ze hebben het in dat abstract nergens over IQ hoor. Je kunt intelligentie op meerdere manieren meten.quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:57 schreef dotKoen het volgende:
Nu weet ik niet meer of ook de data zelf serieus te nemen zijn, maar een sample van 40 anesthesisten met een gemiddeld IQ van 98?
Nee, maar in het originele artikel wel. Geen WIAS, maar wel een test gemeten in IQ-punten.quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:50 schreef ralfie het volgende:
[..]
ze hebben het in dat abstract nergens over IQ hoor. Je kunt intelligentie op meerdere manieren meten.
quote:We measured intelligence by using a surrogate for the widely accepted intelligence quotient (IQ). By definition, the median IQ of the general population is 100 and the standard deviation is 15. We used the Mensa Brain Test version 1.1.0 (Barnstorm Entertainment Group) to measure intelligence. This is a standardised test that uses questions taken from official Mensa IQ tests and is endorsed by Mensa (a worldwide organisation for people with an IQ in the top 2%). The test consisted of 20 multiple choice questions with a 20 minute time limit and negative marking for incorrect answers. Participants used a hand held touch screen computer (iPhone 4) to complete the test. Five trial questions allowed participants to become familiar with the question format and test apparatus. Help was available as needed, so that difficulty understanding the test apparatus did not influence participants’ results. Participants completed the test in a distraction-free environment. The test yielded scores in a similar format to a formal IQ test, designed to have a median value of 100 and a standard deviation of 15.
Ha, een anesthesioloog in spe zo te lezenquote:Op vrijdag 16 december 2011 18:50 schreef ralfie het volgende:
[..]
ze hebben het in dat abstract nergens over IQ hoor. Je kunt intelligentie op meerdere manieren meten.
Deze ga ik op de OK ophangen.quote:
Alleen houdt GR geen pauze tijdens het wandelen. De gemiddelde bejaarde wel.quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:20 schreef dotKoen het volgende:
Andere studie uit de kerstspecial:
Stanaway et al. How fast does the Grim Reaper walk? Receiver operating characteristics curve analysis in healthy men aged 70 and over. BMJ 2011;343:d7679
What is already known on this topic
The Grim Reaper, the personification of death, is a well known mythological and literary figure
High quality scientific research linking the Grim Reaper to mortality is limited, despite extensive anecdotal evidence attesting his important role in death
What this study adds
The Grim Reaper prefers to walk at 0.82 m/s (2 miles (about 3 km) per hour), with a maximum estimated speed of 1.36 m/s (3 miles (about 5 km) per hour)
Older men wishing to outrun the Grim Reaper should maintain walking speeds above these levels
quote:We had predicted that the anaesthetist group might outperform the orthopaedic group, as intellectually challenging activities such as crosswords and Sudoku are popular among anaesthetists
Neuhquote:Op vrijdag 16 december 2011 19:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ha, een anesthesioloog in spe zo te lezen
quote:
Reanimatie-poging?quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:51 schreef Pluizel het volgende:
saaie boel hier! morgen gesprek met de opleider over hoe ik in opleiding ga komen
Leuk, veel succes!quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:51 schreef Pluizel het volgende:
saaie boel hier! morgen gesprek met de opleider over hoe ik in opleiding ga komen
docenten gynaecologisch onderzoekquote:
En die worden gelokt met breezers?quote:
quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:25 schreef fusionfake het volgende:
Neuro is interessanter dan ik dacht..
Dieper! Dieper! Ja, JAaaaahquote:Op dinsdag 20 december 2011 13:24 schreef Pluizel het volgende:
oef ik ben blij dat mijn oefendozen gewoon van leer en plastic waren, en niet van echt mens. ik hoor echt de vreselijkste verhalen erover
Heb je nog een goede samenvatting? Ik heb besloten dat ik naar Budapest wil en nu moet ik deze met 2 dagen leren binnenkoppenquote:Op dinsdag 20 december 2011 13:25 schreef fusionfake het volgende:
Neuro is interessanter dan ik dacht.. Alleen word je van sommige aandoeningen niet vrolijk qua behandeling/prognose
Doen jullie ook aan DAO's?quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:56 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Leuk, veel succes!
Hier net begonnen met voorbereiding gyn. Ik vind het eigenlijk best leuk! Gisteren gynaecologisch onderzoek op fantomen, morgen met de DGO's oefenen...
quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:25 schreef fusionfake het volgende:
Neuro is interessanter dan ik dacht.. Alleen word je van sommige meeste aandoeningen niet vrolijk qua behandeling/prognose
Wat zijn dat dan? Onze DGO's noemden wij altijd de voelvrouwenquote:
Docenten andrologisch onderzoek of zo? Nee. We hebben geen andere docenten waar we mee/op onderdelen van het onderzoek oefenen.quote:
Juist, inclusief RT. De VU doet daar wel aan.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:00 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Docenten andrologisch onderzoek of zo? Nee. We hebben geen andere docenten waar we mee/op onderdelen van het onderzoek oefenen.
Nee die hebben we niet. Vind ik ook niet echt nodig, gynaecologisch onderzoek is volgens mij zowel belastender voor de patiënt als technisch lastiger.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:20 schreef DDM het volgende:
[..]
Juist, inclusief RT. De VU doet daar wel aan.
Het begrip: vinger in een kont en draaien maar tot dat je wat voelt is inderdaad alledaagsquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:28 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee die hebben we niet. Vind ik ook niet echt nodig, gynaecologisch onderzoek is volgens mij zowel belastender voor de patiënt als technisch lastiger.
In onze LO-oefen-lokalen is het wel altijd extreem warm, maar deze foto's zijn (aan de URL te zien) uit Leuvenquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:38 schreef starla het volgende:
Is het warm in dat lokaal of lijkt dat maar zo?
Onder een bepaalde patiëntenpopulatie wel, jaquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:39 schreef DDM het volgende:
[..]
Het begrip: vinger in een kont en draaien maar tot dat je wat voelt is inderdaad alledaags
En ik hoop uit de jaren '70quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:40 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
In onze LO-oefen-lokalen is het wel altijd extreem warm, maar deze foto's zijn (aan de URL te zien) uit Leuven
Uiteraard niet, maar volgens mij minder beladen dan VT + speculumonderzoek.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:39 schreef DDM het volgende:
[..]
Het begrip: vinger in een kont en draaien maar tot dat je wat voelt is inderdaad alledaags
quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:43 schreef June. het volgende:
[..]
Onder een bepaalde patiëntenpopulatie wel, ja![]()
Kunt u daar iets meer over vertellen? Met name over uw persoonlijke situatie.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:48 schreef starla het volgende:
Technisch lastiger maar er gaan wel vaker dingen door dat gaatje naar binnen.
Hebben probleemlijsten nu ook al assen? For fuck's sake ...quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:06 schreef Merel1808 het volgende:
Ik heb een oefententamen met een incompleet antwoordmodel, en nu vragen ze naar probleemlijsten en de assen die daar op horen te staan. Ik heb gevonden dat er een somatische, psychische, sociale en functionele as is, maar zijn dat ze allemaal?
quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:06 schreef Merel1808 het volgende:
Ik heb een oefententamen met een incompleet antwoordmodel, en nu vragen ze naar probleemlijsten en de assen die daar op horen te staan. Ik heb gevonden dat er een somatische, psychische, sociale en functionele as is, maar zijn dat ze allemaal?
Daar zijn ze te kaal voorquote:
Heb een paar samenvattingen hier gevonden:quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:46 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Heb je nog een goede samenvatting? Ik heb besloten dat ik naar Budapest wil en nu moet ik deze met 2 dagen leren binnenkoppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |