abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105369046
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 10:13 schreef zjroentje het volgende:
Er zit echt niks meer in die pinautomaat hoor. Daar geloof ik niks van.
Dat zullen ze achteraf wel zeggen ja.

Ik vind het een zwak argument om te zeggen dat de slopers 'het verdienen' omdat ze zo hard werken. De winkeliers werkten ook hard voor hun zaak en hebben hier niet om gevraagd. Voor de slopers daarentegen is het hun beroep, die weten waar ze mee bezig zijn, en ik neem aan dat ze ook gewoon loon naar werken krijgen uitbetaald :/
In the coolest little capital of the world
pi_105373712
quote:
De burgemeester heeft de winkeliers beloofd dat hun inventaris niet opduikt op Marktplaats.
quote:
Als de slopers onze kluis bergen, gaan we ervan uit dat we dat horen. Dan pas bepalen we voor wie het geld is.” Hoeveel geld er nog in zit, wil SNS niet zeggen; wel dat het maximale vulbedrag 250.000 euro is.
Raar, als huurder van vastgoed kan je toch niet het eigendomsrecht op inventaris worden afgenomen :?
Nu gaat de VvE en de Burgermeester bepalen wat er met de persoonlijke bezittingen van ondernemers gebeurt.
En indien de sloper het Privacy gevoelig vind, word het vernietigd :?

quote:
Privacygevoelige zaken als boekhoudingen worden verbrand.
Dit gaat tegen mijn opvoeding in, ik heb altijd geleerd netjes te zijn met spullen van anderen.
En nog iets over mijn en dijn. (edit)
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S
pi_105373971
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 10:13 schreef zjroentje het volgende:
Er zit echt niks meer in die pinautomaat hoor. Daar geloof ik niks van.
Dat denkt SNS zelf ook:
http://www.l1.nl/content/(...)_was_leeg_voor_sloop
pi_105380154
De flat ziet er nu iets anders uit :P Zag 'm net bij iemand op facebook voorbij komen, maar vraag me af of het fotosoep is.

Too much is never enough!
pi_105380325
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:44 schreef The6thgate het volgende:
De flat ziet er nu iets anders uit :P Zag 'm net bij iemand op facebook voorbij komen, maar vraag me af of het fotosoep is.

[ afbeelding ]
Dat is photoshop ja :')
pi_105380422
quote:
8s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:49 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Dat is photoshop ja :')
Kende 'm nog niet :D raakte vooral even in twijfel doordat er erg veel serieuze reacties waren
Too much is never enough!
pi_105380560
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:52 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Kende 'm nog niet :D raakte vooral even in twijfel doordat er erg veel serieuze reacties waren
Je ziet het meteen, kijk maar naar de koepel. :D
  vrijdag 9 december 2011 @ 18:04:28 #133
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105384902
Maar wel een hele leuke fotosoep.

Het schiet trouwens aardig op daar, met slopen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_105385094
quote:
Schoenmaker 't Loon krijgt spullen terug

De schoenmaker van winkelcentrum 't Loon in Heerlen heeft vrijdagmiddag spullen teruggekregen die gered zijn uit de sloop.

Het gaat om inventaris van de schoenmakerij van Raimondo Fattaccio die gesloopt is omdat het winkelcentrum ernstig is verzakt. Dat heeft sloopbedrijf Beelen bekendgemaakt op een persconferentie. Slopers zijn vandaag zijn winkel binnen gegaan en hebben de spullen naar buiten gehaald. De schoenmaker dacht dat hij niets meer van zijn winkel zou terugzien en was blij verrast toen bleek dat hij zijn klanten hun spullen kan teruggeven. Het gaat bijvoorbeeld om schoenen die mensen ter reparatie hadden gebracht.

Uit de andere 9 winkels kon tot nu toe niets gered worden. De sloper acht de kans daarop klein.
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
  vrijdag 9 december 2011 @ 18:26:51 #135
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_105385596
quote:
Ahw, dat is wel sympathiek! Die grote winkelketens draaien zo weer. Maar zo`n schoenlapperij.. dat is meestal een bijna museale bij elkaar verzamelde collectie machines, gereedschappen en materialen. In veel gevallen is hier niet echt makkelijk om aan te komen. Erg tof van die sloper dus! _O_
  vrijdag 9 december 2011 @ 18:29:57 #136
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105385708
quote:
De schoenen van de klanten, das mooi, maar ook zijn gereedschap en apparatuur?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 9 december 2011 @ 18:31:53 #137
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_105385779
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2011 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De schoenen van de klanten, das mooi, maar ook zijn gereedschap en apparatuur?
Volgens iemand op twitter is de hele inventaris gered. Morgen verschijnt er een artikel in enkele Limburgse kranten. Erg sympathiek dus. :7
  vrijdag 9 december 2011 @ 18:36:01 #138
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_105385928
Is op een van de cam's (L1 Live video stream 2) iemand met een slijptol bezig? Of staat er wat in de fik? :7
  vrijdag 9 december 2011 @ 19:59:36 #139
126712 Haplo
Dat dan weer wel....
pi_105389441
het houden van de inhoud van de sloop is heel normaal.

puin is geld waard, sloop kost geld.
het verschil hier tussen is de aanneem som, dus alles wat beelen meer voor zijn "puin" krijgt is winst.
dit wordt altijd zo gedaan in dit soort projecten, ook ivm het genoemde claim verhaal.
pi_105391638
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 18:31 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Volgens iemand op twitter is de hele inventaris gered. Morgen verschijnt er een artikel in enkele Limburgse kranten. Erg sympathiek dus. :7
Dit is toch heel erg krom.... Ze mochten zelf het pand niet in, omdat het te gevaarlijk was en plots de grond kon wegzakken, en de slopers mogen er gewoon doorheen lopen... :{
pi_105392954
quote:
Kerstmis valt vroeg voor schoenmaker

Geen woorden hadden Sabrina en Raimondo Fattaccio toen zij vrijdag van sloper Wim Beelen hun hele bezit uit schoenmakerij Sta Sterk in 't Loon in Heerlen erugkregen.

Door onze verslaggever
HEERLEN

De Fattaccio's waren door de Harderwijkse sloper naar de bouwplaats bij winkelcentrum 't Loon gelokt. Toen zij daar aankwamen ging een van de containers open en daarin bleek hun hele verloren gewaande bezit te staan. Alle machines, de schoenen van de klanten en zelfs het ingelijste diploma van schoenmakersgezel Raimondo Fattaccio. "Hier hebben we geen woorden voor. Het ene moment verlies je alles en dan krijg je alles terug. Kerstmis valt vroeg dit jaar", reageert de dolgelukkige schoenmaker. Binnenkort openen zij een - tijdelijke - nieuwe zaak in een deel van het voormalige Rabogebouw aan de Promenade II in Heerlen.
http://www.limburger.nl/a(...)oeg_voor_schoenmaker
pi_105402286
quote:
_O_
Dit vind ik dan wel weer tof.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 19:59 schreef Haplo het volgende:
het houden van de inhoud van de sloop is heel normaal.

puin is geld waard, sloop kost geld.
het verschil hier tussen is de aanneem som, dus alles wat beelen meer voor zijn "puin" krijgt is winst.
dit wordt altijd zo gedaan in dit soort projecten, ook ivm het genoemde claim verhaal.
Ik snap heel veel, echter de sloper heeft het eigendom over de te slopen inboedel niet van de eigenaren/ondernemers verkregen, maar de eigenaar van het pand waar de ondernemers slechts huurders waren.
Hoe kan een vastgoed eigenaar het bezit van de huurder aan een sloper overdoen, zonder dat de huurders hiervoor tekenen :?
Onrechtmatigheid is misschien in de haast geschied?

Stel dat bij je buren brand uitbreekt, behoort jouw inboedel dan aan de brandweer?
Voordat je een zwembad aan water in je flatscreen bij de verzekering declareert?
pi_105407558
Als ik het zo hoor neig ik ernaar dat de inventaris als verloren beschouwd is, daardoor door een of andere verzekering overgenomen is en dat die blijkbaar zonder medeweten van de huurders dit handjeklap met de sloper gedaan heeft. Gewoon andermans spullen weggeven kan in ieder geval niet.
  zaterdag 10 december 2011 @ 09:37:09 #144
45206 Pietverdriet
pi_105408065
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 18:31 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Jep, das sympathiek.
  zaterdag 10 december 2011 @ 09:47:26 #145
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105408140
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 23:54 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

_O_
Dit vind ik dan wel weer tof.

[..]

Ik snap heel veel, echter de sloper heeft het eigendom over de te slopen inboedel niet van de eigenaren/ondernemers verkregen, maar de eigenaar van het pand waar de ondernemers slechts huurders waren.
Hoe kan een vastgoed eigenaar het bezit van de huurder aan een sloper overdoen, zonder dat de huurders hiervoor tekenen :?
Onrechtmatigheid is misschien in de haast geschied?

Stel dat bij je buren brand uitbreekt, behoort jouw inboedel dan aan de brandweer?
Voordat je een zwembad aan water in je flatscreen bij de verzekering declareert?
en

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 08:03 schreef CafeRoker het volgende:
Als ik het zo hoor neig ik ernaar dat de inventaris als verloren beschouwd is, daardoor door een of andere verzekering overgenomen is en dat die blijkbaar zonder medeweten van de huurders dit handjeklap met de sloper gedaan heeft. Gewoon andermans spullen weggeven kan in ieder geval niet.
Ik weet niet hoe de regels zijn met noodsloop. Ik kan me voorstellen dat er in de wet iets is geregeld waarmee wordt voorkomen dat persoonlijke ongelukken worden geriskeerd voor materiële zaken, zonder eindeloos bureaucratisch geneuzel. Anderzijds wil je ook niet dat die spullen dan vervolgens op marktplaats geraken, dan zou bijvoorbeeld C&A concurrentie krijgen van zijn eigen ellende, dus vernietiging van die spullen ligt dan voor de hand. Er zal dan in die regelgeving ook wel zijn geregeld voor wie de kosten en het risico is, neem ik aan.

Afgezien van de kosten, zijn de meeste materiele zaken vervangbaar. Al was dat voor deze kleine middenstander, met zeldzame machines, erg moeilijk. Ik ben blij dat ze hem hebben kunnen helpen.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:45:04 #146
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105411451
En de schoenmaker heeft ook onderdak: http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013

Leuk, zo'n verhaal waarin alles goed komt voor de kerst. :)
  zondag 11 december 2011 @ 13:22:34 #147
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_105449911
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:45 schreef droom_econoom8 het volgende:
En de schoenmaker heeft ook onderdak: http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013

Leuk, zo'n verhaal waarin alles goed komt voor de kerst. :)
Fijn idd :) Die grote ketens redden zich wel, maar juist zo`n kleintje kan ten onder gaan aan dit soort grappen. Tof dus dat het goed is gekomen. ^O^
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 december 2011 @ 13:24:41 #148
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105449984
quote:
Benefiet 't Loon op 28 december

De benefietavond voor de ondernemers van winkelcentrum 't Loon in Heerlen wordt op 28 december gehouden in het Parkstad Limburg Theater in Heerlen.

Ondernemersorganisatie MKB Parkstad organiseert de avond, waarvan de opbrengst met name is bedoeld voor de kleine zelfstandige ondernemers. Het programma van de avond is nog niet bekend.
gaan er nog mensen van hier daarheen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 11 december 2011 @ 13:48:54 #149
45206 Pietverdriet
pi_105450791
Vindt het trouwens erg fout dat die verzekeraars niet thuis geven. Naming and Shaming!
pi_105452215
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 08:03 schreef CafeRoker het volgende:
Dat klinkt mij wel enigszins logisch in de oren, de inboedelverzekeraar zou dat misschien kunnen doen. Nietig beschouwen van de inboedel... hmmmm......
Maar dan zou je als ondernemer dus volledig buiten spel worden gezet, en geen rechten hebben ten aanzien van je eigen "levenswerk".
Word je als kleine detailhandel toch gewoon niet serieus genomen, maar aan de kant gezet als een kind terwijl de "volwassenen"* praten.

(*volwassenen = symbolisch bedoeld voor de verzekeringsmaatschappij, gemeente en sloper die het even onderling regelen).
Ook best wel walgelijk dat de kleine zelfstandige het weer eens aflegt tegen het systeem.
Zijn dat nou mensenrechten, je jaren de pleuris werken en mogen toekijken als het onder je handen vandaan word gerukt.

Ik ga me steeds meer schamen, en steeds dieper schamen, om Nederlander te zijn. Zo horen we toch niet elkaar om te gaan?
Of ben ik nou verdwaald? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')