abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104891107
Ik ben opzoek naar ervaringen van mensen. Kan dit spul je helpen je emoties uit te schakelen? Verder wil ik graag weten of dit middel een negatieve werking kan hebben op de spieropbouw, vanwege mijn sport.

Libido dat minder wordt maakt me overigens geen bal uit, dus de klachten daarover zijn voor mij alavast geen probleem.

Overigens heb ik niet de verwachting dat dit spul me gelukkig kan maken, ik overweeg het alleen te nemen als het ervoor kan zorgen dat ik niet meer veel voel en een soort van emotieloos word.
pi_104891282
Waarom wil je niet meer voelen? Zonder de dalen geen bergen, down voelen hoort er soms bij.

Zoek professionele hulp ipv het slikken van pillen. Succes ermee!
pi_104891288
Je hebt duidelijk niet de moeite genomen om ook maar je iets te verdiepen he?
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_104891497
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:54 schreef Dethroned het volgende:
Je hebt duidelijk niet de moeite genomen om ook maar je iets te verdiepen he?
Jawel, ik heb heel Wikipedia afgelezen, maar het heeft niet al mijn vragen beantwoord en ik wil wat persoonlijke informatie van mensen horen. Aangezien ik weet dat hier op FOK! ook wel een aantal mensen op dat spul zitten leek het me dus helemaal niet zo'n verkeerd idee om dat hier te zoeken ;)
pi_104892052
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:58 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Jawel, ik heb heel Wikipedia afgelezen, maar het heeft niet al mijn vragen beantwoord en ik wil wat persoonlijke informatie van mensen horen. Aangezien ik weet dat hier op FOK! ook wel een aantal mensen op dat spul zitten leek het me dus helemaal niet zo'n verkeerd idee om dat hier te zoeken ;)
Sorry, ik ben een beetje in een kutstemming, maar niet onwelwillend om dan mijn ervaring te delen.
Ik gebruik Venlafaxine. Het is een moderne antidepressivum (3e gen geloof ik), die helpt tegen een allerlei stemmingen. Waar ik het eigenlijk voor gebruik is mijn hooggevoeligheid om het zo maar even te noemen. Ik wil me afschermen tegen al die dagelijkse en niet-dagelijkse indrukken van anderen. Het gevoel van "niet voelen" is welkom.
Dit middel is voor mij geschikt, maar niet voor iedereen. Met name de seksuele stoornis die ze noemen bij dit middel is vervelend, maar als je weet hoe het werkt in je lichaam kan je er wel mee omgaan.
Wat een ander punt is, is iets wat de huisarts mij vergeten is te melden, is dat dit middel hele hele zware ontwenningsverschijnselen heeft. Met name als je het niet inneemt. Je krijgt dan enorme bloeddrukpieken en het maakt sporten op niveau niet mogelijk. Ik fitness zelf en als ik het niet neem dan kan ik geen benen trainen en met benchen moet ik erg uitkijken en haal ik zeker geen 80% van mijn normale max door de bloeddrukpieken/dalen.
Bij correct gebruik echter merk ik niks tijdens het sporten en ook niks met de onwikkeling/voortgang op fysiek gebied. Wel moet je kijken dat bepaalde supps niet geschikt zijn, zoals NO supps.
Ik heb het gebruikt in combi met clenbuterol, caffeine, phentermine en efedrine, dit valt allemaal wel weer prima te combineren....
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
  maandag 28 november 2011 @ 00:09:57 #6
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_104907168
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:09 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Sorry, ik ben een beetje in een kutstemming, maar niet onwelwillend om dan mijn ervaring te delen.
Ik gebruik Venlafaxine. Het is een moderne antidepressivum (3e gen geloof ik), die helpt tegen een allerlei stemmingen. Waar ik het eigenlijk voor gebruik is mijn hooggevoeligheid om het zo maar even te noemen. Ik wil me afschermen tegen al die dagelijkse en niet-dagelijkse indrukken van anderen. Het gevoel van "niet voelen" is welkom.
Dit middel is voor mij geschikt, maar niet voor iedereen. Met name de seksuele stoornis die ze noemen bij dit middel is vervelend, maar als je weet hoe het werkt in je lichaam kan je er wel mee omgaan.
Wat een ander punt is, is iets wat de huisarts mij vergeten is te melden, is dat dit middel hele hele zware ontwenningsverschijnselen heeft. Met name als je het niet inneemt. Je krijgt dan enorme bloeddrukpieken en het maakt sporten op niveau niet mogelijk. Ik fitness zelf en als ik het niet neem dan kan ik geen benen trainen en met benchen moet ik erg uitkijken en haal ik zeker geen 80% van mijn normale max door de bloeddrukpieken/dalen.
Bij correct gebruik echter merk ik niks tijdens het sporten en ook niks met de onwikkeling/voortgang op fysiek gebied. Wel moet je kijken dat bepaalde supps niet geschikt zijn, zoals NO supps.
Ik heb het gebruikt in combi met clenbuterol, caffeine, phentermine en efedrine, dit valt allemaal wel weer prima te combineren....
Wellicht moet je bij jezelf afvragen of je deze dingen wel echt nodig hebt? Als ik het zo lees is het troep eerste klas. Ik heb verder weinig verstand van medicijnen etc, maar iets waar je niet mee kunt stoppen is nooit een goed teken.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_104908920
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:09 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Bedankt voor dit bericht.

Ik wil nergens van afhankelijk zijn, dus te horen dat je er zware ontwenningsverschijnselen van krijgt als je stopt klinkt me niet echt aantrekkelijk in de oren.

Er zijn natuurlijk ook nog anderen antidepressivum, dus misschien dat een daarvan een optie zou zijn voor mij. Ik wil morgen eens langs gaan bij de huisarts en mijn situatie voorleggen, en dan kijken wat zij ervan zegt.

Ik ben al een paar keer bij een psygoloog geweest, waarvan de eerste me ook altijd antidepressiva probeerde aan te smeren. Ik was er toen erg optegen, maar de laatste tijd heb ik gewoon het gevoel dat ik van al mijn vervelende gevoelens afwil.
pi_104909010
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 00:09 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Wellicht moet je bij jezelf afvragen of je deze dingen wel echt nodig hebt? Als ik het zo lees is het troep eerste klas. Ik heb verder weinig verstand van medicijnen etc, maar iets waar je niet mee kunt stoppen is nooit een goed teken.
Of ik het nodig heb is maar de vraag. Punt is alleen dat ik al somber ben sinds het begin van mijn pubertijd, en dat dit gevoel na jaren alleen maar sterker is geworden en niet minder. Ik voel me sowieso zelden vrolijk, dus om terug te komen op de opmerking van Zigger, bergen zie ik sowieso niet.

Ik beleef het hele leven als heel zwaar en ik zou graag willen dat ik niet overal zo tegenop zou hoeven zien. Ik baal de laatste tijd zelfs als ik mijn ogen opendoe en er een neiwue dag begonnen is.
  maandag 28 november 2011 @ 07:16:11 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104911116
[Centraal] Medicatie bij psychische klachten #18

dar kan worden gesproken over ervaringen met o.a. ADs :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_104916555
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2011 07:16 schreef Re het volgende:
[Centraal] Medicatie bij psychische klachten #18

dar kan worden gesproken over ervaringen met o.a. ADs :)
Bedankt.

Maar jezus wat heeft dat spul veel bijwerkingen zeg :{

Bijwerkingen AD

Als ik dat zo lees heb ik eerder het idee dat ik er nog slechter van wordt dan dat ik me er beter van ga voelen.

Zeker iets als vermoeidheid is nou net iets waar ik zo graag vanaf wil, maar als ik deze site moet geloven word het er waarschijnlijk alleen maar erger van.

''Droge mond, obstipatie, snelle hartactie, pupilverwijding, wazig zien, transpireren, misselijkheid, moeite met urineren, vermoeidheid, lage bloeddruk, duizeligheid, slaapstoornissen, geheugenproblemen, versnelde hartwerking'', en om dan nog maar niet te beginnen over dat serotoninesyndroom en de lange lijst met ''zeldzame'' bijwerkingen, waarvan je dan maar moet hopen dat je ze daadwerkelijk niet krijgt.

Het lijkt erop alsof er geen einde komt aan die lijst met bijwerkingen. Als ik dit zo lees vraag ik me echt af hoe dit middel je in hemelsnaam uit een dal kan halen. Het lijkt er eerder op dat het je dal alleen nog maar dieper maakt.
  maandag 28 november 2011 @ 12:03:21 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104916763
Wil niet zeggen dat je alle bijwerkingen ook daadwerkelijk krijgt, zegt alleen dat ze zouden kunnen voorkomen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_104918273
Niet denken dat het automatisch je gevoelens uitschakeld, bij lichte depressies werkt het vaak niet, bij zware wel. En bovendien worden je negatieve gevoelens eerst erger dan pas minder erg.

Tegen vermoeidheid gaat het niet helpen vrees ik.
pi_104918541
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 12:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Niet denken dat het automatisch je gevoelens uitschakeld, bij lichte depressies werkt het vaak niet, bij zware wel. En bovendien worden je negatieve gevoelens eerst erger dan pas minder erg.

Tegen vermoeidheid gaat het niet helpen vrees ik.
Maar wat is nu het verschil tussen een lichte en een zware depressie? Hoe bepaal je de grens voor zoiets?
pi_104918552
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 01:13 schreef Moofasah het volgende:
Ik ben al een paar keer bij een psygoloog geweest, waarvan de eerste me ook altijd antidepressiva probeerde aan te smeren. Ik was er toen erg optegen, maar de laatste tijd heb ik gewoon het gevoel dat ik van al mijn vervelende gevoelens afwil.
Wat voor een verschil zou het in je leven maken wanneer jij al je gevoel met begrip en compassie zou verwelkomen en voelen terwijl jij je richt op het leven van jouw leven, zonder eerst van het belangrijkste deel van jezelf, je gevoel, af te willen?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_104918880
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 12:56 schreef Canillas het volgende:

[..]

Wat voor een verschil zou het in je leven maken wanneer jij al je gevoel met begrip en compassie zou verwelkomen en voelen terwijl jij je richt op het leven van jouw leven, zonder eerst van het belangrijkste deel van jezelf, je gevoel, af te willen?
Er is niets belangrijk aan wat ik voel, het gaat allemaal nergens over en het is alleen maar lastig. Ik heb al vaak geproebeerd dingen te veranderen aan mezelf, ook al beweerd mijn omgeving dan weer van niet, maar het zit gewoon sterk in mijn aard om mezelf ongelukkig te voelen. Als ik dat gevoel nu kon uitschakelen zou ik me kunnen richten op alledaagse dingen in het leven, zonder het allemaal te ervaren als iets ''heel zwaars'' terwijl het dat niet is.
pi_104919126
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 12:56 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Maar wat is nu het verschil tussen een lichte en een zware depressie? Hoe bepaal je de grens voor zoiets?
Een DSM classificatie kan gebruikt worden, hoewel ik niet weet hoeveel die categorien op willekeur berusten: http://www.allaboutdepression.com/dia_01.html

Heb je al een vorm van (zelf)therapie geprobeerd? Antidepressiva hebben zoals eerder aangegeven vaak nare bijwerkingen. Bovendien, zou het niet wenselijker zijn dat je gevoelens wel over iets gingen en ook prettig konden zijn? (maw, dat je emotionele brein normaal werkt ipv het helemaal af te stompen)

Uit nieuwsgierigheid en je hoeft niet te antwoorden, maar: sinds wanneer heb je last van vervelende gevoelens? Als er een tijd is wanneer dat begon, wat speelde er toen in je leven?
pi_104919447
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 12:56 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Lichte depressie ben je denk ik futloos en beleef je weinig plezier meer aan dingen. Bij een zware depressie ben je ook suicidaal en heb je last van veel negatieve gevoelens. Zoiets? Puur mijn eigen interpretatie hoor.
pi_104919465
Maar is er niet wat anders wat je kan nemen tegen hypersensitiviteit?
pi_104920735
Ik ken toch ook wel wat mensen die zeker baat hebben gehad bij AD. Ik zelf ondervind alleen hinder dat mn libido is gezakt. Verder geen bijwerkingen. Misschien wat kilos erbij maar dat kan ook mn leeftijd zijn.
pi_104921103
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 13:06 schreef Moofasah het volgende:
Er is niets belangrijk aan wat ik voel, het gaat allemaal nergens over en het is alleen maar lastig. Ik heb al vaak geproebeerd dingen te veranderen aan mezelf, ook al beweerd mijn omgeving dan weer van niet, maar het zit gewoon sterk in mijn aard om mezelf ongelukkig te voelen. Als ik dat gevoel nu kon uitschakelen zou ik me kunnen richten op alledaagse dingen in het leven, zonder het allemaal te ervaren als iets ''heel zwaars'' terwijl het dat niet is.
Het is zwaar omdat je verzet tegen je gevoel, en dat verzet tegen je gevoel breidt zich naar de dingen om je heen, de externe prikkels omdat deze gevoel opwekken, om die zo onder controle te willen krijgen en daarmee je gevoel onder controle willen krijgen.

Je gevoel gaat juist overal over omdat het letterlijk vertelt wat er in jou speelt, het zijn richtingaanwijzers die om aandacht vragen, dat willen verdoven is daar het tegenovergestelde van, je bestrijd dan wie je bent ipv van jezelf te houden, jezelf positief te waarderen en alles wat jij bent en hebt te accepteren. Daar zit vrijheid in.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_104922808
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:14 schreef Canillas het volgende:

[..]

Het is zwaar omdat je verzet tegen je gevoel, en dat verzet tegen je gevoel breidt zich naar de dingen om je heen, de externe prikkels omdat deze gevoel opwekken, om die zo onder controle te willen krijgen en daarmee je gevoel onder controle willen krijgen.

Je gevoel gaat juist overal over omdat het letterlijk vertelt wat er in jou speelt, het zijn richtingaanwijzers die om aandacht vragen, dat willen verdoven is daar het tegenovergestelde van, je bestrijd dan wie je bent ipv van jezelf te houden, jezelf positief te waarderen en alles wat jij bent en hebt te accepteren. Daar zit vrijheid in.
Niet alle gevoelens die je als depressieve ervaart zijn uitdrukkingen van laten we zeggen je 'ware zelf' en verdienen weliswaar aandacht, maar dan kritische. Dan denk ik vooral aan gevoelens en bijkomende gedachten die je afkraken, je vertellen over hoe waardeloos het leven is en hoe machteloos jij bent, dat alles een probleem is en dat je er maar beter een eind aan kan maken e.d. Dat heb ik ook allemaal ervaren. Veel van deze gedachten zullen niet waar zijn en kunnen ontkracht worden. Emotionele genezing ontstaat in mijn ervaring dan wanneer de emotionele oorsprong van die ervaring wordt vastgesteld en opnieuw ervaren (bijv. ouders die je verteld dat je niks goed kon doen), en/of door dingen te doen die tegen die overtuigingen ingaan (dingen ondernemen, succes daarvan zien, jezelf belonen, een positieve en ondersteunende vriendenkring opbouwen e.d., zorgen dat je een meer realistisch beeld heb van je eigen kunnen).

Een andere aanpak kan zijn om die negatieve gedachten op te schrijven en bewust bij je te houden. Dat wanneer je je slecht voelt of iets uitdagends tegen komt, ze te lezen en na te gaan hoe waar ze voor je lijken. Zelf heb ik alleen lichtelijk ervaring gehad met deze aanpak. Het heeft het voordeel dat je niet tegen de overtuigingen vecht maar gewoon vaak je real-life ervaring met die overtuigingen vergelijkt.
pi_104923180
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 15:01 schreef eldodo het volgende:
Niet alle gevoelens die je als depressieve ervaart zijn uitdrukkingen van laten we zeggen je 'ware zelf' en verdienen weliswaar aandacht, maar dan kritische. Dan denk ik vooral aan gevoelens en bijkomende gedachten die je afkraken, je vertellen over hoe waardeloos het leven is en hoe machteloos jij bent, dat alles een probleem is en dat je er maar beter een eind aan kan maken e.d. Dat heb ik ook allemaal ervaren. Veel van deze gedachten zullen niet waar zijn en kunnen ontkracht worden.
Waarom geen liefdevolle en accepterende aandacht in plaats van kritisch? Die gedachten vinden ergens hun oorsprong, ze zijn er niet voor niks, ze leren begrijpen en daarmee jezelf begrijpen en dat toepassen om anders te handelen om zo op andere uitkomsten te komen kan ook.

Ontkrachten klinkt als een soort van ''verslaan', dat is niet accepteren dat is bestrijden en het bestrijden is het niet loslaten. Helemaal goed natuurlijk als je daar realistische, positieve, constructieve gedachtes tegenover zet en daarnaar gaat leven maar gedachtes of gevoelens zien als vijand doe je jezelf geen plezier mee. Dat is ook niet het vrijmaken van het ''ware zelf'' want je ware zelf (ver)oordeelt niks van je; dus ook je gedachtes en gevoelens niet.
quote:
Emotionele genezing ontstaat in mijn ervaring dan wanneer de emotionele oorsprong van die ervaring wordt vastgesteld en opnieuw ervaren (bijv. ouders die je verteld dat je niks goed kon doen), en/of door dingen te doen die tegen die overtuigingen ingaan (dingen ondernemen, succes daarvan zien, jezelf belonen, een positieve en ondersteunende vriendenkring opbouwen e.d., zorgen dat je een meer realistisch beeld heb van je eigen kunnen).
Ja :)
pi_104928775
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 13:13 schreef eldodo het volgende:

[..]

Een DSM classificatie kan gebruikt worden, hoewel ik niet weet hoeveel die categorien op willekeur berusten: http://www.allaboutdepression.com/dia_01.html

Heb je al een vorm van (zelf)therapie geprobeerd? Antidepressiva hebben zoals eerder aangegeven vaak nare bijwerkingen. Bovendien, zou het niet wenselijker zijn dat je gevoelens wel over iets gingen en ook prettig konden zijn? (maw, dat je emotionele brein normaal werkt ipv het helemaal af te stompen)

Uit nieuwsgierigheid en je hoeft niet te antwoorden, maar: sinds wanneer heb je last van vervelende gevoelens? Als er een tijd is wanneer dat begon, wat speelde er toen in je leven?
Ik schat vijf jaar geleden aan het begin van mijn pubertijd, rond mijn 14e. Er speelde niet veel bijzonders. Had alleen wat moeite met gezag en ging altijd overal tegenin op school waardoor ik continu in de problemen kwam. Maar toen was het gevoel wel veel kleiner hè, dat was net pas het begin van zo nu en dan sombere gevoelens hebben.

Er is dus verder helemaal niets met me aan de hand, maar ik voel me gewoon vaak kut. Het maakt me ook eigenlijk totaal niet uit waarom ik dat voel, ik wil alleen dat ik het niet voel. Ik vind het allemaal niet zo belangrijk om mijn gevoelens een plek te geven, mezelf te accepteren en dat soort dingen.
pi_104929067
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:14 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ik houd niet van mezelf, zal ik ook nooit doen. En nu verwacht ik ''iedereen is het waard om van gehouden te worden''. Nou geloof me, dat ben ik niet. Zoals ik het zie ben ik gewoon een klein stipje van een groot geheel en niet meer dan dat. De natuur maakt altijd weer nieuwe mensen om de cyclus voort te zetten, en ik ben gewoon een van de mindere exemplaren binnen die hele cyclus. Zo belangrijk is het dus ook niet of ik van mezelf houd of niet. Aangezien de tijd eindeloos is zijn die paar jaar dat ik leef sowieso nietig voor het geheel, het maakt dan dus ook echt geen verschil of ik nog 1 jaar leef of 79.
pi_104929428
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 17:29 schreef Moofasah het volgende:
Zoals ik het zie ben ik gewoon een klein stipje van een groot geheel en niet meer dan dat.
[/quote[Jij bent geen klein stipje, je bent de grootste stip die er is en dat grote geheel is iets waar jij aan deel kan nemen op een manier die bij jou past en waar jij je gelukkig bij voelt.
[quote]
De natuur maakt altijd weer nieuwe mensen om de cyclus voort te zetten, en ik ben gewoon een van de mindere exemplaren binnen die hele cyclus.
En wat betekent deze cyclus? Wat is de waarde ervan? Wat houdt het in?

Is er iemand die daar de antwoorden op heeft?

Het gaat niet om een cyclus, het gaat om jou en jouw leven, dat is het belangrijkste wat er is.
quote:
Zo belangrijk is het dus ook niet of ik van mezelf houd of niet.
Het is belangrijk omdat het in grootste mate bepaald hoe jouw leven eruit ziet omdat het bepaald wat jij jezelf gunt.

Het is het gebrek aan liefde voor jezelf wat je leven vormt en waarom je geen zin hebt in het leven, waarom zou er zin zijn om te leven wanneer jij je het de moeite niet waard vind? Jezelf waarde geven is je leven waarde geven.
quote:
Aangezien de tijd eindeloos is zijn die paar jaar dat ik leef sowieso nietig voor het geheel, het maakt dan dus ook echt geen verschil of ik nog 1 jaar leef of 79.
Het gaat erom wat jij daarvan vind, wat boeit jou dat geheel, gaat het niet om jou? Hoe jij je leven wil hebben? Wat wil je meemaken? Wat wil je zien?

Kan je een leuk leven hebben als je jezelf dat niet oprecht gunt? Moet je om jezelf dat te gunnen niet om jezelf geven? Compassie en begrip voor jezelf hebben? Positief investeren in jezelf? Vinden dat jij er mag zijn, gewoon zoals jij bent.

Kan het zijn dat jij ''geleerd'' hebt een bepaalde manier over jezelf te denken en dat je dus ook kan leren anders over jezelf te gaan denken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')