Dat was niet onder het account Soit toch? En alweer een hele tijd terug.quote:Op zondag 4 december 2011 06:16 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
en die aantal keer dat soit riep naar -strawberry- een dateverzoek, waar strawberry alleen maar creeped out op reageerde?
lijkt me niet dat dat dollen was. of misschien wel maar strawberry is niet iemand die daar aan mee doet.
Geintje of niet, ik moest er niet aan denken. Dus vandaar mijn reactie.quote:Op zondag 4 december 2011 06:21 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
nou ik vind het wel domme geintjes.
want lijkt mij dat als de vrouw dan "ja" zegt, dat de man dan er heus wel op ingaat.
Ben ik het ook wel mee eens. Sowieso, hoe ouder je wordt, hoe minder het een rol speelt, in elk geval bij mij. Het gaat er inderdaad om dat iemand een onderbouwde mening heeft. Een vrouw, of ze nu 'slim' of 'dom' is, die geen mening heeft over bijvoorbeeld politiek omdat het haar geen zier interesseert past niet heel erg bij mij. Als ze wel interesse heeft maar gewoon nooit verder is gekomen dan MBO dan maakt het echt niet veel uit.quote:Op zondag 4 december 2011 09:54 schreef Newbie114 het volgende:
Ik wil nog even iets zeggen over dat VMBO enzo.
Ik, persoonlijk, vind dat er wel degelijk verschil zit tussen hoog- en laagopgeleiden, maar ook dat dat verschil niet hoeft uit te maken zolang je allebei een beetje moeite doet, dus dat je als hoogopgeleide niet ineens begint over subatomaire physica etc. En als je iemand leuk vind, wat maakt het opleidingsniveau nou uit?
Haaiquote:Op zondag 4 december 2011 10:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
Veel plezier vandaag Keyos. Jij zit helemaal in de flow nu, jullie winnen gewoon.
In principe maakt het niet uit, maar ambitie en doorzettingsvermogen zijn wel factoren die voor mij van belang zijn. Iemand die MAVO heeft gedaan, maar een winstgevend bedrijf op heeft gezet en zichzelf heeft ontwikkeld, prima. Maar iemand die na de MAVO zich niet meer ingezet heeft om er iets van te maken, sorry maar dan is het verschil in ontwikkeling gewoon veel te groot.quote:Op zondag 4 december 2011 09:54 schreef Newbie114 het volgende:
Ik wil nog even iets zeggen over dat VMBO enzo.
Ik, persoonlijk, vind dat er wel degelijk verschil zit tussen hoog- en laagopgeleiden, maar ook dat dat verschil niet hoeft uit te maken zolang je allebei een beetje moeite doet, dus dat je als hoogopgeleide niet ineens begint over subatomaire physica etc. En als je iemand leuk vind, wat maakt het opleidingsniveau nou uit?
We gaan gewoon winnenquote:Op zondag 4 december 2011 10:20 schreef Keyos het volgende:
Goedemorgen allen ! Zo te zien is het vanacht bij veel mensen een latertje geworden ^^.
Ben in ieder geval zwaar zenuwachtig hier, zo op naar De Kuip, heb er geen goed gevoel over.
Ik hoop het ook, de pijn van vorig seizoen zit nog diepquote:Op zondag 4 december 2011 11:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ben zelf Ajacied, maar heb altijd een zwak gehad voor Feyenoord. Tegen PSV hoop ik altijd wel dat ze winnen.
Kan ik me voorstellen. Zulke wedstrijden wil niemand meemaken.quote:Op zondag 4 december 2011 11:01 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, de pijn van vorig seizoen zit nog diep
WO is inderdaad arroganter. Ik vind ze niet socially awkward, maar wel een beetje uit de hoogte. Ik merk ook in contact met vrouwen dat WO'ers veel neerbuigender zijn over het feit dat ik mijn studies nooit heb afgemaakt, en dat HBO'ers juist veel meer kijken naar wat ik wél heb bereikt (en dat is best veel, zonder zelf arrogant te willen zijn).quote:Op zondag 4 december 2011 10:56 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
In principe maakt het niet uit, maar ambitie en doorzettingsvermogen zijn wel factoren die voor mij van belang zijn. Iemand die MAVO heeft gedaan, maar een winstgevend bedrijf op heeft gezet en zichzelf heeft ontwikkeld, prima. Maar iemand die na de MAVO zich niet meer ingezet heeft om er iets van te maken, sorry maar dan is het verschil in ontwikkeling gewoon veel te groot.
In de praktijk blijkt dat je toch het beste iemand kan hebben met hetzelfde opleidingsniveau. Ikzelf neig meer naar HBO-volk dan naar universitair volk, omdat ik het laatste vaak sociaal ongemakkelijk, een beetje wereldvreemd, overanalysing en onnodig arrogant vind. Ik heb zelf ook WO gedaan en bij de universiteit ook een bijbaantje gedaan waarin ik veel contacten had met andere studenten. Dus ik weet waar ik over praat.
Wat voor mij ook van belang is, is iemand die snel denkt en verbaal snel is. Iemand met echt een significant lager IQ heeft dat vrijwel nooit, maar ook iemand die MEAO of HBO heeft gedaan kan oprecht slim zijn. Het is geen wet van meden en perzen.
Ik vind veel studenten op een nare manier neerkijken op het volk dat toevallig is geboren met minder IQ. En dat ze daarmee het gevoel hebben dat andere zaken niet ontwikkeld hoeven te worden. Ze zijn daarom vaak niet streetwise en hebben geen benul wat er in de wereld omgaat, verder dan boekenwijsheid en 'hoogstaande' literatuur. Het eigen milieu van mede-studenten vergroot dit ook. Ze hebben het idee dat ze het leven en de wereld perfect begrijpen en doorzien.quote:Op zondag 4 december 2011 11:08 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
WO is inderdaad arroganter. Ik vind ze niet socially awkward, maar wel een beetje uit de hoogte. Ik merk ook in contact met vrouwen dat WO'ers veel neerbuigender zijn over het feit dat ik mijn studies nooit heb afgemaakt, en dat HBO'ers juist veel meer kijken naar wat ik wél heb bereikt (en dat is best veel, zonder zelf arrogant te willen zijn).
Mee eens.quote:Op zondag 4 december 2011 11:10 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik vind veel studenten op een nare manier neerkijken op het volk dat toevallig is geboren met minder IQ. En dat ze daarmee het gevoel hebben dat andere zaken niet ontwikkeld hoeven te worden. Ze zijn daarom vaak niet streetwise en hebben geen benul wat er in de wereld omgaat, verder dan boekenwijsheid en 'hoogstaande' literatuur.
En dan is er nog een grote groep studenten die uit een dusdanig milieu komen dat ze geen dag in hun leven ergens voor hoeven werken. Dat zie je dan ook terug in hun wereldvreemdheid en gebrek aan weerbaarheid. Dit alles gezegd hebbende, zijn er natuurlijk ook veel toffe WO-ers. Maar ik vind/vond het gros een beetje beperkt en heel erg gericht op hun eigen cirkeltje.
Iedereen ligt natuurlijk nog in bed te meurenquote:Op zondag 4 december 2011 11:23 schreef DenWauwelaar het volgende:
En stil was het.
Lang leve de kwaliteitspost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |