Natuurlijk leert ze ontzettend veel onderweg en ik zou die levenservaring iedereen gunnen jong en oud zodat hun blik ruimer kan worden op de mensen en de wereld.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:05 schreef svetan het volgende:
Er is een verschil van "naar school gaan" en wat voor het leven en de toekomst te leren. Laura doet op het ogenblik het laatste en pakt de kansen die haar op het ogenblik geen enkele school kan bieden. Dat van een verdere opleiding zal best wel op het programma voor de komende tijd staan.
Ja buiten Nederland is alles anders en daar leer je altijd iets van. Onderweg alleen op zee, aangewezen, op jezelf daar leer je vooral jezelf kennen. Als Laura na weken alleen op zee aankomt dan moet ze de boel oplappen, bevoorraden, en bijkomen. Leuke dingen doen? Dat doen wij ook na ons werk! Ze is net 7 weken aan het werk geweest op zee dus mag ze!!!quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:05 schreef KNAK het volgende:
Wat leert ze precies? Hoe anders de wereld er uit kan zien? Ze blijft overal maar even en zit als het goed is constant op het water (kuch)
Beetje cultuur opsnuiven en er wat van opsteken doe je niet met varen op minicatje voor de lol/houden van fietstochtje/uitzichtje bewonderen/etc
*misschien dat ze meer heeft gedaan maar alles is dan alsnog te kort om er echt een idee van te krijgen hoe anders anders is. Kortom: als ze niet op de boot is is ze op vakantie en doet alleen leuke dingen die zij wil doen/zien.
:p
Ik dacht dat jij het nooit op de man speelde?quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:27 schreef svetan het volgende:
@KNAK
Bij jouw intelligentie en ervaring weet je natuurlijk precies wat er allemaal bij zo'n reis komt kijken. Ik zou wel eens willen zien hoe jij met een roeiboot de dorpssloot overkomt zonder te verzuipen.
Een mening mag je altijd hebben en uiten, gefundeerd of ongefundeerd.quote:Als zelfs ervaren zeelieden en wereldreizigers in de diverse blogs zich verwonderen en positief uitten over Laura's kennis en kunde wie ben jij dan wel om zulke verhalen de wereld in te helpen over zaken waarvan je blijkbaar geen idee hebt wat er allemaal voor komt kijken.
Kritiek of een andere mening hebben mag natuurlijk...... maar doe het dan aub wel gequalifiseert!
Neem een voorbeeld aan Svetan. Die onderbouwt altijd alles keurig en speelt altijd op de bal, nooit op de man.quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:27 schreef svetan het volgende:
@KNAK
Bij jouw intelligentie en ervaring weet je natuurlijk precies wat er allemaal bij zo'n reis komt kijken. Ik zou wel eens willen zien hoe jij met een roeiboot de dorpssloot overkomt zonder te verzuipen.
Als zelfs ervaren zeelieden en wereldreizigers in de diverse blogs zich verwonderen en positief uitten over Laura's kennis en kunde wie ben jij dan wel om zulke verhalen de wereld in te helpen over zaken waarvan je blijkbaar geen idee hebt wat er allemaal voor komt kijken.
Kritiek of een andere mening hebben mag natuurlijk...... maar doe het dan aub wel gequalifiseert!
Kennelijk toch averij na de laatste oversteek, ik vraag me af of Dick het werk doet of dat technici van de VOR Laura helpen.quote:6-12-2011
Lief blog,
Ik heb weer even tijd gevonden een blog te schrijven. Na honderd keer van iedereen gehoord te hebben dat ik echt de Tafelberg nog op moest, hebben een paar vrienden gisterochtend definitief besloten dat we er heen gaan.. En niet met de kabelbaan, nee, we hebben het steilste wandelpad uitgekozen om naar te top te klimmen. Toen ik eindelijk boven was verwachtte ik dat de top van de Tafelberg natuurlijk plat was. Mooi niet dus. En het klimmen ging gewoon door. Weliswaar hele stukken die gewoon een beetje golvend lopen, wat heel erg mooi en zeker apart is. Vroeg in de morgen bereikten we de top, aangezien we al om 5 uur waren gestart. Er waren nog geen toeristen en het weer was prachtig. Ik ben blij dat ik het zo heb gezien, want nog geen uur later stroomden honderden mensen via de kabelbaan, die net open was, massaal de bergtop op. Ook namen de wolken daarna het uitzicht op Cape Town weg. Het was overigens een prachtig gezicht die wolken te zien zoals ze over de top vlogen en zich in allerlei kronkels vormden. Daarna heb ik voor de tweede keer boodschappen gedaan en ik geloof dat ik qua eten nu echt wel weer goed zit. Guppy gaat vandaag even uit het water voor een algehele check en wat kleine klusjes, waarvan ik de problemen in Darwin had vastgesteld, maar er toen niks aan kon doen.
Laura
dit argument is helemaal niet interessant van iemand die zeelieden en wereldreizigers afserveert die geen bewondering uitenquote:Op dinsdag 6 december 2011 19:27 schreef svetan het volgende:
Als zelfs ervaren zeelieden en wereldreizigers in de diverse blogs zich verwonderen en positief uitten over Laura's kennis en kunde wie ben jij dan wel om zulke verhalen de wereld in te helpen over zaken waarvan je blijkbaar geen idee hebt wat er allemaal voor komt kijken.
zeg jij nou maar nietsquote:Kritiek of een andere mening hebben mag natuurlijk...... maar doe het dan aub wel gequalifiseert!
Het was al averij van voor de laatste oversteek. Ik vind het wel apart dat ze klussen in Darwin niet kon doen en nu wel. In Darwin was genoeg expertise, lijkt me. Maar ja, het zal wel.quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:11 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura
gewoon wandelend de Tafelberg op, terwijl er ook een kabelbaan is. Wat super! Wat een meid!
[..]
Kennelijk toch averij na de laatste oversteek, ik vraag me af of Dick het werk doet of dat technici van de VOR Laura helpen.
7 weken zat ze op non stop op zee?quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:23 schreef Tide het volgende:
[..]
Ze is net 7 weken aan het werk geweest op zee dus mag ze!!!
Ik doe het er niet naquote:Op dinsdag 6 december 2011 20:59 schreef KNAK het volgende:
[..]
7 weken zat ze op non stop op zee?
Dat is dan wel knap <-- kijkt u eens Sventan, ik meen het nog ook
Ze kon het in Darwin niet in één keer doen rekening houdend met de financieële middelenquote:Op dinsdag 6 december 2011 20:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Het was al averij van voor de laatste oversteek. Ik vind het wel apart dat ze klussen in Darwin niet kon doen en nu wel. In Darwin was genoeg expertise, lijkt me. Maar ja, het zal wel.
Doe je nu net als svetan aan giswerk of heb je hier bronnen voor? Indien dat laatste, waarom deel je ze dan niet gewoon met ons?quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:09 schreef Tide het volgende:
[..]
Ze kon het in Darwin niet in één keer doen rekening houdend met de financieële middelen
Nee ik doe niet aan giswerk maar heb niet overal linken voor. Als ik die had zou ik ze echt wel delen want dan zouden ze al openbaar zijn. Wat ik hoor via e-mail is natuurlijk persoonlijk.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Doe je nu net als svetan aan giswerk of heb je hier bronnen voor? Indien dat laatste, waarom deel je ze dan niet gewoon met ons?
Guppy is het huis van Laura, met je huis ben je ook nooit klaar. Daarbij is het ook nog leuk om altijd bezig te zijn.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:16 schreef Tide het volgende:
Je koopt een boot en je werkt je dood... Dat is niet zomaar een gezegde want je bent altijd aan het werk net als b.v. met een tuin. Je bent nooit klaar maar altijd bezig...
Oké, maar hoe weet je dan dat er in Darwin niet genoeg geld was?quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:21 schreef Tide het volgende:
[..]
Nee ik doe niet aan giswerk maar heb niet overal linken voor. Als ik die had zou ik ze echt wel delen want dan zouden ze al openbaar zijn. Wat ik hoor via e-mail is natuurlijk persoonlijk.
Ja aan de ene kant leuk en aan de andere kant vervelend als je huis het middel is om verder te komen dus up to date moet zijn 100%quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:21 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Guppy is het huis van Laura, met je huis ben je ook nooit klaar. Daarbij is het ook nog leuk om altijd bezig te zijn.
Nou ja, 100%quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:24 schreef Tide het volgende:
Ja aan de ene kant leuk en aan de andere kant vervelend als je huis het middel is om verder te komen dus up to date moet zijn 100%
In die laatste zin heb je een goed punt.quote:We mogen eending niet vergeten: Bij het begin van de reis werd met de veel kortere route door de Rode Zee gerekend en was de huidige, langere route een onwaarschijnlijke optie.
Bij de oorspronkelijke route zou Guppy het veel minder te verduren hebben gehad op de Indische Oceaan dan op het afgelegde directe traject van Darwin naar Durban. Daar om, na een afstand waar ze bij de korte route eigenlijk al bijna had kunnen finishen, zullen zo enkele onderdelen van Guppy gerepareerd of vervangen moeten worden. Guppy moet voor dit laatste stuk over de zuidelijke Atlantische Oceaan, waar recent de helft van de VOR boten is uitgevallen, wel 100% in orde zijn.
Nee, in dit reisplan, gedateerd 17-9-2009, staat dat een reis via Zuid-Afrika de meest waarschijnlijke is.quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:42 schreef svetan het volgende:
We mogen eending niet vergeten: Bij het begin van de reis werd met de veel kortere route door de Rode Zee gerekend en was de huidige, langere route een onwaarschijnlijke optie.
Bij de oorspronkelijke route zou Guppy het veel minder te verduren hebben gehad op de Indische Oceaan dan op het afgelegde directe traject van Darwin naar Durban. Daar om, na een afstand waar ze bij de korte route eigenlijk al bijna had kunnen finishen, zullen zo enkele onderdelen van Guppy gerepareerd of vervangen moeten worden. Guppy moet voor dit laatste stuk over de zuidelijke Atlantische Oceaan, waar recent de helft van de VOR boten is uitgevallen, wel 100% in orde zijn.
quote:Optie 2: Route om Zuid Afrika
Deze route wordt gevaren als blijkt dat de Golf van Aden nog steeds risicovol is. Deze optie is op dit moment de meest realistische route .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |