abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105042721
quote:
PVV: Ontsla corrupte bestuurder Buma/Stemra!

DEN HAAG - De PVV wil dat bestuurslid Jochem Gerrits van Buma/Stemra wordt ontslagen. In het Pownews was woensdagavond te horen hoe Gerrits aanbood te bemiddelen in een conflict tussen een componist en de auteursrechtorganisatie. In ruil daarvoor wilde hij wel 33 procent van de opbrengsten ontvangen.

De muziek van componist Melchior Rietveldt zou zonder zijn medeweten door Buma/Stemra zijn gebruikt op tienduizenden dvd's en in bioscopen, waardoor hij recht meent te hebben op minstens een miljoen euro. In de uitzending van Pownews was een telefoongesprek te horen tussen de financieel adviseur van Rietveldt en Gerrits, waarin de Buma/Stemra-bestuurder het omstreden bemiddelingsaanbod deed.

De PVV heeft met verbijstering gereageerd op de uitzending. Kamerlid en woordvoerder Louis Bontes: "Hieruit blijkt dat er bij Buma/Stemra niet alleen zakkenvullers werken die twee keer de Balkenende-norm verdienen, maar ook nog lieden die corrupt zijn tot op het bot. Volgens de PVV moet deze man ontslagen worden en dient onderzocht te worden of deze malversaties op brede schaal bij Buma/Stemra voorkomen."

bron: Telegraaf
Gewoon schaamteloos graaien omdat je je macht kan misbruiken, zo gaat dat tegenwoordig in Nederland. Dit soort corrupte bestuurders horen in de gevangenis :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 1 december 2011 @ 10:04:01 #2
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_105042746
Ze moeten heel die bende ontslaan.
Do androids dream of electric sheep?
  donderdag 1 december 2011 @ 10:04:46 #3
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_105042763
Weer erg Henk & Ingrid, die PVV.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_105042792
Buma Stemra _O-

:'(
pi_105042811
http://gemi.st/13436129

:') tis wel een schaamteloos gesprek hoor :') echt he
  donderdag 1 december 2011 @ 10:08:15 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_105042862
:') PVV kijkt ook powned? Wat een verrassing.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 1 december 2011 @ 10:13:11 #7
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_105042965
Met de staart tussen de benen!.. }:|

quote:
Buma/Stemra bestuurder Jochem Gerrits treedt terug

Buma-bestuurder Jochem Gerrits is tijdelijk teruggetreden. De uitgever raakte woensdagavond in opspraak door een item van Pownews, waarin hij beticht werd van machtsmisbruik. Gerrits ontkent de aantijgingen en zegt via Buma/Stemra zijn handen vrij te willen hebben voor zijn verdediging.

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/45369467
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_105042987
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 10:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
http://gemi.st/13436129

:') tis wel een schaamteloos gesprek hoor :') echt he
Echt ik wist niet wat ik hoorde, als we tegen dit soort mensen niet kunnen optreden is Nederland moreel failliet. Dan ligt de weg open voor iedereen om schaamteloos zijn macht te misbruiken.
Normaal verwacht je van corrupte lieden dat ze enige voorzichtigheid betrachten maar daar is hier geen sprake meer van.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 1 december 2011 @ 10:23:25 #9
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_105043275
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 10:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gewoon schaamteloos graaien omdat je je macht kan misbruiken, zo gaat dat tegenwoordig in Nederland. Dit soort corrupte bestuurders horen in de gevangenis :7
Ja... tegenwoordig... dit is echt iets van de laatste jaren. Tot 2004 gebeurde dit helemaal niet, toen hadden de topmanagers allemaal nog een modaal jaarsalaris en waren ze heel sociaal en solidair met hun werknemers. :')
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_105043352
Ik zou wel heel graag onderzocht zien of dit strafbaar is. Verder lijkt het me niet meer dan een symptoom van een graaiclub. Die man leek ook totaal niet door te hebben dat het fout is, dát lijkt mij te duiden op een veel groter probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_105043429
Ik weet niet wat ik erger vindt, die corrupte man, of de hele flessentrekkerij die Buma/Stemra heet.

Gisteren werd de herziening van het auteursrecht behandeld in de kamer en één van de ideeën was om algemene heffingen te gaan innen ipv de thuiskopieregeling, maar het downloaden niet te verbieden. Dit soort organisaties zijn daar dan verantwoordelijk voor. Toen werd er doodleuk gezegd dat er genoeg controle was op organisaties zoals Buma/Stemra en bijvoorbeeld de NMA en Opta in kunnen ( :') ) grijpen als dat nodig is. Nou dat is dan goed gelukt in dit geval. ^O^
-
pi_105043472
quote:
Jochem Gerrits heeft zich tijdelijk teruggetrokken uit het bestuur van Buma-Stemra. Aanleiding hiervoor is de uitzending van het PowNews gisteren.

Uit die uitzending bleek dat Gerrits corrupt is. Hij zegt zijn functie als Buma-bestuurder te kunnen gebruiken om de claim van een componist vlot te trekken. De componist moest de claim tegen Buma-Stemra dan wel onderbrengen bij de muziekuitgeverij die Gerrits runt.

Gerrits is het oneens met de aantijgingen in het PowNews. Hij zegt zijn functie te hebben neergelegd zodat hij zijn handen vrij heeft voor zijn verdediging. Het bestuur van Buma-Stemra buigt zich 7 december aanstaande over de kwestie.

Kamervragen

De Tweede Kamer heeft geschokt gereageerd op het nieuws over Buma-Stemra. GroenLinks heeft Kamervragen gesteld. De PvdA gaat staatssecretaris Teeven om een reactie vragen en wil dat er paal en perk gesteld gaat worden aan de salarissen van Buma-bestuurders. De PVV gaat nog een stap verder en eist dat Gerrits wordt ontslagen. Ook wil de PVV laten onderzoeken hoe malversaties door Buma-bestuurders in de toekomst voorkomen kunnen worden.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_105043513
Die BUMA is natuurlijk ook een maffiabende die vele miljoenen verdient aan de heffingen maar de aangesloten artiesten afscheept met wat grijpstuivertjes. De rest van het geld verdwijnt in de zakken van de bestuurders of wordt vergokt op de beurs. Die hele club mag weg. Want als meneer Gerrits opstapt wordt ie wel weer opgevolgd door een andere corrupteling.
  donderdag 1 december 2011 @ 10:39:43 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_105043762
Die idioten zijn niet anders gewend dan met geld van anderen te kutten, zonder dat daar controle over is.
Tja, dan ga je steeds verder.
pi_105043827
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 10:04 schreef Id_do_her het volgende:
Weer erg Henk & Ingrid, die PVV.
En daar is weer de zoveelste droeftoeter met de welbekende Henk en Ingrid bijdrage in elk topic waarin de naam PVV valt. Heb je verder ook nog een mening over het onderwerp of wou je gewoon even laten zien hoe grappig je bent?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 1 december 2011 @ 10:43:24 #16
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_105043865
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 10:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

En daar is weer de zoveelste droeftoeter met de welbekende Henk en Ingrid bijdrage in elk topic waarin de naam PVV valt. Heb je verder ook nog een mening over het onderwerp of wou je gewoon even laten zien hoe grappig je bent?
Ik heb er niet echt een mening over nee. Maar als je naar aanleiding van Pownews zoiets op poten gaat zetten krijg ik die indruk wel.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 1 december 2011 @ 10:49:15 #17
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_105044013
Het is nogal makkelijk en populistisch, maargoed zo'n idioot moet er inderdaad snoeihard uitvliegen. Zulke organisaties zijn in de regel toch de bron van het kwaad.
pi_105044091
Ik ben het - voor de verandering - volledig met het PVV-standpunt eens en zelfs met de gekozen toonzetting; vooral dat laatste is een unicum. Dit soort dubieus gedrag kan wat mij betreft niet zwaar genoeg worden veroordeeld.

Het ergste is eigenlijk nog wel dat deze mensen bakken met geld willen vangen voor muziek die slechts als achtergrondmuziek wordt gebruikt. Ze doen net alsof hun creaties net zo belangrijk en wezenlijk als muziek waar mensen bewust naar luisteren.

Eerder dit jaar dook dit bericht al op:

quote:
Componist spekt eigen zak dankzij Buma/Stemra
AMSTERDAM - Een componist onder het pseudoniem Martin Kingshaw heeft in 2009 ruim 2 miljoen euro ontvangen van auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra. Hij verdiende vooral aan muziek van zijn hand die werd gebruikt tijdens nachtelijke tv-uitzendingen op Nederland 1,2 en 3. Naar aanleiding van de enorme uitkering liet Buma/Stemra accountantskantoor KPMG onderzoek doen naar mogelijk misbruik.

De hoogte van het uitgekeerde bedrag was op zich al reden voor onderzoek (normaal ligt de bovengrens rond de 500 duizend euro) , maar toen bleek dat Kingshaw het pseudoniem is van Paul Gulmans, gingen nog meer alarmbellen af.

SoundAware
Gulmans is directeur en mede-eigenaar van het bedrijf M&I-publishing, dat via het moederbedrijf M&I Holding direct gelieerd was aan SoundAware. Dat laatste bedrijf maakt de software die Buma/Stemra gebruikt om vast te stellen hoe vaak en hoe lang bepaalde muziek is gedraaid op radio of televisie.

Op basis van deze informatie wordt bepaald hoeveel Buma/Stemra moet uitkeren aan rechthebbenden. In het onderzoek, dat in bezit is van de Volkskrant, stelt KPMG dat M&I Publishing een grootleverancier is van achtergrondmuziek voor Tekst-tv, de teletekstachtige pagina's die dag en nacht op Nederland 1,2 en 3 worden uitgezonden, als er geen andere programmering is.

Nooit teruggevorderd
Omdat KPMG niet hard kon maken dat sprake was van misbruik, werd het uitgekeerde bedrag nooit teruggevorderd. Wel paste Buma/Stemra naar aanleiding van de zaak de bedragen aan die het uitkeert voor elke seconde dat muziek op Tekst-tv wordt uitgezonden.

Al sinds 2004, toen Buma/Stemra de software van Sound­Aware begon te gebruiken, krijgen veel componisten volgens eigen zeggen substantieel minder geld uitgekeerd. Klachten daarover worden door Buma/Stemra genegeerd, zeggen zij.

Groter probleem
Volgens diverse componisten, die op anonieme basis met de Volkskrant spraken, staan de problemen met de software, en de ontkennig daarvan door Buma/Stemra, bovendien voor een veel groter probleem. Buma/Stemra, zo stellen zij, is een 'financiële black box'. 'Niemand heeft goed zicht op de gelden die binnenkomen en wat daarmee precies gebeurt.'

Veel componisten hebben al jaren het idee dat ze niet het geld krijgen van Buma/Stemra waar ze recht op hebben. 'Hoe kan het anders dat je altijd extra geld krijgt, als je, nadat je je afrekening hebt ontvangen, nog een keer flink aan de boom schudt?', aldus een van een hen.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ij-Buma-Stemra.dhtml (iets ingekort)

Los van het feit dat zakkenvullers moeten worden aangepakt, moet ook de systematiek veranderen. Muziek waar mensen bewust naar luisteren moet zwaarder wegen dan zweverige achtergrondmuziek die achter Tekst-TV draait, of als backing in een tv-spotje. Het moet niet zo kunnen zijn dat iemand bakken met geld verdient aan een paar zweverige klanken die 's nachts tot vervelens toe als achtergrondmuziek op tv hoorbaar zijn, terwijl geen hond de hele nacht naar Tekst-TV kijkt en luistert... - Trouwens: waarom knikkeren ze niet gewoon Radio 1 eronder als achtergrond?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2011 10:52:07 ]
pi_105044093
Heel Buma kan in de gevangenis wegens misdaden tegen de menselijkheid.
pi_105044207
quote:
2s.gif Op donderdag 1 december 2011 10:49 schreef ShaoliN het volgende:
Zulke organisaties zijn in de regel toch de bron van het kwaad.
Precies dit. Je moet langs ze als je een cd wilt uitbrengen en dat kost al geld.
Moet je ze ook nog een percentage per verkochte cd betalen. Doen ze geen anus voor.

Maarja, ze claimen zelf het beste met de muzikant voor te hebben.
Daarom kunnen ze de vaste geluidsdrager maar niet loslaten.
  † In Memoriam † donderdag 1 december 2011 @ 11:15:15 #21
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105044801
Ik snap ook niet waarom mensen die buma-kosten betalen. Bij mij gaat de brief de prullenbak in. en als ze bellen bij geen reactie zeg ik dat die corrupte brief bij het grof vuil ligt en hoop dat zeer snel de corrupte bende erachteraan komt.
Zo ook met die andere clubs zoals SENA en weet ik al.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_105044808
Tering :?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_105045055
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2011 10:04 schreef RitseB het volgende:
Ze moeten heel die bende ontslaan.
Is het lidmaatschap van een criminele organisatie trouwens niet strafbaar? :7
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 1 december 2011 @ 11:25:32 #24
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_105045156
Ik denk dat dit trouwens het topje van de ijsberg is. Ik zou wel eens willen weten hoe die geldstromen en belangen daar zijn.
pi_105045290
Ontslaan? Hoort die mafkees niet gewoon in het gevang?
En dan is hij ook nog eens tijdelijk opgestapt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')