abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 november 2011 @ 20:55:02 #1
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104894974

Rock am Ring is een jaarlijks terugkerend muziekfestival op de Nürburgring nabij Adenau in de Eifel (Duitsland). Het werd in 1985 voor het eerst gehouden. De bedoeling was een eenmalig evenement te organiseren, maar door de grote opkomst (75000 toeschouwers) besloot men er een terugkerend festival van te maken. Enige uitzondering is 1989/1990: na de lage bezoekersaantallen in 1988 werd twee jaar pauze ingelast.

Sinds 1991 is het het grootste rockfestival van Duitsland. Sinds 1997 wordt tegelijkertijd het festival Rock im Park in Neurenberg georganiseerd. De meeste acts die voor Rock am Ring gecontracteerd worden, treden ook op Rock im Park op. Het festival duurt drie dagen en om het festivalterrein heen liggen verscheidene campings.

Linkjes:
Officiele website: http://www.rock-am-ring.com/
Ringrocker: http://www.ringrocker.com/
Kaarten: http://www.eventim.nl/tic(...)begriff=rock+am+ring

Bevestigde acts:
Die Toten Hosen
Metallica

Geruchten:
Beginner
DevilDriver
Dick Brave & the Backbeats
Dropkick Murphys
Evanescence
Gossip
Guano Apes
Justice
Kasabian
Linkin Park
Machine Head
Marilyn Manson
Mumford & Sons
Nickelback
Slayer
Snow Patrol
Soundgarden
The Offspring
The Prodigy
The Subways

Eerdere topics:
Rock am Ring 2004
Rock Am Ring / Rock Im Park 2005
Rock Am Ring / Rock Im Park 2005 (Deel II)
Rock Am Ring / Rock Im Park 2005 (Deel III)
Rock Am Ring / Rock Im Park 2006
Rock Am Ring / Rock Im Park 2006 (Deel II)
Rock Am Ring / Rock Im Park 2006 (Deel III)
Rock am Ring 2011: System of a Down, Kings of Leon, Coldplay, e.v.a!!

Wie gaan er dit jaar weer mee??? *O*
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 28 november 2011 @ 10:17:55 #2
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_104913691
Hoopte al dat iemand deze zou openen. Maar wij hebben weer tickets gekocht. Vlak voordat de prijs omhoog ging. Verwachte al Metallica, erg blij dat het is uitgekomen.

Voor de rest verwacht ik heel veel leuke bands, maybe wel de beste line-up van de afgelopen jaren. FF afwachten wanneer er nieuwe namen worden gedropt.

Machine Head en Prodigy zou geweldig zijn :)
  maandag 28 november 2011 @ 10:18:12 #3
10863 AgeEll
pi_104913696
Komakie, ga jij weer met je vriendin?
  maandag 28 november 2011 @ 14:09:02 #4
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104920924
Normaal gesproken wel. Ik moet nog even de financiën voor elkaar krijgen, maar dat komt vast wel goed :P

ik ben wel benieuwd naar de Line up. Ik hoop op wat meer stevige muziek dan vorig jaar toen ik het toch echt allemaal wat te soft vond voor een rock festival. Op een aantal dingen na natuurlijk.
Maar goed, mindere jaren heb je er altijd tussen zitten. De jaren ervoor waren top :)

Er staan wel weer een aantal dingen bij de geruchten die ik echt niet zie gebeuren. The Offspring zijn bijvoorbeeld net klaar met een tour in Europa. Ik gok dat ze dan niet in het voorjaar/begin zomer gelijk weer naar Europa komen.

Ach ja het is sowieso een beetje afwachten zoals altijd :)
Hoewel vorig jaar wel meer bands bekend waren rond deze tijd dan dit jaar....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 28 november 2011 @ 15:10:25 #5
10863 AgeEll
pi_104923114
Heb je nog geen kaartje gekocht, of wel?
je had het vorig jaar ook al over finance, maar volgens mij ga je elk jaar heen :P

Trivium heeft zich net bevestigd. Ik vind die wel aardig. Live klinken ze beter dan op een album

Afgelopen keer had je echt een slechte/softe dag, de vrijdag. De andere dagen vielen toch wel mee.

Maar er zit nog zat stevigs aan te komen hoor, Machine Head, Lamb of God, Slayer en dus Metallica
  maandag 28 november 2011 @ 16:10:12 #6
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104925444
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 15:10 schreef AgeEll het volgende:
Heb je nog geen kaartje gekocht, of wel?
je had het vorig jaar ook al over finance, maar volgens mij ga je elk jaar heen :P

Trivium heeft zich net bevestigd. Ik vind die wel aardig. Live klinken ze beter dan op een album

Afgelopen keer had je echt een slechte/softe dag, de vrijdag. De andere dagen vielen toch wel mee.

Maar er zit nog zat stevigs aan te komen hoor, Machine Head, Lamb of God, Slayer en dus Metallica
Vrijdag vond ik echt slecht. Alleen Club Stage had nog wat leuke dingetjes.
Zaterdag was de alterna leuk. jammer van de regen.
Zondag was op de Main Stage wel aardig, maar toen viel mijn dag een beetje in het water omdat we overal net te laat waren en daardoor het allemaal net niet echt goed konden zien.

Elke jaar is de financiën een beetje een probleem. Vorig jaar had ik rond die tijd geen geld, dus toen moesten we heel rustig aan doen. Op zich niet erg natuurlijk, maar misschien ben ik gewoon te verwend :P
Dit jaar is het wederom niet echt een vetpot (ondanks dat ik werk heb) maar we moeten wel wat geld apart kunnen zetten ;)

Ik ben benieuwd wat er allemaal komt :)
  maandag 19 december 2011 @ 13:26:04 #7
10863 AgeEll
pi_105768501
Neue Namen >

As I Lay Dying
Billy Talent
Deichkind
Dick Brave & the Backbeats
Die Toten Hosen
Donots
Enter Shikari
Gossip
Guano Apes
Kasabian
Killswitch Engage
Lamb Of God
Lexy & K-Paul
Linkin Park
Machine Head
Marilyn Manson
Metallica
MIA.
Motörhead
Opeth
Skrillex
Soundgarden
Tenacious D
The Koletzkis
The Offspring
The Subways
Trivium
u.v.m.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 19 december 2011 @ 13:33:41 #8
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_105768751
Ik wilde al reageren maar had een ban :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 19 december 2011 @ 13:35:29 #9
10863 AgeEll
pi_105768825
LOL :P
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 19 december 2011 @ 13:36:43 #10
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_105768868
Hoe dan ook, aantal zullen wel mee gaan met Metallica over de diverse festivals. Ben ook op Werchter Boutique dus ben benieuwd.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 19 december 2011 @ 14:45:06 #11
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_105771208
Billy Talent
Die Toten Hosen
Guano Apes
Linkin Park
Marilyn Manson
Metallica
Tenacious D
The Offspring

Wtf man. Dit is nu al wat ik wil zien. Waarbij Motorhead en Machine Head nog wel een optie zijn als er niets anders is.

Nu maar hopen dat Offspring en Tenacious D niet op het hoofdpodium spelen maar op de Alterna Stage. Zou relaxt zijn :)
Zal in het geval van Offspring misschien niet zo zijn, maar als ze maar niet voor Metallica staan zoals de vorige keer. Dat heeft echt het optreden verpest omdat ik niet meer in de buurt kon komen ondanks dat ik 2 optredens voor Offspring al in het voorste vak probeerde te komen. Alleen maar Metallica fans. Hoewel toen de zij ingangen nog niet bestonden en dat het nu wel makkelijker maakt denk ik :)

Ik ben ook wel benieuwd of Linkin Park nog te bekoren is na dat laatste bagger album van ze.
  maandag 19 december 2011 @ 14:59:08 #12
10863 AgeEll
pi_105771673
Wil jij Die Toten Hosen zien.
Het lukt me nooit zo die Duitse headliners interessant te vinden, (op Rammstein na dan)

tis altijd eerst afwachten wat er komt, en daarna op welke dag en tijd. En tegenover wat staat.

Maar de eerste namen zijn erg veelbeloven. En ze zitten pas op 1/3.

Vraag me echt elk jaar af waarom men naar Pinkpop gaat met zo'n festival dat even duur is, en maar 2 uur verder rijden.
  maandag 19 december 2011 @ 16:54:16 #13
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_105776830
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:59 schreef AgeEll het volgende:
Wil jij Die Toten Hosen zien.
Het lukt me nooit zo die Duitse headliners interessant te vinden, (op Rammstein na dan)
Mijn vriendin en ik hebben een paar winters in Oostenrijk gewoond en dan is het allemaal wat bekender. Best veel vrienden vinden DTH best cool dus ik ken redelijk wat muziek van ze.

Deze vind ik echt geniaal :D
http://www.dailymotion.co(...)sgekuhlter-bom_music

quote:
tis altijd eerst afwachten wat er komt, en daarna op welke dag en tijd. En tegenover wat staat.

Maar de eerste namen zijn erg veelbeloven. En ze zitten pas op 1/3.

Vraag me echt elk jaar af waarom men naar Pinkpop gaat met zo'n festival dat even duur is, en maar 2 uur verder rijden.
- Om te beginnen is het in Duitsland. Veel nederlanders hebben toch een stiekeme afkeer tegen duitsers.
- Daarnaast weten ze niet hoe ze kaartjes moeten bestellen.
- Pinkpop is lekker veilig. (Buiten is toch een beetje eng)
- Pinkpop vinden ze gezelliger en je kunt zeggen dat je er geweest bent.
- Pinkpop heeft wat nederlandse (bagger)bandjes.
- Pinkpop heeft meer algemene muziek. RaR is toch iets meer Rock
- De duitse mentaliteit past niet bij iedereen.

Dat zijn altijd een beetje mijn ideeën erover. Het is toch een beetje "grote boze buitenwereld". Terwijl het maar een klein stukje verder is.
Ik vraag het mij ook af. Vooral omdat ik RaR echt gewoon leuker en gezelliger vind dan Pinkpop. De laatste keer dat ik op Pinkpop was viel me dat echt op. Net als Lowlands overigens.

Zo te zien wordt RaR wel weer echt een rock festival itt vorig jaar :)
  maandag 19 december 2011 @ 21:17:27 #14
10863 AgeEll
pi_105790466
Ik snap dat Limburgers heen gaan. Maar als je die timetable ziet. Steeds een uur niets, de bands staan geschakeld (doen meer festivals). En dan om 21uur de laatste band (headliner) van de dag.

Dit jaar om 1uur snachts naar Deadmau5 en KoRn kijken! Dat was echt vet.
  maandag 19 december 2011 @ 22:04:26 #15
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_105794011
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:17 schreef AgeEll het volgende:
Ik snap dat Limburgers heen gaan. Maar als je die timetable ziet. Steeds een uur niets, de bands staan geschakeld (doen meer festivals). En dan om 21uur de laatste band (headliner) van de dag.

Dit jaar om 1uur snachts naar Deadmau5 en KoRn kijken! Dat was echt vet.
Die late optredens hebben altijd wel wat ja :)
  maandag 19 december 2011 @ 23:15:02 #16
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_105798515
Mijn kaarten zijn besteld *O*
pi_105804834
Tenacious D :) hoe vet, alleen heb ik vorige week kaartjes gekocht voor Rock Werchter, vind het eigenlijk beetje dubbel op om ook naar Rock am Ring te gaan, alhoewel Tenacious D voor mij rede genoeg is.

Ik hoop stiekem dat Tenacious D ook op Werchter komt :)
<hr>
  dinsdag 20 december 2011 @ 08:58:13 #18
10863 AgeEll
pi_105808871
Werchter zou ze kunnen boeken. Maar voor de rest hebben ze niet elk jaar heel veel overlap volgens mij. Zit toch meer Duitse muziek en het hardere rockwerk bij RaR. Bij Werchter wat meer britpop en dance gebeuren. Ik vind Werchter persoonlijk veels te duur. Ook op het terrein zelf, en maar 2 podia. Ben ook benieuwd wat de prijs gaat doen als ze meer podia gaan neerzetten.

@ Komakie, je durfde niet de vroegboekkorting te pakken dit jaar. Ik heb toen nog gauw mijn tickets voor 140euro gekocht. Vertrouw dit festival als enige voor vette namen. Hoewel dit jaar echt een minder jaar was. Wel veel meer leuke vrouwen. Maar daar heb zowel jij als ik niet veel aan met onze vriendin naast ons :P
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:29:49 #19
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_105819286
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 08:58 schreef AgeEll het volgende:
Werchter zou ze kunnen boeken. Maar voor de rest hebben ze niet elk jaar heel veel overlap volgens mij. Zit toch meer Duitse muziek en het hardere rockwerk bij RaR. Bij Werchter wat meer britpop en dance gebeuren. Ik vind Werchter persoonlijk veels te duur. Ook op het terrein zelf, en maar 2 podia. Ben ook benieuwd wat de prijs gaat doen als ze meer podia gaan neerzetten.
RaR is natuurlijk niet ook niet bepaald goedkoop natuurlijk, maar naar welk festival je ook gaat, het kost altijd een hoop geld. Moet je gewoon mee rekening houden.
Op zich vind ik de aanwezigheid van duitse muziek nooit zo storend. Het valt me in ieder geval nooit echt op. De britpop en dance die je op Werchter (en Pinkpop) ziet/hoort irriteert me dan wel weer. Een van de redenen waarom ik het afgelopen jaar RaR toch minder vond dan de andere jaren omdat het daar toch in meerdere mate dan vorige jaren aanwezig was.

Het ziet er nu in ieder geval weer naar uit dat het een echt Rock Festival geworden is. Waarschijnlijk dat er toch redelijk wat commentaar is geweest van trouwe RaR gangers die het er niet eens mee waren.

Met Metallica, Die Toten Hosen en Linkin Park zijn trouwens ook wel gelijk de 3 headliners bekend. Meestal introduceren ze die wat meer apart toch of ligt het aan mij :?

quote:
@ Komakie, je durfde niet de vroegboekkorting te pakken dit jaar. Ik heb toen nog gauw mijn tickets voor 140euro gekocht. Vertrouw dit festival als enige voor vette namen. Hoewel dit jaar echt een minder jaar was. Wel veel meer leuke vrouwen. Maar daar heb zowel jij als ik niet veel aan met onze vriendin naast ons :P
Ik twijfelde eigenlijk een beetje na de line up van vorig jaar. Ik was echt een beetje teleurgesteld. We waren waarschijnlijk toch wel gegaan, maar ik wilde toch nog even wachten.
Daarnaast zit ik met wat financiele dingetjes waardoor ik niet echt breed zat. Inmiddels de einde jaars uitkering gekregen dus geld genoeg om kaartjes te halen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Komakie op 20-12-2011 14:47:15 ]
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:11:07 #20
10863 AgeEll
pi_105823512
Headliners zijn altijd nu wel bekend hoor. En dan komt er volgens mij per een bulkje namen. Het heerlijkde dit keer is dat hier al namen bij zaten waar ik op hoopte. Nu dus rustig wachten wat het gaat brengen.

Vind het altijd heerlijk bands in te luisteren die ik niet zo goed ken om te kijken of ik het wat vind.

Rock am Ring zit echt precies in mijn interessehoek. Graspop is toch te veel metal. En PP en Werchter te weinig echte rock/metal. RaR heeft de perfecte mix.

oh ja, nog over de kosten. Ik heb nu voor 140 euro een ticket, en zou daar ook mee op de camping (of wildernis :P) kunnen staan. Bij werchter is het 188 euro. Plus geld voor de camping. Het is wel een extra dag, maar zoals gezegd maar 2 podia. Maar het blijft een eeuwige discussie wat je favoriete festival is. Bij Werchter was 2 jaar terug het eten ook schrikbarend duur. 12euro voor broodje Kebab! RaR is niet supergoedkoop ofzo, maar wel betaalbaar.

Vind bijvoorbeeld op RaR naast de muziek niet zoveel voorzieningen. Dit jaar op Graspop geweest. Daar staat dan een tent om te eten met zitgelegendheid. Dat mis ik wel is op RaR, vooral als het regent.

Nog 163 dagen!! _O_
pi_105825052
Dit moet wel rocke !
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
  dinsdag 20 december 2011 @ 18:07:05 #22
363587 Fixxxxer
Three x's for the stone
pi_105828420
Vraagje voor jelui,

Als ik tickets wil bestellen via de site ( http://www.tickets-per-post.de/content/info/4422/ ) waar ik bij de officiële site van RaR heen wordt gestuurd, stuit ik op een probleem.

Ik kan op die site namelijk niet een volledige Nederlandse postcode invoeren!

Op het formulier krijg ik bij het kopje PLZ (de Duitse versie van postcode) maar 5 tekens, dit terwijl ik natuurlijk iets moet invullen in de trant van 1111 XX (Nederlandse postcode).

Kan één van jullie me wellicht uit de brand helpen? Hoe hebben jullie je kaarten besteld?

Bvd.
  dinsdag 20 december 2011 @ 19:11:59 #23
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_105831266
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:07 schreef Fixxxxer het volgende:
Vraagje voor jelui,

Als ik tickets wil bestellen via de site ( http://www.tickets-per-post.de/content/info/4422/ ) waar ik bij de officiële site van RaR heen wordt gestuurd, stuit ik op een probleem.

Ik kan op die site namelijk niet een volledige Nederlandse postcode invoeren!

Op het formulier krijg ik bij het kopje PLZ (de Duitse versie van postcode) maar 5 tekens, dit terwijl ik natuurlijk iets moet invullen in de trant van 1111 XX (Nederlandse postcode).

Kan één van jullie me wellicht uit de brand helpen? Hoe hebben jullie je kaarten besteld?

Bvd.
Via www.eventim.nl kun je ook kaarten bestellen. Gewoon in het nederlands.
  dinsdag 20 december 2011 @ 19:19:22 #24
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_105831565
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:11 schreef AgeEll het volgende:
Headliners zijn altijd nu wel bekend hoor. En dan komt er volgens mij per een bulkje namen. Het heerlijkde dit keer is dat hier al namen bij zaten waar ik op hoopte. Nu dus rustig wachten wat het gaat brengen.

Vind het altijd heerlijk bands in te luisteren die ik niet zo goed ken om te kijken of ik het wat vind.

Rock am Ring zit echt precies in mijn interessehoek. Graspop is toch te veel metal. En PP en Werchter te weinig echte rock/metal. RaR heeft de perfecte mix.
Buiten afgelopen editie heb ik dat ook altijd gehad bij RaR. Ik vind metal best leuk, maar punk en andere soorten rockmuziek vind ik ook leuk en die zie je op dat soort festivals weer niet. Dan is Pinkpop weer te algemeen.

quote:
oh ja, nog over de kosten. Ik heb nu voor 140 euro een ticket, en zou daar ook mee op de camping (of wildernis :P) kunnen staan. Bij werchter is het 188 euro. Plus geld voor de camping. Het is wel een extra dag, maar zoals gezegd maar 2 podia. Maar het blijft een eeuwige discussie wat je favoriete festival is. Bij Werchter was 2 jaar terug het eten ook schrikbarend duur. 12euro voor broodje Kebab! RaR is niet supergoedkoop ofzo, maar wel betaalbaar.

Vind bijvoorbeeld op RaR naast de muziek niet zoveel voorzieningen. Dit jaar op Graspop geweest. Daar staat dan een tent om te eten met zitgelegendheid. Dat mis ik wel is op RaR, vooral als het regent.

Nog 163 dagen!! _O_
Daar zit wel veel verschil tussen inderdaad. Voor 50 euro kun je gewoon een dag op RaR goed leven :)
2 podia is dan ook wat karig en 12 euro voor een broodje kebab is helemaal bizar.

Voorzieningen zijn inderdaad wel minimaal. Ik was dit jaar nog even op Lowlands en de voorzieningen zijn daar wel heel erg goed. Schone wc's, douches, regelmatig plekken om te zitten, etc.
Aan de andere kant vind ik het ook wel weer 1 van de charmes van RaR. Een beetje minimale voorzieningen. Alleen mijn vriendin vind het wat minder omdat ze een hekel heeft aan Dixies. :P

Vroeger had je trouwens op het terrein wel een grote tent waar je in kon gaan staan en je had natuurlijk die tent een paar edities. Dan kon je nog een beetje droog blijven.
  dinsdag 20 december 2011 @ 21:34:59 #25
363587 Fixxxxer
Three x's for the stone
pi_105838829
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 19:11 schreef Komakie het volgende:

[..]

Via www.eventim.nl kun je ook kaarten bestellen. Gewoon in het nederlands.
Dit heb je zelf ook gedaan, neem ik aan? Goede ervaringen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')