abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 21:07:05 #201
42184 crew  DaMart
pi_147818076
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:36 schreef Fascination het volgende:

[..]

Maar hopen dat er niet te veel vriendjespolitiek wordt bedreven. :+
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 20:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Heeft weinig zin als mensnen tegen andere zeggen welk verhaal van hun is en dat ze op diegene moeten stemmen he :+
Jury was beter geweest dan gaat hwt een stuk objectiever
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Precies, je kan gewoon DMen erover en alles. Maar bij verdenking van valsspelen kan dat ook weer worden ingezien. Laten we er maar van uit gaan dat alles eerlijk gebeurt. :+
FOK!-vriendjes laten stemmen, is uiteraard niet de bedoeling. Dat kon natuurlijk ook al als er een voorselectie door de jury was gemaakt. En toen kwam het volgens mij ook niet heel veel voor, dus laten we vertrouwen op de eerlijkheid van de deelnemers :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 22:14:16 #202
42184 crew  DaMart
pi_147821756
Inzendtermijn is verstreken, dus tijd om te gaan stemmen: KSW / Kerstverhalenwedstrijd 2014 - stemtopic
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_147832857
Dat wordt een ochtendje kerstsfeer aanwakkeren en lezen. c_/
pi_147835110
Ik denk overigens ook niet dat veel mensen zin hebben om meer dan twintig verhalen door te lezen buiten de mensen die deelnemen aan de wedstrijd.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_147836435
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 10:36 schreef Fascination het volgende:
Ik denk overigens ook niet dat veel mensen zin hebben om meer dan twintig verhalen door te lezen buiten de mensen die deelnemen aan de wedstrijd.
Nee, maar goed. Meestal weet je na de eerste alinea wel of je verder wil lezen of niet. :) Dan gaat het wat sneller.
pi_147838447
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 06:06 schreef Mevrouw_Zeppelin het volgende:
Dat wordt een ochtendje kerstsfeer aanwakkeren en lezen. c_/
niet echt kerstsfeer hoor, wat een deprimerende bende bij elkaar ;( :')

En ik lees de verhalen wel helemaal hoor, vind t ook niet eerlijk als ik dat niet zou doen.
compact en kleverig.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 22 december 2014 @ 12:49:10 #207
319979 Fok-it
All is well
pi_147838671
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 12:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

niet echt kerstsfeer hoor, wat een deprimerende bende bij elkaar ;( :')

En ik lees de verhalen wel helemaal hoor, vind t ook niet eerlijk als ik dat niet zou doen.
Aan de meeste zit wel een happy end toch? :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_147838799
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 12:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Aan de meeste zit wel een happy end toch? :P
ligt eraan wat je n happy end noemt. Ik vind de meeste niet echt happy
compact en kleverig.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 22 december 2014 @ 12:59:25 #209
319979 Fok-it
All is well
pi_147838980
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 12:53 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ligt eraan wat je n happy end noemt. Ik vind de meeste niet echt happy
vele eindigen gewoon met een liefde-gerelateerd slot hoor :+
En het is natuurlijk ook beetje afgezaagd om alleen maar kleffe verhaaltjes in te sturen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_147839039
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 12:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]

vele eindigen gewoon met een liefde-gerelateerd slot hoor :+
En het is natuurlijk ook beetje afgezaagd om alleen maar kleffe verhaaltjes in te sturen
Ik moet ook nog gaan stemmen, #1 weet ik al.
pi_147839449
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 12:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]

vele eindigen gewoon met een liefde-gerelateerd slot hoor :+
En het is natuurlijk ook beetje afgezaagd om alleen maar kleffe verhaaltjes in te sturen
ja, alleen maar wel, maar de depressiviteit overheerst nu wel erg vind ik.
Dat is persoonlijk, jij kan best vinden dat er genoeg positieve eindes zijn, ik vind dat niet. Ik vind zelfs de eindes die positief bedoeld zijn niet perse positief.
compact en kleverig.
pi_147841417
Natuurlijk zie ik nu pas een stomme typfout ergens in m'n verhaal
I'm not arguing; I'm explaining why I'm right
pi_147843455
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 12:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

niet echt kerstsfeer hoor, wat een deprimerende bende bij elkaar ;( :')

En ik lees de verhalen wel helemaal hoor, vind t ook niet eerlijk als ik dat niet zou doen.
Blijkbaar is dat ook kerstsfeer. ;)

Het was nog een hele kluif, maar ik heb alle bijdragen gelezen.

Dus nu ga ik stemmen. :)
  Beste/leukste mod 2022 maandag 22 december 2014 @ 15:34:48 #214
319979 Fok-it
All is well
pi_147844359
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:12 schreef Mevrouw_Zeppelin het volgende:

[..]

Blijkbaar is dat ook kerstsfeer. ;)

Het was nog een hele kluif, maar ik heb alle bijdragen gelezen.

Dus nu ga ik stemmen. :)
Viel nog mee opzich, sprongen er maar een aantal echt tussenuit :Y
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_147848861
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Viel nog mee opzich, sprongen er maar een aantal echt tussenuit :Y
Kiezen lukte mij ook wel :Y, maar ik bedoel meer dat het lezen van álle verhalen nog wat tijd in beslag nam.
pi_147878503
Wel lastig kiezen, allemaal mooie verhaaltjes :)
🐱
pi_147890031
Ik vind ze allemaal mooi en kan niet kiezen, ze zijn allemaal zo intens verdrietig :'(
Volgend jaar wil ik graag ook leuke en vrolijke verhalen *pakt vast pen en papier voor inspiratie* no way, want ik kan niet schrijven zoals de inzenders dat kunnen :P
Maar het laatste waar ik behoefte aan heb zijn die o zo standaard in- en intrieste kerstverhalen, alles zo zwart en negatief, dus ik stem maar niet -O-
(en volgend jaar iets meer vrolijkheid, auteurs :* )
Waar het stinkt is het warm.
  Moderator dinsdag 23 december 2014 @ 19:39:20 #218
42184 crew  DaMart
pi_147890083
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:37 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik vind ze allemaal mooi en kan niet kiezen, ze zijn allemaal zo intens verdrietig :'(
Volgend jaar wil ik graag ook leuke en vrolijke verhalen *pakt vast pen en papier voor inspiratie* no way, want ik kan niet schrijven zoals de inzenders dat kunnen :P
Maar het laatste waar ik behoefte aan heb zijn die o zo standaard in- en intrieste kerstverhalen, alles zo zwart en negatief, dus ik stem maar niet -O-
(en volgend jaar iets meer vrolijkheid, auteurs :* )
Ik had zelf wel een origineel idee (eens iets anders dan de kerstdrama's die ook ik normaal gesproken schreef), maar helaas ontbrak het me aan de tijd om het verhaal goed op papier te krijgen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_147890295
Is ook lastig, ik schrijf het hele jaar door mails, stukjes, verhalen en brieven waar de ontvangers helemaal van in een deuk liggen of van moeten huilen (al naar gelang mijn bui en het onderwerp :o ), moet ik op commando schrijven of voor een wedstrijdje dan bak ik er geen ene reet van 8-) Je pen kan gif zijn :(
Overigens: boeken of verhalen in de "ik"-vorm kan ik echt niet pruimen laat staan lezen, die vallen standaard al echt helemaal af :X
Waar het stinkt is het warm.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:05:19 #220
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_147913858
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Viel nog mee opzich, sprongen er maar een aantal echt tussenuit :Y
Dat! Veel afgeraffelde eindes, heel veel cliché, veel 'surprise, surprise' eindes die het nét niet zijn, en veel te veel superlatieven en wollig taalgebruik. Veel plagiaat ook. Nummer 1 bijvoorbeeld, rechstreeks van Roald Dahl's "Lamb to the slaughter" gekopieerd. Ik vind er maar 2 goede inzendingen tussenzitten.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_147913993
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:05 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat! Veel afgeraffelde eindes, heel veel cliché, veel 'surprise, surprise' eindes die het nét niet zijn, en veel te veel superlatieven en wollig taalgebruik. Veel plagiaat ook. Nummer 1 bijvoorbeeld, rechstreeks van Roald Dahl's "Lamb to the slaughter" gekopieerd. Ik vind er maar 2 goede inzendingen tussenzitten.
Kwalijk. :o
pi_147914139
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:05 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat! Veel afgeraffelde eindes, heel veel cliché, veel 'surprise, surprise' eindes die het nét niet zijn, en veel te veel superlatieven en wollig taalgebruik. Veel plagiaat ook. Nummer 1 bijvoorbeeld, rechstreeks van Roald Dahl's "Lamb to the slaughter" gekopieerd. Ik vind er maar 2 goede inzendingen tussenzitten.
Dankje. :)

Je moet overigens wel in ogenschouw nemen dat het vanaf de zijlijn makkelijk praten is, maar als je zelf bezig bent, merk je pas dat het enorm lastig is om clichés te mijden. Zelfs clichés mijden is tegenwoordig cliché.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_147914387
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:45 schreef knoblaucha6 het volgende:
Is ook lastig, ik schrijf het hele jaar door mails, stukjes, verhalen en brieven waar de ontvangers helemaal van in een deuk liggen of van moeten huilen (al naar gelang mijn bui en het onderwerp :o ), moet ik op commando schrijven of voor een wedstrijdje dan bak ik er geen ene reet van 8-) Je pen kan gif zijn :(
Overigens: boeken of verhalen in de "ik"-vorm kan ik echt niet pruimen laat staan lezen, die vallen standaard al echt helemaal af :X
Grappig, ik vind de ik-vorm prettiger lezen. :) Beetje dagboek idee, meer binding met het personage.
pi_147921777
Daarom is zo'n wedstrijdje ook leuk door al die verschillende stijlen en smaken. Geen idee waar die hekel aan de "ik-vorm" vandaan komt, ik vind het weer niet prettig lezen maar het is wel lastiger schrijven. Van kind af aan heb ik boeken in die vorm altijd al gemeden.
Ik vond, maar dat is zo erg persoonlijk, het niveau van vorig jaar beter, maar ik ben vast een cultuurbarbaar.
Enniewees, cliché's of niet, ik blijf het allemaal knap vinden maar dit jaar is er geen verhaal wat me echt raakt maar toch kuddo's voor de inzenders.
(en dat kopieverhaal van Roald Dahl uit 1953 :X en :@
:+ want ik snitschte, mét bronvermelding , is dat ook uit de lucht :6 sorry )

[ Bericht 13% gewijzigd door knoblaucha6 op 24-12-2014 16:11:15 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_147922459
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:55 schreef knoblaucha6 het volgende:
Daarom is zo'n wedstrijdje ook leuk door al die verschillende stijlen en smaken. Geen idee waar die hekel aan de "ik-vorm" vandaan komt, ik vind het weer niet prettig lezen maar het is wel lastiger schrijven. Van kind af aan heb ik boeken in die vorm altijd al gemeden.
Ik vond, maar dat is zo erg persoonlijk, het niveau van vorig jaar beter, maar ik ben vast een cultuurbarbaar.
Enniewees, cliché's of niet, ik blijf het allemaal knap vinden maar dit jaar is er geen verhaal wat me echt raakt maar toch kuddo's voor de inzenders.
(en dat kopieverhaal van Roald Dahl uit 1953 :X en :@
:+ want ik snitschte, mét bronvermelding , is dat ook uit de lucht :6 )
Het is ook maar net waar je meer op let natuurlijk. Beoordelen op amusementswaarde, of het fijn wegleest, schrijfstijl, originaliteit... veel verschillende smaken en top 5'en mogelijk. :) De ik-vorm vind ik makkelijker schrijven, maar vind ik lastiger om anderen te laten lezen omdat het lijkt alsof het op jezelf slaat. Meer gene, of zo.

Volgend jaar zal ik het mijn persoonlijke missie maken om je te raken met een verhaal. :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')