Dat vind ik ook, alleen ligt dat voor haar moeilijk, wat ik ook wel weer begrijpelijk vind.quote:Op zondag 27 november 2011 17:06 schreef Bukhoer het volgende:
Ik vind, als je ervoor kiest door te gaan met degene die je bedrogen heeft, dat je dan ook de keuze moet maken het te laten rusten. Natuurlijk, achterdocht zal er altijd blijven, maar constant blijven verwijten? Dan moet je een ander zoeken als je niet met de schade om kan gaan.
Plus; jij moet transparanter worden vriend.
Ja, dat heb ik gedaan. Achteraf inderdaad fout maar op dat moment vond ik het spannend. Ik vind flirten binnen een relatie persoonlijk geen probleem áls het maar bij flirten blijft. De 'ik wil' is niet mijn houding en ik houd ook rekening met mijn vriendin, het is gewoon dat ik op deze manier geen relatie kan behouden.quote:Op zondag 27 november 2011 17:07 schreef Canillas het volgende:
Zonder het te melden willen afspreken met een meisje wat gevoelens voor jou heeft (doe je dat serieus terwijl je in een relatie zit?), nog steeds willen flirten met anderen en ook nog eens een punt achter al die situaties willen; een hele hoop ''ik wil''. Als dat je houding is is dat prima maar ga dan geen relatie aan alleen omdat die je wil, want je wil zo te horen wel een hele hoop.
Heb ik ook niks aan, ga dan maar weer naar die troll toe.quote:
Het feit is dat zij helemaal geen laag zelfbeeld heeft over het algemeen. Ze is juist zelfverzekerd, leuk, mooi, lief, slim en krijgt dit ook vaak te horen van mensen. Sterker nog: dat wéét ze ook van zichzelf. Ik heb haar onzeker gemaakt binnen onze relatie door mijn acties, zo zie ik het. En dat vind ik erg.quote:Op zondag 27 november 2011 17:10 schreef Canillas het volgende:
Vraag je je wel eens af hoe erg het eigenlijk is dat jouw vriendin, waar je naar eigen zeggen veel van houdt, kennelijk zo'n laag zelfbeeld en lage eigenwaarde heeft dat ervoor kiest verder te gaan met iemand die haar meerdere keren heeft bedrogen en zichzelf duidelijk voorop stelt, ook als zij daardoor pijn heeft? Hoe vreselijk moet zij zich wel niet voelen, dat ze daar genoegen mee neemt, iemand in een beetje gezonde levenspositie doet dat niet.
En dat is bij mij andersom gegaan! En ik kan je vertellen dat dat klote is..quote:Op zondag 27 november 2011 17:14 schreef Soit het volgende:
[..]
Heb ik ook niks aan, ga dan maar weer naar die troll toe.![]()
[..]
Het feit is dat zij helemaal geen laag zelfbeeld heeft over het algemeen. Ze is juist zelfverzekerd, leuk, mooi, lief, slim en krijgt dit ook vaak te horen van mensen. Sterker nog: dat wéét ze ook van zichzelf. Ik heb haar onzeker gemaakt binnen onze relatie door mijn acties, zo zie ik het. En dat vind ik erg.
En het feit dat je nog steeds de dingen doet die haar onzeker maken, nadat je haar vertrouwen zo beschaamd hebt, is geen reden om te zeggen ''ik kan haar niet geven wat zij wil en maak het uit want weet dat zij beter verdient''?quote:Op zondag 27 november 2011 17:14 schreef Soit het volgende:
Het feit is dat zij helemaal geen laag zelfbeeld heeft over het algemeen. Ze is juist zelfverzekerd, leuk, mooi, lief, slim en krijgt dit ook vaak te horen van mensen. Sterker nog: dat wéét ze ook van zichzelf. Ik heb haar onzeker gemaakt binnen onze relatie door mijn acties, zo zie ik het. En dat vind ik erg.
Zij vindt dat flirten etc. blijkbaar wel een probleem. Stop daarmee of maak het uit, want ze gaat je nooit vertrouwen als je dat blijft doen. Dat je dat niet kan inzien blijkt dat je er geen kut van hebt geleerd.quote:Op zondag 27 november 2011 17:11 schreef Soit het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gedaan. Achteraf inderdaad fout maar op dat moment vond ik het spannend. Ik vind flirten binnen een relatie persoonlijk geen probleem áls het maar bij flirten blijft. De 'ik wil' is niet mijn houding en ik houd ook rekening met mijn vriendin, het is gewoon dat ik op deze manier geen relatie kan behouden.
Over het algemeen geen laag zelfbeeld is mooi maar als ze dat wat liefde betreft wel heeft is het nog steeds niet goed, waarom zou je anders ooit pikken wat jij haar flikt? Zou ze het pikken als ze eerlijk en oprecht het idee had beter te verdienen?quote:Op zondag 27 november 2011 17:14 schreef Soit het volgende:
Zolang jij een tijdelijke vorm van afleiding op het moment belangrijker vind dan beslissingen maken voor op de lange termijn ben je dan wel toe aan een relatie?quote:Op zondag 27 november 2011 17:11 schreef Soit het volgende:
Ja, dat heb ik gedaan. Achteraf inderdaad fout maar op dat moment vond ik het spannend.
Want?quote:Op zondag 27 november 2011 17:14 schreef drijfhout het volgende:
Je hebt een meer dan ongelooflijk enorm bord voor je egocentrische kop.
Iemand heeft jou binnen een relatie onzeker gemaakt, bedoel je?quote:Op zondag 27 november 2011 17:16 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
En dat is bij mij andersom gegaan! En ik kan je vertellen dat dat klote is..
Daar heb je gelijk in. Ik kan haar inderdaad niet geven wat ze wil of ik moet me helemaal gaan aanpassen maar daar word ikzelf niet gelukkig van. Het is wel zo dat het verder tussen ons echt perfect loopt en ik haar niet kwijt wil. Eigenlijk egoïstisch van mezelf.quote:Op zondag 27 november 2011 17:17 schreef Canillas het volgende:
[..]
En het feit dat je nog steeds de dingen doet die haar onzeker maken, nadat je haar vertrouwen zo beschaamd hebt, is geen reden om te zeggen ''ik kan haar niet geven wat zij wil en maak het uit want weet dat zij beter verdient''?
Ik heb er wel van geleerd. Vreemdgaan doe ik niet meer. Ik heb alleen andere opvattingen, zij vindt het erg als ik een beetje flirt met een vrouw terwijl ik daar persoonlijk geen kwaad in zie. Zij vindt normaal vriendschappelijk afspreken niet oké terwijl ik daar óók geen kwaad in zie. Of ik moet het uitmaken, of ik moet me helemaal gaan aanpassen.quote:Op zondag 27 november 2011 17:17 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Zij vindt dat flirten etc. blijkbaar wel een probleem. Stop daarmee of maak het uit, want ze gaat je nooit vertrouwen als je dat blijft doen. Dat je dat niet kan inzien blijkt dat je er geen kut van hebt geleerd.
Je kan haar niet geven wat ze wil ómdat je te egoïstisch handelt, je verkiest de spanning van het moment boven het werken voor een toekomst, als dat jouw keus is is dat jouw keus maar daar hoeft een ander niet de dupe van te zijn toch?quote:Op zondag 27 november 2011 17:22 schreef Soit het volgende:
Daar heb je gelijk in. Ik kan haar inderdaad niet geven wat ze wil of ik moet me helemaal gaan aanpassen maar daar word ikzelf niet gelukkig van. Het is wel zo dat het verder tussen ons echt perfect loopt en ik haar niet kwijt wil. Eigenlijk egoïstisch van mezelf.
Ja dat heeft ze, ga verder niet uitwijden hoe of wat maar dat is het meest kloterige wat je kan overkomen. Het heeft te maken met het afgeven van dubbele boodschappen.. als je haar niet begrijpt stop er dan mee en ga verder met je leven. Je maakt die van haar kapot..quote:[..]
Iemand heeft jou binnen een relatie onzeker gemaakt, bedoel je?
[..]
Ik weet dat ik van geluk mag spreken. Ik neem het mijn vriendin ook niet kwalijk, ik begrijp haar dan ook maar op een gegeven moment moet je er toch ook gewoon een punt achter zetten, bepaalde afspraken maken en dingen accepteren. Ze gaat er (te) lang over door in mijn ogen. Ik begrijp dat het haar heeft gekwetst en dat het tijd nodig heeft maar dit is nu al maanden zo.quote:Op zondag 27 november 2011 17:19 schreef Aapig het volgende:
Ik neem het je vriendin niet kwalijk.
Eerst vreemdgaan (voor mij zou het dan al afgelopen zijn, ik kan niet leven met een constant paranoia gevoel wat-vreet-mijn-vriend-nou-weer-uit) en daarna als klap op de vuurpijl stiekem afspreken met een meisje waarvan je weet dat die jou wel interessant vindt?
En ook nog ff rondflirten want je moet wel blijven checken of je goed in de markt ligt. Het is zo leuk.
Ennn als allerlaatste klagen dat je vriendin niet "mee wil werken"? Je mag van geluk spreken dat ze je nog wil zien.
Ik weet niet waarom ze het pikt van mij. Weet ze het zelf wel? Vraag ik me af. Ze weet wel dat ze beter kan krijgen/verdienen, er zijn genoeg mannen die haar zien zitten en dat ook laten merken, daar ligt het probleem niet.quote:Op zondag 27 november 2011 17:18 schreef Canillas het volgende:
[..]
Over het algemeen geen laag zelfbeeld is mooi maar als ze dat wat liefde betreft wel heeft is het nog steeds niet goed, waarom zou je anders ooit pikken wat jij haar flikt? Zou ze het pikken als ze eerlijk en oprecht het idee had beter te verdienen?
Maar dat geldt dan ook voor jou. Je zult een punt achter het geouwehoer moeten zetten, de redenen waarom ze je nog niet vertrouwt. Niet meer (obviously) flirten, geen spannende afspraakjes meer met leuke studiegenootjes, hoe vleiend en leuk dat ook is.quote:Op zondag 27 november 2011 17:30 schreef Soit het volgende:
[..]
Ik weet dat ik van geluk mag spreken. Ik neem het mijn vriendin ook niet kwalijk, ik begrijp haar dan ook maar op een gegeven moment moet je er toch ook gewoon een punt achter zetten, bepaalde afspraken maken en dingen accepteren. Ze gaat er (te) lang over door in mijn ogen. Ik begrijp dat het haar heeft gekwetst en dat het tijd nodig heeft maar dit is nu al maanden zo.
Ik weet dat ik egoïstisch klink maar goed, ik vind wel dat er ooit een punt achter moet worden gezet.
quote:Op zondag 27 november 2011 17:57 schreef Aapig het volgende:
[..]
Maar dat geldt dan ook voor jou. Je zult een punt achter het geouwehoer moeten zetten, de redenen waarom ze je nog niet vertrouwt. Niet meer (obviously) flirten, geen spannende afspraakjes meer met leuke studiegenootjes, hoe vleiend en leuk dat ook is.
Ik ga ervan uit dat jouw vriendin niets liever wil dat dit loslaten en gewoon een leuke, normale relatie met jou wil hebben. Maar dan moet jij er heel zeker van zijn dat jij achter bepaalde vrijheden ook een punt kan zetten.
Ik denk dat er meer dan een paar maanden verbetering met nog steeds kwetsend gedrag voor nodig is om haar vertrouwen terug te krijgen. Dus als je haar niet kwijt wil, zul je inderdaad in eerste instantie veel moeten aanpassen. Je hebt je nogal schofterig gedragen, en toen je zei dat je dat niet meer zou doen, deed je het toch. Dat is nogal een fijne manier om het vertrouwen terug te winnen.quote:Op zondag 27 november 2011 17:22 schreef Soit het volgende:
[..]
Ik heb er wel van geleerd. Vreemdgaan doe ik niet meer. Ik heb alleen andere opvattingen, zij vindt het erg als ik een beetje flirt met een vrouw terwijl ik daar persoonlijk geen kwaad in zie. Zij vindt normaal vriendschappelijk afspreken niet oké terwijl ik daar óók geen kwaad in zie. Of ik moet het uitmaken, of ik moet me helemaal gaan aanpassen.
Wat Miss Sly ook zegt.. en daarnaast wat wil je nou met haar dan? Ben je uberhaupt gek genoeg op d'r? Als je een relatie hebt ga je niet bewust flirten, komt het een keertje voor ok maar jij gaat ernaar op zoek. Het gaat zelfs zo ver dat je met iemand afspreekt waarvan je weet dat die interesse in je heeft. Met andere woorden je bent gewoon fout bezig, en als vertrouwen kapot is dan heb je het vaak nog niet eens over maanden. Je bent zelf vreemd gegaan zeg je.. nou lekker dan om dan dit te doen. Waarom is ze nog bij je? Toon eens aan haar dat je voor d'r wil gaan, wil je dat niet stop er mee. Als ze echt zo leuk is als jij zegt vindt ze snel genoeg weer iemand die beter voor d'r is.quote:Op zondag 27 november 2011 17:30 schreef Soit het volgende:
[..]
Ik weet dat ik van geluk mag spreken. Ik neem het mijn vriendin ook niet kwalijk, ik begrijp haar dan ook maar op een gegeven moment moet je er toch ook gewoon een punt achter zetten, bepaalde afspraken maken en dingen accepteren. Ze gaat er (te) lang over door in mijn ogen. Ik begrijp dat het haar heeft gekwetst en dat het tijd nodig heeft maar dit is nu al maanden zo.
Ik weet dat ik egoïstisch klink maar goed, ik vind wel dat er ooit een punt achter moet worden gezet.
Wat ik met haar wil is duidelijk; een serieuze(re) relatie. Ik ben gek genoeg op haar om alleen met haar verder te gaan, voor mij al heel wat trouwens. Ik word namelijk niet snel verliefd. Ik ga niet perse opzoek naar het flirten, het is dat ik aandacht krijg en als er iemand tussenzit die mij aanstaat, ga ik daar op een onschuldige manier in mee. Het is dus absoluut niet zo dat ik het uitlok of bewust uitkies.quote:Op zondag 27 november 2011 18:19 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Wat Miss Sly ook zegt.. en daarnaast wat wil je nou met haar dan? Ben je uberhaupt gek genoeg op d'r? Als je een relatie hebt ga je niet bewust flirten, komt het een keertje voor ok maar jij gaat ernaar op zoek. Het gaat zelfs zo ver dat je met iemand afspreekt waarvan je weet dat die interesse in je heeft. Met andere woorden je bent gewoon fout bezig, en als vertrouwen kapot is dan heb je het vaak nog niet eens over maanden. Je bent zelf vreemd gegaan zeg je.. nou lekker dan om dan dit te doen. Waarom is ze nog bij je? Toon eens aan haar dat je voor d'r wil gaan, wil je dat niet stop er mee. Als ze echt zo leuk is als jij zegt vindt ze snel genoeg weer iemand die beter voor d'r is.
Je spreekt jezelf zo ontzettend tegen, maar waarschijnlijk geloof je zelf dat je helemaal goed zit.quote:Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef Soit het volgende:
[..]
Wat ik met haar wil is duidelijk; een serieuze(re) relatie. Ik ben gek genoeg op haar om alleen met haar verder te gaan, voor mij al heel wat trouwens. Ik word namelijk niet snel verliefd. Ik ga niet perse opzoek naar het flirten, het is dat ik aandacht krijg en als er iemand tussenzit die mij aanstaat, ga ik daar op een onschuldige manier in mee. Het is dus absoluut niet zo dat ik het uitlok of bewust uitkies.
Ik geef zo vaak aan dat zij de enige is waar ik echt verder mee wil, zij wil het alleen (nog) niet echt geloven. Ik kan niet zeggen waarom zij alsnog met mij verder wil na al mijn slippertjes en vervelende gedrag.
Ik zit alleen maar te twijfelen of ik überhaupt wel verder moet met haar, hoe graag ik dat ook wil. Ik vraag me af of ze me ooit 100% gaat vertrouwen, al doe ik alles helemaal 'goed'.
toch echt dat je willens en wetens op zoek ging naar de spanning. Het kan niet zo zijn dat je er niets achter zocht en het spannend vond. Dat gevoel van spanning moet gebaseerd zijn op het feit dat zij gevoelens voor je had. Je hebt het dus in ieder geval in dit geval wel bewust opgezocht.quote:Voor mij waren die afspraken simpelweg vriendschappelijk, voor dat meisje niet, die heeft gevoelens voor me. Nu heb ik ook spijt van die afspraakjes maar op dat moment vond ik het ergens spannend en zocht ik er ook niet veel achter
Goed, in dat geval wel. Ik weet ook wel dat dat fout van mezelf was aangezien ik dat meisje toen hoop heb gegeven. Gelukkig is dat nu over en weet dat meisje wel dat ik helemaal niks van haar wil, ik heb ook geen contact meer met haar.quote:Op zondag 27 november 2011 19:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf zo ontzettend tegen, maar waarschijnlijk geloof je zelf dat je helemaal goed zit.
Dit stukje:
[..]
toch echt dat je willens en wetens op zoek ging naar de spanning. Het kan niet zo zijn dat je er niets achter zocht en het spannend vond. Dat gevoel van spanning moet gebaseerd zijn op het feit dat zij gevoelens voor je had. Je hebt het dus in ieder geval in dit geval wel bewust opgezocht.
Maar eigenlijk denk ik dat je het liever uit wil maken en weer spanning en andere meiden wil, maar dat je het graag wil verpakken in "het komt nooit meer goed, zij wil/gaat me toch nooit meer 100% vertrouwen, dus het is beter er een punt achter te zetten".
Daarmee leg je de schuld indirect toch bij haar.
Je gaat er op een onschuldige manier in mee maar je doet dat niet bewust? Waarom loop je niet weg of zeg je niks? Die keuze heb je, toch?quote:Op zondag 27 november 2011 19:09 schreef Soit het volgende:
Ik ga niet perse opzoek naar het flirten, het is dat ik aandacht krijg en als er iemand tussenzit die mij aanstaat, ga ik daar op een onschuldige manier in mee. Het is dus absoluut niet zo dat ik het uitlok of bewust uitkies.
dude.. rly.. je bent niet de enige schuldige?quote:Op zondag 27 november 2011 19:27 schreef Soit het volgende:
[..]
Goed, in dat geval wel. Ik weet ook wel dat dat fout van mezelf was aangezien ik dat meisje toen hoop heb gegeven. Gelukkig is dat nu over en weet dat meisje wel dat ik helemaal niks van haar wil, ik heb ook geen contact meer met haar.
Ik wil het absoluut niet uitmaken. Ik vind mijn vriendin bijzonder en wil haar juist niet kwijt. Ze maakt het mij alleen moeilijk met constant zulk gedrag te vertonen. Het irriteert me, ik word er af en toe zo geïrriteerd van dat we (erge) ruzies krijgen waarin ik weer de botte dominante klootzak ben die alle schuld heeft. Ik geef mijn vriendin niet de schuld maar ik ben ook niet als enige de schuldige vind ik eigenlijk. Ik vind alleen dat (hoe moeilijk het ook is) ze er eens een punt achter moet gaan zetten aangezien ze wel aangeeft verder te willen met mij, ook vind ik dat ze mij best wat vrijheid mag gunnen in de zin van: niet zo wantrouwend zijn enzovoort.
Omdat ik sommige vrouwen redelijk interessant genoeg vind om toch mee te flirten. Op een onschuldige manier, niet meer dan dat ook.quote:Op zondag 27 november 2011 19:28 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je gaat er op een onschuldige manier in mee maar je doet dat niet bewust? Waarom loop je niet weg of zeg je niks? Die keuze heb je, toch?
Natuurlijk is het mijn eigen schuld dat ik ben vreemdgegaan en dat de situatie nu is zoals ie is maar mijn vriendin werkt (naar mijn idee dan) ook niet écht mee om het weer goed tussen ons te krijgen. Ze blijft zitten met het idee dat ik vreemd kan gaan en is al bang als ik bijvoorbeeld de telefoon eens niet opneem (!) of als een vrouw mij iets te lang aankijkt terwijl ikzelf niet eens interesse toon (!), zulke dingen gebeuren vaak, het is ook niet te voorkomen maar toch zit ze al met zulke kleine situaties. Dan gaat ze weer denken of ze wel goed genoeg is voor mij, of ik haar echt wel leuk vind en dan vraagt ze aan mij wat ik in haar zie en ga zo maar door.quote:Op zondag 27 november 2011 19:30 schreef probeer het volgende:
[..]
dude.. rly.. je bent niet de enige schuldige?
je snapt gewoon echt haar achterliggende gevoel niet he. de pijn die je haar aangedaan hebt.
'' ja, doe ik echt wel hoor, ik begrijp dr compleet, maar ze moet er nu niet meer over zeiken want ik vind het vervelend."
nieuwsflits, het is vervelend, omdat je meerdere malen een enorme klootzak bent geweest (en nog steeds klinkt alsof dat niet veranderd is).
Dringt wel tot me door, maar waarom wil ze het überhaupt met mij proberen als ze toch zulk gedrag blijft vertonen? Ik vrees dat het nog lang gaat duren namelijk. Hoe trouw ik me ook ga gedragen.quote:Op zondag 27 november 2011 20:07 schreef Nemephis het volgende:
Ik dit en ik dat. Dat schiet lekker op. Je vriendin heeft alle recht je te wantrouwen en aangezien dat helemaal je eigen schuld is mag je niet ook nog eens van haar eisen dat ze nu weer 'gewoon' moet doen. Maar dat wel niet tot je ego doordringen.
Je weet dus nog niet of je een klootzak wilt blijven zijn of niet?quote:Op zondag 27 november 2011 20:11 schreef Soit het volgende:
[..]
Dringt wel tot me door, maar waarom wil ze het überhaupt met mij proberen als ze toch zulk gedrag blijft vertonen? Ik vrees dat het nog lang gaat duren namelijk. Hoe trouw ik me ook ga gedragen.
Ik moet ook zeggen dat ik niet eens zeker weet of ik die onschuldige vrijheden wel wil opgeven terwijl ik haar ook niet kwijt wil.
jij welquote:Op zondag 27 november 2011 17:24 schreef Kutstudent het volgende:
Aan de ketting leggen en in de keuken aan het werk zetten, dan stopt ze wel met zeuren.
Op welk punt is jouw vriendin medeschuldig aan het feit dat jij het vertrouwen hebt verloren?quote:Op zondag 27 november 2011 19:27 schreef Soit het volgende:
[..]
Goed, in dat geval wel. Ik weet ook wel dat dat fout van mezelf was aangezien ik dat meisje toen hoop heb gegeven. Gelukkig is dat nu over en weet dat meisje wel dat ik helemaal niks van haar wil, ik heb ook geen contact meer met haar.
Ik wil het absoluut niet uitmaken. Ik vind mijn vriendin bijzonder en wil haar juist niet kwijt. Ze maakt het mij alleen moeilijk met constant zulk gedrag te vertonen. Het irriteert me, ik word er af en toe zo geïrriteerd van dat we (erge) ruzies krijgen waarin ik weer de botte dominante klootzak ben die alle schuld heeft. Ik geef mijn vriendin niet de schuld maar ik ben ook niet als enige de schuldige vind ik eigenlijk. Ik vind alleen dat (hoe moeilijk het ook is) ze er eens een punt achter moet gaan zetten aangezien ze wel aangeeft verder te willen met mij, ook vind ik dat ze mij best wat vrijheid mag gunnen in de zin van: niet zo wantrouwend zijn enzovoort.
Die kende ik niet, maar ik vind hem erg goedquote:Op zondag 27 november 2011 20:37 schreef LostInSpace het volgende:
Besides, vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Misschien verdien ik haar inderdaad niet, is ze te lief voor me en ben ik te overheersend/dominant, toch wil ik haar niet kwijt. Puur omdat ik haar écht leuk vind, ik verliefd op haar ben en we samen een leuke tijd hebben buiten deze situatie om, wat ik voor haar voel heb ik nog nooit voor iemand gevoeld. En dat meen ik dan oprecht.quote:Op zondag 27 november 2011 20:20 schreef Dethroned het volgende:
[..]
Je weet dus nog niet of je een klootzak wilt blijven zijn of niet?
Serieus, als ik gasten zoals zoals jij zou tegenkomen, zou ik je relatie echt proberen te saboteren....
Je verdient je vriendin niet, niet deze, niet een andere die door jouw vrijheden zich naar beneden haalt.
Maak het uit, wees een vent. Ga op zoek naar iemand die jouw manier wel goed vind en wees daar gelukkig mee. Ga niet iemand anders ongelukkig maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |