Dat kan je niet met elkaar vergelijken.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:23 schreef JaIkbenPro het volgende:
Als je een filmpje laat zien aan Engelse of Amerikaan van sinterklaas die met zijn zwartepieten de straat op loopt flippen ze, pure racisme zeggen ze.
Zeg iemand die obama als plaatje heeft met een zwarte piet petjequote:Op vrijdag 2 december 2011 17:25 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Dat kan je niet met elkaar vergelijken.
In Nederland speelt het om de geschiedenis, in Amerika is het vanwege het hele blackface verhaal.
echt een (s)linksche opmerkingquote:Op vrijdag 2 december 2011 17:26 schreef JaIkbenPro het volgende:
[..]
Zeg iemand die obama als plaatje heeft met een zwarte piet petje
Welnee, ik benoem enkel het beestje bij de naam!quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Is dat het enige dat in je repertoire zit trouwens?
TT? en hoezo zoek functie.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:31 schreef summer2bird het volgende:
Haha! TT faal
En gebruik de zoekfunctie!
Precies! helemala mee eensquote:Op vrijdag 2 december 2011 17:32 schreef kruidkoekje het volgende:
vind dat het sowieso afgeschaft mag worden. Snap de toegevoegde waarde er niet van. Waarom zou je kids de eerste paar jaar van hun leven blij moeten maken met cadeautjes in de schoen en daarna zeggen "Hij bestaat niet"
Waarom is hun verjaardag vieren niet voldoende ?!
Echt niet normaal, jij verloochend jouw cultuur. Dit is de Nederlandse cultuur!quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:32 schreef kruidkoekje het volgende:
vind dat het sowieso afgeschaft mag worden. Snap de toegevoegde waarde er niet van. Waarom zou je kids de eerste paar jaar van hun leven blij moeten maken met cadeautjes in de schoen en daarna zeggen "Hij bestaat niet"
Eerder een probleem van New York dan van enig racisme.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:23 schreef JaIkbenPro het volgende:
Is hij racistisch ja of nee?.
Tuurlijk maakt hij kinderen gelukkig, maar voor welke prijs
als sinterklaas met zijn zwarte pieten in new york zou lopen zouden ze zo vermoord worden
Van voor de tijd dat slaven okay waren (1250, die kant op, slavernij duurde nog wel een paar honderd jaar). En altijd het gehak op negerslaven terwijl er genoeg blanken de slavernij in gestuurd werden.quote:het punt is dat het racistisch is maar niet iedereen het wil toegeven, sinterklaas is bedacht in de tijd dat negerslaven oke waren.
Volgens mij is het eerder dat Sinterklaas een oude beetje verwarde man is terwijl de hele toko gerunned wordt door de pieten.quote:Veel daarvan kan je terugzien, zoals dat alle pieten een naam hebben zoals zoekpiet of schoenpiet of veegmekontpiet. de grote witte man die alle eer krijgt terwijl hij zelfs niks doet, dat hun de roe krijgen.
Het waren pas negers na WO2, daarvoor was het een eeuwtje een moor en daarvoor niets.quote:Maar er is al wat aan gedaan, als je dat kan noemen tenminste. het zijn nu geen negers maar mannen die zo zwart zijn geworden door het klimmen in schoorstenen. Ik heb zovaak mensen door een schoorsteen zien klimmen maar ik heb ze nog nooit naar buiten zien klimmen met kroeshaar en grote lippen
Ik nog nooit en het pesten hoor ik ook nooit iets over.quote:we zijn geen gestoord land als Amerika en het maakt niet uit of ze zwart zijn.
Toch worden zwarte mensen hier mee vroeger gepest en nog steeds hoor ik van ze dat ze het erg vinden.
Tja, ze flippen ook van het drugsgedoogbeleid, homohuwelijken, abortus en euthanasie. Boeiend.quote:Als je een filmpje laat zien aan Engelse of Amerikaan van sinterklaas die met zijn zwartepieten de straat op loopt flippen ze, pure racisme zeggen ze.
Absoluut niet.quote:Mijn vraag is wat vind jij hierop, is het racistisch ja of nee?
Laatste keer dat Sinterklaas verboden werd kwamen de kinderen massaal in opstand.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:32 schreef kruidkoekje het volgende:
ik snap werkelijkwaar niets van wat jij zegtquote:Op vrijdag 2 december 2011 17:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Echt niet normaal, jij verloochend jouw cultuur. Dit is de Nederlandse cultuur!
Als ik feestdagen mag afschaffen dan zouden er wel meer weg mogen van mij. Wat een onzin. Feestdagen zijn bedacht zodat de winkels er weer meer aan verdienen.quote:
Echtquote:Op vrijdag 2 december 2011 17:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Laatste keer dat Sinterklaas verboden werd kwamen de kinderen massaal in opstand..
Maar hey, als jij mensen wil verbieden een feest te vieren ga gerust je gang..
Niemand verplicht jou om het te vieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |