Vandaag op gesprek geweest bij UWV arts.
Hier brak ik letterlijk in tranen uit. Een soort rem schoot van mij af en emoties knalde er in 1 stort vloed uit.
Het ongeval was op Do. 1 September, alweer bijna 3 maanden geleden. Even in het kort *zover ik dat kan* :
Overvallers hebben een tankstation in Tiel overvallen, rond 03:30 in de nacht. Mijn werk was om van 04:00 tot 09:00 in de loods van UPS mee te helpen met de "pre-load" om de chauffeurs op tijd de weg op te krijgen. Elke dag ging ik rond 03:20 van huis, om om 03:55 op werk aan te komen, Utrecht Lage Weide.
De overvallers vluchtte met een dikke Audi (gestolen) van Tiel naar Utrecht en de grote klap was om 3:50 op het kruispunt bovenaan afslag 7 van de A2 bij Utrecht The Wall, Soestwetering heet het daar zover ik weet. Dit terwijl ik eigenlijk nooit via de A2 reed, maar gewoon via de Zuilense Ring en afslag Lage Weide + Atoomweg.
----
Dit ongeval dacht ik al een beetje achter me te hebben, maar vandaag klapte het er nogmaals uit.
Ik heb na het ongeval ook slachtoffer hulp gevraagd, omdat er in 1 keer erg veel op je af komt, zowel emoties als informatie, aandacht en administratie-zaken die geregeld moeten worden.
Slachtoffer hulp heb ik 1 keer gezien en 2 keer telefonisch gesproken, maar heb bedankt voor de hulp. Dit omdat ik niet veel steun had aan het "Ah gossie gossie" gedoe. Heel bemoederlijk en kinderlijk, wat mij op dat moment echt irriteerde. Ik vind dat ze het erg goed doen en had snel een afspraak met ze, maar de klik was er niet en ik had daar dus niets aan.
Mijn schade-consulent (als ik dat zo goed zeg) neemt van mij de zorg uit handen als het gaat om de schade-claim/ verzekeringswerk.
-----
Zijn er hier meer mensen die na een bepaalde periode alsnog diep in die slachtoffer rol leken te zitten ? Het idee dat je het ongeluk/voorval achter je hebt, maar er eigenlijk nog geen goede afsluiting heeft plaats gevonden ? Natuurlijk begrijp ik ook wel, dat dit ongeval mij nog jaren kan achtervolgen, maar er moet toch wel een soort van dikke deur zijn waar ik de meeste emoties al mee kan uitbannen ?
Die slachtoffer rol wil trouwens niet zeggen dat ik thuis niets doe en maar zit te janken ofzo...
Sinds een week of 3 weer lid van de sportschool en elke week naar fysiotherapie. Binnenkort wil ik eens gaan en misschien naar een speciaal rugklachten-instituut in Overvecht. Ondertussen probeer ik wat huishouden te doen, beetje gamen/racen op de ps3 en ben momenteel bezig met een eigen projectje, waarbij ik ook wel denk dat als ik er mee klaar ben, weer wat anders ga zoeken, het zelf maken van een krabpaal voor de katten ofzo.
Werken wil ik echt heel graag en dat heb ik ook aan UWV laten weten, en dat is misschien juist wel de reden waarom ik dat ongeluk niet verwerkt heb... ik heb te snel weer gesolliciteerd, zoeken naar werk enzo.
Als iemand ervaring *een rot woord in dit geval* of vergelijkingsmateriaal heeft, dan lees ik dat graag !