Er is geen moraal van dit verhaal. Ik kan niet in je mond kijken en al zou ik dat kunnen, dan ben ik nog geen tandarts. Echter moet je wel echt even naar je tandarts gaan morgen. Misschien is het gewoon een gaatje (en damn, die kunnen pijn doen!), maar het zou ook een ontsteking kunnen zijn en die wil je niet te ver door laten woekeren. Ontstekingen in de kaak gaan vrijwel nooit vanzelf over!
*edit*
En na deze verschrikkelijke pijn gehad te hebben ga ik ook weer gewoon naar de tandarts.