http://www.rtvutrecht.nl/(...)rijd-fc-utrecht.htmlquote:UTRECHT - Bij stadion Galgenwaard zijn rellen uitgebroken na het duel FC Utrecht-FC Twente. De politie wordt bekogeld met stenen en er zijn auto's vernield. De ME voert charges uit en er vliegt een politiehelikopter rond. FC Twente-supporters worden volgens de politie in het stadion gehouden.
De wedstrijd werd vanmiddag na een onderbreking van ongeveer kwartier weer hervat. Het duel eindigde in 2-6.
Scheidsrechter Wiedemeijer dirigeerde beide ploegen na 65 minuten naar de kleedkamer omdat
de clubleiding van de thuisclub het niet meer veilig vond in stadion Galgenwaard en daar buiten. Honderden fans van FC Utrecht probeerden de confrontatie met supporters van FC Twente te zoeken.
De fans van FC Utrecht ontstaken in woede nadat supporters van FC Twente met vuurwerk hadden gegooid. De tussenstand zorgde ook voor enige frustratie. De formatie uit Enschede leidde op het moment van staken met
5-0, dankzij treffers van Ola John (2), invaller Willem Janssen (2) en Peter Wisgerhof.
"De vierde man staat in contact met de leiding van FC Utrecht. Omdat het ook onrustig was buiten het stadion vroeg de leiding ons van het veld te gaan", aldus Wiedemeijer. "Ze wilden het weer rustig krijgen."
twitter:RamonMosterd twitterde op zondag 04-12-2011 om 16:37:26Oorlog rond station. Politie met stenen bekogeld. Autos gesloopt. reageer retweet
twitter:RamonMosterd twitterde op zondag 04-12-2011 om 16:38:56Holy fuck. Bakstenen vliegen door de lucht. Harde charges met paarden. reageer retweet
quote:Op zondag 4 december 2011 17:19 schreef Tja..1986 het volgende:
Die fans zijn dus net zulke lamballen als de voetballers. Die kunnen alleen goedspreken tegen Ajax.
Je eigen stad afbreken na verlies? Hoewel de Canadezen het ook doen als ze winnen..quote:
twitter:RamonMosterd twitterde op zondag 04-12-2011 om 17:16:06Serieuze veldslag. Politie ene kant hooligans andere kant snelweg veel.stenen reageer retweet
ja idd de hogen heren in den haag zitten veilig op t pluche en steken geen vinger uit wij als bealstingbetaler draaien hier met ze allen voor op we moeten dit niet pikken op de barricades en laten weten dat het zo niet langer kanquote:Op zondag 4 december 2011 17:40 schreef onzichtbare het volgende:
en nu al die gewonden die daar vallen moeten wij daar nu voor opdraaien om dit te voorkomen mee nee zelf laten betalen dus morgen op het werk nee baas ik kom niet ben naar het voetbal geweest
Ja inderdaad, we moeten eigeluk gaan rellenn!!quote:Op zondag 4 december 2011 17:43 schreef 16meter het volgende:
[..]
ja idd de hogen heren in den haag zitten veilig op t pluche en steken geen vinger uit wij als bealstingbetaler draaien hier met ze allen voor op we moeten dit niet pikken op de barricades en laten weten dat het zo niet langer kan
gr gr
quote:
Ik bedoel vanuit ajax oogpunt dat utrecht uit het mooist is met alles eromheen. De wedstrijd zelf is altijd verliezen.quote:Op zondag 4 december 2011 18:13 schreef WD.40 het volgende:
[..]Je bedoelt de rellen? Want ik neem aan dat je als ajacied liever had gezien dat Twente had verloren. Of zit het 6-4 verlies nog steeds diep?
Je bent bekend met fenomenen zoals punten, komma's en hoofdletters?quote:Op zondag 4 december 2011 17:40 schreef onzichtbare het volgende:
en nu al die gewonden die daar vallen moeten wij daar nu voor opdraaien om dit te voorkomen mee nee zelf laten betalen dus morgen op het werk nee baas ik kom niet ben naar het voetbal geweest
Likewise.quote:Op zondag 4 december 2011 17:43 schreef 16meter het volgende:
[..]
ja idd de hogen heren in den haag zitten veilig op t pluche en steken geen vinger uit wij als bealstingbetaler draaien hier met ze allen voor op we moeten dit niet pikken op de barricades en laten weten dat het zo niet langer kan
gr gr
Kututrechters met hun vuurwerkgeluiden.. Iets met pot en ketel.quote:Op zondag 4 december 2011 20:12 schreef N.icka het volgende:
Kut Twente fans ook, met hun vuurwerk gegooi. Je zou daar maar zitten met je koters
je,hebt gelijk een vuurwerkgeluid is gevaarlijk en fysiek bedreigendquote:Op zondag 4 december 2011 21:11 schreef Plasterk het volgende:
[..]
Kututrechters met hun vuurwerkgeluiden.. Iets met pot en ketel.
Uiteraard ook andersom dan. Geen Utrechtenaren bij Twentequote:Op zondag 4 december 2011 20:13 schreef MakkieR het volgende:
Als je het mij vraagt lijkt mij het beste volgend seizoen de bezoekers van FC Twente te weren en de uitvak te geven aan FC Utrecht. Dat zou ik overigens bij elke wedstrijd doen, waarbij het uit de hand loopt door provocatie van tegenstanders.
Het is niet eens feitelijk bewezen dat er vuurwerk in het familievak gegooid is. De vuurwerkgeluiden en rellen naderhand wel. Als je niet tegen je verlies kan, blijf dan thuis.quote:Op zondag 4 december 2011 21:25 schreef N.icka het volgende:
[..]
je,hebt gelijk een vuurwerkgeluid is gevaarlijk en fysiek bedreigend
Familievakquote:Op zondag 4 december 2011 21:43 schreef Hathor het volgende:
Tsja, dat krijg je als als die boeren vuurwerk in een familievak gooien.
Je bedoelt die 10 dorpsgekken die daar de hele wedstrijd zichzelf voor lul aan het zetten zijn? Tsja, als je daar meer aandacht voor hebt dan voor de wedstrijd vraag ik me toch af wat je in in voetbalstadion komt doen. En het is inderdaad een familievak ja, hetgene wat buiten aan de gang gaat komt puur vanaf de overkant.quote:Op maandag 5 december 2011 09:49 schreef thotic het volgende:
[..]
Familievakboehoe, iedereen die wel eens in dat stadion is geweest weet dat altijd onderin dat vak hetzelfde kansloze groepje meer bezig is met het uitvak dan met de wedstrijd. Verder stroomde dat "familievak" vrijwel leeg toen er ook maar de minste kans op onrust buiten was
Logisch toch?quote:Op maandag 5 december 2011 11:10 schreef Ebbao het volgende:
Dus als ik het goed begrijp gooien de utrehcht supporters bakstenen naar de politie omdat de fans van de tegenpartij met vuurwerk naar de utrecht supporters gooien?
quote:
Zoiets ja. Dat schijnt dan kennelijk een normale reactie te zijn. In hoeverre Twente-hooligans er last van hebben dat Utrecht-hooligans in Utrecht publieke eigendommen vernielen, is mij een compleet mysterie.quote:Op maandag 5 december 2011 11:10 schreef Ebbao het volgende:
Dus als ik het goed begrijp gooien de utrehcht supporters bakstenen naar de politie omdat de fans van de tegenpartij met vuurwerk naar de utrecht supporters gooien?
Supporters Utrecht en Twente liggen elkaar echt niet hoor. Helemaal niet meer na de incidenten van vorig jaar rondom Twente - Utrecht waar spelers van Utrecht na de wedstrijd zijn aangevallen door supporters Twente.quote:Op maandag 5 december 2011 14:47 schreef Hathor het volgende:
Dit heeft niet eens zozeer met twente te maken denk ik, er is voor zover ik weet geen rivaliteit tussen beide supportersgroepen. Persoonlijk denk ik dat dit er gewoon aan zat te komen omdat de prestaties van Utrecht de laatste tijd om het maar even botweg te zeggen nogal kut zijn. Als er bij andere clubs waar de fans toch een bepaald verwachtingspatroon hebben iets dergelijks gebeurt zie je exact dezelfde taferelen. Triest maar het is niet anders.
Stel kutflikkers. Gewoon halfseizoen zonder publiek. Moet gewoon klaar zijn. Voetbal moet voor families toegankelijk zijn. Met dit soort debielen kan dat dus NIET. Wilt een club niet een half seizoen zonder publiek spelen lossen ze dit maar lekker zelf op. Weg met die "hardcore" supporters. Tijd voor casual supportersquote:Op maandag 5 december 2011 15:42 schreef Plasterk het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ids_naar_het_fo.html
Nou daar vergis je je dan lelijk in, ook in Amerika gebeuren er zulke dingen, zeker als teams uit bepaalde steden tegen elkaar spelen. Heb bijvoorbeeld nou niet het lef om met een petje van NY Yankees in Boston te gaan lopen, want dat kost je je schedel.quote:Op maandag 5 december 2011 15:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Stel kutflikkers. Gewoon halfseizoen zonder publiek. Moet gewoon klaar zijn. Voetbal moet voor families toegankelijk zijn. Met dit soort debielen kan dat dus NIET. Wilt een club niet een half seizoen zonder publiek spelen lossen ze dit maar lekker zelf op. Weg met die "hardcore" supporters. Tijd voor casual supporters
Snap sowieso niet waarom publiek zijn in Amerika wel kan maar in Europa niet...
Die groep idioten een maandje cel, levenslang gebiedsverbod rond stadions en huisarrest wanneer er gevoetbald word. Dan moeten deze problemen wel verholpen worden binnen een jaartje of twee.quote:Op maandag 5 december 2011 15:42 schreef Plasterk het volgende:
Op Youtube zijn er bij dit soort filmpjes allerlei reacties in de trant van 'Haal dit weg!'quote:Op maandag 5 december 2011 15:42 schreef Plasterk het volgende:
want? laat me raden je bent ook een hooliganquote:Op maandag 5 december 2011 18:57 schreef kurk_droog het volgende:
Jammer dat ze tegen Ajax niet zo los gingen toen
Och, dan gaat iedereen weer verontwaardigd lopen doen dat het zo'n lieve jongen was.quote:Op maandag 5 december 2011 17:18 schreef GewoneMan het volgende:
ongeloofelijk dat dit niet harder aangepakt wordt. ze moeten de volgende keer de gene met de grootste acties een waarschuwingsschot tussen de ogen geven. kijken hoe snel dat tokkies volk zich dan weet te gedragen
Sowieso niet. Maar die vijandigheid is toch heerlijk als je in het uitvak zit.quote:Op maandag 5 december 2011 19:43 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
want? laat me raden je bent ook een hooligan![]()
Omdat die mensen hun familie zien waarschijnlijk.quote:Op maandag 5 december 2011 18:15 schreef Falco het volgende:
[..]
Op Youtube zijn er bij dit soort filmpjes allerlei reacties in de trant van 'Haal dit weg!'
Ik vind het ook altijd wel vermakelijk om te zien als ze tegen de hekken gaan rammenquote:Op dinsdag 6 december 2011 00:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Sowieso niet. Maar die vijandigheid is toch heerlijk als je in het uitvak zit.
Omdat diegene op het filmpje zo gepakt kunnen worden.quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat die mensen hun familie zien waarschijnlijk.
No shit Sherlockquote:Op dinsdag 6 december 2011 01:30 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Omdat diegene op het filmpje zo gepakt kunnen worden.
Leuk kinderfeestje, beetje actie in de tent.quote:Op maandag 5 december 2011 15:42 schreef Plasterk het volgende:
ad.nlquote:De Nederlandse Politiebond vindt dat voetbalhooligans en andere raddraaiers die agenten aanvallen, in een sociaal isolement moeten worden geplaatst.
'Er moeten nu harde sancties volgen die mensen echt raken', zegt waarnemend voorzitter Jan Willem van de Pol tegen De Telegraaf naar aanleiding van de voetbalrellen in Utrecht.
'Dit soort gasten moeten nergens meer welkom zijn. Als je het in je hoofd haalt om politiemensen aan te vallen, verspil je je rechten', zegt Van de Pol. 'In onze optiek mag je dan geen lid meer zijn van een voetbal- of tennisclub, mag je niet meer met het openbaar vervoer reizen, niet meer in je lievelingskroeg komen en als je langs de weg met autopech staat, dan mag de ANWB je ook niet meer helpen.' Ook het stadion moet verboden terrein zijn.
Het voordeel wat Amerika heeft is dat de steden tamelijk ver van elkaar afliggen zodat de uitploeg minder publiek mee heeft.quote:Op maandag 5 december 2011 17:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou daar vergis je je dan lelijk in, ook in Amerika gebeuren er zulke dingen, zeker als teams uit bepaalde steden tegen elkaar spelen. Heb bijvoorbeeld nou niet het lef om met een petje van NY Yankees in Boston te gaan lopen, want dat kost je je schedel.
Dat is nogal een kromme vergelijking, dit zijn criminelen en die hebben teveel rechten in dit landquote:Op dinsdag 6 december 2011 09:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
ad.nl
Goed idee, laten we ze dan gelijk ook gele Davidsterren dragen....
We hebben het hier over een stelletje vandalen, niet over kindermoordenaars.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:40 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dat is nogal een kromme vergelijking, dit zijn criminelen en die hebben teveel rechten in dit land
Poging tot doodslag valt niet onder vandalisme.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:43 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
We hebben het hier over een stelletje vandalen, niet over kindermoordenaars.
Dat schijnt voor de fans toch niet echt een probleem te zijn, google er maar eens voor en gebruik wat trefwoorden en je zal genoeg incidenten tegenkomen bij het honkbal, basketbal, ijshockey, american football, en zeker in de MLS waar de fans letterlijk alle gebruiken van de Europeanen hebben overgenomen. Niet dat het nou allemaal zo belangrijk is, maar toch leuk voor diegenen die altijd denken dat dit soort toestanden in de VS niet plaatsvinden.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het voordeel wat Amerika heeft is dat de steden tamelijk ver van elkaar afliggen zodat de uitploeg minder publiek mee heeft.
Ik weet niet waarom men met dit soort super super super bizar achterlijke plannen komt...quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
ad.nl
Goed idee, laten we ze dan gelijk ook gele Davidsterren dragen....
Of wat dacht je van Engeland ? Volgens veel PVVers en ander gespuis gebeurt daar helemaal niets meer sinds de invoering van de voetbalwet.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat schijnt voor de fans toch niet echt een probleem te zijn, google er maar eens voor en gebruik wat trefwoorden en je zal genoeg incidenten tegenkomen bij het honkbal, basketbal, ijshockey, american football, en zeker in de MLS waar de fans letterlijk alle gebruiken van de Europeanen hebben overgenomen. Niet dat het nou allemaal zo belangrijk is, maar toch leuk voor diegenen die altijd denken dat dit soort toestanden in de VS niet plaatsvinden.
Goedkoop scoren heet dat, lekker even populistisch ouwehoeren, en Henk & Ingrid trappen er maar weer in.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom men met dit soort super super super bizar achterlijke plannen komt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |