Vloer op zand, hoezo fundering?quote:Op donderdag 8 december 2011 16:35 schreef made het volgende:
Huuuu, ga jij die nieuwe vloer op een fundering leggen ? Of aan de wanden storten ?
Dan neem ik aan dat je ook je fundering hebt laten doorrekenen door een constructeur ?
En dat je bij de gemeente een bouwvergunning hebt aangevraagd....
Ik zeg ook dat het puur preventief is. Een stukje foam van een paar tientjes of het risico dat je later een scheur in je muur of vloer krijgt. Is eigenlijk geen keuze, dat doe je gewoon. Niet dat je er wakker van hoeft te liggen als je het niet hebt, je huis blijft gewoon staan. Wat Blomke zegt, het oppervlak en de vorm spelen ook mee. Een klein vloertje van 3 bij 3 meter gaat probleemloos zonder foamrand. Een lange L-vormige kamer van 10 x 5 meter is al riskanter.quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:38 schreef Eelcotje84 het volgende:
Aannemer heeft mijn betonvloer hier gelegd..
Hij heeft geen foamrand of dergelijke aangehouden aan de muur. Er zet niks uit ofzo.
Als je het grondmechanisch doorrekend (en je weet hoe de ondergrond is opgebouwd) dan kun je dit gewoon aantonen. Geen hond die je gelooft, tot ze het zelf zien. Veen is gewoon niet meer dan dik water.quote:Op maandag 12 december 2011 15:56 schreef blomke het volgende:
Vooral steden in het westen van het land, zijn berucht om hun slappe veen(onder)grond; Gouda, Amsterdam, Leiden, Purmerend.....etc. Een laag zand erop, heeft amper effect; ik ken iemand die veel zand van een afgraving als ophoging in z'n veentuin kieperde....met als gevolg dat met het zand erop, de tuin sneller gezakt is. Hij kan nu bijna onder z'n huis doorkijken, dat is onderheid met palen van 9 meter of zo.
Wij branden van nieuwsgierigheid....quote:Op maandag 12 december 2011 16:26 schreef Ordos20 het volgende:
Maar goed: feit blijft, waar staat dit huis waar een nieuwe betonvloer in moet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |