Daar hadden we het net over, was dus snel bedachtquote:
Niet zo best, heeft steeds meer zorg nodig. En moet eigenlijk in therapie om haar geheugen weer goed te krijgen, maar dat kan blijkbaar niet aan huisquote:
dan zou ze eigenlijk naar een verzorgingshuis moeten???quote:Op maandag 28 november 2011 21:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Niet zo best, heeft steeds meer zorg nodig. En moet eigenlijk in therapie om haar geheugen weer goed te krijgen, maar dat kan blijkbaar niet aan huis
Daar is ze nog te goed voor.quote:Op maandag 28 november 2011 21:14 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dan zou ze eigenlijk naar een verzorgingshuis moeten???
quote:
Ik snap dat niet. Te slecht om alleen thuis te zijn en voor zichzelf te zorgen, maar te goed voor een opnamen..quote:
En dan lopen ze te klagen over de zorg is zo slechtquote:Op maandag 28 november 2011 21:17 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Te slecht om alleen thuis te zijn en voor zichzelf te zorgen, maar te goed voor een opnamen..
en een dagopname???
Ze kan bijna niet meer lopen. Eigenlijk beetje het Ceetje verhaal met haar rug, alleen kiest zij ervoor steeds minder te bewegen en daardoor steeds meer pijn en klachten te krijgen.quote:Op maandag 28 november 2011 21:17 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Te slecht om alleen thuis te zijn en voor zichzelf te zorgen, maar te goed voor een opnamen..
en een dagopname???
Goedzoquote:Op maandag 28 november 2011 21:18 schreef Kleine_Brenda1997 het volgende:
nouja dan kapk wel met lurken !!
Lukt het ook niet om het aan haar verstand te brengen dat bewegen toch echt beter voor haar is?quote:Op maandag 28 november 2011 21:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ze kan bijna niet meer lopen. Eigenlijk beetje het Ceetje verhaal met haar rug, alleen kiest zij ervoor steeds minder te bewegen en daardoor steeds meer pijn en klachten te krijgen.
Heb ik haar vanavond voor de zoveelste maal maar weer eens geprobeerd uit te leggen.quote:Op maandag 28 november 2011 21:20 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Lukt het ook niet om het aan haar verstand te brengen dat bewegen toch echt beter voor haar is?
quote:Op maandag 28 november 2011 21:18 schreef Kleine_Brenda1997 het volgende:
nouja dan kapk wel met lurken !!
Mensen die een beroerte hebben gehad veranderen vaak ook van karakter. Ze worden er beslist niet makkelijker opquote:Op maandag 28 november 2011 21:20 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Heb ik haar vanavond voor de zoveelste maal maar weer eens geprobeerd uit te leggen.
hey kokkiequote:
ja, helaas wélquote:
Staat er los van hoor. Ze is nogal eigenwijs. Rugproblemen zijn al van een paar jaar terug en ze heeft gewoon vertikt om te revalideren omdat dat haar teveel pijn deed. Daardoor kan ze nu bijna niet meer lopen.quote:Op maandag 28 november 2011 21:24 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Mensen die een beroerte hebben gehad veranderen vaak ook van karakter. Ze worden er beslist niet makkelijker op
Dat is lastig. Maar het is gewoon moeilijk te beoordelen hoeveel pijn de revalidatie haar deed. sommige mensen geven snel op, maar er zijn beslist ook mensen die echt teveel pijn hebben om bezig te zijn. moeilijk hoorquote:Op maandag 28 november 2011 21:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Staat er los van hoor. Ze is nogal eigenwijs. Rugproblemen zijn al van een paar jaar terug en ze heeft gewoon vertikt om te revalideren omdat dat haar teveel pijn deed. Daardoor kan ze nu bijna niet meer lopen.
Tjaquote:Op maandag 28 november 2011 21:28 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Dat is lastig. Maar het is gewoon moeilijk te beoordelen hoeveel pijn de revalidatie haar deed. sommige mensen geven snel op, maar er zijn beslist ook mensen die echt teveel pijn hebben om bezig te zijn. moeilijk hoor
Is voor jullie natuurlijk een moeilijke situatie nu. Dat snap ik wel hoor.quote:
Na de 2e bezichtiging is er een bod gedaan. ietwat te laag, dus de makelaar heeft een tegenbod gedaan, afgelopen zaterdag. Nu nog niets gehoord. Hopen maar dat het rond komt..Dan kunnen ze beiden door met hun leven..quote:Op maandag 28 november 2011 21:32 schreef MaryMouse het volgende:
Hoe is de status nu rond de verkoop van het huis van je zoon?
En is het aannemen van het lagere bod een optie of wordt de restschuld dan echt te hoog?quote:Op maandag 28 november 2011 21:35 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Na de 2e bezichtiging is er een bod gedaan. ietwat te laag, dus de makelaar heeft een tegenbod gedaan, afgelopen zaterdag. Nu nog niets gehoord. Hopen maar dat het rond komt..Dan kunnen ze beiden door met hun leven..
Ik lurk nog wel eens in CUL viel mij op dat de pro's daar Escoffier zeggen, en de wannebe's Laroussequote:
De restschuld is toch al pittig. Ik weet niet of het dan TE hoog wordt. Weet niet hoeveel krediet ze kunnen krijgenquote:Op maandag 28 november 2011 21:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En is het aannemen van het lagere bod een optie of wordt de restschuld dan echt te hoog?
Zou zonde zijn als de verkoop nu niet rond komt. Wordt de restschuld ook alleen maar hoger.quote:Op maandag 28 november 2011 21:46 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
De restschuld is toch al pittig. Ik weet niet of het dan TE hoog wordt. Weet niet hoeveel krediet ze kunnen krijgen
is ook zo. Denk wel dat het goed komtquote:Op maandag 28 november 2011 21:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Zou zonde zijn als de verkoop nu niet rond komt. Wordt de restschuld ook alleen maar hoger.
quote:Op maandag 28 november 2011 21:48 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
is ook zo. Denk wel dat het goed komt
quote:Op maandag 28 november 2011 21:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Hoop ik voor ze. Zal bij jou ook wel een stukje rust geven.
escoffier is de grondlegger van het "nieuwe" koken. Larousse is een naslagwerk over de geschiedenis van het koken. ook Escoffier heeft aan bijgedragen. Escoffier was al dood toen Larousse verscheenquote:Op maandag 28 november 2011 21:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik lurk nog wel eens in CUL viel mij op dat de pro's daar Escoffier zeggen, en de wannebe's Larousse
quote:Op maandag 28 november 2011 21:52 schreef superkokje het volgende:
[..]
escoffier is de grondlegger van het "nieuwe" koken. Larousse is een naslagwerk over de geschiedenis van het koken. ook Escoffier heeft aan bijgedragen. Escoffier was al dood toen Larousse verscheen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
quote:Op maandag 28 november 2011 21:52 schreef kaatje50 het volgende:
Ik merk wel dat mijn zoon best goed in zijn vel zit. Daar ben ik ook wel blij mee hoor
.
Geweldig, dus daar ben je wél lekker mee doorgegaan. Mag je straks ook bij kokje golvenquote:Op maandag 28 november 2011 21:56 schreef kaatje50 het volgende:
we hebben morgenavond onze eerste theorieles van het golf. Als we de test goed maken, krijgen we baanpermissie bij "onze" golfclub. Kunnen we vaker op de baan oefenen [ afbeelding ]
Golfen is leukquote:Op maandag 28 november 2011 21:56 schreef kaatje50 het volgende:
we hebben morgenavond onze eerste theorieles van het golf. Als we de test goed maken, krijgen we baanpermissie bij "onze" golfclub. Kunnen we vaker op de baan oefenen [ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 november 2011 21:55 schreef MaryMouse het volgende:
[..]het "nieuwe" koken, de beste man is al 80 jaar dood. Maar ik had begrepen dat hij de grondlegger is van de klassieke Franse keuken
![]()
Ben voorlopig niet van plan een van beiden aan te schaffen hoornopeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Escoffier was chef-kok in Parijs en diverse luxueuze hotels in Europa, in het bijzonder in Londen. Hij kreeg de meeste eer door zijn boek "Le Guide culinaire". Dit boek heeft de oude Franse klassieke kookstijl (la cuisine classique) hervormd. De grootmeester Auguste Escoffier legde de fundamenten voor de hedendaagse Franse kookkunst. Toen Escoffier bezig was met zijn boek ging hij uit van de oude Franse kookstijl. Hij zette echter het oude pompeuze en wat smakeloze uit de kookkunst opzij en introduceerde specialiteiten van andere landen. Daarmee was hij de grondlegger van de internationale kookkunst, een belangrijke ontwikkeling, die tegenwoordig als een deel van de Franse kookkunst gezien wordt. Marie-Antoine Carême was de "kok van koningen", Auguste Escoffier was "koning van koks". De eveneens zeer bekende Franse kok Bocuse uit Lyon heeft de stijl van Escoffier verder ontwikkeld.
quote:Op maandag 28 november 2011 21:56 schreef kaatje50 het volgende:
Ik heb inderdaad veel plezier in het golfen. Omdat je erg geconcentreerd bezig bent, vergeet je de restquote:Op maandag 28 november 2011 21:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Geweldig, dus daar ben je wél lekker mee doorgegaan. Mag je straks ook bij kokje golven
wel als je een keer tegen mij speelt. (weet je zeker dat je wintquote:
nee hoorquote:Op maandag 28 november 2011 21:59 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad veel plezier in het golfen. Omdat je erg geconcentreerd bezig bent, vergeet je de rest. Ben na een uur wel moe, maar is goed dat we er aan begonnen zijn.
Bij Kokkie is het voglens mij een besloten club. alleen voor leden??
heb al 4 jaar geen bal geslagenquote:Op maandag 28 november 2011 22:00 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
wel als je een keer tegen mij speelt. (weet je zeker dat je wint)
oh, dacht gelezen te hebben dat het een countryclub was. Dat betekent toch alleen voor leden?quote:
dat was voor de overname 7 jaar geledenquote:Op maandag 28 november 2011 22:02 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
oh, dacht gelezen te hebben dat het een countryclub was. Dat betekent toch alleen voor leden?
is gunstig voor mijquote:Op maandag 28 november 2011 22:00 schreef superkokje het volgende:
[..]
heb al 4 jaar geen bal geslagen
Wow, zoveel zinnen in één post van jequote:Op maandag 28 november 2011 21:58 schreef superkokje het volgende:
[..]
nope![]()
![]()
Escoffier was chef-kok in Parijs en diverse luxueuze hotels in Europa, in het bijzonder in Londen. Hij kreeg de meeste eer door zijn boek "Le Guide culinaire". Dit boek heeft de oude Franse klassieke kookstijl (la cuisine classique) hervormd. De grootmeester Auguste Escoffier legde de fundamenten voor de hedendaagse Franse kookkunst. Toen Escoffier bezig was met zijn boek ging hij uit van de oude Franse kookstijl. Hij zette echter het oude pompeuze en wat smakeloze uit de kookkunst opzij en introduceerde specialiteiten van andere landen. Daarmee was hij de grondlegger van de internationale kookkunst, een belangrijke ontwikkeling, die tegenwoordig als een deel van de Franse kookkunst gezien wordt. Marie-Antoine Carême was de "kok van koningen", Auguste Escoffier was "koning van koks". De eveneens zeer bekende Franse kok Bocuse uit Lyon heeft de stijl van Escoffier verder ontwikkeld.
Heb gisteren pas voor het eerst op dit site gekeken. heb toch echt ergens gelezen dat het zo was..wie weet komen wij wel eens bij jullie op de baan. eerst nog wat lessen en ons gvb halenquote:Op maandag 28 november 2011 22:03 schreef superkokje het volgende:
[..]
dat was voor de overname 7 jaar geleden
zo'n lang verhaal ga ik niet lezen hoorquote:Op maandag 28 november 2011 22:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wow, zoveel zinnen in één post van je
ben er ook moe vanquote:Op maandag 28 november 2011 22:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wow, zoveel zinnen in één post van je
Hoeft ook niet hoor. Ik heb het wel gedaan en en hele hoop weer geleerdquote:Op maandag 28 november 2011 22:05 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
zo'n lang verhaal ga ik niet lezen hoor
ik ben ook meer van het plaatjes kijkenquote:Op maandag 28 november 2011 22:05 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
zo'n lang verhaal ga ik niet lezen hoor
Is "Een dag bij ElBulli" van Ferran Adria wél wat voor jequote:Op maandag 28 november 2011 22:05 schreef superkokje het volgende:
[..]
ik ben ook meer van het plaatjes kijken
creaties zijn mooi, maar heeft niks meer met koken te maken. Neemt niet weg dat de smaken en beleving geweldig zijnquote:Op maandag 28 november 2011 22:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Is "Een dag bij ElBulli" van Ferran Adria wél wat voor jeIs meer fotoboek dan leesboek
Boek gaat ook niet over het koken, maar is (naar ik gelezen heb) een letterlijke dag uit de keuken van ElBulli, met heel heel veel foto's van de keuken, de brigade, de rasp, de pot, de pan, de kruiden etc.quote:Op maandag 28 november 2011 22:09 schreef superkokje het volgende:
[..]
creaties zijn mooi, maar heeft niks meer met koken te maken. Neemt niet weg dat de smaken en beleving geweldig zijn
vind dat ook jammer ja. ben misschien nog te klassiek. Als ik foto's van librije zie, vind ik het ook niet eens mooi en heb er zeker geen ¤ 200 pp voor overquote:Op maandag 28 november 2011 22:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Boek gaat ook niet over het koken, maar is (naar ik gelezen heb) een letterlijke dag uit de keuken van ElBulli, met heel heel veel foto's van de keuken, de brigade, de rasp, de pot, de pan, de kruiden etc.
En ik vind dat véél van de sterrenkoks niet meer met koken bezig zijn. Nu ja, dat zijn ze natuurlijk wél maar een enkel voorgerecht waar 7 uur voorbereiding in zit, wat de gast in 10-15 minuten naar binnen werkt
¤230 voor 10-gangenquote:Op maandag 28 november 2011 22:15 schreef superkokje het volgende:
[..]
vind dat ook jammer ja. ben misschien nog te klassiek. Als ik foto's van librije zie, vind ik het ook niet eens mooi en heb er zeker geen ¤ 200 pp voor over
dat moet je niet zo letterlijk zien. als ik bavarois maak ben ik ook een paar uur bezig, maar kan tussendoor ook andere dingen doenquote:Op maandag 28 november 2011 22:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
¤230 voor 10-gangen
Valt eigenlijk nog mee als je hoort dat ze met een nagerecht 7 uur bezig zijn
quote:Op maandag 28 november 2011 22:15 schreef superkokje het volgende:
[..]
vind dat ook jammer ja. ben misschien nog te klassiek. Als ik foto's van librije zie, vind ik het ook niet eens mooi en heb er zeker geen ¤ 200 pp voor over
zou ik er ook niet voor over hebben hoor. Kan niet begrijpen dat deze zaken kunnen blijven bestaan. (Zit nog genoeg geld in Nederland)quote:Op maandag 28 november 2011 22:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
¤230 voor 10-gangen
Valt eigenlijk nog mee als je hoort dat ze met een nagerecht 7 uur bezig zijn
Ik ging er ook niet vanuit dat het 7 uur volcontinue was hoorquote:Op maandag 28 november 2011 22:20 schreef superkokje het volgende:
[..]
dat moet je niet zo letterlijk zien. als ik bavarois maak ben ik ook een paar uur bezig, maar kan tussendoor ook andere dingen doen
voor dat soort zaken komen gasten wereldwijdquote:Op maandag 28 november 2011 22:20 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
[..]
zou ik er ook niet voor over hebben hoor. Kan niet begrijpen dat deze zaken kunnen blijven bestaan. (Zit nog genoeg geld in Nederland)
quote:Op maandag 28 november 2011 22:24 schreef kaatje50 het volgende:
luitjes, het is weer genoeg voor vandaag. ga er weer vandoor.
quote:Op maandag 28 november 2011 22:24 schreef kaatje50 het volgende:
luitjes, het is weer genoeg voor vandaag. ga er weer vandoor.
is het geen rasp?quote:Op maandag 28 november 2011 22:26 schreef MaryMouse het volgende:
kwam ervandaag achter dat mijn keukenmachine een julienneschijf heeft
Dan is het een rasp die luciferhoutjes maakt van winterpeenquote:
dan heb je mooi geluk, de meeste hebben nml geen julienne schijfquote:Op maandag 28 november 2011 22:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dan is het een rasp die luciferhoutjes maakt van winterpeen
Ik heb die schijven nooit gebruikt. Heb de machine uit ouderlijk huis (was van pa), vond vandaag het bijbehorende receptenboekje. Kan ook frietjes snijden, en gehakt in 2 fijntes makenquote:Op maandag 28 november 2011 22:29 schreef superkokje het volgende:
[..]
dan heb je mooi geluk, de meeste hebben nml geen julienne schijf
dan heb je een heule goeie machinequote:Op maandag 28 november 2011 22:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb die schijven nooit gebruikt. Heb de machine uit ouderlijk huis (was van pa), vond vandaag het bijbehorende receptenboekje. Kan ook frietjes snijden, en gehakt in 2 fijntes maken
Geloof het ook, krijgt denk ik vast plekkie op de aanrechtquote:Op maandag 28 november 2011 22:32 schreef superkokje het volgende:
[..]
dan heb je een heule goeie machine
quote:Op maandag 28 november 2011 22:39 schreef MaryMouse het volgende:
Kokje, ben je gestopt met zombies afschieten?
Ik heb al dagenlang geen bezoek van jou of kokje gehad. Krijg alleen maar bezoek van muis, en muis van mijquote:
oh, kom toch iedere dag langs. moet 500 shotguns en 500 huntingriffles aanschaffenquote:Op maandag 28 november 2011 22:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb al dagenlang geen bezoek van jou of kokje gehad. Krijg alleen maar bezoek van muis, en muis van mij
Ja ik nu dus ookquote:Op maandag 28 november 2011 22:46 schreef superkokje het volgende:
[..]
oh, kom toch iedere dag langs. moet 500 shotguns en 500 huntingriffles aanschaffen![]()
yep, net ontvangenquote:Op maandag 28 november 2011 22:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja ik nu dus ook![]()
Komen muis en ik nog wél bij jouw langs? Ik zie echt niemand meer behalve muis en mijzelf (bij elkaar dus).
Muis heeft vandaag kokje spareparts gestuurd, en wist dus ook niet of die nog aankwamen.
quote:
hen nog wel een hoop collections, maar ben ik zuinig opquote:Op maandag 28 november 2011 22:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Gelukkig, dan weet ik dat die níet de eeuwige bitvelden op zijn
![]()
Oh, ik heb dus ook even geen geld meer om je in te huren. Doet muisje nog wel hoor zolang ze nog geld heeft
trustequote:Op maandag 28 november 2011 22:56 schreef MaryMouse het volgende:
Ga mijn bedje opzoeken... was een vermoeiende dag
Ik heb geloof ik nu 96 coins en géén collections meerquote:Op maandag 28 november 2011 22:58 schreef superkokje het volgende:
[..]
hen nog wel een hoop collections, maar ben ik zuinig op
maar wel alles gekocht?quote:Op maandag 28 november 2011 22:58 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik nu 96 coins en géén collections meer
233 rifles en 232 shotguns. Ik stuur je ook maar even geen rifles meerquote:
die tellen niet mee, zijn free gifts. maar heb er ook meer dan genoeg vanquote:Op maandag 28 november 2011 23:04 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
233 rifles en 232 shotguns. Ik stuur je ook maar even geen rifles meer
dan ben je al verder dan ik. ben pas op 60quote:Op maandag 28 november 2011 23:04 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
233 rifles en 232 shotguns. Ik stuur je ook maar even geen rifles meer
En ik gebruik ze eigenlijk niet. Ik mep alles kapot met mijn laserzwaardquote:Op maandag 28 november 2011 23:06 schreef superkokje het volgende:
[..]
die tellen niet mee, zijn free gifts. maar heb er ook meer dan genoeg van
ik ook, is makkelijkerquote:Op maandag 28 november 2011 23:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En ik gebruik ze eigenlijk niet. Ik mep alles kapot met mijn laserzwaard
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |