Ho ho een beetje rustig zeg...quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:03 schreef -moppie- het volgende:
Hoe psychisch is jouw moeder er aan toe zeg, hoe kan ze dit het beestje aandoen.
![]()
![]()
Ik zou hem terughalen!
Ik ben dol op dieren, echt enorm, en het breekt mijn hart dat hij weg moest, maar mijn moeder had haar beslissing al klaar en voor de veiligheid van de hond was dat beter. Als ik het kon dan zou ik hem in huis nemen maar ik heb geen eigen huis en die middelen heb ik ook gewoon niet. En als ik hem opnieuw zou meenemen uit het asiel...dan stuurt ze hem gewoon terug. En ik kan hem moeilijk 24/7 op mijn kamer houden. Het is voor mijn moeder belangrijk dat ze niet geconfronteerd word met de hond ( ik zelf opperde al het idee om het in eider geval nog een poosje te proberen dat hij snachts bij mij op de kamer slaapt, en ik hem sochtends ook gewoon uitlaat. En doordeweeks ben ik toch vrij vaak thuis ), maar die kans heb ik dus niet gekregen omdat ze bang was dat ik haar zou overhalen. MAar voor de veiligheid van de hond was dit de beste optie. Ik wou dat ik een eigen woning had en hem in huis kon nemen maar helaas dus.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:08 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ho ho een beetje rustig zeg...
Bij sommige psyichisch problemen is het goed mogelijk dat je niet meer voor een hond kan zorgen zeg. Niet meteen zo oordelen als je de situatie niet kent.
En ja ook ik vind het vreselijk voor de hond en als ik ts was zou ik de hond uit het asiel halen en zelf voor hem gaan zorgen.
Sorry Oognip maar daar moet je over nadenken voordat je zo'n beestje in huis haalt. Ik heb hier geen woorden voor! Ga er ook niet over in discussie maar ik kan geen begrip voor dit soort mensen opbrengen. Natuurlijk kan je ziek worden maar hoe ziek moet je worden als je ineens je hond niet meer in huis kan verdragen......quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:08 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ho ho een beetje rustig zeg...
Bij sommige psyichisch problemen is het goed mogelijk dat je niet meer voor een hond kan zorgen zeg. Niet meteen zo oordelen als je de situatie niet kent.
En ja ook ik vind het vreselijk voor de hond en als ik ts was zou ik de hond uit het asiel halen en zelf voor hem gaan zorgen.
Voor de veiligheid van de hond?! Zou ze hem wat aandoen dan?quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben dol op dieren, echt enorm, en het breekt mijn hart dat hij weg moest, maar mijn moeder had haar beslissing al klaar en voor de veiligheid van de hond was dat beter. Als ik het kon dan zou ik hem in huis nemen maar ik heb geen eigen huis en die middelen heb ik ook gewoon niet. En als ik hem opnieuw zou meenemen uit het asiel...dan stuurt ze hem gewoon terug. En ik kan hem moeilijk 24/7 op mijn kamer houden. Het is voor mijn moeder belangrijk dat ze niet geconfronteerd word met de hond ( ik zelf opperde al het idee om het in eider geval nog een poosje te proberen dat hij snachts bij mij op de kamer slaapt, en ik hem sochtends ook gewoon uitlaat. En doordeweeks ben ik toch vrij vaak thuis ), maar die kans heb ik dus niet gekregen omdat ze bang was dat ik haar zou overhalen. MAar voor de veiligheid van de hond was dit de beste optie. Ik wou dat ik een eigen woning had en hem in huis kon nemen maar helaas dus.
Geloof het of niet maar mijn moeder is in feite een heel goed mens. Ze is in haar verleden echter flink mishandeld door vrij veel mensen en dat is nog maar de zeer lichte versie. Dus met zulke ziektes spotten vind ik niet netjes. Ik keur haar beslissing om hem weg te doen zonder overleg of alternatieven niet goed...verre van, maar ze is wel verantwoordelijk genoeg om te behoeden dat ze hem inderdaad wat aan zou doen door haar verleden. Dit topic ging er vooral om, wat IK nog zou kunnen doen. Als het kon nam ik hem direct in mijn eigen huis maar ik heb de middelen niet om op mezelf te gaan wonen hoe kut ik dat ook wel niet vind. En de reden dat ze hond in huis nam had te maken met een ander trauma..uit bescherming voor haarzelf en ze dacht dat ze er mee om zou kunnen gaan. Voor 3 jaar is dat dus gelukt. En het laatste jaar is ze al heel erg aan het knokken geweest omdat ze hem niet weg wou doen, maar uiteindelijk lukte het gewoon niet meer.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:20 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Sorry Oognip maar daar moet je over nadenken voordat je zo'n beestje in huis haalt. Ik heb hier geen woorden voor! Ga er ook niet over in discussie maar ik kan geen begrip voor dit soort mensen opbrengen. Natuurlijk kan je ziek worden maar hoe ziek moet je worden als je ineens je hond niet meer in huis kan verdragen......
Hou even mijn tip voor de opvangadressen voor moeilijk plaatsbare dieren in het achterhoofd. Mocht het asiel de hond alsnog willen laten inslapen is het wellicht een idee om hem daar naartoe te verplaatsen Geen idee waar je precies woont maar er zijn allerlei opvangcentra door het hele land heen die dit soort dieren dan opvangen zodat ze niet voortijdig een spuitje hoeven te krijgen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geloof het of niet maar mijn moeder is in feite een heel goed mens. Ze is in haar verleden echter flink mishandeld door vrij veel mensen en dat is nog maar de zeer lichte versie. Dus met zulke ziektes spotten vind ik niet netjes. Ik keur haar beslissing om hem weg te doen zonder overleg of alternatieven niet goed...verre van, maar ze is wel verantwoordelijk genoeg om te behoeden dat ze hem inderdaad wat aan zou doen door haar verleden. Dit topic ging er vooral om, wat IK nog zou kunnen doen. Als het kon nam ik hem direct in mijn eigen huis maar ik heb de middelen niet om op mezelf te gaan wonen hoe kut ik dat ook wel niet vind. En de reden dat ze hond in huis nam had te maken met een ander trauma..uit bescherming voor haarzelf en ze dacht dat ze er mee om zou kunnen gaan. Voor 3 jaar is dat dus gelukt. En het laatste jaar is ze al heel erg aan het knokken geweest omdat ze hem niet weg wou doen, maar uiteindelijk lukte het gewoon niet meer.
@ Opa & trovey : Dankje voor de tips. Misschien is het dan inderdaad beter om het gewoon bij informeren te houden, hoe het met hem gaat, en misschien erbij zijn als hij toch ingeslapen moet worden ( maar ik hoop dat hij een ander leuk adresje weet te vinden! uiteraard ). Ik heb zo met hem te doen in ieder geval
Een zwarte herder van 13 jaar dus. Hij zit in het hof van Ede. Daar hebben we hem ook vandaag oorspronkelijk. Hele aardige mensen verder en het ziet er goed uit, het asiel, al is het asiel natuurlijk nooit een pretje.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:30 schreef Evienne het volgende:
Dit breekt mijn hartje. Wat voor hond is het, TS? En waar zit hij in het asiel?
Eenmalig langsgaan lijkt me niet verstandig. Het dier mist zijn thuis nu, maar hij zal zich idd snel aanpassen. Als je nu langsgaat, blijft ie jullie missen en duurt het verdriet voor hem langer. Voor jezelf trouwens ook.
Veel sterkte in ieder geval.
EDIT: dat soort opmerkingen laat je maar achterwegequote:Op dinsdag 29 november 2011 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een zwarte herder van 13 jaar dus. Hij zit in het hof van Ede. Daar hebben we hem ook vandaag oorspronkelijk. Hele aardige mensen verder en het ziet er goed uit, het asiel, al is het asiel natuurlijk nooit een pretje.
@ trovey : Ik zal inderdaad even rondkijken en vragen of zoiets dan mogelijk is ja!
Binnen "de Hof van Ede" wordt een non-euthanasie beleid gevoerd. Dit houdt in, dat geen enkel dier vanwege leeftijd, dierenartskosten, onzindelijkheid, moeilijk gedrag of lange verblijfsduur inslaapt.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Bedoelde meer of hij, nu, op dit moment of de komende dagen, nu hij ons dus niet ziet, echt nadenkt over ons en ons huis of dat hij pas weer over ons denkt zodra hij ons weer daadwerkelijk ziet.
Bah, ik heb zon hekel aan de situatie
Ik kan altijd vragen naar uitlaatdiensten ja, maar dan zou ik elke keer hem weer moeten verlaten en dat is voor hem misschien niet goed.
Wat heeft hij in het asiel buiten jou behalve voeding en onderdak (wat al is genoemd )quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
Asiel is hier een half uurtje vandaan dus af en toe uitlaten zal best fijn zijn, dat hij ook aandacht krijgt. Maar dan zal het wel elke keer moeilijk zijn voor hem als ik weer vertrek en daar hebben de mensen die al gereageerd hebben gewoon gelijk in. Maar ik denk er gewoon nog iets langer over na.
Heel ziek, maar zo te horen is haar moeder dat ook. En dat is alleen maar heel erg sneu.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:20 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Sorry Oognip maar daar moet je over nadenken voordat je zo'n beestje in huis haalt. Ik heb hier geen woorden voor! Ga er ook niet over in discussie maar ik kan geen begrip voor dit soort mensen opbrengen. Natuurlijk kan je ziek worden maar hoe ziek moet je worden als je ineens je hond niet meer in huis kan verdragen......
quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Heel ziek, maar zo te horen is haar moeder dat ook. En dat is alleen maar heel erg sneu.
Dus dat onderwerp laten we hier voor wat het is verder en zo te horen zit TS er enórm mee, dus ze is er absoluut niet mee geholpen als haar moeder hier afgefikt wordt
Je bedenkt toch niet bij aanschaf van een hond dat je misschien psychische problemen krijgt? Dat kun je toch helemaal niet weten? Als de moeder van ts toen al zulke ernstige psychische problemen had, had ze de hond vast niet in huis genomen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:20 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Misschien is het dan toch het risico waard dat ik hem gewoon een keer bezoek. En dat ik dan later even bel hoe hij reageerde op mijn vertrek en hoe hij daarna was. Als hij er verder goed op reageerde is zon structuur plan best handig voor mij. Ik kan het niet aan dat ik hem nooit meer zie en ik wil hem wel aantonen dat ik er nog voor hem ben op welke manier dan ook. Maar ik ben wel bang dat hij dan heel triest word omdat ik hem weer ''verlaat''.quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:33 schreef hugsy33 het volgende:
Moeilijke situatie zeg, ik heb zelf een rottweiler die de eerste 7 jaar van z'n leven bij een ander heeft gewoond.
Zijn ex-baasje komt nu ongeveer 1x p jaar op visite, de hond is dan dolblij en kent zelfs alle griekse en spaanse commando's nog terwijl wij die nooit gebruiken (hond heeft oa in spanje en griekenland gewoond)
Dat geeft wel aan dat een hond je absoluut niet vergeet (onze hond is nu 12). Aan de andere kant, hij is zo thuis bij ons dat hij nooit verdrietig is als zijn baasje weer weggaat (5 minuten later is ie alweer vrolijk aan t spelen)
Ik denk als je en ritme aanhoud en hem bv iedere middag uitlaat of bij het asiel met hem speelt hij hier vrij snel aan went. Structuur is hierbij wel erg belangrijk, met als overleg met het asiel over hoe de hond is als jij met weg bent.
Maar ik zou het zeker proberen, een hond vergeet z'n baasje nooit maar andersom ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |