Mijn buren houd ik graag te vriend, daar zij mij dan nl zelf zullen binnenlaten in een crisisgeval, waarna ik ze zonder veel moeite en verspilling van materiaal de keel kan doorsnijden en hun voorraden en andere resources kan plunderenquote:Op donderdag 27 september 2012 13:11 schreef vipergts het volgende:
Wat ik niet begrijp van die mensen is dat ze er zo open over zijn denken ze nu echt dat hun buren zo vriendelijk blijven als de nood aan de man is. Zoiets moet je ten eerste al geen ruchtbaarheid aan geven als je van plan bent om thuis te blijven na doomsday.
Welke natuur ?quote:Op zaterdag 29 september 2012 17:51 schreef Valkyrjur het volgende:
Ik vind Doomsday Preppers wel een leuke serie. Sommige vind ik wel erg ver gaan en soms een beetje kierewiet, andere vind ik best goede ideeën hebben die niet alleen handig zijn voor als de pleuris uitbreekt. Het zet me in elk geval wel aan het denken.
Mocht er echt "iets" gebeuren (natuurramp, financiële markt die instort, Project X), zie ik voor mezelf nou niet echt het nut om voorraden aan te gaan leggen. Ik woon midden in de Randstad dus het plunderen zal hier dan wel losbarsten, gok ik.
Ik zou eerder wegtrekken naar de bos gebieden met wat basic survival spulletjes bij me en daar gewoon van de natuur gaan leven. Je kan er genoeg voedsel vinden en met een beetje creativiteit kan je schoon water winnen en vuur maken is ook niet zo moeilijk. Daarnaast kan je met een beetje kennis van planten en bomen aan medicijnen komen en wapens maken voor de jacht of ter verdediging d.m.v. het gif.
Oke, maar dat betekend dus dat ik met een voorraad de stad moet ontvluchten. Zelf denk ik dat zo'n grote rugzak vol voedsel me op dat moment een groter doelwit maakt.quote:Op zondag 30 september 2012 12:53 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Welke natuur ?
Jagen op wat ?
Er is van dat alles nog maar bitter weinig en ongeveer iedereen denkt wel even het bos in te gaan en daar te leven van het fourageren & de jacht. Dat ander halve hert & die paar zwijnen zijn na één dag uitgestorven. Het wordt drukker in de Ardennen dan op koopavond in het centrum !
Niet dat in de stad blijven een optie is. Dat wordt één groot "project-x feest"
Voorraden zijn echter wel aan te raden.
Wat heet groter ?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:41 schreef Valkyrjur het volgende:
Oke, maar dat betekend dus dat ik met een voorraad de stad moet ontvluchten. Zelf denk ik dat zo'n grote rugzak vol voedsel me op dat moment een groter doelwit maakt.
Ik denk dat het voor veel mensen ook een soort bezigheid/hobby is maar er zijn inderdaad ook mensen die een beetje te ver doorslaan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:10 schreef TLC het volgende:
Telkens als ik deze serie zie hoop ik stiekem dat er per ongeluk een kernbommetje op hun hoofden valtwat een achterlijk Amerikaans pauperachtig gedoe
laatst nog met zo'n Kerkelijk gezinde redneck die zijn huis ook vol met vuurwapens had liggen
Ja, oefenen met je vislijntje bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:04 schreef Killaht het volgende:
Ik ben een "Bug out Bag" aan het samenstellen, ik ben van mening dat dit de belangrijkste item is. Je zult namelijk op begeven moment toch (onverwachts) je plek moeten verlaten.
Ik zoek echter nog een goede degelijke rugtas die je waterdicht kan afsluiten (wel handig in NL).
Daarnaast wil ik er het volgende in doen:
-Kaarsen (op basis van vet, kun je ook eten)
-Knijpcat / Led Maglite
-Zonnepaneel
- Vishaakjes en lijn (handig met al dat water hier)
- Aanstekers, vuursteen en lucifers
- Pannetje en mini gas stel
- Zwitsers zakmes
- First Aid kit (verband, pleisters, desinfectie, schaar etc.)
- Astronautvoer en spirulina
- Touw
- Water filter kit
- Batterijen
Vergeet ik iets?
Waterdichte binnenzak. Heb ik ook, werkt prima (1x 70liter & 2x 10liter)quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:04 schreef Killaht het volgende:
Ik ben een "Bug out Bag" aan het samenstellen, ik ben van mening dat dit de belangrijkste item is. Je zult namelijk op begeven moment toch (onverwachts) je plek moeten verlaten.
Ik zoek echter nog een goede degelijke rugtas die je waterdicht kan afsluiten (wel handig in NL).
-Knijpcat / Led Maglite
-Zonnepaneel
- Zwitsers zakmes
- Touw
- Water filter kit
- Batterijen
Vergeet ik iets?
Vaseline en (klinkt heel vreemd) tampons of wattenbolletjes. Bij gebrek aan tondelmateriaal om vuur te maken: Open de tampon, smeer deze in met vaseline, aansteken en je hebt een goede basis. Wattenbolletjes kan ook maar ik vind tampons beter werkenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:04 schreef Killaht het volgende:
-Knijpcat / Led Maglite
-Zonnepaneel
- Zwitsers zakmes
- Touw
- Water filter kit
- Batterijen
Vergeet ik iets?
Omdat 99% van de wereldbevolking dood gaat van de honger terwijl jij nog net 2 weken langer leeft. Winkels plunderen heeft echt geen enkel nut want behalve dat het gevaarlijk is is de buit meestal al weg voordat jij bedenkt dat het handig kan zijn om een supermarkt te plunderen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:46 schreef Pollewoppie het volgende:
mocht de hel echt losbreken en 99% van de wereldbevolking dood zijn kun je altijd wel ergens eten enz. vandaan halen (winkels plunderen in het ergste geval) en ik zie niet helemaal in hoe een noodpakket voor twee weekjes zoveel verschil kan maken..
Waarom laat je mensen niet gewoon zelf bepalen of zij daarin geloven? Laat hen,zij merken wel of het als het erop aankomt iets uit heeft gemaakt.quote:Op maandag 28 november 2011 18:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Donder op met je CoDDaar leer je net zo goed van schieten als FIFA conditietraining is
... Meen je dit nou serieus?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:11 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Waarom laat je mensen niet gewoon zelf bepalen of zij daarin geloven? Laat hen,zij merken wel of het als het erop aankomt iets uit heeft gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |