abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 december 2011 @ 23:19:01 #1
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_105360083

En hier weer verder :) Zeikerds mogen achterwege blijven; dit topic is bedoeld om je accuduur in te vermelden.
  donderdag 8 december 2011 @ 23:20:54 #2
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_105360178
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2011 23:03 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee. De iPhone heeft de smartphone markt gerevolutionaliseerd. De iPhone heeft de smartphone aantrekkelijk gemaakt voor de gemiddelde consument. De iPhone heeft van de smartphone het populairste type mobiele telefoon gemaakt.

Maar de iPhone heeft niet de smartphone markt gecreëerd. Ik had al lang voor de iPhone uitkwam smartphones.
Apple heeft niet de smartphone gecreëerd, maar wel de markt ervoor.
  vrijdag 9 december 2011 @ 06:34:40 #3
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_105366236
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 23:20 schreef TimCook het volgende:

[..]

Apple heeft niet de smartphone gecreëerd, maar wel de markt ervoor.
Dat is toch precies wat hij zegt? :?

Bovendien is Apple gewoon ontzettend goed in het timen van het introduceren van nieuwe producten. Smartphone, tablet, mp3-spelers... Natuurlijk zijn ze niet innovatief in de zin van dat ze de 'allereerste' zijn, maar wel degene die een beweging op de markt veroorzaken omdat de consument toe is aan het nieuwste. Bovendien creëert Apple altijd vraag in plaats van dat ze aanbod invullen.
  vrijdag 9 december 2011 @ 06:48:32 #4
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_105366273
Apple was de eerste met een telefoon met capacitief multitouch scherm. De smartphones uit het pre-Apple tijdperk zijn niet te vergelijken met de smartphones van nu. Het is daarom onzinnig om te zeggen dat Apple 'niet de eerste' was. Niet de eerste waarmee? Ze waren wel degelijk de eerste met een smartphones die daadwerkelijk goed werkt zonder stylus.

Zelfde geldt voor de iPad. Omdat er in 2002 ooit een paar brakke tablets waren gemaakt, is Apple niet de eerste? Strikt genomen niet nee, maar de tablets zoals ze nu zijn zijn voor 100% een uitvinding van Apple.

Apple heeft dus wel degelijk de smartphonemarkt zoals deze nu is gecreëerd. Als ik een product X uitvind dat brak werkt maar wel nieuw is en ik verkoop er 2 van, heb ik dan de markt gecreëerd? Of is dat bedrijf Y die 10 jaar later een geheel nieuw product maakt met hetzelfde doel als product X maar er miljoenen van verkoopt?

[ Bericht 12% gewijzigd door TC03 op 09-12-2011 06:54:37 ]
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_105366585
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2011 06:48 schreef TC03 het volgende:
Apple was de eerste met een telefoon met capacitief multitouch scherm. De smartphones uit het pre-Apple tijdperk zijn niet te vergelijken met de smartphones van nu. Het is daarom onzinnig om te zeggen dat Apple 'niet de eerste' was. Niet de eerste waarmee? Ze waren wel degelijk de eerste met een smartphones die daadwerkelijk goed werkt zonder stylus.

Zelfde geldt voor de iPad. Omdat er in 2002 ooit een paar brakke tablets waren gemaakt, is Apple niet de eerste? Strikt genomen niet nee, maar de tablets zoals ze nu zijn zijn voor 100% een uitvinding van Apple.

Apple heeft dus wel degelijk de smartphonemarkt zoals deze nu is gecreëerd. Als ik een product X uitvind dat brak werkt maar wel nieuw is en ik verkoop er 2 van, heb ik dan de markt gecreëerd? Of is dat bedrijf Y die 10 jaar later een geheel nieuw product maakt met hetzelfde doel als product X maar er miljoenen van verkoopt?
Geen goede analogie. Smartphones waren lang voordat de iPhone uitkwam al populair. Dat smartphones van toen in vergelijking met nu zwaar achterhaald zijn, maakt niet uit. Destijds was Qtek (later HTC) een van de eersten die een telefoon en PDA wist te combineren, en ik heb mijn Qtek 1010 en 2020 met veel plezier gebruikt. En ruim de helft van mijn vrienden liep met een Orange SPV rond, lang voordat er iets over een iPhone bekend was.

Apple heeft de smartphone markt gerevolutioneerd door capacitieve schermen en een vingervriendelijke interface te brengen. Maar zeggen dat ze een geheel nieuwe markt hebben gecreëerd, puur omdat nu elke debiel een smartphone heeft, gaat wel erg ver.

Ik weet dat Apple-fans graag de hype geloven dat Apple alles uitgevonden heeft, puur omdat ze baanbrekende producten maken die aanslaan bij een groot publiek, maar probeer het wel een beetje realistisch te houden. Ik wil best erkennen dat de iPhone de markt vernieuwd en verbeterd heeft. Maar het publiek was er al. Dat bijna iedereen tegenwoordig een smartphone heeft, heeft meer te maken met het feit dat componenten veel goedkoper zijn, waardoor smartphones voor iedereen betaalbaar zijn.

Als je zegt dat de MacBook Air de markt voor Ultrabooks heeft gecreëerd, heb je veel meer gelijk.
pi_105366858
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2011 07:51 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Geen goede analogie. Smartphones waren lang voordat de iPhone uitkwam al populair. Dat smartphones van toen in vergelijking met nu zwaar achterhaald zijn, maakt niet uit. Destijds was Qtek (later HTC) een van de eersten die een telefoon en PDA wist te combineren, en ik heb mijn Qtek 1010 en 2020 met veel plezier gebruikt. En ruim de helft van mijn vrienden liep met een Orange SPV rond, lang voordat er iets over een iPhone bekend was.

Apple heeft de smartphone markt gerevolutioneerd door capacitieve schermen en een vingervriendelijke interface te brengen. Maar zeggen dat ze een geheel nieuwe markt hebben gecreëerd, puur omdat nu elke debiel een smartphone heeft, gaat wel erg ver.

Ik weet dat Apple-fans graag de hype geloven dat Apple alles uitgevonden heeft, puur omdat ze baanbrekende producten maken die aanslaan bij een groot publiek, maar probeer het wel een beetje realistisch te houden. Ik wil best erkennen dat de iPhone de markt vernieuwd en verbeterd heeft. Maar het publiek was er al. Dat bijna iedereen tegenwoordig een smartphone heeft, heeft meer te maken met het feit dat componenten veel goedkoper zijn, waardoor smartphones voor iedereen betaalbaar zijn.

Als je zegt dat de MacBook Air de markt voor Ultrabooks heeft gecreëerd, heb je veel meer gelijk.
QFT.

Vergeet de N95 niet.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 december 2011 @ 08:37:35 #7
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_105367024
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2011 07:51 schreef Splackavellie02 het volgende:
Maar zeggen dat ze een geheel nieuwe markt hebben gecreëerd, puur omdat nu elke debiel een smartphone heeft, gaat wel erg ver.
Waarom? Voor de iphone werden er 500%(!) minder smartphones verkocht dan NA de introductie van de iphone. En dan hebben we het echt over een tijdspanne van een maand of 3.

Je ziet dus jaren lang een percentage van een paar procent smartphones en de rest dumb phones, en na de introductie van de iPhone vliegt dat percentage naar 30%.

quote:
Ik weet dat Apple-fans graag de hype geloven dat Apple alles uitgevonden heeft, puur omdat ze baanbrekende producten maken die aanslaan bij een groot publiek, maar probeer het wel een beetje realistisch te houden. Ik wil best erkennen dat de iPhone de markt vernieuwd en verbeterd heeft. Maar het publiek was er al.
Maar gebruikte geen smartphone. Dus het marktPOTENTIEEL was er, maar de MARKT niet.

quote:
Dat bijna iedereen tegenwoordig een smartphone heeft, heeft meer te maken met het feit dat componenten veel goedkoper zijn, waardoor smartphones voor iedereen betaalbaar zijn.
Nou, de eerste iPhone was anders behoorlijk veel duurder dan alle andere smartphones toen op de markt. Dus ook dat gaat niet helemaal op.

Anyway, als je het 'evolueren' wil noemen, prima. Iedereen die in de handel zit noemt het 'creëren'. En het is slechts semantiek, we bedoelen hetzelfde.
pi_105367079
De N95... wát een gedrocht was dat zeg. Stond binnen een paar weken op Marktplaats bij mij, toen snel een iPhone uit de VS laten komen en nooit meer wat anders gekocht.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_105367090
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 december 2011 08:42 schreef Jarno het volgende:
De N95... wát een gedrocht was dat zeg. Stond binnen een paar weken op Marktplaats bij mij, toen snel een iPhone uit de VS laten komen en nooit meer wat anders gekocht.
Ik vond het een fantastisch toestel :)
pi_105367095
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 08:37 schreef Swetsenegger het volgende:
En het is slechts semantiek, we bedoelen hetzelfde.
Mee eens.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 december 2011 @ 08:55:31 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_105367239
De ziggo app is trouwens ook erg bruikbaar.
pi_105367374
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2011 08:43 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Écht? Als ik die icoontjes alleen al weer zie lopen de rillingen weer over m'n rug :D. Maar ieder z'n voorkeuren natuurlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_105367385
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 december 2011 08:55 schreef Swetsenegger het volgende:
De ziggo app is trouwens ook erg bruikbaar.
Op m'n iPad was het de eerste app ooit die welk iDevice dan ook die ik ooit gehad heb, vast deed lopen. :{. Echt gewoon vast dus.
  vrijdag 9 december 2011 @ 09:09:33 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105367439
Bestaat er eigenlijk een app waarmee je telefoongesprekken (uitgaand en inkomend) kunt opnemen? Heb vaak telefonische interviews en dat zou ideaal zijn.
Voor interviews ter plekke gebruik ik AudioNote (maar dan met iPad, daarop zijn de steekwoorden wat makkelijker in te typen), nu nog iets voor de telefonische variant.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 9 december 2011 @ 09:46:19 #15
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_105368163
Als ik tegen de bovenkant van mijn 4S (aan de achterkant) tik, resoneert er iets mee, alsof er iets loszit. Dat had ik niet met mijn vorige telefoon, zelfs niet nadat hij in 1000 stukken gevallen was. Zou dat van het tril onderdeel kunnen komen?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_105368260
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2011 08:43 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik vond dat ook een supertoestel. Het laatste goede toestel dat Nokia heeft geproduceerd. De N96 en N97 waren echt dramatisch slecht.
  vrijdag 9 december 2011 @ 10:08:17 #17
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_105368724
Mijn contract loopt nog een paar maanden, daarom nu 2ehands 3GS gekocht. Ook om te kijken of iPhone wel bevalt vóor ik een nieuw duur abo met 4s afsluit.

Paar vraagjes;

-hoe stel ik een mp3 in als ringtone?
-hoe maak ik internetverbinding met 3G? Momenteel lukt dit alleen via WIFI
-is het automatisch op zwart zetten van het beeld (screensaver) te stoppen of uit te stellen?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 december 2011 @ 10:12:47 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_105368839
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 december 2011 09:46 schreef k_i_m het volgende:
Als ik tegen de bovenkant van mijn 4S (aan de achterkant) tik, resoneert er iets mee, alsof er iets loszit. Dat had ik niet met mijn vorige telefoon, zelfs niet nadat hij in 1000 stukken gevallen was. Zou dat van het tril onderdeel kunnen komen?
Autofocus van de lens. Hebben alle smartphones met een behoorlijke camera.

Ik heb het hier gechecked met 2 iphone's 4s, 2 iphone's 4, een iphone 3gs, een galaxy S en een galaxy S II. En ik heb heel the interwebz afgegoogled ;)
  vrijdag 9 december 2011 @ 10:15:55 #19
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_105368921
8 days and counting. Damn, wat gaat het nu traag. Kan niet wachten tot ik hem in mn handjes heb. De youtube filmpjes met de Siri demo maken het er niet makkelijker op. :9~
You dont believe me ? Read this line again.
pi_105369210
Gebruikt iemand Siri nog wel eens? Ik heb het de eerste week een paar keer gebruikt, maar daarna is de lol er wel af...
pi_105369319
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 10:25 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Gebruikt iemand Siri nog wel eens? Ik heb het de eerste week een paar keer gebruikt, maar daarna is de lol er wel af...
Ik gebruik het als ik op de fiets zit en ik andere muziek wil luisteren. Makkelijker dan je iPhone uit je zak halen.
pi_105369551
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 december 2011 09:05 schreef Jarno het volgende:

[..]

Écht? Als ik die icoontjes alleen al weer zie lopen de rillingen weer over m'n rug :D. Maar ieder z'n voorkeuren natuurlijk.
Die camera was zo fantastisch, met name het filmen. Kraakhelder (iig voor die tijd).

Besturing vond ik ook fenomenaal, maar ik was toen ter tijd een echte Nokia-fan.
pi_105369596
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 09:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik vond dat ook een supertoestel. Het laatste goede toestel dat Nokia heeft geproduceerd. De N96 en N97 waren echt dramatisch slecht.
N95 8GB was ook nog goed he :) De rest was idd bagger. Vooral de N97, een toestel met een resistief scherm uitbrengen op t moment dat de Iphone 3gs al in de winkel lag.

Ontopic:

[ Bericht 20% gewijzigd door kikoooooo op 09-12-2011 11:31:59 ]
  vrijdag 9 december 2011 @ 12:33:24 #24
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_105373254
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 10:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Autofocus van de lens. Hebben alle smartphones met een behoorlijke camera.

Ik heb het hier gechecked met 2 iphone's 4s, 2 iphone's 4, een iphone 3gs, een galaxy S en een galaxy S II. En ik heb heel the interwebz afgegoogled ;)
Swets O+. Nu ik google op autofocus zie ik het ook. Maar, zo erg als hij het nu doet deed hij het niet, anders was het me al eerder opgevallen. Ik hoor het ook als ik hem neerleg :{. De 4 van mijn wederhelft heeft het ook niet. Ik vind het wel zonde, mijn telefoon klinkt nu als plastic made in China :'(.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_105373583
Morgen iPhone 4s halen O+.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')