abonnement Unibet Coolblue
pi_106337025
Ik ben niet helder genoeg om me nu in transforms te gaan verdiepen... Misschien wat experimenteren met extra elementen die je transformt? (spans in of om de links, ik roep maar wat)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 00:02:44 #227
298746 Dalando
18, niet meer gefrustreerd
pi_106337998
quote:
11s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:45 schreef Catch22- het volgende:
transform de content eens ipv de container
?
Spel-, taal- en grammaticafouten voorbehouden.
994a040db3f025e25771e045468fc121
  dinsdag 3 januari 2012 @ 00:05:32 #228
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106338140
zet een div om de inhoud van die toolbox en rotate die, ipv dat je de toolbox transformed
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_106338808
Hij rotate om het middelpunt. Je moet even het rotatiepunt op "bottom left" zetten (-webkit-transform-origin voor webkit, de rest weet je dan wel te googlen) en dan de toolbox nog even op de goede plek zetten.

Bottom left in dit geval omdat hoeveel links er ook bijkomen, dat punt altijd vaststaat. Top left kan ook.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:54:28 #230
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106365486
Ik deed even de inhoud op 97% breedte en ik kreeg dit:


De boel werd naar beneden gebumpt. Bij gewone grootte had ik een horizontaal balkje en ik deed doen overflow: hidden; op m'n body, en blijkbaar heeft het het bovenstaande probleem ook opgelost.

Slim of overflow: hidden; op de hele body te doen? Ik vind het wel prima :)

edit: overflow-x dus :+

[ Bericht 10% gewijzigd door Mirel op 03-01-2012 19:04:06 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_106365993
Hoi :)
ik heb zojuist deze 'tutorial' http://www.dynamicdrive.c(...)hover_image_gallery/ gevolgd om social media icons een leuk hover effect te geven, maar het hover effect werkt niet.
Ik heb het op deze pagina gezet; http://lucsenden.nl/index.html

Kan iemand mij helpen met wat ik fout doe?
Ik heb hiervoor al andere effecten geprobeerd maar ook daar werkte het hover effect niet dus ik doe vast iets fout.
pi_106366028
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:54 schreef Mirel het volgende:

Slim of overflow: hidden; op de hele body te doen? Ik vind het wel prima :)

edit: overflow-x dus :+
Zelfde verhaal weer, alleen slim als je écht een hekel hebt aan mensen met kleine schermen en die zoveel mogelijk van je site wilt weren.

Echt, je moet het zelf weten, maar als je serieus publiek wilt bereiken met je website, zou ik me toch een beetje aan de normale toegankelijkheidseisen houden...

Overigens lijkt het op je screenshot dat die knopjes rechts de rest van je site naar beneden drukken... Geef ze horizontaal eens een pixel meer ruimte, dat voorkomt ditsoort problemen door (waarschijnlijk) afrondingsfouten...
pi_106366235
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:06 schreef Vanillax het volgende:
Hoi :)
ik heb zojuist deze 'tutorial' http://www.dynamicdrive.c(...)hover_image_gallery/ gevolgd om social media icons een leuk hover effect te geven, maar het hover effect werkt niet.
Ik heb het op deze pagina gezet; http://lucsenden.nl/index.html

Kan iemand mij helpen met wat ik fout doe?
Ik heb hiervoor al andere effecten geprobeerd maar ook daar werkte het hover effect niet dus ik doe vast iets fout.
Je link doet het niet. En ik zie uberhaupt geen social media icoontjes op je pagina.
pi_106366300
KomtTijd, er staat rechtsbovenaan op dit moment 1 youtube icoontje, omdat ik even aan het uitproberen was met dat effect. (Tegen contact aangeplakt, is ook niet de bedoeling maar ik wil eerst even dat dat effect werkt.)

http://www.dynamicdrive.c(...)hover_image_gallery/
Dit is de link.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:18:04 #235
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106366497
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:07 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Zelfde verhaal weer, alleen slim als je écht een hekel hebt aan mensen met kleine schermen en die zoveel mogelijk van je site wilt weren.

Echt, je moet het zelf weten, maar als je serieus publiek wilt bereiken met je website, zou ik me toch een beetje aan de normale toegankelijkheidseisen houden...

Overigens lijkt het op je screenshot dat die knopjes rechts de rest van je site naar beneden drukken... Geef ze horizontaal eens een pixel meer ruimte, dat voorkomt ditsoort problemen door (waarschijnlijk) afrondingsfouten...

Ja dat is dus gefixed door overflow-x op hidden te zetten (y op visible want opera pakte die niet uitzichzelf :').
Wat er nu gebeurt met kleine schermen in de breedte is dat de boel naar beneden gedrukt wordt, dus volgens mij heb ik het allemaal wel gefixed hoor. Alleen dat @Media met het menu nog.

Kijk maar :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_106366629
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:14 schreef Vanillax het volgende:
KomtTijd, er staat rechtsbovenaan op dit moment 1 youtube icoontje, omdat ik even aan het uitproberen was met dat effect. (Tegen contact aangeplakt, is ook niet de bedoeling maar ik wil eerst even dat dat effect werkt.)

http://www.dynamicdrive.c(...)hover_image_gallery/
Dit is de link.
Hij doet het prima maar je kunt er niet over hoveren aangezien er andere elementen voorstaan.

Ga in hemelsnaam je HTML eens fatsoenlijk indenten, hier is niet mee te werken.
pi_106366760
KomtTijd, ik stel een normale vraag, is wel zo sociaal als je daar ook normaal op reageert. -.-
Dat het niet geindent is komt doordat ik net een CMS van de host heb uitgeprobeerd en die plakt het fijn allemaal achter elkaar.

Welke elementen staan er dan voor? Die van het menu?
pi_106366779
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:18 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ja dat is dus gefixed door overflow-x op hidden te zetten (y op visible want opera pakte die niet uitzichzelf :').
Wat er nu gebeurt met kleine schermen in de breedte is dat de boel naar beneden gedrukt wordt, dus volgens mij heb ik het allemaal wel gefixed hoor. Alleen dat @Media met het menu nog.

Kijk maar :)
[ afbeelding ]
Door overflow-x op hidden te zetten van je body, verwijder je de scrollbalk en is de hele rechterkant van je website dus onzichtbaar voor mensen met een kleiner scherm. In jouw geval betreft het dan dus alleen de menubalk aangezien de rest meestrecht. Maar dat lijkt me nou juist ongeveer het belangrijkste element van de pagina.
pi_106366859
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:24 schreef Vanillax het volgende:
KomtTijd, ik stel een normale vraag, is wel zo sociaal als je daar ook normaal op reageert. -.-
Dat het niet geindent is komt doordat ik net een CMS van de host heb uitgeprobeerd en die plakt het fijn allemaal achter elkaar.

Welke elementen staan er dan voor? Die van het menu?
Wat reageer ik niet normaal dan?

Het zijn inderdaad de elementen van het menu die ervoor staan, wat je direct gezien had als je firebug even gebruikt had.

WBT dat CMS nog een advies: Niet gebruiken :X Als er ditsoort bagger uitkomt... Sowieso is het misschien makkelijker om eerst een statische pagina te maken en die later om te bouwen tot template.
pi_106366915
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:21 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Hij doet het prima maar je kunt er niet over hoveren aangezien er andere elementen voorstaan.
Niet helemaal waar, je kunt wel hoveren. Maar veel zin heeft het niet, want het is gewoon een plaatje. Bij een linkje heeft het meer effect.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:28:52 #241
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106366965
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:24 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Door overflow-x op hidden te zetten van je body, verwijder je de scrollbalk en is de hele rechterkant van je website dus onzichtbaar voor mensen met een kleiner scherm. In jouw geval betreft het dan dus alleen de menubalk aangezien de rest meestrecht. Maar dat lijkt me nou juist ongeveer het belangrijkste element van de pagina.
Ja maar daar ben ik ook nog mee bezig, dat zei ik ook in een van de vorige posts :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_106366973
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:27 schreef Light het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, je kunt wel hoveren. Maar veel zin heeft het niet, want het is gewoon een plaatje. Bij een linkje heeft het meer effect.
Hij heeft de hover keurig op de img, dus dat maakt niet uit. je kunt er nog niet op klikken, maar een linkje eromheen zetten is natuurlijk een fluitje van een cent.
pi_106366982
Nou ik had de CMS van one.com nog nooit gezien dus ik wilde gewoon even kijken of het wat was, maar niet bepaald dus. :s

Ik ga eens even uitzoeken wat firebug is x')
pi_106367079
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:29 schreef Vanillax het volgende:
Nou ik had de CMS van one.com nog nooit gezien dus ik wilde gewoon even kijken of het wat was, maar niet bepaald dus. :s

Ik ga eens even uitzoeken wat firebug is x')
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/
danwel
http://code.google.com/chrome/devtools/

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:28 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ja maar daar ben ik ook nog mee bezig, dat zei ik ook in een van de vorige posts :P
^O^
pi_106367142
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:29 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Hij heeft de hover keurig op de img, dus dat maakt niet uit. je kunt er nog niet op klikken, maar een linkje eromheen zetten is natuurlijk een fluitje van een cent.
Ah, ik had die img:hover gemist. Die werkt idd wel (als ik de main content div weggooi).
pi_106394653
Hallo

Ik heb een klein probleempje op deze pagina,

1
2
3
4
5
6
.regel
 {clear:both; background-color:blue;}
    .label
        {text-align: right; padding:0 20 0 0 px; width:25%;float:left; background-color:green; }
    .content
        {text-align: left; background-color:yellow; position: relative; }

En dit is de HTML

1
2
3
4
5
<div class="regel"><div class="label">1997 - 2001</div><div="content">Larenstein (Hogeschool), Velp (Paesi Bassi) <br /> 

Tecnologia degli alimenti (Management della qualitŕ)<br /> 

(llivello bachelor, ISCED 5)</div></div>
Nu wil ik graag dat de tweede en derde regel onder de Larenstein komen. Hoe doe ik dit? Ik heb idee dat het heel simpel is, maar ik kom er niet achter.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:13:32 #247
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106394747
Dit is wel een goed voorbeeld wanneer je wél een table gebruikt :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_106394920
Wat Cacht22 zegt.

En in quirksmode werken is ook nooit een goed idee.
pi_106395263
Sorry verkeerd topic :P.
pi_106402244
Bedankt. Ik kreeg echter een ingeving en het is alsnog gelukt :)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
<style type="text/css">
     
    .regel
 {clear:both; padding:5px; }
    .label
        {text-align: right; width:30% ;float:left; background-color:green; }
    .content
        {text-align: left; padding-left:30px;  background-color:yellow; margin-left:30%;  }
</style>
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:58:42 #251
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106412939
Ik heb bijna alle afstanden op m'n website op 10px gezet. Als je op een post klikt, heb ik ingesteld dat er rechts in het venster een Facebook knop zit. Die moet eigenlijk ook 10px afstand hebben, boven en rechts, maar tijdens het laden wipt 'ie ineens iets naar links. Druk maar een paar keer op F5. Wat is dat nou weer? :')
When all else fails, you always have delusion.
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:02:36 #252
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106413159
Geen idee, hij zit volgens mij sowieso niet in de flow. Hij heeft geen breedte of wel?

Je moet ook even de overflow hidden van je P weghalen (staat in je reset) want ik krijg scrollbalken op elke P.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_106413357
Blijkbaar doet één van je scripts er nog iets mee, zal dat addthis script wel zijn...

Zou je trouwens niet eens wat scripts en stylesheets samenvoegen? En bijvoorbeeld gewoon één JS library gebruiken in plaats van 3? Je head is letterlijk langer dan je body.
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:08:21 #254
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106413437
Al die crap in de header is van de theme. Ik zal eens kijken wat ik er nog meer uit kan slopen.
When all else fails, you always have delusion.
pi_106413584
Tussen alle resets doorspittend (echt, wie ooit verzonnen heeft dat dat praktisch is... |:( ), kwam ik dit regeltje tegen in widget74.css:
1
2
3
 .addthis_default_style .at300b, .addthis_default_style .at300bo, .addthis_default_style .at300m {
    padding: 0 2px;
}
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:17:28 #256
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106413874
Ik heb alleen een normalize.css.

Ik heb het idee dat hij gewoon wat zooi bijelkaar raapt en dat samenvoegt.

jQuery en mootools samen gebruiken is al vragen om issues. Ik zie dat je mootools gebruikt voor slimbox, kijk eens naar fancybox/fancyapps (zo heet het nu geloof ik).
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:19:00 #257
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106413948
Dat staat dus ergens op die site? (wat is een reset? :P)

Ik heb dat hele regeltje gekopieerd en padding op 0 geforceerd. Ik kon het niet neerzetten in de gewone .addthis, neeeee het moest in die ellenlange naam :')

Maar dat van overflow-x op hidden en y op visible hadi k dus in mijn body, want als ik dat weghaal heb ik dit: www.mirelmasic.nl met scrollbalkje. Ik probeerde het te overriden in p{ maar dat werkte niet. Wist niet dat ik dat probleem had :')
When all else fails, you always have delusion.
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:19:37 #258
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106413974
quote:
11s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:17 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb alleen een normalize.css.

Ik heb het idee dat hij gewoon wat zooi bijelkaar raapt en dat samenvoegt.

jQuery en mootools samen gebruiken is al vragen om issues. Ik zie dat je mootools gebruikt voor slimbox, kijk eens naar fancybox/fancyapps (zo heet het nu geloof ik).
Slimbox testte ik voor nextgen gallery maar vind het lelijk, dus gebruik het niet. Zal het even verwijderen.
When all else fails, you always have delusion.
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:25:38 #259
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106414222
quote:
11s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:17 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb alleen een normalize.css.

Ik heb het idee dat hij gewoon wat zooi bijelkaar raapt en dat samenvoegt.

jQuery en mootools samen gebruiken is al vragen om issues. Ik zie dat je mootools gebruikt voor slimbox, kijk eens naar fancybox/fancyapps (zo heet het nu geloof ik).
normalize.css van wat? En wat raap ik bij elkaar? Alle crap die erin zit is van het theme zelf. Langzaam maar zeker zit ik steeds meer crap eruit te slopen.
When all else fails, you always have delusion.
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:28:44 #260
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106414358
http://www.onraad.com/blog/normalize-css/
quote:
normalize.css ‘normaliseert’ je css-code. Websitebouwers gebruiken eigenlijk gewoon voor elke website een reset.css-document. normalize.css gaat nog een stapje verder.
Het is een aanpasbaar CSS-document – zijn ze dat niet allemaal… – dat ervoor zorgt dat browsers alle elementen consistent renderen. De css-code voldoet aan de huidige standaarden. Het document houdt rekening met de eigenaardige trekjes van ongewenste browsers.

Hoe werkt normalize.css:

Verwijdert geen nuttige standaardinstellingen
corrigeert bugs en algemene browserinconsequenties
rgemakkelijkt het gebruik van css
geeft ook nog eens uitleg bij wat de gebruikte css-code precies doet
Doet eigenlijk wat een reset zou moeten doen, maar reset stylesheets zijn vaak wat log. Ik raad je overigens niet aan om de huidige structuur al te veel om te gooien, gaat je problemen opleveren.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:36:30 #261
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106414661
Oh dat van de p is opgelost. Helemaal bovenaan in de css staat body gegroepeerd met heel veel dingen. En op al die dingen stond die overflow dus ingesteld. Gefixed door p daar uit te halen ^O^

Ik heb een ander verzoekje. Ik wil graag deze website ook op m'n portfolio zetten: http://1586563.huweb.nl Het was van een conceptopdracht waar we hard aan hebben gewerkt en ik vind het jammer dat 'ie ergens tijdens het eraan werken kapot ging. In IE is de hele layout enorm naar de klote.

Misschien een hoog verzoekje, maar kan iemand kijken wat de fout is, of waar de fout kán liggen?

[ Bericht 13% gewijzigd door Mirel op 05-01-2012 01:01:56 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_106415211
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:36 schreef Mirel het volgende:
Oh dat van de p is opgelost. Helemaal bovenaan in de css staat body gegroepeerd met heel veel dingen. En op al die dingen stond die overflow dus ingesteld. Gefixed door p daar uit te halen ^O^
so much for:
quote:
rgemakkelijkt het gebruik van css
:')_!
pi_106415405
Ik vind het ook wel zo pretttig werken hoor, een normalize.css
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:52:36 #264
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106415437
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:48 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

so much for:

[..]

:')_!
Ik heb daar nooit eerder van gehoord en momenteel heb ik geen zin om daar nu naar te kijken :6
When all else fails, you always have delusion.
pi_106417518
Nog bedankt voor de hulp van gisteren, het is nu opgelost :D
(Ik ben een zij trouwens..)

Ik zit nu met het volgende probleem, namelijk de contactpagina.
Ik heb een leuk formulier gebruitkt dat al bij de template zat maar ik heb echt geen idee hoe ik het moet laten functioneren.. Je kan alles invullen etc maar wanneer ik op versturen klik gebeurd er niks.

Ik gok zo dat ik dan iets in een javascript bestand moet veranderen? of de css misschien.. Ik moet ergens het email adres opgeven waar het heen moet..
Dit is de website; http://www.lucsenden.nl/contact.html
pi_106417987
Je hebt helemaal geen form-element?
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:44:24 #267
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106418104
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:48 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

so much for:

[..]

:')_!
dat tweede ging over een normalize css niet over een reset
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_106418139
Nee.. dat stond ook niet in de template namelijk.
Het hele zooitje staat in een ul id...
pi_106418202
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:45 schreef Vanillax het volgende:
Nee.. dat stond ook niet in de template namelijk.
Het hele zooitje staat in een ul id...
Ga je eerst eens inlezen over forms dan.
pi_106419734
Pff, kom er echt niet uit. Heb ik een kant en klaar formulier genomen, opent hij gewoon een nieuwe mail met wat tekst erin.. Dat is niet de bedoeling.
Een 'mailform' opent dat een nieuwe mail met tekst erin, of kan dat ook direct vanaf de site mailtjes versturen? Want dat is wat ik wil..
Dan weet ik of ik naar het goede zoek :P
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:24:44 #271
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_106419865
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:21 schreef Vanillax het volgende:
Pff, kom er echt niet uit. Heb ik een kant en klaar formulier genomen, opent hij gewoon een nieuwe mail met wat tekst erin.. Dat is niet de bedoeling.
Een 'mailform' opent dat een nieuwe mail met tekst erin, of kan dat ook direct vanaf de site mailtjes versturen? Want dat is wat ik wil..
Dan weet ik of ik naar het goede zoek :P
Je hebt als form action (de actie die wordt uitgevoerd als je op submit klikt) nu "mailto:" dat betekent inderdaad dat hij gewoon het standaard mailprogramma van de gebruiker opent. Wat je moet doen is je action linken naar een PHP script die de mailafhandeling doet.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_106419921
Ah, bedankt! :)
Dan ga ik weer even googlen. :)
pi_106421771
Ik bedacht me net dat ik het pas op school over PHP mail forms heb gehad -.-
Dussss, ik heb nu op http://www.lucsenden.nl/contact.php een form staan.
Alleen ik snap niet hoe ik het email adres op moet geven waar het heen gestuurd moet worden.
Ik dacht dus bij 'mail' maar dat is het niet want dat krijg ik de melding dat het fout is gegaan.
  donderdag 5 januari 2012 @ 00:06:24 #274
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_106421943
Post je mail script eens in het php topic.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 5 januari 2012 @ 00:06:50 #275
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106421970
When all else fails, you always have delusion.
pi_106422357
Er is hier ook echt overal een topic voor, haha. Thx.
pi_106422883
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:03 schreef Vanillax het volgende:
Ik bedacht me net dat ik het pas op school over PHP mail forms heb gehad -.-
Dussss, ik heb nu op http://www.lucsenden.nl/contact.php een form staan.
Alleen ik snap niet hoe ik het email adres op moet geven waar het heen gestuurd moet worden.
Ik dacht dus bij 'mail' maar dat is het niet want dat krijg ik de melding dat het fout is gegaan.
:{ Je hebt serieus een les over PHP mail forms gehad, en je krijgt het nieteens voor elkaar een e-mail adres in te vullen? Of uberhaupt <form> tags om je formulier te zeten???? Wat heb je daar in hemelsnaam zitten doen dan? Ik krijg hier een beetje het gevoel dat we je huiswerk zitten maken met al deze ultieme beginnersvragen... Ga eerst maar eens zelf wat uitzoeken.
  donderdag 5 januari 2012 @ 01:01:43 #278
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106424044
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:36 schreef Mirel het volgende:
Ik heb een ander verzoekje. Ik wil graag deze website ook op m'n portfolio zetten: http://1586563.huweb.nl Het was van een conceptopdracht waar we hard aan hebben gewerkt en ik vind het jammer dat 'ie ergens tijdens het eraan werken kapot ging. In IE is de hele layout enorm naar de klote.

Misschien een hoog verzoekje, maar kan iemand kijken wat de fout is, of waar de fout kán liggen?
:@ :@ :@
When all else fails, you always have delusion.
pi_106424203
Was het niet dat IE in quirksmode ging als het doctype niet op de eerste regel staat? (heb zelf geen IE dus kan het niet testen, maar misschien ook wel handig om te vermelden welke versie het mis gaat)
Enneuh, niet om het één of ander, maar dat menu is ook compleet ontoegankelijk op minder grote schermen.
pi_106431928
quote:
5s.gif Op donderdag 5 januari 2012 01:06 schreef KomtTijd... het volgende:
Was het niet dat IE in quirksmode ging als het doctype niet op de eerste regel staat? (heb zelf geen IE dus kan het niet testen, maar misschien ook wel handig om te vermelden welke versie het mis gaat)
Enneuh, niet om het één of ander, maar dat menu is ook compleet ontoegankelijk op minder grote schermen.
Spijker op z'n kop, waarde KomtTijd...

1<!DOCTYPE html>
op de eerste regel van de html zou het probleem moeten verhelpen.

Of een van de overige: http://www.w3.org/QA/2002/04/valid-dtd-list.html
Maar who cares, ik gebruik gewoon altijd HTML5 :P.
pi_106432204
quote:
6s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:27 schreef picodealion het volgende:

[..]
Maar who cares, ik gebruik gewoon altijd HTML5 :P.
Ik vraag me sowieso af waarom we vroeger altijd met die moeilijke HTML4-doctypes liepen te kutten, als het ook gewoon zo kan.
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:36:13 #282
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106432214
Dit staat er gewoon op de 1e en 2e regel
1
2
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
quote:
5s.gif Op donderdag 5 januari 2012 01:06 schreef KomtTijd... het volgende:

Enneuh, niet om het één of ander, maar dat menu is ook compleet ontoegankelijk op minder grote schermen.
Ja ach. Dit was 6 maanden terug voor een schoolopdracht gemaakt. Ik wil alleen even het menu fixen voor IE :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_106432278
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:36 schreef Mirel het volgende:
Dit staat er gewoon op de 1e en 2e regel
[ code verwijderd ]
eh nee, op regel 6 en 7 om precies te zijn.
-edit- oh je hebt er inmiddels de html5 doctype ingezet.

Je mist nu wel je <html> opentag.
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:39:30 #284
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106432324
Zonder doctype hoef je niet eens te proberen iets in IE goed te krijgen...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:41:07 #285
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106432380
Ik dacht altijd dat het een css fout was. Maar ik heb iets van 12 van die doctypes van de pagina geprobeerd, en het werkt niet. Ik weet niet meer wanneer deze fout optradt maar de doctype hadden we vanaf het begin al.

Zo issie gewoon:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head profile="http://gmpg.org/xfn/11">
    <title><?php bloginfo('name'); ?><?php wp_title(); ?></title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="<?php bloginfo('html_type'); ?>; charset=<?php bloginfo('charset'); ?>" />    
    <meta name="generator" content="WordPress <?php bloginfo('version'); ?>" /> <!-- leave this for stats please -->
    <link rel="stylesheet" href="<?php bloginfo('stylesheet_url'); ?>" type="text/css" media="screen" />
    <link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="RSS 2.0" href="<?php bloginfo('rss2_url'); ?>" />
    <link rel="alternate" type="text/xml" title="RSS .92" href="<?php bloginfo('rss_url'); ?>" />
    <link rel="alternate" type="application/atom+xml" title="Atom 0.3" href="<?php bloginfo('atom_url'); ?>" />
    <link rel="pingback" href="<?php bloginfo('pingback_url'); ?>" />
    <?php wp_get_archives('type=monthly&format=link'); ?>
    <?php //comments_popup_script(); // off by default ?>
    <?php wp_head(); ?>
</head>
<body> 
When all else fails, you always have delusion.
pi_106432592
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:41 schreef Mirel het volgende:
Ik dacht altijd dat het een css fout was. Maar ik heb iets van 12 van die doctypes van de pagina geprobeerd, en het werkt niet. Ik weet niet meer wanneer deze fout optradt maar de doctype hadden we vanaf het begin al.

Zo issie gewoon:
[ code verwijderd ]

Ik weet niet hoe je html daar geoutput wordt maar het staat nog steeds pas op de 6e regel. De eerste 5 regels van je html zijn gewoon blanco. Daar gaat het mis.
pi_106432593
Bekijk je paginabron eens. Er komen toch echt ergens 5 witregels vandaan.
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:51:06 #288
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106432718
In m'n header.php is dat niet zo :(

OH, ik weet nog ooit dat er iets was met vage javascript die begon voor de html. Ik weet niet meer hoe ik die javascript eruit had geflikkerd maar dit is er dus nog.
When all else fails, you always have delusion.
pi_106432745
Misschien staat de openingstag in je index.php niet bovenaan?

-edit- sluit wel aan bij dat verhaal ja.
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:55:12 #290
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106432864
Ik zal hier eens naar kijken http://wordpress.stackexc(...)ines-before-html-tag

Maar thanks, nu weet ik waar ik naar moet zoeken :)

edit! gevonden: http://feed2.w3.org/docs/error/WPBlankLine.html

ik had lege regels in functions.php. Ik denk dat ik die ook nog zelf daar heb neergezet omdat het makkelijker te lezen was :P

[ Bericht 17% gewijzigd door Mirel op 05-01-2012 13:15:13 ]
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:15:30 #291
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106528819
Dit topic is van mij geworden :')

Wat is nu het echte probleem dat op m'n front page bij lagere resoluties (momenteel nu in IE en Chrome) de boel naar beneden wordt gebumpt? Dat gekut met de reset wat ik een paar posts terug nog deed, doe ik nu niet meer, heb de reset gereset naar z'n origineel ;) heb body ook apart waar de overflow-x hidden en y visible regels in zitten, en het werkt voor firefox en opera.

Chrome en IE duwen nog steeds de boel naar beneden.. Ik denk dat als dit opgelost is, ik echt klaar ben qua layout met de site :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_106529051
Omdat je met percentages werkt. Als ik die meuk aan de linkerkant 96% i.p.v. 97% doe gedraagt het zich in Chrome identiek aan Firefox. Denk dat het een afrondingsverschil o.i.d. is. Percentages zijn goed, maar kunnen af en toe wel voor wat afrondingsverschillen tussen browsers zorgen.
Bleuh.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:34:45 #293
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106531440
Maar dat 96% werkt ook tot een bepaalde breedte. Ik moet iets vinden wat op elke breedte werkt. Tot aan de grote foto toe. Ik zie in Opera en Firefox dat het sorteermenutje gewoon over die andere div's heen komt. Dus misschien met z-index iets?
When all else fails, you always have delusion.
pi_106532947
Gewoon dat sorteerding absoluut positioneren en de box een rechter-padding geven van de breedte van dat sorteerding. Ofzo.
Bleuh.
pi_106533292
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:34 schreef Mirel het volgende:
Maar dat 96% werkt ook tot een bepaalde breedte. Ik moet iets vinden wat op elke breedte werkt. Tot aan de grote foto toe. Ik zie in Opera en Firefox dat het sorteermenutje gewoon over die andere div's heen komt. Dus misschien met z-index iets?
Nogal wiedes, die knoppen rechts heeft een vaste breedte, terwijl 3% van bijv. 800 pixels heul anders is dan 3% van 1200 pixels. Margin-right gebruiken is de oplossing.
pi_106533917
Kan je met CSS een background-image boven de content krijgen?
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_106533966
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:42 schreef Neraice het volgende:
Kan je met CSS een background-image boven de content krijgen?
Boven de content van datzelfde element? Nee.
pi_106533995
En met een fixed image ofzo? Hij moet wel op dezelfde plek blijven tijdens het scrollen.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:33:03 #299
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106536090
1
2
3
4
.sort{
position: absolute;
right: 0px;
}
:)

Ook de fontgrootte aangepast van het menu enzo. :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_106541821
Ik heb een inspiratieblock: Ik ben bezig met een theme voor telefoons. Nou heb ik een sidebar gemaakt waar plaats is voor een menu, maar ik ben er nog niet uit wat ik erin wil. Ik wil namelijk niet zo'n standaard lijstje maar iets leuks doen met de opmaak. Iemand een idee?

Hier een link: http://dahndesigns.net/theme.png
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')