Nee joh, dat is zodat ze zichzelf kunnen beschermen tegen plunderaars...quote:Op maandag 28 november 2011 18:39 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het idee er achter goed, maar de mensen in die serie slaan door. Schietlessen voor je kinderen om ze te beschermen tegen hyperinflatie?
De meeste wel ja. Er is echter ook een gezin dat geheel zelfstandig probeert te worden, daar kan zelfs als er geen ramp komt niets slecht aan zijnquote:Op maandag 28 november 2011 18:42 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Nee joh, dat is zodat ze zichzelf kunnen beschermen tegen plunderaars...
Verder heb ik totnutoe alleen de trailer van dat programma gezien en dat soort mensen is in mijn optiek niet helemaal lekker in de bovenkamer.
Donder op met je CoDquote:Op maandag 28 november 2011 18:45 schreef RecomServ het volgende:
Mja... daar heb ik ook wel bezwaar tegen eigenlijk... maar de filosofie die er achter zit van deze mensen maken het wel enigszins goed. Ach... laat je kind een maandje Call of Duty spelen, en ze kunnen mikken als de beste
enkel de terugslag van zo'n wapen zal dan als klein verrassinkje inslaan als een moker ghehehe
Nu is het hebben en omgaan met wapens in de VS natuurlijk 'normaler' dan in Europa.
Waarom? je zou het ook andersom kunnen stellen. Iedereen die deze dreigingen niet serieus neemt is niet helemaal wijs. Je gaat je gezin toch niet blootstellen aan al deze gevaren? je zorgt toch op z'n minst dat je voor een aantal weken voorbereid bent?quote:dat soort mensen is in mijn optiek niet helemaal lekker in de bovenkamer.
Precies. Maar de mensen in die serie hebben geen ander doel meer in hun leven, en dat gaat vind ik veel te ver.quote:Op maandag 28 november 2011 18:51 schreef RecomServ het volgende:
[..]
Waarom? je zou het ook andersom kunnen stellen. Iedereen die deze dreigingen niet serieus neemt is niet helemaal wijs. Je gaat je gezin toch niet blootstellen aan al deze gevaren? je zorgt toch op z'n minst dat je voor een aantal weken voorbereid bent?
ik zou dan volgens jou ook niet helemaal lekker in de bovenkamer zijn...
Het gaat mij te ver om samen met mijn kinderen te oefenen of ik een nucleair bestand pak binnen 6 minuten aangetrokken krijg. Maar enige voorbereiding lijkt me niet onverstandig...
Sarcasme en internet don't mixquote:Op maandag 28 november 2011 18:52 schreef RecomServ het volgende:
@Tchock ... sarcasme .... look it up
Daar heb je op zich wel gelijk in, maar als ze té zelfstandig worden, gaat de regering dat zeer waarschijnlijk erg verdacht vinden.quote:Op maandag 28 november 2011 18:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
De meeste wel ja. Er is echter ook een gezin dat geheel zelfstandig probeert te worden, daar kan zelfs als er geen ramp komt niets slecht aan zijn
Ze gebruiken weinig stroom, verbouwen zelf bijna al hun voedsel. In het zwembadquote:Op maandag 28 november 2011 18:53 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Daar heb je op zich wel gelijk in, maar als ze té zelfstandig worden, gaat de regering dat zeer waarschijnlijk erg verdacht vinden.
Websitequote:Op maandag 28 november 2011 18:33 schreef RecomServ het volgende:
<snip>
Nu vraag ik me natuurlijk af in hoeverre wij nuchtere Nederlanders deze dreigingen serieus nemen en of jullie ook noodrantsoen op voorraad hebben, of andere middelen waarvan je denkt deze nodig te hebben.
Ik ben al een beetje aan het rondneuzen op internet om te kijken of ik een Nederlandse website kan vinden met 'preppers' waar ik dan wellicht nuttige informatie kan vinden.
Tja je hebt een goed punt, gewoon ergens een tas of een koffer klaarzetten met belangrijke spullen er in wat rantsoen voor iedereen.quote:Op maandag 28 november 2011 19:24 schreef Lesnar het volgende:
Ik heb gisteren doomsday preppers zitten kijken. Dit is een onderwerp waar ik al een tijdje latent mee bezig was. Ik wist echter niet hoe ik het vorm moest gaan geven. Ik vond het zeer interessante docu, al vond ik de hoofdpersonen hier en daar wat doorslaan. Echter heb ik naar aanleiding hiervan besloten om te beginnen voor mijn gezin een voorraad levensmiddelen voor ongeveer een maand in te slaan. Dit is later nog uit te bouwen.
Mocht ooit de pleuris uitbreken of een overstroming o.i.d. dan komen wij niet na een paar dagen in de problemen. Ik vind het een veilig idee om net als geld op de bank, ook wat eten en drinken op de plank te hebben.
Ach wat is gek? Vanwege de vanzelfsprekendheid dat wij ieder moment naar de supermarkt kunnen is er over het algemeen weinig voorraad. Op het moment dat er paniek uitbreekt zijn de schappen binnen een paar uur leeggetrokken. Als je dan in je kast kijkt en merkt dat er nog voor 2 dagen eten is, vind ik dat een vervelende gedachte. Bovendien, wat kost het nu allemaal? Voor een euro of 200 a 300 heb je een heleboel blikvoer.quote:Op maandag 28 november 2011 19:28 schreef RecomServ het volgende:
@Lesnar fijn om te horen dat ik dan niet de enige 'gek' ben hier in Nederland
Die gezinnen in Phoenix Arizona hebben natuurlijk wel een punt... ze zijn omringt door woestijn...
Als je daar dus zonder iets komt te zitten.. ben je echt de sjaak...
ik heb de aflevering ook met bewondering zitten kijken hoor... typisch Amerikaans zal k maar zeggen
Ik ga uit van een tijdelijke hel waarbij niet iedereen dood gaat. Je kunt denken aan een natuurramp of ineenstorting van de economie. Het gaat erom dat je even zelfredzaam bent en niet na 2 dagen honger hebtquote:Op dinsdag 6 december 2011 22:46 schreef Pollewoppie het volgende:
mocht de hel echt losbreken en 99% van de wereldbevolking dood zijn kun je altijd wel ergens eten enz. vandaan halen (winkels plunderen in het ergste geval) en ik zie niet helemaal in hoe een noodpakket voor twee weekjes zoveel verschil kan maken..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |