Dat zullen ze achteraf wel zeggen ja.quote:Op vrijdag 9 december 2011 10:13 schreef zjroentje het volgende:
Er zit echt niks meer in die pinautomaat hoor. Daar geloof ik niks van.
quote:De burgemeester heeft de winkeliers beloofd dat hun inventaris niet opduikt op Marktplaats.
Raar, als huurder van vastgoed kan je toch niet het eigendomsrecht op inventaris worden afgenomenquote:Als de slopers onze kluis bergen, gaan we ervan uit dat we dat horen. Dan pas bepalen we voor wie het geld is.” Hoeveel geld er nog in zit, wil SNS niet zeggen; wel dat het maximale vulbedrag 250.000 euro is.
Dit gaat tegen mijn opvoeding in, ik heb altijd geleerd netjes te zijn met spullen van anderen.quote:Privacygevoelige zaken als boekhoudingen worden verbrand.
Dat denkt SNS zelf ook:quote:Op vrijdag 9 december 2011 10:13 schreef zjroentje het volgende:
Er zit echt niks meer in die pinautomaat hoor. Daar geloof ik niks van.
Dat is photoshop jaquote:Op vrijdag 9 december 2011 15:44 schreef The6thgate het volgende:
De flat ziet er nu iets anders uitZag 'm net bij iemand op facebook voorbij komen, maar vraag me af of het fotosoep is.
[ afbeelding ]
Kende 'm nog nietquote:
Je ziet het meteen, kijk maar naar de koepel.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:52 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Kende 'm nog nietraakte vooral even in twijfel doordat er erg veel serieuze reacties waren
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013quote:Schoenmaker 't Loon krijgt spullen terug
De schoenmaker van winkelcentrum 't Loon in Heerlen heeft vrijdagmiddag spullen teruggekregen die gered zijn uit de sloop.
Het gaat om inventaris van de schoenmakerij van Raimondo Fattaccio die gesloopt is omdat het winkelcentrum ernstig is verzakt. Dat heeft sloopbedrijf Beelen bekendgemaakt op een persconferentie. Slopers zijn vandaag zijn winkel binnen gegaan en hebben de spullen naar buiten gehaald. De schoenmaker dacht dat hij niets meer van zijn winkel zou terugzien en was blij verrast toen bleek dat hij zijn klanten hun spullen kan teruggeven. Het gaat bijvoorbeeld om schoenen die mensen ter reparatie hadden gebracht.
Uit de andere 9 winkels kon tot nu toe niets gered worden. De sloper acht de kans daarop klein.
Ahw, dat is wel sympathiek! Die grote winkelketens draaien zo weer. Maar zo`n schoenlapperij.. dat is meestal een bijna museale bij elkaar verzamelde collectie machines, gereedschappen en materialen. In veel gevallen is hier niet echt makkelijk om aan te komen. Erg tof van die sloper dus!quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:10 schreef danilel het volgende:
[..]
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
De schoenen van de klanten, das mooi, maar ook zijn gereedschap en apparatuur?quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:10 schreef danilel het volgende:
[..]
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
Volgens iemand op twitter is de hele inventaris gered. Morgen verschijnt er een artikel in enkele Limburgse kranten. Erg sympathiek dus.quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De schoenen van de klanten, das mooi, maar ook zijn gereedschap en apparatuur?
Dit is toch heel erg krom.... Ze mochten zelf het pand niet in, omdat het te gevaarlijk was en plots de grond kon wegzakken, en de slopers mogen er gewoon doorheen lopen...quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:31 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Volgens iemand op twitter is de hele inventaris gered. Morgen verschijnt er een artikel in enkele Limburgse kranten. Erg sympathiek dus.
http://www.limburger.nl/a(...)oeg_voor_schoenmakerquote:Kerstmis valt vroeg voor schoenmaker
Geen woorden hadden Sabrina en Raimondo Fattaccio toen zij vrijdag van sloper Wim Beelen hun hele bezit uit schoenmakerij Sta Sterk in 't Loon in Heerlen erugkregen.
Door onze verslaggever
HEERLEN
De Fattaccio's waren door de Harderwijkse sloper naar de bouwplaats bij winkelcentrum 't Loon gelokt. Toen zij daar aankwamen ging een van de containers open en daarin bleek hun hele verloren gewaande bezit te staan. Alle machines, de schoenen van de klanten en zelfs het ingelijste diploma van schoenmakersgezel Raimondo Fattaccio. "Hier hebben we geen woorden voor. Het ene moment verlies je alles en dan krijg je alles terug. Kerstmis valt vroeg dit jaar", reageert de dolgelukkige schoenmaker. Binnenkort openen zij een - tijdelijke - nieuwe zaak in een deel van het voormalige Rabogebouw aan de Promenade II in Heerlen.
quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:01 schreef EdVe het volgende:
[..]
http://www.limburger.nl/a(...)oeg_voor_schoenmaker
Ik snap heel veel, echter de sloper heeft het eigendom over de te slopen inboedel niet van de eigenaren/ondernemers verkregen, maar de eigenaar van het pand waar de ondernemers slechts huurders waren.quote:Op vrijdag 9 december 2011 19:59 schreef Haplo het volgende:
het houden van de inhoud van de sloop is heel normaal.
puin is geld waard, sloop kost geld.
het verschil hier tussen is de aanneem som, dus alles wat beelen meer voor zijn "puin" krijgt is winst.
dit wordt altijd zo gedaan in dit soort projecten, ook ivm het genoemde claim verhaal.
Jep, das sympathiek.quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:31 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Volgens iemand op twitter is de hele inventaris gered. Morgen verschijnt er een artikel in enkele Limburgse kranten. Erg sympathiek dus.
enquote:Op vrijdag 9 december 2011 23:54 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]![]()
Dit vind ik dan wel weer tof.
[..]
Ik snap heel veel, echter de sloper heeft het eigendom over de te slopen inboedel niet van de eigenaren/ondernemers verkregen, maar de eigenaar van het pand waar de ondernemers slechts huurders waren.
Hoe kan een vastgoed eigenaar het bezit van de huurder aan een sloper overdoen, zonder dat de huurders hiervoor tekenen![]()
Onrechtmatigheid is misschien in de haast geschied?
Stel dat bij je buren brand uitbreekt, behoort jouw inboedel dan aan de brandweer?
Voordat je een zwembad aan water in je flatscreen bij de verzekering declareert?
Ik weet niet hoe de regels zijn met noodsloop. Ik kan me voorstellen dat er in de wet iets is geregeld waarmee wordt voorkomen dat persoonlijke ongelukken worden geriskeerd voor materiële zaken, zonder eindeloos bureaucratisch geneuzel. Anderzijds wil je ook niet dat die spullen dan vervolgens op marktplaats geraken, dan zou bijvoorbeeld C&A concurrentie krijgen van zijn eigen ellende, dus vernietiging van die spullen ligt dan voor de hand. Er zal dan in die regelgeving ook wel zijn geregeld voor wie de kosten en het risico is, neem ik aan.quote:Op zaterdag 10 december 2011 08:03 schreef CafeRoker het volgende:
Als ik het zo hoor neig ik ernaar dat de inventaris als verloren beschouwd is, daardoor door een of andere verzekering overgenomen is en dat die blijkbaar zonder medeweten van de huurders dit handjeklap met de sloper gedaan heeft. Gewoon andermans spullen weggeven kan in ieder geval niet.
Fijn iddquote:Op zaterdag 10 december 2011 12:45 schreef droom_econoom8 het volgende:
En de schoenmaker heeft ook onderdak: http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
Leuk, zo'n verhaal waarin alles goed komt voor de kerst.
gaan er nog mensen van hier daarheen?quote:Benefiet 't Loon op 28 december
De benefietavond voor de ondernemers van winkelcentrum 't Loon in Heerlen wordt op 28 december gehouden in het Parkstad Limburg Theater in Heerlen.
Ondernemersorganisatie MKB Parkstad organiseert de avond, waarvan de opbrengst met name is bedoeld voor de kleine zelfstandige ondernemers. Het programma van de avond is nog niet bekend.
Dat klinkt mij wel enigszins logisch in de oren, de inboedelverzekeraar zou dat misschien kunnen doen. Nietig beschouwen van de inboedel... hmmmm......quote:Op zaterdag 10 december 2011 08:03 schreef CafeRoker het volgende:
Als ik het zo hoor neig ik ernaar dat de inventaris als verloren beschouwd is, daardoor door een of andere verzekering overgenomen is en dat die blijkbaar zonder medeweten van de huurders dit handjeklap met de sloper gedaan heeft. Gewoon andermans spullen weggeven kan in ieder geval niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |