abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 november 2011 @ 18:33:31 #1
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_104931362
Hoi Allemaal,

Ik hou me, sinds ik over het feit 2012/Maya/Zonnemaximum, heb gehoord, terloops bezig met deze informatiestroom.
Gelukkig zijn er voldoende informatiebronnen te vinden en kan je zelf het één en ander in de gaten houden (SOHO bijvoorbeeld).
Er zijn vele oorzaken te bedenken waardoor wij als burgers niet meer beschermd kunnen worden door de overheid, land of luchtmacht, en dat dan dus het recht van de sterkte zal gelden.
Denk aan de instorting van het wereldwijd economisch systeem, nucleaire rampen, asteroïde inslag, aardbeving, zonnestorm, etc..
klinkt misschien stom, maar mijn gevoel zegt ook al een aantal maanden dat er 'iets' niet pluis zit.

Ik heb vannacht de eerste keer een aflevering gezien van 'Doomsday Preppers' en was behoorlijk onder de indruk. Ikzelf houd ook altijd rekening met allerlei scenario's en ben daar ook wel enigszins op voorbereid; Ik zou met mijn gezin wel zo'n 3 weken vooruit kunnen met de voorraden voedsel en water, sanitaire en andere benodigdheden die ik in de loop bij elkaar heb verzamelt.

Nu gaan de mensen uit deze serie wel erg ver in deze voorbereidingen, maar zal ze niet bestempelen als gek... want ... goh... alles wat ik hierboven meldde zou natuurlijk zomaar ineens kunnen gebeuren natuurlijk... en wie lacht dan het laatst...

Nu vraag ik me natuurlijk af in hoeverre wij nuchtere Nederlanders deze dreigingen serieus nemen en of jullie ook noodrantsoen op voorraad hebben, of andere middelen waarvan je denkt deze nodig te hebben.

Ik ben al een beetje aan het rondneuzen op internet om te kijken of ik een Nederlandse website kan vinden met 'preppers' waar ik dan wellicht nuttige informatie kan vinden.
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_104931614
Ik vind het idee er achter goed, maar de mensen in die serie slaan door. Schietlessen voor je kinderen om ze te beschermen tegen hyperinflatie?
pi_104931761
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 18:39 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het idee er achter goed, maar de mensen in die serie slaan door. Schietlessen voor je kinderen om ze te beschermen tegen hyperinflatie?
Nee joh, dat is zodat ze zichzelf kunnen beschermen tegen plunderaars... :)

Verder heb ik totnutoe alleen de trailer van dat programma gezien en dat soort mensen is in mijn optiek niet helemaal lekker in de bovenkamer.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_104931872
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 18:42 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Nee joh, dat is zodat ze zichzelf kunnen beschermen tegen plunderaars... :)

Verder heb ik totnutoe alleen de trailer van dat programma gezien en dat soort mensen is in mijn optiek niet helemaal lekker in de bovenkamer.
De meeste wel ja. Er is echter ook een gezin dat geheel zelfstandig probeert te worden, daar kan zelfs als er geen ramp komt niets slecht aan zijn :)
  maandag 28 november 2011 @ 18:45:43 #5
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_104931888
Mja... daar heb ik ook wel bezwaar tegen eigenlijk... maar de filosofie die er achter zit van deze mensen maken het wel enigszins goed. Ach... laat je kind een maandje Call of Duty spelen, en ze kunnen mikken als de beste ;)

enkel de terugslag van zo'n wapen zal dan als klein verrassinkje inslaan als een moker ghehehe

Nu is het hebben en omgaan met wapens in de VS natuurlijk 'normaler' dan in Europa.
pi_104931923
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 18:45 schreef RecomServ het volgende:
Mja... daar heb ik ook wel bezwaar tegen eigenlijk... maar de filosofie die er achter zit van deze mensen maken het wel enigszins goed. Ach... laat je kind een maandje Call of Duty spelen, en ze kunnen mikken als de beste ;)

enkel de terugslag van zo'n wapen zal dan als klein verrassinkje inslaan als een moker ghehehe

Nu is het hebben en omgaan met wapens in de VS natuurlijk 'normaler' dan in Europa.
Donder op met je CoD :') Daar leer je net zo goed van schieten als FIFA conditietraining is :')
  maandag 28 november 2011 @ 18:51:11 #7
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_104932136
quote:
dat soort mensen is in mijn optiek niet helemaal lekker in de bovenkamer.
Waarom? je zou het ook andersom kunnen stellen. Iedereen die deze dreigingen niet serieus neemt is niet helemaal wijs. Je gaat je gezin toch niet blootstellen aan al deze gevaren? je zorgt toch op z'n minst dat je voor een aantal weken voorbereid bent?

ik zou dan volgens jou ook niet helemaal lekker in de bovenkamer zijn...

Het gaat mij te ver om samen met mijn kinderen te oefenen of ik een nucleair bestand pak binnen 6 minuten aangetrokken krijg. Maar enige voorbereiding lijkt me niet onverstandig...
  maandag 28 november 2011 @ 18:52:16 #8
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_104932200
@Tchock ... sarcasme .... look it up ;)
pi_104932229
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 18:51 schreef RecomServ het volgende:

[..]

Waarom? je zou het ook andersom kunnen stellen. Iedereen die deze dreigingen niet serieus neemt is niet helemaal wijs. Je gaat je gezin toch niet blootstellen aan al deze gevaren? je zorgt toch op z'n minst dat je voor een aantal weken voorbereid bent?

ik zou dan volgens jou ook niet helemaal lekker in de bovenkamer zijn...

Het gaat mij te ver om samen met mijn kinderen te oefenen of ik een nucleair bestand pak binnen 6 minuten aangetrokken krijg. Maar enige voorbereiding lijkt me niet onverstandig...
Precies. Maar de mensen in die serie hebben geen ander doel meer in hun leven, en dat gaat vind ik veel te ver.
pi_104932250
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 18:52 schreef RecomServ het volgende:
@Tchock ... sarcasme .... look it up ;)
Sarcasme en internet don't mix :*
pi_104932252
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 18:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

De meeste wel ja. Er is echter ook een gezin dat geheel zelfstandig probeert te worden, daar kan zelfs als er geen ramp komt niets slecht aan zijn :)
Daar heb je op zich wel gelijk in, maar als ze té zelfstandig worden, gaat de regering dat zeer waarschijnlijk erg verdacht vinden.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_104932302
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 18:53 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Daar heb je op zich wel gelijk in, maar als ze té zelfstandig worden, gaat de regering dat zeer waarschijnlijk erg verdacht vinden.
Ze gebruiken weinig stroom, verbouwen zelf bijna al hun voedsel. In het zwembad O+
  maandag 28 november 2011 @ 18:56:22 #13
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_104932432
ik heb ooit eens in een opwelling een schets/bouwtekening gemaakt van een ondergronds onderkomen voor mn gezin... gemaakt van 6 containers ...

Maarja, waar laat je zoiets he :D
  maandag 28 november 2011 @ 18:57:31 #14
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_104932478
quote:
4s.gif Op maandag 28 november 2011 18:33 schreef RecomServ het volgende:
<snip>
Nu vraag ik me natuurlijk af in hoeverre wij nuchtere Nederlanders deze dreigingen serieus nemen en of jullie ook noodrantsoen op voorraad hebben, of andere middelen waarvan je denkt deze nodig te hebben.

Ik ben al een beetje aan het rondneuzen op internet om te kijken of ik een Nederlandse website kan vinden met 'preppers' waar ik dan wellicht nuttige informatie kan vinden.
Website :N
Forum :N
Heb wel een thread voor je, alhier op Fok! in TRU: TEOTWAWKI-Survival topic 7
Loopt alleen bepaald niet storm ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 28 november 2011 @ 18:58:00 #15
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_104932507
dat vroeg ik me dus wel af... die kerel die zo'n ondergrondse bunker heeft gebouwd, in het midden van nergens...
Hoe zou dat nou vergunningtechnisch geregeld zijn? ik bedoel..

Ik kan hier toch ook niet zomaar naar en braak stuk liggend terrein wandelen met m'n schepje en emmertje... om zo'n bunker te bouwen?
  maandag 28 november 2011 @ 19:24:59 #16
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_104933926
Ik heb gisteren doomsday preppers zitten kijken. Dit is een onderwerp waar ik al een tijdje latent mee bezig was. Ik wist echter niet hoe ik het vorm moest gaan geven. Ik vond het zeer interessante docu, al vond ik de hoofdpersonen hier en daar wat doorslaan. Echter heb ik naar aanleiding hiervan besloten om te beginnen voor mijn gezin een voorraad levensmiddelen voor ongeveer een maand in te slaan. Dit is later nog uit te bouwen.

Mocht ooit de pleuris uitbreken of een overstroming o.i.d. dan komen wij niet na een paar dagen in de problemen. Ik vind het een veilig idee om net als geld op de bank, ook wat eten en drinken op de plank te hebben.
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
  maandag 28 november 2011 @ 19:28:51 #17
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_104934146
@Lesnar fijn om te horen dat ik dan niet de enige 'gek' ben hier in Nederland :)

Die gezinnen in Phoenix Arizona hebben natuurlijk wel een punt... ze zijn omringt door woestijn...
Als je daar dus zonder iets komt te zitten.. ben je echt de sjaak...

ik heb de aflevering ook met bewondering zitten kijken hoor... typisch Amerikaans zal k maar zeggen :D
  maandag 28 november 2011 @ 19:46:30 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104935259
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2011 19:24 schreef Lesnar het volgende:
Ik heb gisteren doomsday preppers zitten kijken. Dit is een onderwerp waar ik al een tijdje latent mee bezig was. Ik wist echter niet hoe ik het vorm moest gaan geven. Ik vond het zeer interessante docu, al vond ik de hoofdpersonen hier en daar wat doorslaan. Echter heb ik naar aanleiding hiervan besloten om te beginnen voor mijn gezin een voorraad levensmiddelen voor ongeveer een maand in te slaan. Dit is later nog uit te bouwen.

Mocht ooit de pleuris uitbreken of een overstroming o.i.d. dan komen wij niet na een paar dagen in de problemen. Ik vind het een veilig idee om net als geld op de bank, ook wat eten en drinken op de plank te hebben.
Tja je hebt een goed punt, gewoon ergens een tas of een koffer klaarzetten met belangrijke spullen er in wat rantsoen voor iedereen.
Veilig idee, zoals ook de branddeken in de keuken of de brandblusser is voor als de poep de fan raakt je ook voorbereidt bent.
Ben ik niet, luiheid misschien. Of net als met roken "ik kan altijd nog stoppen" :')
The truth was in here.
  maandag 28 november 2011 @ 19:59:42 #19
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_104936187
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:28 schreef RecomServ het volgende:
@Lesnar fijn om te horen dat ik dan niet de enige 'gek' ben hier in Nederland :)

Die gezinnen in Phoenix Arizona hebben natuurlijk wel een punt... ze zijn omringt door woestijn...
Als je daar dus zonder iets komt te zitten.. ben je echt de sjaak...

ik heb de aflevering ook met bewondering zitten kijken hoor... typisch Amerikaans zal k maar zeggen :D
Ach wat is gek? Vanwege de vanzelfsprekendheid dat wij ieder moment naar de supermarkt kunnen is er over het algemeen weinig voorraad. Op het moment dat er paniek uitbreekt zijn de schappen binnen een paar uur leeggetrokken. Als je dan in je kast kijkt en merkt dat er nog voor 2 dagen eten is, vind ik dat een vervelende gedachte. Bovendien, wat kost het nu allemaal? Voor een euro of 200 a 300 heb je een heleboel blikvoer.

Ham en vis uit blik is 5 jaar houdbaar volgens de fabrikant. Daar mag je nog een paar jaar bij optellen. Dus daar richt ik mij nu op. Gevriesdroogt voedsel of MRE vind ik voor nu te ver gaan en te duur. Ik zit nog wel te denken aan een waterpomp om slootwater te zuiveren
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_104936296
Ik heb die aflevering ook gezien, vond het best bizar maar idd voor gek kun je ze niet verklaren.

Ik woon nu nog thuis dus heb weinig in te brengen maar als ik o mezelf zou wonen had ik denk ik toch ook wel een aardig voorraadje blikvoer en water al was het maar voor als de stroom een keertje ècht goed uitvalt.
pi_104938103
Ben ook wel benieuwd of er ook Fokkers zijn die actief 'preppen'. Er zijn er een aantal langs gekomen in het TEOTWAKI-topic, maar misschien dat er nog wel meer zijn.

Er leuke aflevering van NGC trouwens. Een van die mensen (die met die andere gezin in het huis in het bos woonde) heeft ook een eigen drukbezocht youtubekanaal. Staan soms wel leuke filmpjes op.
pi_104938250
Het is FOK!.
pi_104949181
Eigenlijk totaal niet mee bezig. Ik ben dan iemand die het wel op zich af laat komen.
pi_105276176
mocht de hel echt losbreken en 99% van de wereldbevolking dood zijn kun je altijd wel ergens eten enz. vandaan halen (winkels plunderen in het ergste geval) en ik zie niet helemaal in hoe een noodpakket voor twee weekjes zoveel verschil kan maken..
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:52:13 #25
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_105276467
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:46 schreef Pollewoppie het volgende:
mocht de hel echt losbreken en 99% van de wereldbevolking dood zijn kun je altijd wel ergens eten enz. vandaan halen (winkels plunderen in het ergste geval) en ik zie niet helemaal in hoe een noodpakket voor twee weekjes zoveel verschil kan maken..
Ik ga uit van een tijdelijke hel waarbij niet iedereen dood gaat. Je kunt denken aan een natuurramp of ineenstorting van de economie. Het gaat erom dat je even zelfredzaam bent en niet na 2 dagen honger hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')