abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juni 2012 @ 21:24:10 #126
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112634421
haha echt een musthave ^O^
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_114266132
Ik zag deze site nog niet genoemd in deze draad: http://preppers.nl/
Staat een hoop informatie op.

Ik heb genoeg blikvoer staan voor ongeveer 2 a 3 maanden en water voor een maand. En daarnaast andere dingen zoals verbanddozen, lucifers, kaarsen etc.

Als een noodsituatie langer dan 2/3 maanden voortduurt dan is de kans op overleven zo klein dat geen enkele voorbereiding meer helpt

Wat blikvoer betreft, de THT datum op de onderkant van het blik kun je vergeten. Blikvoer kun je jaren (en zelfs decennia) na die datum nog gebruiken omdat er geen bacterien bij kunnen en de al aanwezige bacterien zijn bij het inblikproces vernietigd. Een blik is eigenlijk een tijdcapsule, de inhoud verandert niet omdat de bacterien zorgen voor het rottingsproces in voedsel en als die er niet zijn dan kan het voedsel niet wegrotten. Als er een gat in het blik komt (bijv als het heel erg ingedeukt is, een klein deukje kan geen kwaad) dan gaat het bol staan en dan kun je de inhoud niet meer eten.

Een paar jaar geleden heeft een Engelsman een 50 jaar oud blik met kip open gemaakt en de inhoud opgegeten. Er was niks mis mee, het smaakte nog goed en hij hield er niks aan over.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/manchester/4693520.stm
pi_117309686
Wat ik niet begrijp van die mensen is dat ze er zo open over zijn denken ze nu echt dat hun buren zo vriendelijk blijven als de nood aan de man is. Zoiets moet je ten eerste al geen ruchtbaarheid aan geven als je van plan bent om thuis te blijven na doomsday.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 28 september 2012 @ 15:44:04 #129
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_117355053
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 13:11 schreef vipergts het volgende:
Wat ik niet begrijp van die mensen is dat ze er zo open over zijn denken ze nu echt dat hun buren zo vriendelijk blijven als de nood aan de man is. Zoiets moet je ten eerste al geen ruchtbaarheid aan geven als je van plan bent om thuis te blijven na doomsday.
Mijn buren houd ik graag te vriend, daar zij mij dan nl zelf zullen binnenlaten in een crisisgeval, waarna ik ze zonder veel moeite en verspilling van materiaal de keel kan doorsnijden en hun voorraden en andere resources kan plunderen
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_117385542
Over voorraden verdedigen en bewapende mensen... zelf ook bewapenen en als je zo'n overvaller neerschiet, dan slacht je hem en leg je 'm op de barbecue.

Oh, en leer insecten eten. Die kunnen ook een goede bron van voedsel zijn.
pi_117394901
Ik vind Doomsday Preppers wel een leuke serie. Sommige vind ik wel erg ver gaan en soms een beetje kierewiet, andere vind ik best goede ideeën hebben die niet alleen handig zijn voor als de pleuris uitbreekt. Het zet me in elk geval wel aan het denken.

Mocht er echt "iets" gebeuren (natuurramp, financiële markt die instort, Project X :') ), zie ik voor mezelf nou niet echt het nut om voorraden aan te gaan leggen. Ik woon midden in de Randstad dus het plunderen zal hier dan wel losbarsten, gok ik.
Ik zou eerder wegtrekken naar de bos gebieden met wat basic survival spulletjes bij me en daar gewoon van de natuur gaan leven. Je kan er genoeg voedsel vinden en met een beetje creativiteit kan je schoon water winnen en vuur maken is ook niet zo moeilijk. Daarnaast kan je met een beetje kennis van planten en bomen aan medicijnen komen en wapens maken voor de jacht of ter verdediging d.m.v. het gif.
Skål
  zondag 30 september 2012 @ 12:53:42 #132
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117419976
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 17:51 schreef Valkyrjur het volgende:
Ik vind Doomsday Preppers wel een leuke serie. Sommige vind ik wel erg ver gaan en soms een beetje kierewiet, andere vind ik best goede ideeën hebben die niet alleen handig zijn voor als de pleuris uitbreekt. Het zet me in elk geval wel aan het denken.

Mocht er echt "iets" gebeuren (natuurramp, financiële markt die instort, Project X :') ), zie ik voor mezelf nou niet echt het nut om voorraden aan te gaan leggen. Ik woon midden in de Randstad dus het plunderen zal hier dan wel losbarsten, gok ik.
Ik zou eerder wegtrekken naar de bos gebieden met wat basic survival spulletjes bij me en daar gewoon van de natuur gaan leven. Je kan er genoeg voedsel vinden en met een beetje creativiteit kan je schoon water winnen en vuur maken is ook niet zo moeilijk. Daarnaast kan je met een beetje kennis van planten en bomen aan medicijnen komen en wapens maken voor de jacht of ter verdediging d.m.v. het gif.
Welke natuur ?
Jagen op wat ?

Er is van dat alles nog maar bitter weinig en ongeveer iedereen denkt wel even het bos in te gaan en daar te leven van het fourageren & de jacht. Dat ander halve hert & die paar zwijnen zijn na één dag uitgestorven. Het wordt drukker in de Ardennen dan op koopavond in het centrum !

Niet dat in de stad blijven een optie is. Dat wordt één groot "project-x feest" :P
Voorraden zijn echter wel aan te raden.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_117522678
Een moestuin en een regenton in de achtertuin altijd handig . :)
pi_117525475
Telkens als ik deze serie zie hoop ik stiekem dat er per ongeluk een kernbommetje op hun hoofden valt :@ wat een achterlijk Amerikaans pauperachtig gedoe :r laatst nog met zo'n Kerkelijk gezinde redneck die zijn huis ook vol met vuurwapens had liggen :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_117530461
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 12:53 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Welke natuur ?
Jagen op wat ?

Er is van dat alles nog maar bitter weinig en ongeveer iedereen denkt wel even het bos in te gaan en daar te leven van het fourageren & de jacht. Dat ander halve hert & die paar zwijnen zijn na één dag uitgestorven. Het wordt drukker in de Ardennen dan op koopavond in het centrum !

Niet dat in de stad blijven een optie is. Dat wordt één groot "project-x feest" :P
Voorraden zijn echter wel aan te raden.
Oke, maar dat betekend dus dat ik met een voorraad de stad moet ontvluchten. Zelf denk ik dat zo'n grote rugzak vol voedsel me op dat moment een groter doelwit maakt.
Skål
  woensdag 3 oktober 2012 @ 00:01:21 #136
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117531385
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:41 schreef Valkyrjur het volgende:
Oke, maar dat betekend dus dat ik met een voorraad de stad moet ontvluchten. Zelf denk ik dat zo'n grote rugzak vol voedsel me op dat moment een groter doelwit maakt.
Wat heet groter ?
"Doelwit" ben je sowieso. Als vrouw zijnde dubbel. Risico's zijn er op zo'n moment overal.
Bij een massale "volksverhuizing" ben je bovendien één van de velen, wat weer 'bescherming' biedt.

Steden zullen nogal de neiging hebben systematisch te worden geplunderd en platgebrand. In dat beetje natuur wat er nog rest in europa moet je achter in de rij aansluiten ...

Veel keus heb je eigenlijk niet. Je MOET een 'voedsel bron' vinden of maken (stevige moestuin o.i.d. eventueel veestapel) en je MOET voedsel hebben om die tijd (van zaaien tot oogsten) en de ergste tijd (eventuele rellen of b.v. met fallout) te overbruggen, wil je kunnen overleven.

Drinkwater is dan overigens nog het aller belangrijkste.

Uiteraard moet je de voor jou persoonlijk juist aanvoelende keuze maken ergens tussen de uitersten van de gok het allemaal wel te vinden tzt, of het andere uiterste waarbij je een bunker vol water, voedsel, kleding, wapens & munitie bouwt op een speciaal daarvoor gekocht stuk land in de bergen ;)
pi_117532121
Die mensen bij Doomsday Preppers op NGC vind ik een beetje triest en ze gebruiken 'doomsday' volgens mij meer als excuus om dingen te doen die ze leuk vinden, aangezien de nadruk vooral wordt gelegd op lekker eten of wapens. Zo'n vet wijf dat allemaal houdbare delicatessen bewaart waar ze vast tussendoor ook genoeg van eet, of zo'n gast die tientallen liters alcoholische drank bewaart omdat ie dat zogenaamd ook als verdediging (brandbom) kan gebruiken. Yeah right, aan zn rode neus te zien zal er een reden zijn waarom de voorraad constant aangevuld moet worden :+
En dan nog een aantal van die militaristische Amerikanen die graag met legerpak en al gaan schieten. Dat vinden ze gewoon mooi, met 'doomsday' als excuus :')

Heb zelf altijd wel iets in de voorraadkast/diepvries liggen waar ik als het moet wel een dag of 3-4 op kan leven. Veel meer voedsel e.d. inslaan vind ik in onze huidige maatschappij onzinnig. Er zijn zoveel scenario's van een doomsday mogelijk en bij vele scenario's zul je je huis uit moeten en je voorraad dus achterlaten.
pi_117532165
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:10 schreef TLC het volgende:
Telkens als ik deze serie zie hoop ik stiekem dat er per ongeluk een kernbommetje op hun hoofden valt :@ wat een achterlijk Amerikaans pauperachtig gedoe :r laatst nog met zo'n Kerkelijk gezinde redneck die zijn huis ook vol met vuurwapens had liggen :r
Ik denk dat het voor veel mensen ook een soort bezigheid/hobby is maar er zijn inderdaad ook mensen die een beetje te ver doorslaan.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:04:42 #139
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_117541144
Ik ben een "Bug out Bag" aan het samenstellen, ik ben van mening dat dit de belangrijkste item is. Je zult namelijk op begeven moment toch (onverwachts) je plek moeten verlaten.

Ik zoek echter nog een goede degelijke rugtas die je waterdicht kan afsluiten (wel handig in NL).

Daarnaast wil ik er het volgende in doen:
-Kaarsen (op basis van vet, kun je ook eten)
-Knijpcat / Led Maglite
-Zonnepaneel
- Vishaakjes en lijn (handig met al dat water hier)
- Aanstekers, vuursteen en lucifers
- Pannetje en mini gas stel
- Zwitsers zakmes
- First Aid kit (verband, pleisters, desinfectie, schaar etc.)
- Astronautvoer en spirulina
- Touw
- Water filter kit
- Batterijen

Vergeet ik iets?
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:35:04 #140
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_117542111
Na het lezen van dit topic valt het mij op dat er ontzettend veel aannames hier staan. Mensen die hele voorraden aanleggen maar zich niet beseffen dat je maar 21 dagen zonder eten kan... mensen die geloven in een utopie dat niemand hun flatje zal plunderen.

Het eerste wat ik zou doen is zorgen dat al mijn ramen afgesloten zijn voor de buitenwereld. Dik hout ervoor en gebroken glas erachter.

Gelukkig ben ik niet zo paranoïde.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:36:24 #141
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_117542159
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:04 schreef Killaht het volgende:
Ik ben een "Bug out Bag" aan het samenstellen, ik ben van mening dat dit de belangrijkste item is. Je zult namelijk op begeven moment toch (onverwachts) je plek moeten verlaten.

Ik zoek echter nog een goede degelijke rugtas die je waterdicht kan afsluiten (wel handig in NL).

-Knijpcat / Led Maglite
-Zonnepaneel
- Zwitsers zakmes
- Touw
- Water filter kit
- Batterijen

Vergeet ik iets?
Ja, oefenen met je vislijntje bijvoorbeeld.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:00:39 #142
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117542958
quote:

-Knijpcat / Led Maglite
-Zonnepaneel
- Zwitsers zakmes
- Touw
- Water filter kit
- Batterijen

Vergeet ik iets?
Waterdichte binnenzak. Heb ik ook, werkt prima (1x 70liter & 2x 10liter)
Eventueel zou je die ook nog kunnen vullen met water (als je even niet meer hoeft te verplaatsen.) ^O^

Oh en je vergeet ongetwijfeld iets ;)
Zie het TEOTWAWKI-topic voor een zo compleet mogelijke lijst (over-compleet om precies te zijn ;) )
pi_117566066
quote:

-Knijpcat / Led Maglite
-Zonnepaneel
- Zwitsers zakmes
- Touw
- Water filter kit
- Batterijen

Vergeet ik iets?
Vaseline en (klinkt heel vreemd) tampons of wattenbolletjes. Bij gebrek aan tondelmateriaal om vuur te maken: Open de tampon, smeer deze in met vaseline, aansteken en je hebt een goede basis. Wattenbolletjes kan ook maar ik vind tampons beter werken
Skål
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:08:21 #144
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_117626382
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:46 schreef Pollewoppie het volgende:
mocht de hel echt losbreken en 99% van de wereldbevolking dood zijn kun je altijd wel ergens eten enz. vandaan halen (winkels plunderen in het ergste geval) en ik zie niet helemaal in hoe een noodpakket voor twee weekjes zoveel verschil kan maken..
Omdat 99% van de wereldbevolking dood gaat van de honger terwijl jij nog net 2 weken langer leeft. Winkels plunderen heeft echt geen enkel nut want behalve dat het gevaarlijk is is de buit meestal al weg voordat jij bedenkt dat het handig kan zijn om een supermarkt te plunderen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_117628721
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 18:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Donder op met je CoD :') Daar leer je net zo goed van schieten als FIFA conditietraining is :')
Waarom laat je mensen niet gewoon zelf bepalen of zij daarin geloven? Laat hen,zij merken wel of het als het erop aankomt iets uit heeft gemaakt.
pi_117628764
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:11 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Waarom laat je mensen niet gewoon zelf bepalen of zij daarin geloven? Laat hen,zij merken wel of het als het erop aankomt iets uit heeft gemaakt.
... Meen je dit nou serieus? :') Mijn post van bijna een jaar oud quoten om te vertellen dat het leren schieten met een wapen een kwestie van geloven is? Wat een grap dit _O-
  zondag 14 oktober 2012 @ 01:40:34 #147
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_117946287
Waar ik op reken en vele slimmere mensen als mij zeggen dat het mathematisch vaststaat, is de val van de dollar.

Alle landen van de wereld hebben een centraal monetair beleid en gebruiken het fiat geldsysteem. ( money = debt )
In de wereldeconomie zoals we die vandaag kennen zijn alle landen met elkaar verbonden/afhankelijk via de wereld reserve status van de dollar.

Wanneer de dollar deze reserve status verliest stort het economisch systeem zoals we dat vandaag kennen in.
De economische chaos die daar uit volgt zal pijnlijker zijn en erger dan gelijk welke natuurramp die je kan voorstellen. Dit wordt en zal, als we later terugblikken, de grootste gebeurtenis zijn in de geschiedenis van de mensheid sinds de tijd van christus.
  zondag 14 oktober 2012 @ 09:12:17 #148
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_117948785
De beurscrash van 1929 maar dan globaal.

De crash van 1929 was de aanloop naar WW2. Het was het einde van een economisch model en de grote oorlog was de overgang naar het huidige model. De oorlog zelf was de catasylator om hele nieuwe technologieen te introduceren.

ik denk dat we momenteel in een gelijkaardige situatie zitten, nl. het einde van fiat systeem ( Keynsianisme)
bvb. centrale banken in de wereld printen geld om de economie te "ondersteunen" en tegelijkertijd goud opkopen. Currrency wars

Handelsafspraken tussen bvb de BRIC- landen in eigen currency. Loslaten van de reserve dollar. Trade wars.

Landen die sowieso de dollar niet ondersteunen zoals Noord -Korea, Irak , Iran , Libie, Syrie, venezuela worden aangevallen. Real wars

Het draait dus om de reserve currency status van de dollar, ook wel de petrodollar genoemd. De BASIS voor status van America als enige supermacht in de wereld.

Net zoals destijds De USSR een supermacht was en een stap opzij heeft moeten zetten zal nu de USA een stap opzij moeten zetten.

Alle landen verenigt onder een nieuwe globale structuur of de nieuwe wereld orde.
pi_118621998
Hallo allemaal,

Ik doe een onderzoekje voor school naar Preppers in Nederland. Graag zou ik met iemand in contact komen om wat vragen te stellen en zijn/haar omgeving te fotograferen. Het wordt alleen voor schooldoeleinden gebruikt (Willem de Kooning Academie te Rotterdam) en verder niet gepubliceerd.

Als iemand zou willen meewerken hoor ik het heel graag!
Alvast bedankt!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:09:27 #150
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_118622752
Je zou maar naast een supermarkt, campingwinkel en landbouwspeciaalzaak wonen :7
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')