abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105019063
Ohh, Anouk lacht al O+
dat is wat anders dan de grimasjes die ik per ongeluk krijg, wat leuk!
  woensdag 30 november 2011 @ 19:58:21 #27
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105019298
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:54 schreef Nirak het volgende:
Ohh, Anouk lacht al O+
dat is wat anders dan de grimasjes die ik per ongeluk krijg, wat leuk!
Nog 2 dagen, dan doet Danne het ook :D
Dit was namelijk ook pas vandaag echt een lach!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_105019662
Net spuugte ze gal. Dus ORS gegeven maar dat kwam ook retour. Ze ziet ook erg witjes. Ik denk dat ze toch maar een paracetamol krijgt en als het morgen niet beter is gaan we even langs de HA.
pi_105019925
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:05 schreef ferrari_rood het volgende:
Net spuugte ze gal. Dus ORS gegeven maar dat kwam ook retour. Ze ziet ook erg witjes. Ik denk dat ze toch maar een paracetamol krijgt en als het morgen niet beter is gaan we even langs de HA.
Achgut :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 november 2011 @ 20:13:10 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105020018
één of twee slokjes ORS per keer (zeg elk kwartier als ze wakker is) is genoeg he, en niet meteen een hele fles erin stoppen ;) Ik heb dat met Geert gehad ca anderhalve week geleden; veel laten slapen, pcm gegeven, na twee dagen knapte het op. (één dag voor 't spugen, twee dagen voor de koorts)

Lex :*

Anouk :D ;)

Ik heb een ontzettende kleefbaby op 't moment. Ik kan 'm niet neerzetten of leggen of 't is brullen. Papa is niet goed , de oppas is niet goed. het is MAMA :( of staan :') (of vermaakt worden door je broer die de meest idiote capriolen uithaalt voor je neus, das ook tien seconden leuk O+ :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105020032
Vervelend ferarri.. Succes :)
Trotse mamma :)
  woensdag 30 november 2011 @ 20:18:10 #32
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_105020289
Hallo , hier is Rayen geboren op 19 november, maar hij heeft nu al last van krampen na de borstvoeding is dat normaal zo vroeg.?
Hij is dan pas anderhalve week oud.
Ik geef hem nu infacol voor de voeding, maar hij blijft toch iets last houden.
Normaal drinkt hij zo'n 15 minuten aan 1 borst...maar nu is dit maar een minuut of 10
Gisteren ook een aantal voedingen van 10 minuten.
En verschrikkelijk huilen na iedere voeding of een half uur of uur daarna.

De borstvoediing ging eerst vlekkeloos maar ik begin nu toch te twijfelen om naar kunstvoeding dan over te stappen. :{
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 november 2011 @ 20:20:51 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105020445
hoeveel voedingen per dag geef je TJ? Kan het niet gewoon honger zijn? anderhalve week = ca tien dagen en dat kunnen regeldagen zijn. Wat gebeurt er als je hem vaker aanlegt?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_105020985
quote:
12s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:20 schreef DJMO het volgende:
hoeveel voedingen per dag geef je TJ? Kan het niet gewoon honger zijn? anderhalve week = ca tien dagen en dat kunnen regeldagen zijn. Wat gebeurt er als je hem vaker aanlegt?
dat idd

en niet nu direct opgeven als de bv zo vlekkeloos gaat hoor.....zonde.
Liene had ook veeeel krampjes; ook al vrij snel, en nu soms nog een beetje.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 30 november 2011 @ 20:38:04 #35
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105021396
En wellicht hem proberen om te laten boeren en dan alsnog de andere borst nu wel aan te bieden? Ik gok ook honger en regeldagen....
Die gaan gepaard met anders drinken, uit hun doen zijn, bij mama willen hangen...
pi_105021569
Gefeliciteerd met Soneal Leandra + nostalgist!!!!
Gewoon 1!!!

Ik zag een mooie Anouk langskomen
En een Seth die ging staan! Wow snelle!
En Lex met waterpokken :( wat sneu :(
En een zieke Ean :( beterschap
  woensdag 30 november 2011 @ 20:42:25 #37
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105021628
Ik zie nu niet direct een aanleiding om met kv te beginnen tj. Ik bedoel, daarmee los je het 'probleem', als het al krampjes zijn, niet op (baby's die kv drinken hebben ook krampjes).
  woensdag 30 november 2011 @ 20:43:13 #38
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105021679
Beterschap ean en f_r!
pi_105022877
TJ, krampjes hebben niks met kv of bv te maken.
Als voorbeeld, Mette had vanaf de eerste dag na haar geboorte heel erg last van krampjes. Ze was een huilbaby tot 4 maanden oud. Er was geen verandering toen ik na 3 weken ben gestopt met de bv, krampen patroon was precies hetzelfde als daarvoor. Hier hielp niks aan middeltjes overigens, ook geen infacol of cinababy. Alleen de manueel therapeute heeft verbetering gegeven. En inderdaad ook de krampen mijlpaal van rond de 3 maanden voorbij gaan.

Nu bij Wies is het helemaal anders die had voorheen met de bv eigen nooit krampen en nu met de kv wel en ook ergere poepmoeilijkheden.

En inderdaad regeldagen, veel aanleggen, lekker op bed wonen met een hoop filmpjes en lekkere versnaperingen.

Maar ik begrijp het zeker, je kind heeft pijn, je voelt je radeloos, je wil graag alles uitproberen om het te verminderen.
Ook je hart luchten helpt je er echt doorheen de eerste maanden (ook daarna hoor), dus voel je vrij dat gewoon altijd te doen. Succes :*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105023067
Danne had met ongeveer 10 dagen een beetje hetzelfde. Valt hier of in het bv topic nog wel terug te lezen :') Danne had gewoon echt elk uur of anderhalf uur honger. Was na 2 dagen over :)
Trotse mamma :)
pi_105023440
Beterschap FR!

Leandra gefeliciteerd! Soneal alweer 1!

Wat een mooike Anouk, heb je mooi gebakken Susie.

Lex toch ook pokken.... Shit zeg..

BJ hoe gaat het met jullie?

Mrien en bij jullie? Zo na de ingreep, heeft het resultaat?

Seth staan :o

Ik had vandaag een mevrouw van het UWV aan de telefoon, heel erg enerverend gesprek was dat :D
Ze dacht wel dat alles goedgekeurd zou worden. Ze bleef maar herhalen 'ojee wat een pech heb je gehad' :')
Wies heeft een wat mindere dag vandaag. Anderhalf uur per voeding... Vooral Mette vond dat niet zo heel erg leuk. Bijna weekend zullen we maar zeggen.
pi_105024051
Fijn dat het UWV geen problemen gaat opleveren; ik had ook niet anders verwacht eigenlijk. Weet je ook wanneer je ongeveer weer wilt/ kunt beginnen? Wat rot dat het drinken bij Wies zo moeizaam gaat zeg! Komt dat door de voorkeurshouding of ergens anders door? merk je al enig verschil na de behandeling bij de manueel therapeut?
en oooo wat herkenbaar; ik ben ook nog elke week aan het aftellen naar het weekend... pfffff... was/ben vanavond ook alleen.

Lief dat je vraagt hoe het hier gaat. Het gaat met kleine stapjes; maar heb wel het idee dat het de goede kant op gaat. De nachten gaan fantastisch, Liene meldt zich meestal 2 keer (van8 maar 1 keer) en slaapt rustig. Overdag is het nog wisselend, maar er is wel verschil, ze huilt nog regelmatig (en dat doen natuurlijk veel baby's) , maar niet meer overmatig veel. Tenminste; zolang ze bij mij is, soms vermaakt ze zich inmiddels ook een beetje in de box of wipstoel. Dus ik ben best tevreden over hoe het gaat.. en heb er vertrouwen in dat het steeds makkelijker gaat worden.. O+
pi_105024837
ennuh; ik heb ook nog een heeeel lief mupke in de aanbieding hoor:

O+
pi_105026123
Liene poppie O+
Fijn om te horen dat het de betere kant op gaat, het zijn elke keer kleine stapjes maar steeds zal het wat beter gaan en wat heerlijk van de nachten, dat lijkt me al een enorme rust voor je, kan jij ook fatsoenlijker beginnen met aansterken.

Ik zou morgen voor het eerst een dag helemaal alleen zijn, ik had al allemaal dingetjes gepland. Maar kwamen er net toevallig achter dat het niet doorgaat. M'n schoonouders hebben op donderdag oppasdag en ze hadden zelf vorige voorgesteld Wies ook mee te nemen. Belt m'n lief toevallig even op zegen ze dat wies niet mee kan omdat schoonmams naar de tandarts moet :') Fijn dat ze dat ff laten weten...
Maar dit terzijde.
Ik merk inderdaad gelijk resultaat, haar voorkeurshouding is al een heel eind weg. Voor het eerst sinds tijden beweegt ze haar hoofd weer beide kanten op en ligt ze ook weer met haar hoofd naar rechts. Ben blij dat dit al zo snel goed gaat want je begon het namelijk al aan haar hoofdje te zien.
Het drinken ging gister ook echt super. Voor het eerst in haar leven dronk ze 100cc in 1x zonder pauzes en drama (hier deed ze wel 20 minuten over bijna maar dat terzijde). Ik had gister weer echt hoop (nog steeds wel hoor). Vandaag ging het weer bagger slecht. Met veel pijn en moeite dus, veel spugen en weer al 3 dagen geen poep maar wel de hele dag door gesteun en gekreun. Ik denk dat vannacht of morgenvroeg de poep komt.
Doordat ze zolang over de voedingen doet komen we niet uit meer overdag en komt ze dus nu 's nachts weer voor een fles. Komt allemaal wel goed, we zijn druk bezig.
Ik ben al blij dat ik weer voor m'n meisjes kan zorgen in m'n eentje.
Ik ga half januari weer aan de slag.
pi_105027033
Wat ontzettend balen dat het dagje alleen niet door gaat.. kan soms echt heel goed zijn, kan je er daarna weer beter tegenn. Ik was vandaag ook voor de allereerste keer de middag alleen thuis, best vreemd, maar ook even een heel bevrijdend gevoel om heeel even niet te hoeven zorgen en heel even alleen aan mezelf te denken.

En het kan dat na een behandeling een kindje de eerste dagen juist wat last heeft zei mijn therapeut.. dus hoop echt heel erg voor jullie dat het drinken snel wat beter gaat.
Ik zit hier ook te wachten tot Liene eindelijk weer eensgaat poepen, die poeept ook maximaal 1 keer per week. Deed Evie ook...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 november 2011 @ 22:11:11 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105027102
Wickie: behandelingen bij een manueel therapeut leveren vaak dezelfde dag een verbetering op, waarna er weer (tijdelijk) verslechtering optreedt tot de volgende behandeling. Daarom zijn er meerdere behandelingen nodig voor ze volkomen los zal zijn en dan nog moet je er op bedacht zijn dat ze niet terugvallen in de voorkeurshouding en weer vast komen te zitten.

Gebruik je een zijligkussen om haar de andere kant op te dwingen zeg maar, zodat het hoofdje nog mooi recht kan groeien ? Aangezien je schrijft dat je het al aan haar hoofdje begon te zien? Gratis tip van flip: neem naast de manueel therapeut ook even contact op met een kinderfysio. Zij kan je tips en oefeningen meegeven zodat je haar nog meer uit die voorkeurshouding kunt halen en houden en het hoofdje controleren op scheefgroei.

pi_105027428
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:18 schreef TimeJumper het volgende:
Hallo , hier is Rayen geboren op 19 november, maar hij heeft nu al last van krampen na de borstvoeding is dat normaal zo vroeg.?
Hij is dan pas anderhalve week oud.
Ik geef hem nu infacol voor de voeding, maar hij blijft toch iets last houden.
Normaal drinkt hij zo'n 15 minuten aan 1 borst...maar nu is dit maar een minuut of 10
Gisteren ook een aantal voedingen van 10 minuten.
En verschrikkelijk huilen na iedere voeding of een half uur of uur daarna.

De borstvoediing ging eerst vlekkeloos maar ik begin nu toch te twijfelen om naar kunstvoeding dan over te stappen. :{
waarschijnlijk krijg thij van kunstvoeding juist nog meer krampjes joh, bij het zuigen aan een fles nemen ze meer lucht mee dan bij BV.

2x per dag badderen wil ook wel eens helpen, bij ons werkte dat heel goed! lex heeft ook krampen gehad tot week 6..en drinkt vaak..maar kijk eens hoe goed ie groeit! en zooooo tevreden O+
pi_105028682
Ik weet dat het na een behandeling meestal eerst slechter gaat, maar ti's toch weer even slikken als dat gebeurd.

We gebruiken geen zijliggingskussen, inmiddels ligt ze dus alweer ook de andere kant op, anders was het misschien wel een goede optie geweest.
Het was ook niet een echte voorkeurshouding, maar rechtuit kijken kan ze niet, daarom kiest ze een kant en dat was de minst pijnlijke en dat was rechts. Ze heeft rechts nu los gemaakt en dat merk je dus gelijk. Ze is ook fysio, ze vond oefeningen niet nodig. De scheefgroei was niet van dusdanige zorgelijke staat, meer beginnend. Ik zal het de volgende afspraak nog wel een keertje aan haar vragen.
Ze ligt ook sinds gistermiddag ook weer met gemak op links (zo bizar om dat te zien, wekenlang probeer je alles om haar die kant op te laten liggen. Zelfs in haar slaap draaide ze haar hoofdje weer om. 1 behandeling en gelijk kan ze het weer).
Heb over 2 weken weer een afspraak.
Naar voren kijken gaat nog steeds moeilijk. We moesten haar wel stimuleren naar voren te kijken dus ik leg haar nu meerdere keren per dag onder de mobiel met een liedje.
pi_105029129
De ironie ook hadden lief en ik het vanavond over. Mette dronke een flesje leeg in 5 minuten (een 180cc fles) Ging door het lint als we haar tussendoor loskoppelde. Bij haar hebben we dus alle spenen uit geprobeerd om maar degene met het allerkleinste gaatje te vinden.
Wies is het tegenovergestelde.

Zo grappig, zo ontzettend verschillend maar ook echt zusjes.
  woensdag 30 november 2011 @ 23:20:26 #50
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105031735
ohw, BJ, Liene is zo schattig!

Hier eventjes wat aparts; 20:15 fles, 100 cc op. Anouk valt in slaap, maar wordt toch wakker bij het in bed leggen, maar wij gaan toch lekker naar bed om 21:30. Ze blijft echter hard op d'r speen zuigen en deze er weer uitgooien, mama weer erin doen en zo gaat het een half uurtje door totdat mama het zat is en ik met haar naar beneden. Daar komt ze met haar hongerhuil, dus nog maar een fles van 100 cc, 22:30 inmiddels ongeveer en fles helemaal op! Om 22:50 zet mevrouw toch een keel op en gaat wild met haar hoofd heen en weer...nog steeds honger? Ja dus, flesje 65 gemaakt, daar inmiddels 35 cc van op....in slaap gesukkeld en op dit moment worden mijn trommelvliezen weer even getest! Wat is dit toch? 17:30 heeft ze ook gewoon gedronken.
Snap er geen hol van.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')