Waar heb je die mre's gekocht? Kattenbak is een goeie! Verder heb ik een serie aanstekers en lucifers.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:26 schreef vir-paratus het volgende:
Ook ik ben al een tijdje aan het inlezen en voorbereiden. Vond eindelijk dit forum. Bij deze dan ook mijn bijdrage.
Ik ga uit van een situatie van een aantal weken waarbij je beter niet buiten kunt komen (rellen en algehele anarchie, uitval of onvoldoende mogelijkheden van politie / leger etc.).
Daarbij hou ik tevens rekening met mogelijk uitvallen van electriciteit / watertoevoer.
Ik geef toe, dit is behoorlijk breed getrokken en omvat nogal wat, maar het geeft me een veilig gevoel om voorbereid te zijn. Ik ben nog lang niet klaar maar heb al wel het e.e.a. dat me een voorsprong zal geven op een ander:
oa. voldoende kaarsen om 's avonds niet in het donker te hoeven zitten. Kaarsen kunnen tevens dienen als verwarming.
Water voor ca 2 weken (Aldi en Lidl verkopen water in flessen van 1,5 liter per tray van 6. 2 van deze flessen is schijnbaar voldoende voor 1 dag voor 1 persoon. 1 tray = 3 dagen. Ik heb er 5 staan. Hier drink ik ook zelf van dus de voorraad wordt netjes gerouleerd.
Onlangs heb ik 2 dozen MRE's (Meal Ready to Eat gekocht). 24 maaltijd pakketten in totaal en nog erg lang houdbaar. Volgens de verkoper heeft elk pakket ca 1300 Kcal en zul je er zo'n 2 per dag nodig hebben bij gemiddelde inspanning. Ik ben niet van plan dan wat raars uit te spoken dus dit moet voldoende zijn om het een tijdje uit te houden. Naar mijn mening ideaal om als extra achter de hand te hebben. Bovendien zit er een gizmo bij waarmee je de maaltijden kunt verwarmen zonder stroom of camping gasstel. Wel zo lekker om een warme hap te kunnen wegwerken.
Verder heb ik een aantal extra dekens gekocht.
Oh, ja, en 2 zakken kattebakvulling. Kattebakvulling? Ja, kattebakvulling! Stel dat het water uitvalt dan doet ook het toilet het niet meer. Mijn redenatie is dat als het werkt bij de uitwerpselen van katten het bij mensen ook zal helpen. Een emmer, een aantal vuilniszakken en kattebakvulling zijn dan ook mijn nood toilet. In ieder geval een stuk goedkoper dan een chemisch toilet
Ik ben aan het overwegen om een BOB (Bug Out Bag) te gaan samenstellen maar ben er nog niet over uit wat ik daar allemaal in zou moeten stoppen.
Volgens mij heb ik de basis wel met bovenstaande. Iemand nog aanvullingen?
brandstof is ook nog een optie trouwens. ik heb een oude diesel staan. Dus ik denk dat ik nog wat liters zonnebloemolie ga inslaan. brandstof zal namelijk ook schaars wordenquote:Op woensdag 7 december 2011 18:39 schreef vir-paratus het volgende:
Lucifers en aanstekers heb ik ook een redelijke voorraad van. (anders heb ik ook zo weinig aan die kaarsen)
Wat betreft die bug out bag, daar zit inderdaad wat in. In geval van grote chaos is binnenblijven het beste alternatief.
Een waterfilter is ook een mogelijkheid, maar waar haal je water vandaan als je juist binnen wilt blijven? Ik denk dat ik dan beter wat extra water kan kopen.
Die MRE's heb ik trouwens gewoon via Marktplaats gekocht.
MRE's zijn wel redelijk aan de prijs vind ik. Een optie kan zijn om zelf voedsel te sealen en je eigen mre te maken.quote:Op woensdag 7 december 2011 20:49 schreef vir-paratus het volgende:
Oei, en dan zeker half hongerig Nederland achter je aankrijgen in die rijdende frietkot
Serieus, je hebt daar wel een goed punt. Benzine en diesel blijven niet lang goed, naast het feit dat het gevaarlijk is op te slaan.
SPOILER: President LincolnOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In combinatie met een goede accu zou ik hier wereldwijd mee moeten kunnen en blijven communiceren. er van uitgaand dat alle communicatie door bv een EMP plat ligt. Dan zijn dit de enige netwerken die nog actief zijn.
Momenteel is de verzamelwoede wat ingezakt, maar ik hanteer nog steeds mijn roulatie systeem. ik zorg dat ik altijd minimaal voor 3 weken eten en water in huis heb, voor 4 personen.[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
Leuk dit topickickjequote:Op woensdag 7 december 2011 16:53 schreef Loppe het volgende:
Ik kan mits meditatie dagen zonder voedsel.
Geen angst hebben om te sterven helpt veel. Je komt in een staat waar je eigenlijk van de lucht kan leven zolang als je wil. Het kostte me zelf moeite destijds om terug te leren eten.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Leuk dit topickickje![]()
Loppe, denk je dat als zoiets gebeurt je de rust kunt vinden om te mediteren? Zou je niet in blinde paniek schieten?
En zelfs als dat je wel lukt, na een paar dagen helpt mediteren ook niet meer tegen de honger en dorst.
*note to myself: eens wat vaker lezen op het TEOTWAWKI-topic
Is op zich best logisch. Want dan ben je ontspannen, en van spanningen krijg je stress, stress kost energie en energie vreet aan je.quote:Op zondag 6 mei 2012 12:51 schreef Loppe het volgende:
[..]
Geen angst hebben om te sterven helpt veel. Je komt in een staat waar je eigenlijk van de lucht kan leven zolang als je wil. Het kostte me zelf moeite destijds om terug te leren eten.
I second that ... no mails meer please!quote:Op maandag 21 mei 2012 18:22 schreef Lesnar het volgende:
Aan alle documentairemakers, Dj's, studenten en onderzoekers: ik werk niet mee aan rapportages of interviews. Ik ben geen prepper!
http://lmgtfy.com/?q=bug+out+bagquote:<snip>
Wat is een Bug Out Bag?
<snip>
Benzine, ja. Diesel, nee. [edit: dus, Diesel blijft WEL lang goed en is stukken ongevaarlijker (je kunt er (vloeibaar) een lucifer in dovenquote:Op woensdag 7 december 2011 20:49 schreef vir-paratus het volgende:
Oei, en dan zeker half hongerig Nederland achter je aankrijgen in die rijdende frietkot
Serieus, je hebt daar wel een goed punt. Benzine en diesel blijven niet lang goed, naast het feit dat het gevaarlijk is op te slaan.
Van lucht?quote:Op zondag 6 mei 2012 12:51 schreef Loppe het volgende:
[..]
Geen angst hebben om te sterven helpt veel. Je komt in een staat waar je eigenlijk van de lucht kan leven zolang als je wil. Het kostte me zelf moeite destijds om terug te leren eten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |