quote:
Op woensdag 30 november 2011 20:20 schreef DJMO het volgende:hoeveel voedingen per dag geef je TJ? Kan het niet gewoon honger zijn? anderhalve week = ca tien dagen en dat kunnen regeldagen zijn. Wat gebeurt er als je hem vaker aanlegt?
8 a 9 voedingen....
Ik heb 's avonds de verloskundige nog gebeld

zodat ze hem kon horen gillen op de achtergrond
Ik heb 12 jaar gewerkt als groepsleidster maar met kinderen vanaf 6 jaar

ik weet eigenlijk te weinig van baby's
quote:
Op woensdag 30 november 2011 20:30 schreef Beessie-Jen het volgende:[..]
dat idd
en niet nu direct opgeven als de bv zo vlekkeloos gaat hoor.....zonde.
Liene had ook veeeel krampjes; ook al vrij snel, en nu soms nog een beetje.
Ik heb nog niet opgegeven hoor, maar nooit geweten dat ze al zo vroeg krampjes krijgen eigenlijk. En dat ze dan werkelijk heel heellll hard kunnen huilen en alle kanten van de "pijn" kunnen opwurmen.
quote:
Op woensdag 30 november 2011 20:38 schreef Juud79 het volgende:En wellicht hem proberen om te laten boeren en dan alsnog de andere borst nu wel aan te bieden? Ik gok ook honger en regeldagen....
Die gaan gepaard met anders drinken, uit hun doen zijn, bij mama willen hangen...
Achteraf ziet het eruit of klinkt als een regeldag, want vandaag was hij gelukkig heel rustig.
Wel geef ik infacol voor elke voeding, en dan blijft het bij 3x even een kramp maar niet dat langdurig hardverscheurend huilen
quote:
Op woensdag 30 november 2011 20:42 schreef Aventura het volgende:Ik zie nu niet direct een aanleiding om met kv te beginnen tj. Ik bedoel, daarmee los je het 'probleem', als het al krampjes zijn, niet op (baby's die kv drinken hebben ook krampjes).
Ja ik achteraf eigenlijk ook niet, maar voor "de gil-dag" was hij zo rustig en toen ineens zo'n dag, gingik er gelijk vanuit dat dit zo 3 maanden zou duren.
Helemaal niet gedacht, zo vroeg,aan een regeldag. En ik was een beetje in paniek, zo'n klein gillend ventje
quote:
Op woensdag 30 november 2011 22:16 schreef Kleurdoos het volgende:[..]
waarschijnlijk krijg thij van kunstvoeding juist nog meer krampjes joh, bij het zuigen aan een fles nemen ze meer lucht mee dan bij BV.
2x per dag badderen wil ook wel eens helpen, bij ons werkte dat heel goed! lex heeft ook krampen gehad tot week 6..en drinkt vaak..maar kijk eens hoe goed ie groeit! en zooooo tevreden

IKk heb gezienhoe goed hijgroeit
een week of 6 zeg je, dus het duurt niet altijd 3 volle maanden. Nou dat geeft weer moed.
Al moet ik zeggen dankzij infacol is het een stuk minder geworden.
Nog even iets wat ik wil nachecken bij ervaren moeders. De lactatiekundige in het ziekenhuis zei dat ik per voeding maximaal een kwartier 1 borst moet geven, is het kwartier voorbij dan andere borst geven.
Doen jullie dit ook op zo'n manier?
Hij drinkt niet vaak langer als een kwartier maar ik hoor graag hoe jullie dit doen. Stel dat hij 20 minuten drinkt, lijkt het me zo overbodig nu, om voor die 5 minuten van borst te wisselen.
Maar er zal waarschijnlijk wel een nut achter zitten.
Bedankt voor jullie snelle reacties. sorry dat ik nu pas reageer