abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 december 2011 @ 17:46:56 #51
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_105138569

Moneyball (2011)

Vanwege de goede recensies was ik erg benieuwd naar deze film. Je hoeft geen liefhebber van honkbal te zijn om deze film te kunnen waarderen, laat staan een sportliefhebber. Ik vond het een erg goede film, juist omdat de film niet per se over de sport gaat, maar meer over het mechanisme achter het succes van topclubs. In deze film wordt aangetoond dat ook clubs met minder geld goed kunnen spelen, door een andere strategie te gebruiken. Omdat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal komt alles ook nog eens veel geloofwaardiger over, een aanrader!

8,5 / 10 (IMDb 8,1 / 10)
pi_105147747
Sherlock

Het is een tvserie maar ik weet niet welke aflevering ik heb gezien. Het was net op Canvas.
Children of the night. What music they make.
pi_105147799
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:11 schreef DeHovenier het volgende:
Sherlock

Het is een tvserie maar ik weet niet welke aflevering ik heb gezien. Het was net op Canvas.
Bedankt voor de ontzettend nuttige en informatieve bijdrage.
pi_105147817
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:13 schreef Leanishibe het volgende:

[..]

Bedankt voor de ontzettend nuttige en informatieve bijdrage.
Graag gedaan.
Children of the night. What music they make.
pi_105148216
Mini's First Time

Zag haar in een andere film en dacht, ohjaaa, dat is die chick van Thirteen (ook mooie film trouwens) en Mini's First Time. Kon het niet laten om Mini's First Time nogmaals te kijken, denk al 4, 5 keer gezien met m'n buurmeisje paar jaar geleden, echt een leuke film!

8.
pi_105148497
Incendies

Oh.Shit.Son. :o

Wat een film is dit. _O_

Het begin is echt vreselijk traag, maar de beloning aan het eind is echt geniaal.

Cijfer: 8.5

[ Bericht 14% gewijzigd door kevin_ op 04-12-2011 01:05:27 ]
pi_105150878
Stuk van Pearl Harbor.
Wat een verschrikkelijke film is dat toch. Lijkt 1 grote reclame voor het leger en hoe geweldig amerika wel niet is.
  zondag 4 december 2011 @ 00:47:57 #58
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_105153978
The Art of Getting By (2011, VS, Gavin Wiesen)
Gastje dat nooit z'n huiswerk doet, omdat die het nut daarvan niet inziet aangezien we allemaal toch doodgaan, ontmoet een meisje, wordt verliefd maar belandt in de friend-zone.
Typisch coming-of-age film waarin de karakters zich gedragen, praten en verwijzen naar dingen zoals geen enkele echte tiener doet.
cijjfer: 5.5

Ultimo tango a Parigi (Last Tango in Paris) (1972, Fr/It, Bernardo Bertolucci)
Het cijfer hieronder verdient de film film niet door de controversiële seksscènes. Die zijn behoorlijk tam. Ook niet aan het feit dat deze film het begon had moeten zijn van een revolutie in films waarin op een volwassen manier met sensualiteit werd omgegaan, die nooit volgden. Het verdient het cijfer doordat het een film is waarbij de emoties rauw het scherm afspatten. De seks tussen de twee mag dan weinig te doen hebben met het bedrijven van de liefde, dat betekent nog niet dat er geen andere emoties bijkomen kijken.
Marlon Brando speelt Paul. Een man die de zelfmoord van z'n vrouw probeert te verwerken. Hij weet dat hij nooit zal begrijpen waarom ze het gedaan heeft. Zoals hij zelf zegt in de ontroerende tirade tegen z'n dode vrouw: "Even if a husband lives 200 hundred fucking years, he'll never discover his wife's true nature. I may be able to understand the secrets of the universe, but... I'll never understand the truth about you. Never." Het praten en rationeel nadenken erover vindt hij daarom ook nutteloos. Hij wil z'n verdriet op een puur emotionele basis verwerken en doet dat door het hebben van seks met een onbekend meisje, dat hij toevallig ontmoet in een flat waar ze allebei geïnteresseerd in zijn. Ze hebben op regelmatige basis seks met elkaar met in die flat met de belangrijke regel dat het ze volledig anoniem voor elkaar moeten blijven; Seks als een ultieme vorm van zen-therapie.
Zij (Maria Schneider) komt terug steeds bij hem voor de seks, omdat ook al weten ze niks van elkaar de emoties, die hij voelt voor haar echter is dan die in haar relatie met de jonge regisseur Tom. Tom is alleen geïnteresseerd in haar als een subject voor z'n film. Hij is symbool voor een leven waarin de toekomst letterlijk al helemaal vast staat geschreven voor het script. De sex met Paul daarentegen is onvoorspelbaar. Paul is voor haar chaotisch, beestachtig, sterk, rauw. Maar tegelijkertijd is de hele flat ook een illusie waarin ze kan ontsnappen aan haar leven dat ze al compleet voor zich uitgestippeld ziet.
Opmerkelijk is dan ook dat zij degene is die de relatie uiteindelijk verbreekt als Paul haar z'n levensverhaal vertelt en echt de liefde verklaart. De illusie is dan voor haar gebroken. Vanaf dat moment is de toekomst met Paul ook voorspelbaar geworden. Hij is een zwakke mannetje geworden en niet de pure dierelijke lust en kracht die hij was in de flat.
Het wordt gezegd over bijna elke rol van hem. Maar dit is echt Brando's beste rol ooit. Maria Schneider is ,naast erg sexy, ook goed. Natuurlijk, ze is niet van hetzelfde niveau als Brando. Maar hé dat is dan ook een bijna onmogelijke opgave.
cijfer: 8.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 04-12-2011 10:46:32 ]
  zondag 4 december 2011 @ 01:03:44 #59
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105154449
Maria Schneider.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 4 december 2011 @ 09:19:54 #60
286575 Roces18
Chef de party
pi_105158224
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 23:26 schreef Bombshell het volgende:
Stuk van Pearl Harbor.
Wat een verschrikkelijke film is dat toch. Lijkt 1 grote reclame voor het leger en hoe geweldig amerika wel niet is.
Heerlijke film. Snap niet dat iedereen tegen dat soort patriottisme is. Ik zal wel in het verkeerde land geboren zijn.....
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 4 december 2011 @ 09:24:04 #61
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_105158260
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 09:19 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Heerlijke film. Snap niet dat iedereen tegen dat soort patriottisme is. Ik zal wel in het verkeerde land geboren zijn.....
Ik vind het ook een goede film, en Cuba Cooding... O+
  zondag 4 december 2011 @ 10:46:00 #62
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_105159300
quote:
4s.gif Op zondag 4 december 2011 01:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maria Schneider.
|:( :|W Gelijk heb je. Stom van me
pi_105160211
quote:

[..]

drie woorden: Michael Fucking Bay
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zondag 4 december 2011 @ 12:24:02 #64
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105161243
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:36 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

drie woorden: Michael Fucking Bay
En Ben Fucking Affleck, Josh Fucking Hartnett en Kate Fucking Beckinsale zijn matige acteurs die rollen met een beetje diepgang nauwelijks kunnen trekken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105161526
Scream 4

http://www.imdb.com/title/tt1262416/

Sidney Prescott keert terug naar Woodsboro, en natuurlijk duikt er direct weer een Ghostface op..
Scream 4 volgt het patroon van de vorige drie delen; direct een lange lijst verdachten, die vervolgens één voor één beginnen af te vallen (Hoewel sommigen zo verdacht zijn dat ze daardoor eigenlijk direct al afvallen.). Veel bloedigere moorden, maar weinig schokkends of onverwacht. Het meeste zie je helaas al weer ver van te voren aankomen, meestal door domme keuzes van de personages.
Uiteindelijk blijven er nog een handvol personages over en wordt het plot duidelijk,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook een typisch en voorspelbaar horror einde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat eigenlijk wat raar is, omdat dit toch meer een thriller is.
Het begin is overigens wel aardig gedaan.
SPOILER
IMDB cijfer: 6.4, mijn cijfer: 5.5.

BTW Die Courteney Cox heeft ook een paar slechte facelifts gehad zeg... :X
  zondag 4 december 2011 @ 12:50:28 #66
286575 Roces18
Chef de party
pi_105162070
quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2011 12:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
Ben Fucking Affleck; Good Will Hunting, Smokin Aces & The Town
Josh Fucking Hartnett; Lucky Number Slevin & Black Hawk Down
Kate Fucking Beckinsale :')
  zondag 4 december 2011 @ 12:58:18 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_105162277
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_105167600
Adjustment Bureau 5.1
Meh. Zoiets heeft meer succes als een serie dan als een film. Romantiek en scifi gecombineerd wat je niet echt meer tegenkomt is wel leuk. De film is vooral een excuus om te mogen filmen in New York. Mooie beelden, daar niet van.
pi_105167673
quote:

[..]

Misplaatste vorm van pattriotisme.
pi_105173280
Straw Dogs

Leuke film wel, niet heel bijzonder, wilde zeggen dat de film een fijn sfeertje over zich had, beetje zoals oude films (maar lees nu net dat het en remake is, dus vandaar). Maar gewoon ouderwets leuk filmpje met rednecks.

7.
  zondag 4 december 2011 @ 20:36:29 #71
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_105181338
quote:

[..]

Nouja in de VS is de film ook neergesabeld, maar dan meer vanwege het slappe script en clichématige dialogen die gortdroog aandeden en dan was er nog het kleine feit dat Bay nogal een loopje heeft genomen met de historische correctheid van de film...

Of zoals één van de twee piloten zei die daadwerkelijk met een Amerikaans gevechtsvliegtuig van de grond kwam:
"a piece of trash... over-sensationalized and distorted".

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 04-12-2011 20:51:09 ]
  zondag 4 december 2011 @ 20:47:49 #72
286575 Roces18
Chef de party
pi_105182110
Het is dan ook een film. En een film hoort sensatie te hebben, daarvoor komen we kijken. Als mensen willen zien hoe het er echt aan toeging moeten ze maar een documentaire kijken....
  zondag 4 december 2011 @ 21:04:25 #73
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_105183148
quote:

[..]

Same here :Y
  zondag 4 december 2011 @ 21:05:54 #74
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_105183238
Gisteren gekeken:

12 Angry Men
Het speelfilm debuut van Sidney Lumet had ik nog nooit gezien. Daar is gelukkig nu verandering in gekomen. Van begin tot einde heb ik genoten.
Henry Fonda is geweldig als één van de 12 jury leden die moeten beslissen of een jongeman schuldig is aan de moord op z`n vader. Fonda is de enige die gelooft in z`n onschuld.

Het feit dat de film zich, grotendeels, in één ruimte afspeelt is geen nadeel (wat men vooraf wel tegen Lumet zei) maar werkt juist in het voordeel. Door het in één ruimte af te laten spelen ontstaat een claustrofobisch sfeertje dat de onderlinge spanning tussen de jury leden steeds verder doet oplopen. Die sfeer en spanning wordt nog aangedikt door de hitte er in de ruimte heerst, die ook bijna door je tv heen voelbaar is.

Het goede aan de film vond ik ook dat je mee kunt denken en je eigen
mening kunt vormen over de (on)schuld van de verdachte. Nooit wordt het voorgekauwd of is het voorspelbaar. Daardoor blijft het tot het einde boeiend.

IMDB Cijfer: 8,9/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

Twelve Angry Men
Als extra op de Criterion uitgave staat ook deze versie: de tv versie van bijna een uur uit 1954 waarop Lumet`s gebaseerd is. Het knappe van deze versie is dat hij destijds live werd gedaan op tv tijdens een crime uurtje op de Amerikaanse tv. Waar Lumet zijn speelfilm in 21 dagen opnam deed Schaffner het in een uur (waar natuurlijk wel de nodige repetitie aan vooraf ging).
Het is wel te merken want ik vond deze versie minder dan de speelfilm. De karakters zijn minder goed uitgewerkt, de onderlinge spanning tussen de jury leden is niet zo aanwezig en het voelde (begrijpelijk) wat gehaast aan.
Leuk om het origineel gezien te hebben maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Lumet`s versie.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_105183811
Geniale film inderdaad, ik heb er heel lang tegenop gezien om die film te kijken (zwart wit, oud, niks voor mij), maar nooit spijt van gehad!

9 is op zijn plaats!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')