Bedankt voor de ontzettend nuttige en informatieve bijdrage.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:11 schreef DeHovenier het volgende:
Sherlock
Het is een tvserie maar ik weet niet welke aflevering ik heb gezien. Het was net op Canvas.
Graag gedaan.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:13 schreef Leanishibe het volgende:
[..]
Bedankt voor de ontzettend nuttige en informatieve bijdrage.
Heerlijke film. Snap niet dat iedereen tegen dat soort patriottisme is. Ik zal wel in het verkeerde land geboren zijn.....quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:26 schreef Bombshell het volgende:
Stuk van Pearl Harbor.
Wat een verschrikkelijke film is dat toch. Lijkt 1 grote reclame voor het leger en hoe geweldig amerika wel niet is.
Ik vind het ook een goede film, en Cuba Cooding...quote:Op zondag 4 december 2011 09:19 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Heerlijke film. Snap niet dat iedereen tegen dat soort patriottisme is. Ik zal wel in het verkeerde land geboren zijn.....
drie woorden: Michael Fucking Bayquote:Op zondag 4 december 2011 09:19 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Heerlijke film. Snap niet dat iedereen tegen dat soort patriottisme is. Ik zal wel in het verkeerde land geboren zijn.....
En Ben Fucking Affleck, Josh Fucking Hartnett en Kate Fucking Beckinsale zijn matige acteurs die rollen met een beetje diepgang nauwelijks kunnen trekken.quote:Op zondag 4 december 2011 11:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
drie woorden: Michael Fucking Bay
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook een typisch en voorspelbaar horror eindeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wat eigenlijk wat raar is, omdat dit toch meer een thriller is.
Het begin is overigens wel aardig gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB cijfer: 6.4, mijn cijfer: 5.5.
BTW Die Courteney Cox heeft ook een paar slechte facelifts gehad zeg...![]()
![]()
Ben Fucking Affleck; Good Will Hunting, Smokin Aces & The Townquote:
Josh Fucking Hartnett; Lucky Number Slevin & Black Hawk Down
Kate Fucking Beckinsale
melksommelier en vertrouwenspersoon fok![]()
Adjustment Bureau 5.1
Meh. Zoiets heeft meer succes als een serie dan als een film. Romantiek en scifi gecombineerd wat je niet echt meer tegenkomt is wel leuk. De film is vooral een excuus om te mogen filmen in New York. Mooie beelden, daar niet van.![]()
Misplaatste vorm van pattriotisme.quote:Op zondag 4 december 2011 09:19 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Heerlijke film. Snap niet dat iedereen tegen dat soort patriottisme is. Ik zal wel in het verkeerde land geboren zijn.....![]()
Straw Dogs
Leuke film wel, niet heel bijzonder, wilde zeggen dat de film een fijn sfeertje over zich had, beetje zoals oude films (maar lees nu net dat het en remake is, dus vandaar). Maar gewoon ouderwets leuk filmpje met rednecks.
7.![]()
Nouja in de VS is de film ook neergesabeld, maar dan meer vanwege het slappe script en clichématige dialogen die gortdroog aandeden en dan was er nog het kleine feit dat Bay nogal een loopje heeft genomen met de historische correctheid van de film...quote:Op zondag 4 december 2011 09:19 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Of zoals één van de twee piloten zei die daadwerkelijk met een Amerikaans gevechtsvliegtuig van de grond kwam:
"a piece of trash... over-sensationalized and distorted".
[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 04-12-2011 20:51:09 ]![]()
Het is dan ook een film. En een film hoort sensatie te hebben, daarvoor komen we kijken. Als mensen willen zien hoe het er echt aan toeging moeten ze maar een documentaire kijken....melksommelier en vertrouwenspersoon fok![]()
Same herequote:Op zondag 4 december 2011 09:19 schreef Roces18 het volgende:
[..]
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
Gisteren gekeken:
12 Angry Men
Het speelfilm debuut van Sidney Lumet had ik nog nooit gezien. Daar is gelukkig nu verandering in gekomen. Van begin tot einde heb ik genoten.
Henry Fonda is geweldig als één van de 12 jury leden die moeten beslissen of een jongeman schuldig is aan de moord op z`n vader. Fonda is de enige die gelooft in z`n onschuld.
Het feit dat de film zich, grotendeels, in één ruimte afspeelt is geen nadeel (wat men vooraf wel tegen Lumet zei) maar werkt juist in het voordeel. Door het in één ruimte af te laten spelen ontstaat een claustrofobisch sfeertje dat de onderlinge spanning tussen de jury leden steeds verder doet oplopen. Die sfeer en spanning wordt nog aangedikt door de hitte er in de ruimte heerst, die ook bijna door je tv heen voelbaar is.
Het goede aan de film vond ik ook dat je mee kunt denken en je eigen
mening kunt vormen over de (on)schuld van de verdachte. Nooit wordt het voorgekauwd of is het voorspelbaar. Daardoor blijft het tot het einde boeiend.
IMDB Cijfer: 8,9/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Twelve Angry Men
Als extra op de Criterion uitgave staat ook deze versie: de tv versie van bijna een uur uit 1954 waarop Lumet`s gebaseerd is. Het knappe van deze versie is dat hij destijds live werd gedaan op tv tijdens een crime uurtje op de Amerikaanse tv. Waar Lumet zijn speelfilm in 21 dagen opnam deed Schaffner het in een uur (waar natuurlijk wel de nodige repetitie aan vooraf ging).
Het is wel te merken want ik vond deze versie minder dan de speelfilm. De karakters zijn minder goed uitgewerkt, de onderlinge spanning tussen de jury leden is niet zo aanwezig en het voelde (begrijpelijk) wat gehaast aan.
Leuk om het origineel gezien te hebben maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Lumet`s versie.
IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,0/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |