abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105224548
Maar die webcams zijn toch niet zo boeiend? Of zien we straks dat halve pand in een keer in de grond verdwijnen :Y)
  maandag 5 december 2011 @ 22:01:36 #152
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_105229665
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Depla heeft natuurlijk veel ervaring met ondergrondse gelegenheden om voertuigen te stallen..
Scherp +1 ;)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_105229966
Toch maar effe ..

tvp
  maandag 5 december 2011 @ 22:14:03 #154
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_105230376
Als ik deze tekening goed 'lees' dan zit het 'gat' dus zo'n beetje half achter dat neonbord met 't Loon??

Daar zit dan dus het dreigende punt wat ze nu woensdag willen gaan slopen? Welke winkelpanden zitten daar dan die de lul zijn?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  maandag 5 december 2011 @ 22:18:34 #155
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_105230636
Kunnen ze dat gat niet opvullen met de economische crisis? Zijn we daar ook weer van verlost :')
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 5 december 2011 @ 22:48:33 #156
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_105232435
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Kunnen ze dat gat niet opvullen met de economische crisis? Zijn we daar ook weer van verlost :')
Is er nergens een apart topic voor vrouwenhumor?
  maandag 5 december 2011 @ 22:59:21 #157
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_105233158
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:48 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Is er nergens een apart topic voor vrouwenhumor?
Ik zal eens kijken in het subforum voor schoenen :@
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_105233250
Wanneer gaat het instorten!! Duurt allemaal wel heel lang.... :O
pi_105233306
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:01 schreef ikbenonline het volgende:
Wanneer gaat het instorten!! Duurt allemaal wel heel lang.... :O
gelukkig kan je altijd nog Twitteren :+
  maandag 5 december 2011 @ 23:05:35 #160
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_105233535
3dstructures twitterde op maandag 05-12-2011 om 22:58:08 #Loon #Heerlen Nieuwe beweging waargenomen. Pui Promis begint te knikken. Hoelang nog? We hebben lang gewacht. nu mag die wel de kelder in! reageer retweet
De Promiss zit dus net linksonder van het 't Loon bord.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_105233767
quote:
11s.gif Op maandag 5 december 2011 23:05 schreef ACT-F het volgende:
3dstructures twitterde op maandag 05-12-2011 om 22:58:08 #Loon #Heerlen Nieuwe beweging waargenomen. Pui Promis begint te knikken. Hoelang nog? We hebben lang gewacht. nu mag die wel de kelder in! reageer retweet
De Promiss zit dus net linksonder van het 't Loon bord.
Straks hoeven ze woensdag niet meer te beginnen :')
  maandag 5 december 2011 @ 23:10:52 #162
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_105233889
Een zwarte kat in het afgezette gebied. Het is een voorteken! :o
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_105234063
quote:
11s.gif Op maandag 5 december 2011 23:10 schreef ACT-F het volgende:
Een zwarte kat in het afgezette gebied. Het is een voorteken! :o
kan iemand niet ff een 5KW gasontladingslamp plaatsen bij de cam? zien we wat meer :/
  maandag 5 december 2011 @ 23:17:36 #164
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_105234270
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:02 schreef zyx1981 het volgende:
al loopt die gang precies onder 't Loon, dan nog is het niet de oorzaak. Als het die gang was die inzakte, dan was gezien de diepte de zakking aan het maaiveld over een veel groter gebied verspreid en minder heftig. De huidige locale, heftige zakking, lijkt meer op een locale uitspoeling van grond door een kapotte riolering, waterleiding, etc. Echt, het is gewoon te lokaal voor gebeurtenissen op honderden meters diepte.
Precies hoe ik er ook over denk.

ps. Jammer dat die SNS pin-automaat weggat. Was de laatste in heel Heerlen Centrum. :(
  maandag 5 december 2011 @ 23:18:17 #165
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_105234316
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kan iemand niet ff een 5KW gasontladingslamp plaatsen bij de cam? zien we wat meer :/
Ja }:| Paar flinke bouwlampen er op graag! Mensen die de omgeving kennen weten waar ze naar kijken.... ik heb af en toe geen idee welke kant ik op moet letten...
  maandag 5 december 2011 @ 23:18:40 #166
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_105234334
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:17 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Precies hoe ik er ook over denk.

ps. Jammer dat die SNS pin-automaat weggat. Was de laatste in heel Heerlen Centrum. :(
Zullen ze die nog wel ff hebben leeggehaald :P
pi_105234369
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:18 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ja }:| Paar flinke bouwlampen er op graag! Mensen die de omgeving kennen weten waar ze naar kijken.... ik heb af en toe geen idee welke kant ik op moet letten...
(check google streetview even.. daar is wel redelijk helder te zien waar je ongeveer moet kijken.)
pi_105234497
  maandag 5 december 2011 @ 23:21:13 #169
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_105234505
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

(check google streetview even.. daar is wel redelijk helder te zien waar je ongeveer moet kijken.)
^O^ Dat was een goeie! Nou weet ik ook waar die Promiss zit! Thanks!
  maandag 5 december 2011 @ 23:21:45 #170
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_105234532
quote:
Reden voor sloop ‘t Loon nog steeds onduidelijk

Heerlen - De eigenaren van het vastgoed van winkelcentrum ‘t Loon in Heerlen willen slopen. "We zijn in overleg met de gemeente en maken een sloopplan".

Dat meldt Paul ‘t Lam, woordvoerder van de drie eigenaren Q-Park, NSI en 3W. "We zien ons geplaatst voor de situatie dat de gemeente een sloop afdwingt", aldus ‘t Lam. Volgens hem bestaat een geotechnisch probleem. "Nader onderzoek zou nodig zijn om precies te kunnen bepalen wat de oorzaak is van de instabiliteit. De druk neemt toe." Maar ‘t Lam kan niet zeggen wat het geotechnische probleem is en of de druk horizontaal of verticaal is.

Schaarse technische informatie

De gemeente heeft nog steeds het document met visies van deskundigen niet vrijgegeven, noch het voorgenomen besluit en de gronden waarop dat is genomen. Tot nu toe wijst de schaarse technische informatie niet op de noodzaak van sloop. Maar vanmiddag vindt wel een persconferentie plaats waarop het sloopplan zal worden gepresenteerd.

Losgescheurd

Maanden geleden is een kolom in de parkeerlaag onder winkelcentrum ‘t Loon in Heerlen losgescheurd van de vloer. De grond onder de kolomvoetplaat was zijn draagvermogen kennelijk verloren. Toen al hebben de lasten een tweede draagweg gevonden via de omliggende acht kolommen, waarin druk en momenten uiteraard toenamen. Die tweede draagweg heeft goed gefunctioneerd, want een instorting bleef uit. In plaats van de oorzaak van het gebrek aan draagvermogen op te sporen en weg te nemen, de grond te stabiliseren en de kolom op te vijzelen, heeft men steigers geplaatst tussen de vloer en de bestrating.

Geen bouwkundig probleem

Daarmee werd de eerste draagweg feitelijk hersteld, maar dan via de steigerbuizen en de betonstraatstenen naar de kolomvoetplaat op de niet draagkrachtige grond. Daarop is de kolom uit de vloer geponst en met voetplaat en al verzakt. De foto’s daarvan die de gemeente Heerlen zondagavond heeft verspreid maken een heftige indruk, maar constructief is de tweede draagweg via de acht kolommen nog intact en de vloer relatief ongeschonden. Opnieuw wordt niet de oorzaak weggenomen, de grond gestabiliseerd, de kolom opgevijzeld en het gebouw hersteld. "Het is geen bouwkundig probleem", zegt ‘t Lam.

Bron: cobouw.nl
Ik vind het ook merkwaardig dat men niet gewoon het gat dichtgooit en de kolom opnieuw plaatst, waarom moet er gesloopt worden? Volgens mij komt het de eigenaren van dit centrum niet iets te goed gelegen :7
pi_105234717
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:21 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik vind het ook merkwaardig dat men niet gewoon het gat dichtgooit en de kolom opnieuw plaatst, waarom moet er gesloopt worden? Volgens mij komt het de eigenaren van dit centrum niet iets te goed gelegen :7
Ja, dan gooi je dat gat dicht en is het over een paar maanden zo weer verzakt.
pi_105234771
quote:
9s.gif Op maandag 5 december 2011 23:25 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ja, dan gooi je dat gat dicht en is het over een paar maanden zo weer verzakt.
precies.. zolang je de oorzaak niet weet..

en t probleem is.. tis OF nu gecontroleerd slopen.. of het zakt vanzelf in ( met mogelijk dus ook problemen voor de andere delen van t complex

quote:
PROEST! _O_ BAAS!
pi_105234854
Plaatje van de TU Delft, hier zijn de verzakkingen wel goed te zien
  maandag 5 december 2011 @ 23:33:11 #174
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_105235108
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:21 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kijk, een constructeur berekend een constructie als dit zodanig uit, dat altijd 1 willekeurige kolom mag bezwijken. Dit staat heel helder in de oude NEN normen en tegenwoordige Eurocodes. Het probleem is momenteel, zoals ook de renders laten zien, dat ook die 8 kolommen om de 1e heen momenteel bezwijken. Je kan niet zomaar 9 kolommen binnen 1 groep weglaten en verwachten dat alles blijft staan.

Alles slopen is ook weer zo`n zonde. Beter beginnen ze met het bouwdeel wat nu verzakt. Sloop de rotte delen en niet meer dan dat. Haal het pand weg en die 9 kolommen + bovenliggend dek. In feite een tamelijk locale operatie. Beoordeel dan de rest van de constructie, voordat je het halve winkelcentrum sloopt! Wellicht kan je zo 90% sparen, ipv dat je 40% afbreekt voor niets...
pi_105235163
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:33 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Kijk, een constructeur berekend een constructie als dit zodanig uit, dat altijd 1 willekeurige kolom mag bezwijken. Dit staat heel helder in de oude NEN normen en tegenwoordige Eurocodes. Het probleem is momenteel, zoals ook de renders laten zien, dat ook die 8 kolommen om de 1e heen momenteel bezwijken. Je kan niet zomaar 9 kolommen binnen 1 groep weglaten en verwachten dat alles blijft staan.

Alles slopen is ook weer zo`n zonde. Beter beginnen ze met het bouwdeel wat nu verzakt. Sloop de rotte delen en niet meer dan dat. Haal het pand weg en die 9 kolommen + bovenliggend dek. In feite een tamelijk locale operatie. Beoordeel dan de rest van de constructie, voordat je het halve winkelcentrum sloopt! Wellicht kan je zo 90% sparen, ipv dat je 40% afbreekt voor niets...
tja.. maar ik snap ook wel weer dat de gemeente geen risico wil nemen

( die hebben ze eerder dit jaar al genomen.. door te zeggen dat er helemaal niks aan het handje was )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')