abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105153246
2 ongelukkige brave kinderen en twee onverantwoordelijke grote kinderen die in een fantasiewereld leven.. treurnis ten top.

Jaja die (semi)prof zou zeker 2 cm te laag zitten :D Fietst al z'n hele leven. Dat geweldige meetsysteem gebruiken ze trouwens in elke (middel)grote zaak in NL en is hopeloos verouderd. Alles is al genoemd maar zelfs dat kan die vent dus niet, wat een ongelooflijke nietsnut. Fiets maar lekker door zonder helm in de Zweedse bossen, als je gezin je mist omdat je tegen een boom gereden bent brengt een speureland ze wel naar je toe.
pi_105155480
Niemand een inside bron over hoe het nu met ze gaat?
pi_105155513
Hij schijnt nu 1 fiets verkocht te hebben, zijn vrouw had wat geld gespaard met haar overblijfwerk en vond het wel tijd voor een nieuwe
  zondag 4 december 2011 @ 07:11:52 #254
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105157808
Wat een rare man was dat ...
opgezegd@fok.nl
  zondag 4 december 2011 @ 10:31:46 #255
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_105159084
Zo maar eens terugkijken.
pi_105159611
Het gaat wel goed zo te lezen op de site van ik vertrek.
  zondag 4 december 2011 @ 11:08:16 #257
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_105159693
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:04 schreef saab99 het volgende:
Het gaat wel goed zo te lezen op de site van ik vertrek.
Dat vind ik dan wel weer fijn om te lezen :)
opgezegd@fok.nl
pi_105159865
gaat het met de familie De Groot?

(uitzending: 3-12-2011)

December 2011: Update familie Groot

We wonen nu zo’n anderhalf jaar in Zweden en het bevalt ons goed. We genieten enorm van de rust, de natuur en de ruimte. Robin heeft zich met zijn bedrijf Cave-Mex vooral toegespitst op het doen van Bike-Fits, coaching, fietsen, fietskleding en de verhuur fietsen. Met speciale meetapparatuur meet hij mensen op, vervolgens stelt hij hun mountainbike of racefiets zo af dat deze in de meest optimale stand staat, waardoor mensen zo min mogelijk lichamelijke klachten krijgen en hun energie zo effectief mogelijk kunnen benutten.

Dit is vrij nieuw in Zweden, het eerste jaar hebben tientallen mensen een Bike-Fit gedaan en dit levert positieve reacties op. Verder hebben we samen met andere Nederlanders een Zweeds dames-mountainbiketeam opgezet, genaamd XCTeam. Robin coacht en traint de sporters, hij is aanwezig bij grote fietswedstrijden en kent hierdoor vrijwel iedereen in de Zweedse fietswereld, wat weer goed is voor de naamsbekendheid. Ook verhuren we vakantiehuizen hier in de buurt uit aan toeristen. Het bedrijf is in opbouw, maar we zijn wel tevreden over hoe het gaat.

Wendy heeft tijdens haar drie maanden stage bij de naschoolse opvang enorm veel Zweeds geleerd, het was fantastisch om met de kinderen te werken, ze hadden enorm veel geduld met en hielpen haar met de taal. Sinds die stage kan ze goed Zweeds praten en dat heeft zeker geholpen om verder te integreren. We zijn allemaal nog steeds bezig om de taal verder te leren, en zijn erg gemotiveerd. Na de stage heeft Wendy ander werk gevonden, op dit moment werkt ze in de gehandicaptenzorg. Ze is nog in afwachting van de legalisatie van haar psychologiediploma, als dat rond is wacht er een baan als psycholoog op haar.

Met Damon en Kimmy gaat alles goed. Het eerste jaar op de nieuwe school in een nieuw land was best heftig, maar nu ze hun tweede schooljaar begonnen zijn is alles gewoon geworden. De school is niet groot en het werktempo is Zweeds rustig. Ze hebben allebei nog steeds extra lessen Zweeds, maar hebben weinig moeite meer met de taal. Ze hebben ook sinds kort elke week een les Nederlands op school, hierdoor blijft ook hun Nederlandse spelling en woordenschat op een goed niveau. Damon en Kimmy hebben in Zweden nieuwe vrienden gemaakt en hebben via de computer nog geregeld contact met de vrienden in Nederland.

We hebben het erg naar onze zin in ons grote huis. Er is enorm veel verbouwd en veranderd in vergelijking met toen we het huis kochten. Ondanks dat we er prima wonen denken we er toch over om te verhuizen. Het zou voor Wendy handig zijn wat dichter bij haar werk te wonen. Voor Damon en Kimmy betekent het dat ze dichter bij alle vervolgopleidingen wonen en Robins bedrijf is in principe niet afhankelijk van de locatie en hij zal zijn reistijd naar de verschillende fietswedstrijden ook aanzienlijk verkorten als we meer richting het zuiden wonen.

Dus ons huis is te koop, maar dat we in Zweden blijven is voor ons wel duidelijk. Verder voor alle dierliefhebbers: met Kelly, onze hond, gaat het prima. Onze schildpadden zitten inmiddels al weer ruim een jaar in een groot aquarium en niet meer in hun kleine reisbakjes. Met Snuffel, het konijn gaat ook alles goed. Onze lapjeskat, Poes, is helaas overleden. Onze zwart met witte kat Zoë had een tumor, dat moesten we weg laten halen en nu heeft ze nog maar één oog, maar ze maakt het prima.
pi_105159923
Maar nog steeds geen inkomen uit de fietsen-hobby van manlief zo te lezen
  zondag 4 december 2011 @ 11:29:02 #260
123170 alors
zlata1234
pi_105160071
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:21 schreef computergirl het volgende:
Maar nog steeds geen inkomen uit de fietsen-hobby van manlief zo te lezen
Geeft niet toch, dan kan hij ze allemaal zelf houden :')
know'm sayin?
word? word.
pi_105160458
Die mensen redden het dus wel, en zo te lezen gelukkig de dieren ook :D (niet allemaal maar goed)
Ik vind het nog steeds een hele opoffering voor die vrouw en kinderen, dit stukje ziet er positief uit maar er zit een ondertoontje in van dat 'ze niet anders kunnen en zich zo goed mogelijk proberen aan te passen en te redden'.
Zou wel eens een stukje van zijn hand willen lezen en eentje van de zoon.
  zondag 4 december 2011 @ 11:56:44 #262
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_105160644
Zelf hele dagen lekker in de Zweedse bossen fietsen en moeders de vrouw zorgt voor de centen. Hij heeft het dus prima voor elkaar. :+
  zondag 4 december 2011 @ 11:58:44 #263
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_105160694
Ik had de indruk dat Wendy het prima naar haar zin heeft in Zweden. Het is jammer voor haar dat ze geen huisvrouw kan 'spelen'.
pi_105160819
Die vader is echt 12 in zijn denken. Ik denk dat die zoon het beter had aangepakt. Die moeder heeft 0.0 inbreng. Ongelofelijk. Dat heeft dan gestudeerd...?!

Die update klinkt positiever maar ik blijf een heel aantal bedenkingen hebben bij hun. Hopelijk (vooral voor de kids) komt het ECHT goed met ze.
pi_105164074
Vrouw en kinderen zijn lieve mensen, maar die kerel. Damn die mag een schop onder zijn reet krijgen, wat een egoïst en een verwaand decadent wereld beeld.

Mijn doel is ook uiteindelijk die kant op te emigreren, maar ik heb geen kinderen. En als ik puber kinderen had zou ik wachten dat hun uit huis zijn. Hele kleine kinderen zou ik nog wel aandurven.
  zondag 4 december 2011 @ 14:55:08 #266
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105167118
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:12 schreef alors het volgende:

[..]

Toch lijkt het me stug aangezien ze al die kinderen al heeft uitgepoept en nog zo jong is, daartussen nog even een studie afronden en ze komt echt niet slim over...
kan wel kloppen, ik zat met haar in vwo 6 toen zij zwanger werd. Geen id wat ze daarna heeft gedaan, maar ms wel psychologie.
  zondag 4 december 2011 @ 15:03:50 #267
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_105167462
Ik vraag me ook af welke bank dat businessplan gefinacierd heeft. Een normale bank had die man toch allang afgewezen.

Maar met de schildpadden gaat het in ieder geval ook goed.
pi_105173346
Zulk soort mensen zouden zich niet mogen voortplanten.
pi_105197342
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:58 schreef Disana het volgende:
Ze komen op mij een beetje zwakbegaafd over
Ja, maar misschien komen ze slechts zo over en valt het IRL wel mee...
pi_105198699
Ik meende uit een van die filmpjes op te maken dat die vrouw psycholoog is, dus dan zal ze niet zwakbegaafd zijn lijkt me...
  maandag 5 december 2011 @ 09:02:48 #271
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_105198788
Ik vond het vooral sneu voor die kinderen.
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  maandag 5 december 2011 @ 10:42:33 #272
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_105200991
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_105204039
:')
pi_105209575
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 14:55 schreef Aventura het volgende:

[..]

kan wel kloppen, ik zat met haar in vwo 6 toen zij zwanger werd. Geen id wat ze daarna heeft gedaan, maar ms wel psychologie.
Is dat oudste kind wel van hem.. ?
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:56:18 #275
362234 Sound.Cloud
Beginnend Amateur
pi_105237870
Jammer dat zulke ondernemende mensen naar Zweden verhuizen tijdens de crisis , die we hebben we juist nodig!

:') :') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')