Heb je dit soort ook in cam 1???quote:Op maandag 5 december 2011 17:52 schreef zyx1981 het volgende:
Nieuwe link voor cam 2: http://www.heerlenlive.nl/html/camera.html
Edit: deze link doet het wel. Die vorige link was bij ook dood wat betreft cam 2.
Edit 2: Lol, beide cams zijn nu wel synchroon.. net reed er een vrachtwagen van de ene zo door naar de andere cam.
youtube.com/watch?v=SJe-D_z2LsE&feature=player_embeddedquote:
Werkt helaas niet dank voor gevenquote:Op maandag 5 december 2011 18:07 schreef ikbenonline het volgende:
[..]
youtube.com/watch?v=SJe-D_z2LsE&feature=player_embedded
copy/paste anders werkt de link hier niet.
Waar heb je deze renders vandaan?quote:Op maandag 5 december 2011 16:58 schreef zyx1981 het volgende:
Nog twee renders:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er slecht uit voor dit deel van het complex.
Edit: in de bovenste render zie je op de achtergrond gesplitste kolommen. Hier zit een dilatatie tussen twee bouwdelen. Ook in de kolommen van het tweede bouwdeel zijn scheuren/afwijkingen gevonden (want rood gekleurd). Ofwel: een tweede bouwdeel is in de gevarenzone gekomen!
Werkelijk waar. Dus gewoon een paar kuub zand erin, aantrillen, kolommetje erop en klaar is Kees?quote:Op maandag 5 december 2011 17:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
Gewoon dat gat dichtgooien en een nieuwe steunpilaar plaatsen, daarvoor hoef je niet een compleet winkelcentrum af te breken.
Zo gek diep liggen die mijngangen hier niet hoor.quote:Op maandag 5 december 2011 17:47 schreef zyx1981 het volgende:
Online, waar haal je de bewering vandaan dat een oude mijngang wellicht de oorzaak is? Die dingen liggen veel te diep! Bron graag, want het is nogal een bewering. Uitspoeling door een waterloop of een gebroken leiding is veel logischer en ook wat de voorzitter van de vereniging van constructeurs, (dhr. Galjaard) dacht.
Slechts 250-900 meter vind ik nog best diep. Je hebt weliswaar ondiepere mijnen, uit de 12e t/m de 19e eeuw, maar dat is niet in dit gebied.quote:Op maandag 5 december 2011 18:23 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Zo gek diep liggen die mijngangen hier niet hoor.
Als je goed naar de renders kijkt, dan zie je dat die verzakking plaatsvind onder het gebouw. Precies het stuk gebouw achter het "t Loon" logo op cam1, dat verzakt. Het onbebouwde deel van de parkeerplaats staat er nog onberispelijk bij. Ook al zit het aan elkaar vast, ze zullen heus niet een gezonde garageconstructie afbreken, omdat aan de rand wat inzakt. Het grootste deel zal met dus laten staan, ook omwille van de bereikbaarheid van het winkelcentrum. Het bouwdeel met de verzakking, dat zullen ze echter wel helemaal afbreken.quote:Op maandag 5 december 2011 19:52 schreef PfenisBaron het volgende:
Is dat nou een grote plas water daar op het dek naast dat kleine gebouwtje? Een teken dat die vloer al flink doorzakt zonder de weggevallen ondersteuning?
Ik denk niet dat ze nog veel over dat dek gaan rijden als het aan de andere kant open ligt..niet bepaald optimaal voor de stabiliteit. Mits de renders kloppen is het trouwens inderdaad een stukje verderop idd. Al ligt het natuurlijk aan de constructie of die invloed tot daar kan rijken.quote:Op maandag 5 december 2011 19:56 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Als je goed naar de renders kijkt, dan zie je dat die verzakking plaatsvind onder het gebouw. Precies het stuk gebouw achter het "t Loon" logo op cam1, dat verzakt. Het onbebouwde deel van de parkeerplaats staat er nog onberispelijk bij. Ook al zit het aan elkaar vast, ze zullen heus niet een gezonde garageconstructie afbreken, omdat aan de rand wat inzakt. Het grootste deel zal met dus laten staan, ook omwille van de bereikbaarheid van het winkelcentrum. Het bouwdeel met de verzakking, dat zullen ze echter wel helemaal afbreken.
Op zich wel cool, ik wist tot nu toe niet dat men ondergronds ook elektrisch aangedreven treintjes gebruikte.quote:Op maandag 5 december 2011 19:58 schreef PfenisBaron het volgende:
De gang zit op 250m diepte trouwens, vandaar ook de naam.
Hier een plaatje van de gang: [ afbeelding ]
De oude lindestraat (een van de locaties die user hierboven aandraagt) ligt op nog geen 500m. Is het mogelijk dat het gebruik van mijnwater wat sinds 5 jaar wordt gebruikt de bodem verzwakt en dit veroorzaakt?quote:Op maandag 5 december 2011 20:02 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Op zich wel cool, ik wist tot nu toe niet dat men ondergronds ook elektrisch aangedreven treintjes gebruikte.Wel slim op zich, gezien het feit dat de oude dieseltjes ook het zuurstofgehalte verlaagden.
Voorts: al loopt die gang precies onder 't Loon, dan nog is het niet de oorzaak. Als het die gang was die inzakte, dan was gezien de diepte de zakking aan het maaiveld over een veel groter gebied verspreid en minder heftig. De huidige locale, heftige zakking, lijkt meer op een locale uitspoeling van grond door een kapotte riolering, waterleiding, etc. Echt, het is gewoon te lokaal voor gebeurtenissen op honderden meters diepte.
Had een oom die kompel was, die liet me eens verzakkingen zien in de mijnstreek en vertelde dat er hele cathedralen ondergronds waren.quote:Op maandag 5 december 2011 20:02 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Op zich wel cool, ik wist tot nu toe niet dat men ondergronds ook elektrisch aangedreven treintjes gebruikte.Wel slim op zich, gezien het feit dat de oude dieseltjes ook het zuurstofgehalte verlaagden.
Voorts: al loopt die gang precies onder 't Loon, dan nog is het niet de oorzaak. Als het die gang was die inzakte, dan was gezien de diepte de zakking aan het maaiveld over een veel groter gebied verspreid en minder heftig. De huidige locale, heftige zakking, lijkt meer op een locale uitspoeling van grond door een kapotte riolering, waterleiding, etc. Echt, het is gewoon te lokaal voor gebeurtenissen op honderden meters diepte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |