in zo'n geval is het belangrijker wat je vriend vind dan wat jij verder vind... zolang je vriend dus bepaalde keuzes maakt, is het beter hem daarin te steunen, en gewoon _zijn_ ervaring en houding als ook jouw beginpunt te maken, en niet zelf hem te dwingen 'anders' zich te gedragen.quote:Op maandag 5 december 2011 11:20 schreef Madelief01 het volgende:
Mijn vriend wilt het hele verhaal laten rusten maar bij mij borrelt het ontzettend.
Wat zouden jullie doen in een situatie zoals deze?
En toch, als je vriend het wil laten rusten - het is zijn verleden - dan zou je daar misschien ook wel respect voor kunnen hebben.quote:In mijn hoofd sta ik al bij die kerel voor de deur om ze kop er af te slaan, maar daar schiet ik natuurlijk niks mee op.
Mijn vriend wilt het hele verhaal laten rusten maar bij mij borrelt het ontzettend.
Dat is waar... ik zal het er nog is goed met hem over hebben (als dat lukt) ik ben namelijk bang dat hij het wilt laten rusten omdat hij zich schaamt, of omdat hij denkt dat er toch niks meer aan gedaan kan worden.quote:En toch, als je vriend het wil laten rusten - het is zijn verleden - dan zou je daar misschien ook wel respect voor kunnen hebben.
Dat bepaalt je vriend toch lekker zelf? Wat een kulreden om er niks mee te doen.quote:Mijn vriend komt uit een boeren gezin waar seksualiteit een behoorlijk taboe is, over misbruik praten is dan ook uit den boze en zal waarschijnlijk in de doofpot worden gestopt.
Tsja ik snap je wel en ook dat je kookt van binnen. Maar zoiets moet zijn beslissing zijn.quote:Op maandag 5 december 2011 11:38 schreef Madelief01 het volgende:
[..]
Dat is waar... ik zal het er nog is goed met hem over hebben (als dat lukt) ik ben namelijk bang dat hij het wilt laten rusten omdat hij zich schaamt, of omdat hij denkt dat er toch niks meer aan gedaan kan worden.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
in dat geval denk ik dat je daar samen aan kunt werken ...quote:Op maandag 5 december 2011 11:32 schreef Madelief01 het volgende:
Heel erg bedankt voor de reacties, er is inderdaad wel sprake van enig gestoord gedrag in de "slaapkamer" hij is erg onzeker en dat is niet altijd even prettig.
Maar ik vind het heel moeilijk om daar met hem over te praten omdat ik hem geen pijn wil doen.
Ik zeg niets over een reden. Alleen zoiets moet van vriend zelf afkomen en daarin moet hij -volgens mij- niet gepushed worden door zijn partner.quote:Laten rusten is ook wat voor te zeggen zoals Daniël zegt, maar dan wel om de goede redenen vind ik.
Of je vriend er een zaak van wil maken is zijn keuze.quote:Op maandag 5 december 2011 11:20 schreef Madelief01 het volgende:
Hij had er wel al is wat over losgelaten maar het fijne wist ik er nog niet van, hij wilde daar niet over praten, maar gisteren kwam het hoge woord er uit.
Hij was 10 jaar en een aangetrouwde oom vroeg of hij langs wilde komen omdat hij bezig was met een fotografen opleiding, na toestemming aan zijn ouders te hebben gevraagd is hij samen met zijn toen 13 jarige neef mee gegaan om de foto's door zijn aangetrouwde oom te laten maken.
De foto's werden genomen, daarna vroeg de oom om hij nog even mee ging naar een andere kamer waar het een en ander is voor gevallen, hij is daar seksueel misbruikt door die oom.
Op een gegeven moment kwam zijn zoon (dus de neef van mij vriend) er zelfs even bij kijken.
Mijn vriend heeft het nooit durven vertellen, toen hij rond de 20 jaar was heeft hij wel iets losgelaten aan zijn zus en zijn ouders maar verder is er nooit wat mee gedaan.
Toen mijn vriend 25 jaar was is hij naar die oom toe gegaan om verhaal te halen maar toen die oom de deur open deed en zei "wat zie je er mooi uit" klapte hij dicht en is meteen weer weg gegaan.
Mijn vriend komt uit een boeren gezin waar seksualiteit een behoorlijk taboe is, over misbruik praten is dan ook uit den boze en zal waarschijnlijk in de doofpot worden gestopt.
De moeder van mijn vriend is inmiddels overleden en met zijn vader heeft hij niet echt een goede band.
Het is nu 28 jaar geleden dat dit allemaal is voorgevallen maar het zit me totaal niet lekker, ik voel me ontzettend kwaad en verdrietig dat die kerel er gewoon mee weg komt.
In mijn hoofd sta ik al bij die kerel voor de deur om ze kop er af te slaan, maar daar schiet ik natuurlijk niks mee op.
Dat wil nogal eens normaal zijn dat het pas veel later eruit komt taak is dan om het gewoon rustig te openen en er aan te werken.quote:Op maandag 5 december 2011 11:51 schreef pl4kkie het volgende:
28 jaar niks durven zeggen.. jees![]()
Sterkte
onjuist, ook zedenzaken kennen een verjaringstermijn...quote:Op maandag 5 december 2011 11:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
edit: zedenzaken verjaren nooit.
Ik meen toch sterk dat Teeven dat vorig jaar veranderd heeft..quote:Op maandag 5 december 2011 12:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
onjuist, ook zedenzaken kennen een verjaringstermijn...
voor ontucht met een minderjarige is die 20 jaar, maar de telling daarvan begin vanaf het moment dat het slachtoffer meerderjarig is, dus 18 jaar oud geworden is....
in dit geval is er een kleine kans dat de zaak nog niet verjaard is, als het slachtoffer 10 was op het moment van de ontucht en dit nu 28 jaar terug gebeurd is (20 jaar verjaringstermijn,+ 8 jaar voordat het slachtoffer 18 werd)
Waarom zou jij daar bang voor zijn? Jij hoeft helemaal niks te doen.quote:Op maandag 5 december 2011 11:38 schreef Madelief01 het volgende:
[..]
Dat is waar... ik zal het er nog is goed met hem over hebben (als dat lukt) ik ben namelijk bang dat hij het wilt laten rusten omdat hij zich schaamt, of omdat hij denkt dat er toch niks meer aan gedaan kan worden.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Mee eens.quote:Op maandag 5 december 2011 11:28 schreef zwaaibaai het volgende:
Het is de schok nu. Daarom borrelt het bij je. Laat het eerst gaan. Wordt rustig, praat er met hem over.
Uiteindelijk is het aan hem of er aangifte gedaan wordt.
vast wel, held.quote:Op maandag 5 december 2011 12:30 schreef Chuck_Norris het volgende:
Wtf. Ik had die gast op mijn 25e een goed pak rammel verkocht.
nog zo een.quote:Op maandag 5 december 2011 16:38 schreef Chillerd het volgende:
Die neef had ik trouwens ook helemaal de tering in geslagen
Dus..quote:Op maandag 5 december 2011 11:20 schreef Madelief01 het volgende:
Moreel gezien heb je gelijk, maar verder kun je er niet veel mee.quote:Op maandag 5 december 2011 16:22 schreef mootie het volgende:
Stel de oom is metnog steeds bezig met deze praktijken, dan heb je toch op z'n minst een morele verantwoordelijkheid om aan de bel te trekken?
En verjaard.quote:Op maandag 5 december 2011 11:26 schreef eriksd het volgende:
Los daarvan is het onmogelijk te bewijzen.
haha, die laatste zin.. echt waar ja? really now? dan moet HIJ er iets mee doen? niet zij? dit is hem overkomen, hij beslist hoe en of hij dit wil verwerken. dat hij t zn vriendin vertelt heeft geeft haar niet opeens het recht om in deze dingen te eisen.quote:Op maandag 5 december 2011 11:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je witheet bent. Vooral omdat je vriend dat niet is.
Praktisch: misschien kun je nog aangifte doen, al is het verjaard, maar dan ligt het in ieder geval ergens vast.
En verder: als het tussen jullie in gaat staan op welke manier dan ook, dan zal je vriend er toch wel iets mee moeten doen...
en als ik vriendlief zou zijn zou ik daarna verdomde boos op je worden. waarom? omdat het voor mij al lastig zat is om daar over te praten, ik dat uiteindelijk in vertrouwen aan je vertel, en jij er vervolgens zonder mijn medeweten, toestemming en instemming, herrie om gaat lopen schoppen en ermee naar buiten stapt.quote:Op maandag 5 december 2011 11:37 schreef Mishu het volgende:
Ik zou in ieder geval melding ervan doen bij de politie, voor hetzelfde geld is die oom nog steeds bezig met het misbruiken van kinderen as we speak.
Noodbel luiden dus.
Zou dat als ik moeder was van een kind wel willen.
Je hebt dan liever dat er nog tig jongetjes worden aangerand?quote:Op maandag 5 december 2011 18:36 schreef probeer het volgende:
[..]
en als ik vriendlief zou zijn zou ik daarna verdomde boos op je worden. waarom? omdat het voor mij al lastig zat is om daar over te praten, ik dat uiteindelijk in vertrouwen aan je vertel, en jij er vervolgens zonder mijn medeweten, toestemming en instemming, herrie om gaat lopen schoppen en ermee naar buiten stapt.
(want dat vriend dan een verklaring mag af gaan leggen bij de popo's lijkt me duidelijk, die maken daar geen melding van als een vriendin van tig jaar later opbelt)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |