abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105004757
28 november 2010: V. ( of 'kater') zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
4 november 2011: Jelte Roan zoon van Vlindur

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
pi_105004836
Dus, ik feliciteerde Soneal met de allereerste verjaardag en sloot het topic..
Maar hier dus weer verder :)
Beeb ligt hier al vanaf 13.00 uur in bed zonder te huilen :) Maar hij slaapt nog steeds niet (maakt geluidjes) en dat terwijl hij echt hartstikke moe is. Als ik hem in de box had neergelegd was hij waarschijnlijk al 6x vertrokken geweest...
pi_105006760
Deze mama is toch echt ziek geworden. Afgelolpen nacht naar de HAP geweest oorontsteking.
Maar het 1e tandje bij Ean is door *O* het is nog maar een puntje maar het begin is er.
pi_105006776
Soneal en Leandra van harte gefeliciteerd.
pi_105007903
meh, terug van t CB en daar ontdekkten we 3 pokjes :{ wel snel ff op de weegschaal gesmeten maar hij had zijn romper en luier wel aan. 5990 gram(ong. 100 gram eraf voor luier en romper) en zo'n 60 cm

vorige keer , 4 weken terug, 3880 en 53 cm :o :D
en kijk wat ie doet! mn 3wekentevroege! groet 365 gram per week!

volgende week vrijdag krijgt ie zijn inentingen
  woensdag 30 november 2011 @ 15:02:01 #6
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_105008051
pokkies, lex?

Hij groeit iig pretty damn good!!!

Ik had eergisteren de schrik van mijn leven, ziekelijke zoon van me. Lag te brullen in de box, meneer wilde de fles, dus ik klaarmaken. Opeens: stilte. Moederalarm af. Zie ik de plant naast de box op en neer gaan.... is meneer gewoon gaan staan :o :o ik schrok me helemaal de t*ring.... :o . Dus nu bedje en box naar beneden.

Leandra, proficiat met Son *O*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_105008565
Soneal gefeliciteerd!

KD, wat super, hij groeit geweldig! Naar van die pokken zo vroeg, dan kunnen ze het volgens mij nog eens krijgen.. }:| Is Elin er al vanaf?

Hier net terug van babymassage, meneertje vindt uitkleden en bloot zijn echt drama dus dat is best huilen als je in je blootje gemasseerd moet worden.. maar na een tijdje vond hij het wel lekker en werd ie helemaal zen O+

Ter afsluiting in de tub (kan hij ook meedingen naar Anouk?? :+ :P )
pi_105008581
jep de waterpokkies van zijn zus gekregen :{
en staan O+! nu kan zijn zus m omduwen O+
pi_105008650
Ja euh Jipster, jij gooit m er in zijn adamskostuum in, daar kan lex nooit tegenop! en Elin is er idd vanaf, althans die heeft korsten op r kop. en ze kunnen het dan nog eens krijgen idd. Elin heeft er maar 2 nachtjes last van gehad gelukkig
  woensdag 30 november 2011 @ 16:42:42 #10
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105011515
Jazeker Jipster! Wat een lekker bekkie! Lexanova krijgt erg veel competitie! :D Ik zal straks de laptop ff aanslingeren, heb vandaag een leuke foto gemaakt!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_105011733
Jipster O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105012439
ah.. KD.. arme Lex.. heeft hij er last van?

Takkembah, 6,5 maand is jou kleintje? En nu al staan, wauw!

Jipster, lekker hoor, babymassage :) Is het extra warm in die ruimte?

En Danne ligt weer in z'n eigen bedje (hij slaapt beneden in de box veel te onrustig), het gaat vandaag verbazingwekkend goed O+
pi_105012462
Ow jakkes KD, wat vervelend nu al waterpokken.
Hopelijk heeft Lex er net zo weinig last van als Joris.

Bij Joris duurde het overigens echt 10 volle dagen voordat ze ingedroogd waren, dus of je de prikken van volgende week vrijdag al gaat halen weet ik niet.
Wij hebben er toen voor gekozen om hem even een weekje rust te geven en ook nog vlak na de waterpokken te laten prikken.
pi_105013288
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:10 schreef Nirak het volgende:

En Danne ligt weer in z'n eigen bedje (hij slaapt beneden in de box veel te onrustig), het gaat vandaag verbazingwekkend goed O+
onze ukkie slaapt snachts alleen op mij... :D overdag ook alleen in onze armen O+ van de box moet ze niks van weten
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105013881
Danne sliep vanaf dag 1 2 meteen in zijn eigen bedje, echt heerlijk :)

Overdag lag hij de eerste week ook in zijn eigen bedje tussendoor. En natuurlijk toen de kraam weg was wilde hij dat niet meer :')

Maar hij vond de box ook fijn gelukkig. En natuurlijk vaak bij de mamma's. Zeker als ik 's avonds thuiskom dan knuffelen we lekker samen na het eten O+ Vaak totdat het douche ritueel begint.

Nu begint hij zijn eigen bedje overdag ook weer leuk te vinden :)
Trotse mamma :)
pi_105013945
Succes met de pokken KD :*
pi_105014115
ik hou de mijne vast wanneer ik kan :D ligt op mn buik as we speak, al 3 uur O+ ik en mijn roze wolk zijn content.
pi_105015036
Hopelijk krijgt Lex niet veel last van zijn pokjes. Blijf lekker genieten van je roze wolk KD!

Floris slaapt 's nachts meestal in zijn wiegje of anders naast me, als ik weer eens tijdens de laatste voeding in slaap ben gevallen :D. Overdag wil die kleine meneer echt niet in zijn wiegje slapen, ook niet in zijn ledikant btw. Maar slaapt hij wel vaak in de draagdoek O+ heel soms in de box.
pi_105015226
hier ook een frummel op mijn buik :Y
ze wil nergens anders O+ het verzacht wel het feit dat ik haar in mijn buik zo mis :@
pi_105016350
Hier ook baby op buik, lekker samen knuffelen :)
  woensdag 30 november 2011 @ 19:07:57 #21
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105017050
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:20 schreef bitterend het volgende:
hier ook een frummel op mijn buik :Y
ze wil nergens anders O+ het verzacht wel het feit dat ik haar in mijn buik zo mis :@
Ik voelde de eerste 2 weken heel vaak aan Lientje dr billen. Ze lag in de buik met haar billen bovenin en rug aan de buitenkant van mijn buik. Dus ik voelde wekenlang dat kontje als ik mijn hand op mijn buik legde. Die buik kon me gestolen worden, die was zo huge, maar dat kontje... O+
pi_105017124
Ah Lex waterpokken hopelijk krijgt hij er niet zoveel last van.
Hier ook een ziek meisje. Vriend haalde haar uit bed voor d'r groente en ze spuugt beneden zo nog een golf melk. Ze spuugt wel vaker dus toch de groente gegeven. Ze at er heel lekker van maar spuugde 15min later alles onder. Dus hup schone kleren. Later de fles geprobeerd hier begon ze meteen van te drinken om halverwege zichzelf en mij helemaal onder te spugen.
Ze ligt nu dus ziekjes in bed en ik de wasmachine maar aangezet.
  woensdag 30 november 2011 @ 19:17:06 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105017419
Leandra van harte! *O*

Takkembah; dat is schrikken inderdaad, maar wat een gezicht moet dat geweest zijn! ^O^

Oh nee KD, Lex ook de pokken te pakken? Wat sneu voor zo'n kleintje :*

Zo en nu weer even een spam van Anouk! Ik zat te twijfelen tussen 2, dus plaats ze gewoon allebei :6 Een lach is lastig op de foto te nemen zeg! Ze lag toch heerlijk in de box te "kraaien" en lachen, camera erbij, flits, lach weg! _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105018592
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:07 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik voelde de eerste 2 weken heel vaak aan Lientje dr billen. Ze lag in de buik met haar billen bovenin en rug aan de buitenkant van mijn buik. Dus ik voelde wekenlang dat kontje als ik mijn hand op mijn buik legde. Die buik kon me gestolen worden, die was zo huge, maar dat kontje... O+
O+

ohhh f_r zielige meisje! beterschap!

Susie wat is anouk al groot :o

pff mijn meissie gaat ook zo groot worden :'( :'( ben echt emo :')
  woensdag 30 november 2011 @ 19:52:16 #25
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105018970
Lieverd, ze was al 4790 bij geboorte, dus had een klein voorsprongetje. Komt allemaal goed schatje :*

Oh F-R; ean aan het spugen? Wat zielig is dat! Arm meiske :*
pi_105019063
Ohh, Anouk lacht al O+
dat is wat anders dan de grimasjes die ik per ongeluk krijg, wat leuk!
  woensdag 30 november 2011 @ 19:58:21 #27
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105019298
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:54 schreef Nirak het volgende:
Ohh, Anouk lacht al O+
dat is wat anders dan de grimasjes die ik per ongeluk krijg, wat leuk!
Nog 2 dagen, dan doet Danne het ook :D
Dit was namelijk ook pas vandaag echt een lach!
pi_105019662
Net spuugte ze gal. Dus ORS gegeven maar dat kwam ook retour. Ze ziet ook erg witjes. Ik denk dat ze toch maar een paracetamol krijgt en als het morgen niet beter is gaan we even langs de HA.
pi_105019925
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:05 schreef ferrari_rood het volgende:
Net spuugte ze gal. Dus ORS gegeven maar dat kwam ook retour. Ze ziet ook erg witjes. Ik denk dat ze toch maar een paracetamol krijgt en als het morgen niet beter is gaan we even langs de HA.
Achgut :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 november 2011 @ 20:13:10 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105020018
één of twee slokjes ORS per keer (zeg elk kwartier als ze wakker is) is genoeg he, en niet meteen een hele fles erin stoppen ;) Ik heb dat met Geert gehad ca anderhalve week geleden; veel laten slapen, pcm gegeven, na twee dagen knapte het op. (één dag voor 't spugen, twee dagen voor de koorts)

Lex :*

Anouk :D ;)

Ik heb een ontzettende kleefbaby op 't moment. Ik kan 'm niet neerzetten of leggen of 't is brullen. Papa is niet goed , de oppas is niet goed. het is MAMA :( of staan :') (of vermaakt worden door je broer die de meest idiote capriolen uithaalt voor je neus, das ook tien seconden leuk O+ :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105020032
Vervelend ferarri.. Succes :)
  woensdag 30 november 2011 @ 20:18:10 #32
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_105020289
Hallo , hier is Rayen geboren op 19 november, maar hij heeft nu al last van krampen na de borstvoeding is dat normaal zo vroeg.?
Hij is dan pas anderhalve week oud.
Ik geef hem nu infacol voor de voeding, maar hij blijft toch iets last houden.
Normaal drinkt hij zo'n 15 minuten aan 1 borst...maar nu is dit maar een minuut of 10
Gisteren ook een aantal voedingen van 10 minuten.
En verschrikkelijk huilen na iedere voeding of een half uur of uur daarna.

De borstvoediing ging eerst vlekkeloos maar ik begin nu toch te twijfelen om naar kunstvoeding dan over te stappen. :{
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 november 2011 @ 20:20:51 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105020445
hoeveel voedingen per dag geef je TJ? Kan het niet gewoon honger zijn? anderhalve week = ca tien dagen en dat kunnen regeldagen zijn. Wat gebeurt er als je hem vaker aanlegt?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_105020985
quote:
12s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:20 schreef DJMO het volgende:
hoeveel voedingen per dag geef je TJ? Kan het niet gewoon honger zijn? anderhalve week = ca tien dagen en dat kunnen regeldagen zijn. Wat gebeurt er als je hem vaker aanlegt?
dat idd

en niet nu direct opgeven als de bv zo vlekkeloos gaat hoor.....zonde.
Liene had ook veeeel krampjes; ook al vrij snel, en nu soms nog een beetje.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 30 november 2011 @ 20:38:04 #35
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105021396
En wellicht hem proberen om te laten boeren en dan alsnog de andere borst nu wel aan te bieden? Ik gok ook honger en regeldagen....
Die gaan gepaard met anders drinken, uit hun doen zijn, bij mama willen hangen...
pi_105021569
Gefeliciteerd met Soneal Leandra + nostalgist!!!!
Gewoon 1!!!

Ik zag een mooie Anouk langskomen
En een Seth die ging staan! Wow snelle!
En Lex met waterpokken :( wat sneu :(
En een zieke Ean :( beterschap
  woensdag 30 november 2011 @ 20:42:25 #37
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105021628
Ik zie nu niet direct een aanleiding om met kv te beginnen tj. Ik bedoel, daarmee los je het 'probleem', als het al krampjes zijn, niet op (baby's die kv drinken hebben ook krampjes).
  woensdag 30 november 2011 @ 20:43:13 #38
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105021679
Beterschap ean en f_r!
pi_105022877
TJ, krampjes hebben niks met kv of bv te maken.
Als voorbeeld, Mette had vanaf de eerste dag na haar geboorte heel erg last van krampjes. Ze was een huilbaby tot 4 maanden oud. Er was geen verandering toen ik na 3 weken ben gestopt met de bv, krampen patroon was precies hetzelfde als daarvoor. Hier hielp niks aan middeltjes overigens, ook geen infacol of cinababy. Alleen de manueel therapeute heeft verbetering gegeven. En inderdaad ook de krampen mijlpaal van rond de 3 maanden voorbij gaan.

Nu bij Wies is het helemaal anders die had voorheen met de bv eigen nooit krampen en nu met de kv wel en ook ergere poepmoeilijkheden.

En inderdaad regeldagen, veel aanleggen, lekker op bed wonen met een hoop filmpjes en lekkere versnaperingen.

Maar ik begrijp het zeker, je kind heeft pijn, je voelt je radeloos, je wil graag alles uitproberen om het te verminderen.
Ook je hart luchten helpt je er echt doorheen de eerste maanden (ook daarna hoor), dus voel je vrij dat gewoon altijd te doen. Succes :*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105023067
Danne had met ongeveer 10 dagen een beetje hetzelfde. Valt hier of in het bv topic nog wel terug te lezen :') Danne had gewoon echt elk uur of anderhalf uur honger. Was na 2 dagen over :)
pi_105023440
Beterschap FR!

Leandra gefeliciteerd! Soneal alweer 1!

Wat een mooike Anouk, heb je mooi gebakken Susie.

Lex toch ook pokken.... Shit zeg..

BJ hoe gaat het met jullie?

Mrien en bij jullie? Zo na de ingreep, heeft het resultaat?

Seth staan :o

Ik had vandaag een mevrouw van het UWV aan de telefoon, heel erg enerverend gesprek was dat :D
Ze dacht wel dat alles goedgekeurd zou worden. Ze bleef maar herhalen 'ojee wat een pech heb je gehad' :')
Wies heeft een wat mindere dag vandaag. Anderhalf uur per voeding... Vooral Mette vond dat niet zo heel erg leuk. Bijna weekend zullen we maar zeggen.
pi_105024051
Fijn dat het UWV geen problemen gaat opleveren; ik had ook niet anders verwacht eigenlijk. Weet je ook wanneer je ongeveer weer wilt/ kunt beginnen? Wat rot dat het drinken bij Wies zo moeizaam gaat zeg! Komt dat door de voorkeurshouding of ergens anders door? merk je al enig verschil na de behandeling bij de manueel therapeut?
en oooo wat herkenbaar; ik ben ook nog elke week aan het aftellen naar het weekend... pfffff... was/ben vanavond ook alleen.

Lief dat je vraagt hoe het hier gaat. Het gaat met kleine stapjes; maar heb wel het idee dat het de goede kant op gaat. De nachten gaan fantastisch, Liene meldt zich meestal 2 keer (van8 maar 1 keer) en slaapt rustig. Overdag is het nog wisselend, maar er is wel verschil, ze huilt nog regelmatig (en dat doen natuurlijk veel baby's) , maar niet meer overmatig veel. Tenminste; zolang ze bij mij is, soms vermaakt ze zich inmiddels ook een beetje in de box of wipstoel. Dus ik ben best tevreden over hoe het gaat.. en heb er vertrouwen in dat het steeds makkelijker gaat worden.. O+
pi_105024837
ennuh; ik heb ook nog een heeeel lief mupke in de aanbieding hoor:

O+
pi_105026123
Liene poppie O+
Fijn om te horen dat het de betere kant op gaat, het zijn elke keer kleine stapjes maar steeds zal het wat beter gaan en wat heerlijk van de nachten, dat lijkt me al een enorme rust voor je, kan jij ook fatsoenlijker beginnen met aansterken.

Ik zou morgen voor het eerst een dag helemaal alleen zijn, ik had al allemaal dingetjes gepland. Maar kwamen er net toevallig achter dat het niet doorgaat. M'n schoonouders hebben op donderdag oppasdag en ze hadden zelf vorige voorgesteld Wies ook mee te nemen. Belt m'n lief toevallig even op zegen ze dat wies niet mee kan omdat schoonmams naar de tandarts moet :') Fijn dat ze dat ff laten weten...
Maar dit terzijde.
Ik merk inderdaad gelijk resultaat, haar voorkeurshouding is al een heel eind weg. Voor het eerst sinds tijden beweegt ze haar hoofd weer beide kanten op en ligt ze ook weer met haar hoofd naar rechts. Ben blij dat dit al zo snel goed gaat want je begon het namelijk al aan haar hoofdje te zien.
Het drinken ging gister ook echt super. Voor het eerst in haar leven dronk ze 100cc in 1x zonder pauzes en drama (hier deed ze wel 20 minuten over bijna maar dat terzijde). Ik had gister weer echt hoop (nog steeds wel hoor). Vandaag ging het weer bagger slecht. Met veel pijn en moeite dus, veel spugen en weer al 3 dagen geen poep maar wel de hele dag door gesteun en gekreun. Ik denk dat vannacht of morgenvroeg de poep komt.
Doordat ze zolang over de voedingen doet komen we niet uit meer overdag en komt ze dus nu 's nachts weer voor een fles. Komt allemaal wel goed, we zijn druk bezig.
Ik ben al blij dat ik weer voor m'n meisjes kan zorgen in m'n eentje.
Ik ga half januari weer aan de slag.
pi_105027033
Wat ontzettend balen dat het dagje alleen niet door gaat.. kan soms echt heel goed zijn, kan je er daarna weer beter tegenn. Ik was vandaag ook voor de allereerste keer de middag alleen thuis, best vreemd, maar ook even een heel bevrijdend gevoel om heeel even niet te hoeven zorgen en heel even alleen aan mezelf te denken.

En het kan dat na een behandeling een kindje de eerste dagen juist wat last heeft zei mijn therapeut.. dus hoop echt heel erg voor jullie dat het drinken snel wat beter gaat.
Ik zit hier ook te wachten tot Liene eindelijk weer eensgaat poepen, die poeept ook maximaal 1 keer per week. Deed Evie ook...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 november 2011 @ 22:11:11 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105027102
Wickie: behandelingen bij een manueel therapeut leveren vaak dezelfde dag een verbetering op, waarna er weer (tijdelijk) verslechtering optreedt tot de volgende behandeling. Daarom zijn er meerdere behandelingen nodig voor ze volkomen los zal zijn en dan nog moet je er op bedacht zijn dat ze niet terugvallen in de voorkeurshouding en weer vast komen te zitten.

Gebruik je een zijligkussen om haar de andere kant op te dwingen zeg maar, zodat het hoofdje nog mooi recht kan groeien ? Aangezien je schrijft dat je het al aan haar hoofdje begon te zien? Gratis tip van flip: neem naast de manueel therapeut ook even contact op met een kinderfysio. Zij kan je tips en oefeningen meegeven zodat je haar nog meer uit die voorkeurshouding kunt halen en houden en het hoofdje controleren op scheefgroei.

pi_105027428
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:18 schreef TimeJumper het volgende:
Hallo , hier is Rayen geboren op 19 november, maar hij heeft nu al last van krampen na de borstvoeding is dat normaal zo vroeg.?
Hij is dan pas anderhalve week oud.
Ik geef hem nu infacol voor de voeding, maar hij blijft toch iets last houden.
Normaal drinkt hij zo'n 15 minuten aan 1 borst...maar nu is dit maar een minuut of 10
Gisteren ook een aantal voedingen van 10 minuten.
En verschrikkelijk huilen na iedere voeding of een half uur of uur daarna.

De borstvoediing ging eerst vlekkeloos maar ik begin nu toch te twijfelen om naar kunstvoeding dan over te stappen. :{
waarschijnlijk krijg thij van kunstvoeding juist nog meer krampjes joh, bij het zuigen aan een fles nemen ze meer lucht mee dan bij BV.

2x per dag badderen wil ook wel eens helpen, bij ons werkte dat heel goed! lex heeft ook krampen gehad tot week 6..en drinkt vaak..maar kijk eens hoe goed ie groeit! en zooooo tevreden O+
pi_105028682
Ik weet dat het na een behandeling meestal eerst slechter gaat, maar ti's toch weer even slikken als dat gebeurd.

We gebruiken geen zijliggingskussen, inmiddels ligt ze dus alweer ook de andere kant op, anders was het misschien wel een goede optie geweest.
Het was ook niet een echte voorkeurshouding, maar rechtuit kijken kan ze niet, daarom kiest ze een kant en dat was de minst pijnlijke en dat was rechts. Ze heeft rechts nu los gemaakt en dat merk je dus gelijk. Ze is ook fysio, ze vond oefeningen niet nodig. De scheefgroei was niet van dusdanige zorgelijke staat, meer beginnend. Ik zal het de volgende afspraak nog wel een keertje aan haar vragen.
Ze ligt ook sinds gistermiddag ook weer met gemak op links (zo bizar om dat te zien, wekenlang probeer je alles om haar die kant op te laten liggen. Zelfs in haar slaap draaide ze haar hoofdje weer om. 1 behandeling en gelijk kan ze het weer).
Heb over 2 weken weer een afspraak.
Naar voren kijken gaat nog steeds moeilijk. We moesten haar wel stimuleren naar voren te kijken dus ik leg haar nu meerdere keren per dag onder de mobiel met een liedje.
pi_105029129
De ironie ook hadden lief en ik het vanavond over. Mette dronke een flesje leeg in 5 minuten (een 180cc fles) Ging door het lint als we haar tussendoor loskoppelde. Bij haar hebben we dus alle spenen uit geprobeerd om maar degene met het allerkleinste gaatje te vinden.
Wies is het tegenovergestelde.

Zo grappig, zo ontzettend verschillend maar ook echt zusjes.
  woensdag 30 november 2011 @ 23:20:26 #50
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105031735
ohw, BJ, Liene is zo schattig!

Hier eventjes wat aparts; 20:15 fles, 100 cc op. Anouk valt in slaap, maar wordt toch wakker bij het in bed leggen, maar wij gaan toch lekker naar bed om 21:30. Ze blijft echter hard op d'r speen zuigen en deze er weer uitgooien, mama weer erin doen en zo gaat het een half uurtje door totdat mama het zat is en ik met haar naar beneden. Daar komt ze met haar hongerhuil, dus nog maar een fles van 100 cc, 22:30 inmiddels ongeveer en fles helemaal op! Om 22:50 zet mevrouw toch een keel op en gaat wild met haar hoofd heen en weer...nog steeds honger? Ja dus, flesje 65 gemaakt, daar inmiddels 35 cc van op....in slaap gesukkeld en op dit moment worden mijn trommelvliezen weer even getest! Wat is dit toch? 17:30 heeft ze ook gewoon gedronken.
Snap er geen hol van.
  woensdag 30 november 2011 @ 23:24:16 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105031971
Dames, dank voor alle felicitaties O+
Ik zal morgen even een fotospam posten.
Het was een zeer geslaagde dag met als enige minpuntje het steeds erger ontstoken oog van Soneal... soort zeeroversblik krijgt hij ervan, stond een beetje vreemd boven z'n kakkers verjaardagsoutfit :') maar vooral zielig natuurlijk.

Inmiddels de old fashioned way geprobeerd wat aan te doen (paar druppels BV) maar tot nu toe nog geen resultaat, morgen maar eens zien hoe het ermee staat, en wellicht even naar de HA.

Over krampjes en andere ellende bij hele kleintjes; in het BV-topic staan 2 linkjes naar blogs over hoe men in Mongolië en Kenya met borstvoeding omgaat.... enorm verlichtend.

Beterschap voor de zieke krummeltjes :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 november 2011 @ 23:28:18 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105032198
Wickie, ik heb hier nog wel een baby-sleep liggen, als je interesse hebt dan komen we daar wel uit ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105032357
Hoeveel krijgt ze per fles en hoe vaak? Hoe oud is ze nu?

Wellicht is het honger.

Maar het kunnen ook krampjes zijn hoor, dan willen ze ook vaak drinken om de pijn weg te drinken. Maar dat maakt het alleen maar erger.
Het is heel moeilijk in te schatten. Ik doe in zulke situaties altijd de kleine in de doek. Als ze echt honger heeft blijft ze doorhuilen als ze last van krampen heeft geeft dit verlichting en sukkelen ze meestal wel in slaap.
  woensdag 30 november 2011 @ 23:41:19 #54
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105032905
ze krijgt 100 in de fles, maar drinkt deze niet altijd helemaal leeg, soms maar 60 dan weer 80, soms 90 en dan weer wel leeg. Geen pijl op te trekken. Op een fles van 50 kan ze ook zo maar 3 uur in slaap vallen. Gemiddeld krijgt ze 8 flessen op een dag. Ze is 5 wkn, 3dgn, volgens haar gewicht zou ze zo'n 720 cc per etmaal moeten drinken, daar komt ze vaak niet aan (heb het een tijdje bijgehouden)
Nu overigens toch in slaap gevallen, phew.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 november 2011 @ 23:43:25 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105033024
klinkt als krampjes wat wickie zegt , vooral dat wild met d'r hoofd schudden. Wat doet ze als je haar met haar buikje op je arm legt en haar hoofd in je elleboogholte zeg maar?

pi_105033179
krampen kunnen idd, ze heeft er de leeftijd voor (5 a 6 weken hoogtepunt evt. komt er juist weer voeding omhoog omdat ze veel drinkt..en heeft ze daar last van. ik zou r ff omhoog houden
  woensdag 30 november 2011 @ 23:51:10 #57
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105033391
hmm, ok! Maar nu laat ik haar pitten, lekker rustig zo :P Thanks voor de reacties, want vond het echt heul apart! Nu gaat deze mama ook lekker slapen, kan mijn ogen haast niet open houden! :W
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 november 2011 @ 23:51:38 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105033417
ik had hier overigens een manneke dat met krampjes wakker werd :/ (en nu had hij al last van stevigere ontlasting vandaag, dus ik gok dat er nog wat meer poep dwars zit ook) zo enorm krijsen dat ik eigenlijk zonder nadenken een pcm tegen de pijn gegeven heb .. tien minuten later komt me er toch een hoop lucht onder uit dat ventje :o een bouwvakker zou er jaloers op zijn _O- enfin, hij is nu zichzelf weer

bc vbb nm
bv

Groetjes, van Geert ;)

donderdag 1 december 2011 @ 07:52:33 #59
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_105040409
Kiran heeft vrijdagavond ook idd gegild van poep die dwars zat, pcm gegeven in hoop at het het poepen zou stimuleren door er iets in te doen en ook pijn wat zou verminderen. Volgende dag 4 luiers gehad ;)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_105040420
En zo zit je de 2e avond op rij bij de HAP nu met een constant spugende Ean.
We meosten haar goed in de gaten houden maar ze mocht mee naar huis. Mijn vriend is thuis en ik ga ook eerder naar huis vandaag.
Zo ontzettend zielig een gal spugend half stikkend meisje. Dat na een spuug aanval wel heel vrolijk weer was. Ze heeft bij ons op de kamer geslapen zodat we haar beter in de g aten konden houden.
pi_105040484
Och arm :'( Succes Ferrari
pi_105040494
Wisten ze wat er aan de hand was?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105040498
Sterkte voor ean Ferrari! het klinkt erg sneu :'( hopenlijk gaat het snel beter.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 1 december 2011 @ 09:01:01 #64
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105041328
sterkte F_R :*

quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 07:52 schreef J-net het volgende:
Kiran heeft vrijdagavond ook idd gegild van poep die dwars zat, pcm gegeven in hoop at het het poepen zou stimuleren door er iets in te doen en ook pijn wat zou verminderen. Volgende dag 4 luiers gehad ;)
de eerste twee heb ik net gehad. eerste was nog wat stevig / hard. tweede ging al soepeler en zat een stuk voller :X

pi_105041424
F_R, sterkte met ean... Zo zielig is dat lijkt mij...

Bartje is flink snotterig, en vanmorgen hoorde ik hem ook flink hoesten. Ik smeer nu maar met wat Luuf, en hij slaapt nu gelukkig weer rustig..

En toen ik net even zijn beentje onder zijn kont schoof, bleef hij al bijna in kruiphouding zitten... Van mij mag hij toch nog wel even klein blijven.
pi_105041631
Ean heeft een virus. Zoiets als buikgriep alleen jonge kinderen kunnen niet zo lang zonder voeding. Vanmorgen bleef er wat in dus ik heb goede hoop dat het beter gaat.
We hadden onze eigen HA opde HAP hij stuurde ons door naar de KA.
Ik had het even heel benauwd toen ze helemaal rood aanlipe tijdenbs het spugen en even niet ademde. Wij dachten echt ze houden haar. Maar ze mocht toch mee en het is vannacht goed gegaan. Heb wel heel erg weinig geslapen. Bijk elk geluidje ging ik kijken.

Soneal is het al beter me je oog?
pi_105041677
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:34 schreef wickie het volgende:
Ik weet dat het na een behandeling meestal eerst slechter gaat, maar ti's toch weer even slikken als dat gebeurd.

We gebruiken geen zijliggingskussen, inmiddels ligt ze dus alweer ook de andere kant op, anders was het misschien wel een goede optie geweest.
Het was ook niet een echte voorkeurshouding, maar rechtuit kijken kan ze niet, daarom kiest ze een kant en dat was de minst pijnlijke en dat was rechts. Ze heeft rechts nu los gemaakt en dat merk je dus gelijk. Ze is ook fysio, ze vond oefeningen niet nodig. De scheefgroei was niet van dusdanige zorgelijke staat, meer beginnend. Ik zal het de volgende afspraak nog wel een keertje aan haar vragen.
Ze ligt ook sinds gistermiddag ook weer met gemak op links (zo bizar om dat te zien, wekenlang probeer je alles om haar die kant op te laten liggen. Zelfs in haar slaap draaide ze haar hoofdje weer om. 1 behandeling en gelijk kan ze het weer).
Heb over 2 weken weer een afspraak.
Naar voren kijken gaat nog steeds moeilijk. We moesten haar wel stimuleren naar voren te kijken dus ik leg haar nu meerdere keren per dag onder de mobiel met een liedje.
Hier hetzelfde. Gisteren is de kinderfysio geweest en we moeten J. vooral stimuleren recht naar voren te kijken. Hij is wel een beetje afgeplat aan de rechterkant van het op rechts slapen, terwijl hij in de wipstoel vooral naar links kijkt. Gaat die afplatting eigenlijk vanzelf weer weg?
  donderdag 1 december 2011 @ 09:30:21 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105041889
Jeetje FR wat een ellende voor Ean, beterschap :*

Ik durf het nog niet met zekerheid te zeggen maar het lijkt erop alsof BV op z'n ontstoken oog idd effect heeft :o
Hij kon z'n oog vanmorgen iig open doen en er zat alleen wat opgedroogde smurrie op z'n wimpers.
Z'n oog is nog wel wat rood en dik, maar vooralsnog ziet het er beter uit :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 01-12-2011 09:49:41 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105041922
Zo wij zijn er ook weer. We hebben paar dagen met zowel Leander als Matthias veel ziekenhuis enzo van binnen gezien.
Matthias was na de enting gewoon nog steeds niet lekker. Hij gilde steeds alsof ie ergens pijn had. Wilde slecht eten en slapen was helemaal drama. De ha kon niks doen maar zag op den duur toch wel dat het ook niet zo kon en heeft ons doorverwezen naar de ka. Die heeft M helemaal onderzocht maar kon ook niks raars vinden. Alleen dat ie heel erg overstrekt. Dat deed is sinds de entingen. We hebben nu morgen een dubbele afspraak met de kinderfysio ivm het overstrekken en zijn voorkeurshouding. En hij heeft antibiotica gekregen. Het gaat wel iets beter, hij slaapt 's nachts weer beter en eten is ook weer ies beter!!
Nu morgen nog maar even afwachten!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_105042143
jeetje, arme Ean en leander :*
pi_105042207
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 09:42 schreef Kleurdoos het volgende:
jeetje, arme Ean en leander :*
O-) Matthias :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_105042282
Leander en Matthias dan :P
pi_105042417
Jeetje FR wat heftig, beterschap voor Ean :*

En Matthias, wat sneu, en wat vervelend dat er niet echt een duidelijke oorzaak gewonden wordt. :*

Hier gewoon tot bijna half 9 geslapen *O* Zo blij!! Ze word meestal wel rond 4 a 5 uur wakker, maar op die tijd geven we nu een klein flesje en dan slaapt ze verder. Voorheen ging ze dan echt niet meer slapen... Het gaat dus helemaal de goede kant op met Sarah. Overdag slaapt ze trouwens nog steeds heel weinig! Als ze aan 2 uur slaap komt overdag is het veel, maar ze maakt wel goede lange nachten dus schijnbaar rust ze daar genoeg van uit :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  donderdag 1 december 2011 @ 10:16:32 #74
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105043071
:* voor alle zieke kindjes, zo zielig lijkt me dat!

Hier verder een goede nacht gehad. Anouk kwam om 4:45 en daarna weer geslapen tot 8:45, ik was erg lui en wilde nog even lekker in bed blijven liggen, dus haar bij mij in bed genomen... dat duurde nog geen 5 minuten! :D Helaas moest ik met mijn lijf het bed uit....
  donderdag 1 december 2011 @ 11:12:32 #75
361038 Sirfalas
Rengoku Onigiri!
pi_105044719
Onze kleine begon vanmorgen opeens te "hoesten" en voor het eerst ging ze huilen in haar badje...
Temperatuur is 37,1 graden is niet extreem hoog
Nou heeft moeders heel erg last van keelpijn misschien dat de kleine er ook last van heeft maar ze klinkt heel erg verkouden...

Iemand hier die wat tips heeft waar je vooral op moet letten?
We gaan zowieso haar naveltje opnieuwe laten aanstippen vandaag dus gelijk daar even polshoogte nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')