abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:48:41 #226
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_105413530
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 01:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Uit het gastenboek:

[..]

Hoe lang heeft Laura daar gewoond? Voor zover ik weet zeilden haar ouders na haar geboorte? En zijn ze daarna in Nederland gaan wonen?
Volgens mij heeft ze helemaal niet in NZ gewoond. Correct me if I'm wrong.
31 mei 1996 vertrekken Laura en haar ouders uit Nieuw Zeeland. Laura is dan 8 maanden oud. Daarna zijn ze nog ca 4 jaar op reis.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:56:33 #227
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105413810
Ach ja, iets of iemand heeft Laura tijdens deze reis op het NZ-spoor gezet. Als ze van begin af aan zo bezeten was geweest van NZ, dan hadden ze de trip anders uitgestippeld, lijkt me.

Maar ja, als ze daar terecht kan straks, dan is het toch prima. Hoef ik haar in ieder geval niet te zien bij Pauw en Witteman en DWDD en zo.
oh shit, als ze maar niet die oma gaan vragen ter vervanging
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:01:55 #228
354322 Tide
pi_105413956
Het is logisch dat ze graag haar geboorteplaats/land wil bezoeken. Haar ouders hebben er ook een periode gewoond en gewerkt. Ze is dus met al die verhalen opgegroeid.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:02:39 #229
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_105413977
Maar dan had ze NZ toch op kunnen nemen in haar route?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:07:19 #230
354322 Tide
pi_105414109
Qua zeilomstandigheden had ze dan een behoorlijke achterstand opgelopen. Als ze eerder uit Nederland had kunnen vertrekken was het wel mogelijk geweest.
pi_105416363
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 10:02 schreef Motorboot het volgende:

[..]

[..]

Kansloos figuur... :O
Next!
Nee het is lekker slim als je je dochter van 13 de open zee in stuurt.......
pi_105417356
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:07 schreef Tide het volgende:
Qua zeilomstandigheden had ze dan een behoorlijke achterstand opgelopen. Als ze eerder uit Nederland had kunnen vertrekken was het wel mogelijk geweest.
Want in 8 maanden die haar nog resten, had ze niet NZ aan kunnen doen op haar route?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105417838
@spijkerbroek

Heb je een idee van de afstand en de weersystemen die daar heersen? Afgelopen juni was het daar hartje winter!
pi_105417984
Nee, ik heb geen idee over de weerssystemen die daar heersen in de winter. Vandaar het vraagteken.
Ze is ook zonder veel problemen door de Torres Strait en rond de Kaap gevaren, afgezien van wat gejammer over verloren slaap. Maar het weer zal er wel te slecht zijn om überhaupt erover na te denken. Ben ik weer op de hoogte.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105418584
Het zou bovendien een extra afstand van zo'n 4000nm betekend hebben wat je met Guppy in zo'n 5-6 weken zuivere zeiltijd moet vertalen.
Niet te vergeten: Laura had op dat ogenblik ook nog niet die zeilervaring die ze nu heeft.
pi_105419093
Die zeilervaring zou ze in die tijd ook opdoen. Dat lijkt me het probleem niet. En 6 weken extra? Aangezien het toch geen non-stop reis is, en ze tijd genoeg heeft om voor haar 17e het rondje te voltooen, lijkt me dat ook geen hindernis.
pi_105420286
Spijkerbroek
quote:
afgezien van wat gejammer over verloren slaap
Waarom doe je toch zo kleinerend over Laura en alles wat met haar tocht te maken heeft.
Hier een quote van een ervaren zeezeiler die op dit forum geroemd wordt.
quote:
Schröder sprak zich vorig jaar in een opinieartikel in NRC Handelsblad nog kritisch uit over de plannen van het toen nog 13-jarige zeilmeisje. Hij wees onder meer op de gevaren van het chronisch slaaptekort waar solozeilers niet aan ontkomen. Ook wees hij op tal van fouten die ervaren zeilers tijdens lange tochten hebben gemaakt.
Schroder is een stevige vent van begin dertig, iemand die maximaal kan presteren. Hij onderkent dat slaapgebrek heel gevaarlijk is.
Het is niet voor niks dat solo’s, zoals ook de 58 jarige Henk waarvan we onlangs een prachtig verslag (Darwin-Durban) hebben kunnen lezen, het steeds over hun slaap hebben. Slaap is echt een groot probleem.
Zet jezelf toch niet steeds weer als een nitwit neer.

Laura wil haar record natuurlijk zo scherp mogelijk stellen en wil daarom zo snel mogelijk op St Maarten zijn. Ze kan daar rond half februari zijn. Daarna kan ze heerlijk doen wat ze wil in een gebied waar altijd de zon schijnt en waar de mensen nog vriendelijk zijn. Ze moet alleen zorgen dat ze voor het nieuwe schooljaar terug is.
  † In Memoriam † zaterdag 10 december 2011 @ 17:40:43 #238
137949 Disana
pi_105420361
Met dat verschil dat Dekker klaagt over 'maar' twee uurtjes slaap met tussenpozen, terwijl de veiligheidsmarge twintig minuten per keer is.
  zaterdag 10 december 2011 @ 17:43:02 #239
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_105420436
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:42 schreef svetan het volgende:
Het zou bovendien een extra afstand van zo'n 4000nm betekend hebben wat je met Guppy in zo'n 5-6 weken zuivere zeiltijd moet vertalen.
Niet te vergeten: Laura had op dat ogenblik ook nog niet die zeilervaring die ze nu heeft.
Hoe weet jij dit soort dingen eigenlijk?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_105420806
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 17:38 schreef Ockham het volgende:
Waarom doe je toch zo kleinerend over Laura en alles wat met haar tocht te maken heeft.
Hier een quote van een ervaren zeezeiler die op dit forum geroemd wordt.

Schroder is een stevige vent van begin dertig, iemand die maximaal kan presteren. Hij onderkent dat slaapgebrek heel gevaarlijk is.
Het is niet voor niks dat solo’s, zoals ook de 58 jarige Henk waarvan we onlangs een prachtig verslag (Darwin-Durban) hebben kunnen lezen, het steeds over hun slaap hebben. Slaap is echt een groot probleem.
Zet jezelf toch niet steeds weer als een nitwit neer.

Laura wil haar record natuurlijk zo scherp mogelijk stellen en wil daarom zo snel mogelijk op St Maarten zijn. Ze kan daar rond half februari zijn. Daarna kan ze heerlijk doen wat ze wil in een gebied waar altijd de zon schijnt en waar de mensen nog vriendelijk zijn. Ze moet alleen zorgen dat ze voor het nieuwe schooljaar terug is.
Ik ben juist heel positief over haar zeilprestatie?
Dat vind ik heel erg knap. Ik doe het haar niet na.

Maar zolang ze nog 2 uur aaneen kan slapen, is het niet echt een probleem waarover ze hoeft te jammeren.

"zo scherp mogelijk stellen" Joh, ga toch vissen. Ze maakt een pleziertocht. Dat is prima, maar je kunt het met welke definitie ook geen "record" noemen.

Wacht even, zei je nou "Ze moet alleen zorgen dat ze voor het nieuwe schooljaar terug is."?
Dat impliceert Nederland. Of is het weer een ongelukkige woordkeus van je?
pi_105421720
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 17:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"zo scherp mogelijk stellen" Joh, ga toch vissen. Ze maakt een pleziertocht. Dat is prima, maar je kunt het met welke definitie ook geen "record" noemen.
Zeker wel: een persoonlijk record. ;)
pi_105421762
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:18 schreef morg78 het volgende:
Zeker wel: een persoonlijk record. ;)
Granted. Maar dat interesseert niemand behalve Laura zelf.
pi_105421996
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zelfs de sponsors niet :D
pi_105422051
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ze doet het ook voor zichzelf. Wat impliceert dat alle sponsoring en media en boeken en docu's er alleen maar zijn om haar pleziertje te financieren en om er achteraf ook nog een slaatje uit te slaan. Het is niet dat ze daar blij of dankbaar om is, ofzo. Op zich allemaal best. Als mensen daarvoor willen betalen, dan moeten ze dat doen.
Helemaal consequent is het niet. Ik zou denken dat als je iets uitstuitend voor jezelf doet, je ook zelf voor het financiele plaatje zorgt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 10-12-2011 18:40:45 ]
pi_105422156
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze doet het ook voor zichzelf. Wat impliceert dat alle sponsoring en media en boeken en docu's er alleen maar zijn om haar pleziertje te financieren en om er achteraf ook nog een slaatje uit te slaan. Het is niet dat ze daar blij of dankbaar om is, ofzo. Op zich allemaal best als mensen daarvoor willen betalen, dan moeten ze dat doen.
Helemaal consequent is het niet. Ik zou denken dat als je iets uitstuitend voor jezelf doet, je ook zelf voor het financiele plaatje zorgt.
Dat vat het idd goed samen.
pi_105422883
@RobertoCarlos

Gewoon even de kaart erbij pakken, naar gunstige winden/ stromingen kijken en voor Guppy een gemiddelde snelheid van 5 knopen aanemen.
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:12:53 #247
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_105426120
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:52 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos

Gewoon even de kaart erbij pakken, naar gunstige winden/ stromingen kijken en voor Guppy een gemiddelde snelheid van 5 knopen aanemen.
Maar zit jij zelf ook in de zeilwereld?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_105427124
@RobertoCarlos

Niet in dat soort zeilwereld waar Laura bezig is. Ik ben een absolute vrijetijdszeiler (niet eens een eigen boot) maar wel actief in een jeugdafdeling van een zeilclub. Verder heb ik echter wel, door mijn werkzaamheden in een ver verleden, de nodige ervaring met maritime elektronica, telecommunicatie en navigatie.

Dus geen fanatiek zeiler maar ik weet wel wanneer ik respect voor een bepaalde prestatie moet hebben en wat er voor zo'n onderneming komt kijken.
pi_105427279
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:36 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos

Niet in dat soort zeilwereld waar Laura bezig is. Ik ben een absolute vrijetijdszeiler (niet eens een eigen boot) maar wel actief in een jeugdafdeling van een zeilclub. Verder heb ik echter wel, door mijn werkzaamheden in een ver verleden, de nodige ervaring met maritime elektronica, telecommunicatie en navigatie.

Dus geen fanatiek zeiler maar ik weet wel wanneer ik respect voor een bepaalde prestatie moet hebben en wat er voor zo'n onderneming komt kijken.
Dus je hebt wel iets met ... jeugdige zeilers, zeg maar. Net als Babewatcher?
pi_105427480
@Enneacanthus_Obesus

Eigenlijk zijnde werkelijke jeugdactiviteiten meer iets van mijn vrouw....... meestal zeil ik met de ouders op gerstennat :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')