Daar geef ik je gelijk in. Ik ben zeker geen prepper, maar ik heb een knijpkat,wat houdbaar voedsel en een paar liter petroleum in huis en een petroleumvergasser zodat ik licht, warmte en een mogelijkheid heb om te koken.quote:Op maandag 28 januari 2013 10:10 schreef Killaht het volgende:
[..]
Je redeneert direct vanuit het extreme, maar het is nooit slecht om je voor te bereiden op mogelijke calamiteiten. Voorkomen is immers beter dan genezen. Ik heb het dan over het hebben van een zaklamp, water, radio, warmtekleed, extra voedsel lucifers e.d. in huis te hebben.
Vanuit de Nederlandse overheid wordt men ook bewuster gemaakt omtrent "mogelijke" rampen. Zeker nu het klimaat met het jaar extremer wordt. De kans op een overstroming in Nederland bijvoorbeeld neemt hierdoor toe. Het is ook niet ondenkbaar dat de stroom langdurig kan uitvallen. Dan is het wel zo fijn, als je dan een zaklamp, kaarsen e.d. in huis hebt liggen om maar een voorbeeld te noemen.
De overheid biedt diverse calamiteiten pakketen aan: http://www.nederlandveilig.nl/noodsituaties/. Je kunt hier ook op basis van je postcode kijken waar de risico's in jouw omgeving zich bevinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |