quote:Raar verhaal op DNU over de trappen van Rabobrug: Corio zou zich verzetten tegen trappen bij de Rabobrug en er wordt gesuggereerd dat Corio zijn zin krijgt. Dit gerucht dook eerder op in de reaguurderskolommen van DNU, maar nu is het zelfs een officieel bericht. De bron ontbreekt.
Er zijn in onze optiek twee goede redenen om aan te nemen dat wat Lukassen schrijft niet klopt. Rabobank betaalt de brug, niet Corio. Wie betaalt, bepaalt. Uiteraard staat het Corio vrij er iets van te vinden. De brug maakt geen deel uit van de afspraken tussen gemeente en Corio, vastgelegd in de bilaterale ontwikkelovereenkomst. Rabobank moest al zwaar slikken toen bekend werd dat ProRail liever geen trappen wilde omdat ze de perrons nog zullen gaan verleggen, maar dat project (DSSU – Doorstroming Station Utrecht) is voorlopig nog niet aan de orde. Maar Rabobank wil geen spelbreker zijn en het aanbod van het financieren van deze brug blijft overeind. Uiteraard is hun belang vooral gelegen in de aansluitingen op de sporen. Dat belang is natuurlijk niet opeens verdampt.
Verder zijn deze aansluitingen niet van zo groot belang voor de hoeveelheid mensen die door Hoog Catharijne gaan. Stel je komt van de Mariaplaats, dan kun je – in de nieuwe situatie – via het Stationsplein het station goed bereiken, buiten Hoog Catharijne om, dus. Omgekeerd idem dito. Daarnaast is bij slecht weer de onbeschermde Rabobrug-route niet zo aantrekkelijk. Corio heeft met het nieuwe Hoog Catharijne veel troeven in handen om de mensen te lokken. Het is maar de vraag of de OV-reizigers die de Rabobrugtrappen prefereren door hen gemist worden.
Waar Corio veel meer moeite mee heeft en vermoedelijk ook last van zal ondervinden, is de grote hoeveelheid “reizigers gerelateerde retail” die in de nieuwe OV-terminal zal neerstrijken. Dat doet echt pijn in de portemonnee en daarover voerden NS en Corio strijd bij de vaststelling van het bestemmingsplan.
Misschien zien ze niet graag een Rabobrug met trappen, maar eigenlijk denken we dat het Overtoom c.s. aan hun r**t zal roesten. Als iemand denkt dat het anders zit, reageer maar.
Das bijna bij mij om de hoek! Kwam er op dat tijdstip ook bijna langsgereden en heb er niks van gemerktquote:UTRECHT - Op de Amsterdamsestraatweg in Utrecht is vrijdagavond een voertuig klemgereden en de bestuurder bedreigd met vuurwapens. Dat meldt de politie.
Getuigen zagen dat het voertuig rond 19.45 uur werd klemgereden ter hoogte van de Van Eimerenstraat. Twee mannen bedreigden de inzittende met een machinepistool en twee andere vuurwapens.
Daarna zijn de criminelen gevlucht via de Cartesiusweg in de richting van Kanaleneiland.
De politie heeft met meerdere voertuigen en een helikopter naar ze gezocht, maar ze werden niet gevonden. Op de plaats van het incident zijn sporen veilig gesteld en meegenomen voor onderzoek.
Leuke soap.quote:AANBESTEDING BUSVERVOER MOET HELEMAAL OPNIEUW
De aanbesteding voor het openbaar vervoer in de stadsregio Utrecht moet helemaal over. Dat hebben de gemeentes die deel uit maken van de Bestuur Regio Utrecht (BRU) geëist, zo meldt RTV Utrecht. BRU is een samenwerkingsverband van negen gemeentes in de provincie Utrecht dat verantwoordelijk is voor het openbaar vervoer in de regio Utrecht.
De gemeentes hebben genoeg van de problemen bij de huidige aanbestedingsprocedure. Begin februari haalde de rechter een streep door de gunning van het stads- en streekvervoer aan Qbuzz omdat de aanbesteding niet volgens de regels was verlopen. Een maand later besloot BRU zelf om de aanbesteding ongeldig te verklaren en in november schorste de voorzieningenrechter opnieuw de concessieverlening.
Het was eigenlijk de bedoeling dat de nieuwe concessiehouder 11 december dit jaar van start zou gaan. Bij de nieuwe aanbestedingsprocedure wordt uitgegaan van 2013. Behalve Qbuzz en Connexxion kunnen hier ook de andere busmaatschappijen zoals Veolia en Arriva aan deelnemen.
ja dat wordt lastig..quote:Op donderdag 15 december 2011 11:51 schreef Cracka-ass het volgende:
Heeft er iemand nog leuke plannen voor oud & nieuw. Ik wil sowieso in Utrecht blijven dit jaar maar heb geen zin om teveel geld uit te geven om in een tot de rand afgeladen tent rond te schuifelen.
Dat wordt vrienden uitnodigen en thuis blijven, of in een hele foute kroeg buiten het centrum gaan staanquote:Op donderdag 15 december 2011 11:51 schreef Cracka-ass het volgende:
Heeft er iemand nog leuke plannen voor oud & nieuw. Ik wil sowieso in Utrecht blijven dit jaar maar heb geen zin om teveel geld uit te geven om in een tot de rand afgeladen tent rond te schuifelen.
Los daarvan, zijn er dan wel genoeg tenten waar je naar binnen kan zonder 'kaarten'?quote:Op donderdag 15 december 2011 11:51 schreef Cracka-ass het volgende:
Zijn er wel maar alles is afgeladen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:25 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Los daarvan, zijn er dan wel genoeg tenten waar je naar binnen kan zonder 'kaarten'?
was ik vorig jaar.quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:19 schreef WD.40 het volgende:
Tot twaalven zit ik met Oud&Nieuw bij vrienden, daarna ben ik hier te vinden (voor degenen die mij een gelukkig nieuwjaar willen wensen)
Ik zal zwaaien.quote:Op zaterdag 17 december 2011 18:42 schreef Paul het volgende:
Ik ben vanavond te vinden in Derrick op de voorstraat
Ben je al zo oudquote:Op zaterdag 17 december 2011 19:30 schreef Q. het volgende:
Tja, waar in Utrecht kan je als 30-plusser nog meer lekker uitgaan dan? Ik bedoel maar.
Moet je dan niet naar de KostenKoper of Hofman?quote:Op zaterdag 17 december 2011 19:30 schreef Q. het volgende:
Tja, waar in Utrecht kan je als 30-plusser nog meer lekker uitgaan dan? Ik bedoel maar.
KostenKoper is pas na 4:00 leuk en dan slapen mensen van mijn leeftijd al lang.quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:15 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Moet je dan niet naar de KostenKoper of Hofman?
Ik vond de aankondiging eigenlijk al een reden om niet te gaan "Nederlandse latin-trompettiste wereldberoemd in Colombia" (en ik denk dat het iets teveel old school naar mijn smaak is). Al is live salsa altijd wel leuk, dus heb nog wel even getwijfeldquote:Op zondag 18 december 2011 13:17 schreef zatoichi het volgende:
Ik was gisteren in rasa; salsa van maite hontele, utrechts product!
Tja ik weet bijna niets van salsa, was nog nooit in rasa geweest, maar maite was mijn beste vriendin van 0 tot 14 jaar oud. Daarna niet meer gezien tot gisteren. Dus ik was daar eigenlijk niet eens voor de salsa.quote:Op zondag 18 december 2011 13:37 schreef lost95 het volgende:
[..]
Ik vond de aankondiging eigenlijk al een reden om niet te gaan "Nederlandse latin-trompettiste wereldberoemd in Colombia" (en ik denk dat het iets teveel old school naar mijn smaak is). Al is live salsa altijd wel leuk, dus heb nog wel even getwijfeld
Over dat ding gesproken, waarom doen ze er niet zoiets mee als met dat gebouw in Hilversum voor Beeld & Geluid:quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:23 schreef Neelix het volgende:
Het Beatrixtheater blijft nog steeds een schoolvoorbeeld voor het testen van een gebouwontwerp in de windtunnel.
Gisteravond probeerde ik naar huis te fietsen, kwam langs de hoek op de het Jaarbeursplein en het theater, het ging wat harder waaien, toen stond ik stil, stapte af en werd zelfs achteruit geblazen.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-verwarde-vrouw.htmlquote:Op woensdag 21 december 2011 09:18 schreef Neelix het volgende:
Vraag me af wat er gebeurd is op het singelpad tussen Ledig Erf en Sonnenborgh. Was vanochtend helemaal afgezet met politieagentjes bij de linten, maar vanaf de andere kant van de singel was er niets te zien.
Maak dan het hele plein autovrij.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:54 schreef Nielsch het volgende:
Vorige maand is het definitief ontwerp van een (gedeeltelijk) autovrij Janskerkhof gepresenteerd. Het westen van het plein (waar kroegen zitten als Hofman, Filemon en 't Pakhuis) wordt autovrij zodat er ook ruimte komt voor terrassen. Na de winter gaan ze er beginnen, zodat je er waarschijnlijk al lente / zomer 2012 kunt zitten. Via deze site meer informatie + definitief ontwerp:
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=365463
Ad rem ben ik ook geen fan van. Volgens mij is Budget ook wel prima. Weet niet meer hoe duur Europcar precies is, maar heb daar ook wel goeie ervaring mee.quote:Op donderdag 22 december 2011 14:14 schreef Neelix het volgende:
Ik ga binnenkort wat spullen verhuizen, waar kan ik het beste een busje huren? Ik heb wat slechte verhalen over Ad Rem gehoord, of zijn jullie juist positief? Of andere verhuurders?
Deze, deden wij vroeger ook vaak met optredens.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:02 schreef okiokinl het volgende:
wij doen altijd adrem, geen klachten.
wel even goed de bus checken voordat je hem meeneemt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |