abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2011 @ 23:26:34 #26
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_105192117
quote:
14s.gif Op zondag 4 december 2011 23:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb ook niks met homeopatisch en ik zou daar dus ook niet gaan met mn honden, gratis consult of niet hoor. Gelukkig maar dat geld nu ineens niet meer belangrijk is, als jij je er rot over voelt moet je er gewoon iets aan laten doen, want dan zal de hond zich er zeker niet lekker mee voelen.
Geld is nooit een probleem geweest, alleen kan je je wel voorstellen dat het op dit tijdstip van het jaar toch verstandig is wel een beetje op je centjes te letten? :P Ik werk gelukkig als vakkenvuller en heb al voor we Koda kregen een spaarpotje gemaakt. Daar zat eigenlijk geld in voor een kerst cadeau voor mijn zusje, maar ik krijg nog wel een keer loon voor kerst, dus, ik laat het wel even weten morgen :)
Hier nog een foto'tje van Koda, wel redelijk oud (1-2 weken terug).
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  zondag 4 december 2011 @ 23:29:35 #27
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_105192287
Nou ja, jij had het er over dat je het nu liever niet op wilde hoesten ;)
Koda wil liever ook nu niet snotteren gok ik zo he :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 4 december 2011 @ 23:41:32 #28
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_105192938
Ik citeer:
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:47 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ik wil alles voor hem doen, maar de enige andere dierenarts rekent 35 euro voor consult en dan wss nog iets van 20 euro er bij. Lastig om op te hoesten deze maanden.
Niks met willen te maken! :D, is gewoon lastig om als vakkenvullend scholier in een krap gezin 50 euro op te hoesten voor een bezoekje DA. Maar goed, heb inmiddels een goede DA gevonden en ik ga denk ik niet meer terug naar die andere, met zijn wichelroede (of hoe je dat ook typt).. Erkend vee-arts met bevoegdheden voor huisdieren.
pi_105193317
Tja, dierenartsen zijn inderdaad niet goedkoop..
Ik vraag me wel af hoe die dierenarts die geen geld rekent voor de consulten dan rondkomt trouwens.. Of verkoopt die gewoon veel homeopathische middelen :?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 4 december 2011 @ 23:50:26 #30
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_105193408
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:48 schreef Njosnavelin het volgende:
Tja, dierenartsen zijn inderdaad niet goedkoop..
Ik vraag me wel af hoe die dierenarts die geen geld rekent voor de consulten dan rondkomt trouwens.. Of verkoopt die gewoon veel homeopathische middelen :?
Spuitje antibiotica + een homeopatisch wonder *kuch kwakzalf kuch* middeltje zoals ik het noem, zitten we al gauw op 35 euro wat we daar kwijt zijn. Ga er eigenlijk heen op aanraden van mijn opa en oma, die er met hun hond altijd heen gingen. Die was altijd binnen een week van zijn kwaaltjes af mbv zijn middeltjes.
pi_105193602
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:50 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Spuitje antibiotica + een homeopatisch wonder *kuch kwakzalf kuch* middeltje zoals ik het noem, zitten we al gauw op 35 euro wat we daar kwijt zijn. Ga er eigenlijk heen op aanraden van mijn opa en oma, die er met hun hond altijd heen gingen. Die was altijd binnen een week van zijn kwaaltjes af mbv zijn middeltjes.
Oh okee, op die manier..
Nou hopelijk kan de andere dierenarts Koda snel van de verkoudheid afhelpen ;) Lieve foto trouwens O+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 5 december 2011 @ 00:03:15 #32
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_105193994
Daar hoop ik wel op, ga nu proberen te slapen, leg hem wel ff op mijn kamer neer op mijn zitzak. Voel me er gewoon niet goed bij. Trusten mensen O+
  maandag 5 december 2011 @ 00:21:04 #33
176471 oh-oh
pi_105194731
:D Ik was woensdag bij de da met Chico en daar betaalde ik 33 euro voor consult, medicijnen en speciaal voer, dus dan was dat toch goedkoper dan die dure homeopatische medicijnen ^O^
We hebben de medicijnen en het voer uiteindelijk niet eens gebruikt gelukkig, maar ik wilde ze liever wel bij de hand hebben voor als het erger zou worden ;)
Welterusten :W
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 5 december 2011 @ 10:19:21 #34
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_105200359
Dat is wel goedkoper ja, helemaal met het feit dat het consult er ook bij in zat :O Ik denk dat wij nu naar een DA in bornebroek of vriezeveen gaan (beide vlak buiten Almelo, waar ik woon) die rekenen 15 euro consult en mensen om mij heen hebben er goede ervaringen.
pi_105205084
Nu het toch over de DA gaat; heeft er iemand ervaring met een staaroperatie bij honden? Is het een zware operatie en de moeite waard? Mijn hond (die vandaag 14 wordt *O* ) heeft er last van en ik krijg de indruk dat haar zicht minder is geworden. Zo herkent ze mij van ver niet goed meer en lijkt ze soms te staan blaffen naar dingen die er in de verte niet zijn. Niet zo handig, vooral omdat ze voor de rest nog heel fit is.

Goed dat je naar een echte dierenarts gaat Maus, ik zou de gezondheid van mijn hond niet op spel zetten voor een homeopathisch "arts."
  maandag 5 december 2011 @ 13:51:10 #36
176471 oh-oh
pi_105207232
Uhm, een hond van 14 laten opereren aan staar, waarom zou je dat nog willen?
Oude hondjes kunnen blind vaak ook nog prima een paar jaartjes mee hoor ^O^
Onze hond thuis, bij mn ouders, is 17 geworden, en die was vanaf haar twaalfde al blind, maar ze wist de weg en ze wist waar ze moest zijn voor alles, die redde zich echt prima, we moesten alleen niet al te vaak de meubels anders neerzetten :D
( Groucho Marx )
pi_105207878
Kijk als ze zich voor de rest ook als een bejaarde zou gedragen, oke. Maar dat is nog helemaal niet geval, ze springt en rent nog als een adhd'er rond en trekt zo nu en dan nog een sprintje. Dus dan zou zo'n operatie (mocht die licht zijn en zonder grote risico's) denk ik wel wat toevoegen.
Het speelt bij mij ook een grote rol dat ze het grootste gedeelte van de dag vrij rondloopt op de woonboerderij van mijn ouders, het is echt een buitenhondje dat zich binnen dood verveelt. Mijn ouders verhuren stalling voor boten, caravans e.d., en daardoor rijden er vaak auto's op hun terrein. Als ze die op een gegeven moment niet meer op tijd ziet aankomen of kan horen dat is dat wel iets waar ik me zorgen over ga maken.
  maandag 5 december 2011 @ 14:23:48 #38
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_105208440
Sorry, ik kom ff tussendoor hoor, maar godverdomme wat ben ik boos.. :( (sorry voor het taalgebruik ><). De DA had geen tijd en ''vond het niet zo ernstig klinken'', kom volgende week donderdag maar langs was de boodschap. Dikke vinger, ik ga nu dus ff telefoneren en regelen dat ik morgen ergens terrecht kan. Ben het wel zo zat nu.. Bakken met geld verdienen ze, die smiechten..
pi_105208657
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 14:23 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Sorry, ik kom ff tussendoor hoor, maar godverdomme wat ben ik boos.. :( (sorry voor het taalgebruik ><). De DA had geen tijd en ''vond het niet zo ernstig klinken'', kom volgende week donderdag maar langs was de boodschap. Dikke vinger, ik ga nu dus ff telefoneren en regelen dat ik morgen ergens terrecht kan. Ben het wel zo zat nu.. Bakken met geld verdienen ze, die smiechten..
Arme Koda, het is zo'n dotje. :{ Gelukkig heb ik geen dierenarts die mij via de telefoon zegt dat het niet ernstig klinkt. :{ Wat een onzin om dat via de telefoon te beoordelen.
  maandag 5 december 2011 @ 14:33:02 #40
176471 oh-oh
pi_105208779
:') Ff serieus, wat zijn dat voor een gekke da's daar?
Hier weet ik dr al zo drie waar ik twee keer per dag zonder afspraak op het spreekuur langs kan gaan met de honden!
( Groucho Marx )
  maandag 5 december 2011 @ 14:39:36 #41
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_105209024
Ik weet het ook niet hoor.. maar ben het echt spuugzat. 3 DA's hier in de buurt werken op homeopatische (lees: kwakzalver) basis :') Ik kan nu nog bornerbroek proberen te bereiken, alleen ik kom er maar niet tussen. Tot 3 uur kan er nog een afspraak gemaakt worden, dus hoop dat het vandaag nog lukt, want Koda is vandaag erg benauwd, heb de hele nacht bij hem gelegen omdat ik het niet vertrouwde..
pi_105209188
quote:
5s.gif Op maandag 5 december 2011 12:56 schreef K.Weenie het volgende:
Nu het toch over de DA gaat; heeft er iemand ervaring met een staaroperatie bij honden? Is het een zware operatie en de moeite waard? Mijn hond (die vandaag 14 wordt *O* ) heeft er last van en ik krijg de indruk dat haar zicht minder is geworden. Zo herkent ze mij van ver niet goed meer en lijkt ze soms te staan blaffen naar dingen die er in de verte niet zijn. Niet zo handig, vooral omdat ze voor de rest nog heel fit is.

Ja, ik ken iemand die zijn hond daar aan heeft laten helpen en die zei dat het reuze meeviel de ingreep en dat het de moeite waard was geweest. Alsof voor die hond het licht weer was aangedaan. Als ik het idee zou hebben dat een van mijn honden hier last van zou hebben zou ik die ook zeker laten helpen. Kleine (nou ja, niet zo'n heel grote) moeite, groot plezier.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_105211006
@maus, dat dierenartsen zo met hun patiënten omgaan is niet normaal. Gewoon door blijven zoeken totdat je er eentje vind die om de dieren geeft ipv om het geld.

@K.weenie, ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe fit jouw hond nog is, maar even een algemene tip voor als je besluit te laten opereren. Haal je hond niet tè vroeg op, DA laten je vaak al snel je hond ophalen maar soms zijn ze dan nog zo suf dat ze niet kunnen lopen. Ik liep dus met een slappe hond te sjouwen van 30kg en ik kan je vertellen dat dat niet makkelijk sjouwt ;)

En nog even ontopic:
Net een kerst achtergrond gemaakt voor op m'n tel, paas mijn 5de echte photoshop ofzo dus ik ben wel blij met het resultaat :)
(let niet op de rare rand onderin dat is zodat de foto boven m'n menubalkje komt)

maandag 5 december 2011 @ 15:32:34 #44
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_105211272
Yes, bingo. Een goede DA gevonden die mij persoonlijk wou spreken aan de telefoon zodat ik de situatie kon uitleggen, we mochten om half 5 langs komen omdat hij het zelf niet helemaal vertrouwde. :) Na ons telefonisch gesprek direct een goed gevoel bij, dus hopen dat het nu wat word. :D
pi_105211606
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 15:26 schreef hugsy33 het volgende:

En nog even ontopic:
Net een kerst achtergrond gemaakt voor op m'n tel, paas mijn 5de echte photoshop ofzo dus ik ben wel blij met het resultaat :)
(let niet op de rare rand onderin dat is zodat de foto boven m'n menubalkje komt)

[ afbeelding ]
Leuk gedaan. :Y
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:32 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Yes, bingo. Een goede DA gevonden die mij persoonlijk wou spreken aan de telefoon zodat ik de situatie kon uitleggen, we mochten om half 5 langs komen omdat hij het zelf niet helemaal vertrouwde. :) Na ons telefonisch gesprek direct een goed gevoel bij, dus hopen dat het nu wat word. :D
Gelukkig, hopelijk heeft hij een oplossing. :)
pi_105211927
Bedankt Bianca en Hugsy, qua ophalen zit het bij onze DA wel goed. Toen ze afgelopen zomer geopereerd werd werden alle dieren 's ochtends vroeg langsgebracht en mochten ze allemaal pas vanaf vijf uur opgehaald worden, ongeacht het soort ingreep. Daarnaast weegt "onze senior", zoals ze haar in de praktijk noemden, 7 kilo dus dat sjouwen zal wel lukken. ;)
pi_105212047
quote:
*O* zo hoort het!
  maandag 5 december 2011 @ 16:22:49 #48
176471 oh-oh
pi_105213268
quote:
He he *O* Zo hoort dat gewoon hoor! Ben benieuwd hoe het gaat !

Chico wenst alle hondjes een fijne pakjesavond!
( Groucho Marx )
pi_105213770
quote:
0s.gif [b]Op maandag 5 december 2011 16:22 schreef [url=http://forum.fok.nl
Chico wenst alle hondjes een fijne pakjesavond!
[ afbeelding ]
:D
pi_105213779
ik ben incapabel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')