Dat is een coucal. Prachtige vogels inderdaadquote:Op woensdag 21 december 2011 05:40 schreef Isegrim het volgende:
Deze kraaiachtige (?) hebben we al vaker gezien, maar nog niet eerder op de foto gezet. Die rode ogen heeft 'ie van zichzelf, komt niet door de foto!Als ze vliegen zijn deze vogels echt prachtig. Hun lijf is zwart en hun vleugels zijn roodbruin.
[ afbeelding ]
White throated kingfisherquote:Op woensdag 21 december 2011 05:40 schreef Isegrim het volgende:
De mooiste foto tot nu toe van de lokale ijsvogelvariant:
[ afbeelding ]
Sorry, een coucalquote:Op vrijdag 23 december 2011 08:15 schreef Isegrim het volgende:
Cougal? Wat voor taal is dat? Wiki kent geen vogel genaamd cougal? Weet je de Latijnse naam?
Waren het maar de backpackers! Je komt tussen de mensen van middelbare leeftijd die zo Westers mogelijk op vakantie willen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:07 schreef Bajskorv het volgende:
Ik gebruik echt nooit de LP, dan zit je altijd midden tussen enkel andere backpackers! Heerlijk verslag verder, mooi dingen herleven voor mij!
Ja, LP is zelden de juiste gids. Voor steden gebruik ik vaak van die "hippe" gidsen. Zijn duur, maar dan heb je vaak wel de betere clubs, winkels en restaurants gevonden. Voor backpacken gebruik ik voor het internetquote:Op vrijdag 23 december 2011 09:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waren het maar de backpackers! Je komt tussen de mensen van middelbare leeftijd die zo Westers mogelijk op vakantie willen.
Edit: En een toevoeging daarop, van de Bambarakanda falls zegt LP dat ze vrijwel aan de doorgaande weg zitten. In de praktijk zitten ze op 15 minuten lopen van een klein zij-weggetje, dat 6 kilometer van de hoofdweg zit, zeker niet loopbaar.
En zo zijn we nog een paar feitelijke incorrectheden tegengekomen waardoor we ons afvroegen of de dames en heren van Lonely Planet uberhaupt Sri Lanka wel bezocht hebben.
Heerlijk die dingen! Weet iemand hoe ze in het Nederlands heten???quote:
Mijn moeder kan dat klaarmaken, gewoon hier in Nederlandquote:Op zondag 4 december 2011 15:04 schreef Isegrim het volgende:
[ afbeelding ]
String hoppers, een soort rijstmie.
Lang verhaal idd, maar het komt er op neer dat de Tamils zich, als etnische minderheid, onderdrukt voelden. Een groep uit die Tamils is uiteindelijk in 1983 een burgeroorlog begonnen. Het resultaat is wat je nu ziet. De gebieden waar oorlog was, het noorden, is nu veel slechter af dan voorheen. Het was zelfs zo dat voor de onafhankelijkheid van Sri Lanka, de Tamils juist welvarender waren dan de Singhalezen.quote:Op zondag 11 december 2011 15:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(Isegrim)
Pen werkt ook prima.
We willen misschien nog wel een keer teruggaan en dan het noordelijk deel bezoeken. Gelden de Tamil als een soort tweederangs burgers? Hoe komt het dat zij armer zijn?
Het 'hotel' waar we van de week lunchten was ook een goede plek om een praatje te maken. En hier maken we tijdens het wandelen af en toe contact met voorbijgangers. LHO zou graag naar een toddybar gaan, maar klopt het dat daar helemaal geen vrouwen komen en dat je er als vrouw ook beter niet naartoe kunt?
Morgen gaan we naar Horton Plains National Park om te wandelen.
Erg mooi landquote:Op woensdag 5 december 2012 10:11 schreef Isegrim het volgende:
Thanks!Een deel kenden we inmiddels zelf ook al, maar tof dat je nog reageert.
Wil graag gauw weer terug.
Ja, Sri Lanka is één groot dierenparadijs. Een dierentuin, maar dan heel veel beter.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
Erg mooi land. Jouw verslag + foto's van vogeltjes hebben mij een extra zetje gegeven om dit jaar ook te gaan, dus ik heb 4 weken in Sri-Lanka rondgereisd (en daarna nog 5 weken in n.w. India - ben maandagavond thuis gekomen). Verslag volgt nog, maar ik had alleen een pocketcamera mee dus weinig/geen beestjes foto's. Ik had wel een goede verrekijker mee en heb in Sri-Lanka ca 150 soorten vogels gespot en geindentificeerd
![]()
quote:Op woensdag 5 december 2012 10:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
Erg mooi land. Jouw verslag + foto's van vogeltjes hebben mij een extra zetje gegeven om dit jaar ook te gaan, dus ik heb 4 weken in Sri-Lanka rondgereisd (en daarna nog 5 weken in n.w. India - ben maandagavond thuis gekomen). Verslag volgt nog, maar ik had alleen een pocketcamera mee dus weinig/geen beestjes foto's. Ik had wel een goede verrekijker mee en heb in Sri-Lanka ca 150 soorten vogels gespot en geindentificeerd
![]()
Wat ik daar erg mooi vond is dat de natuur nooit ver weg is. Zelfs in de grotere steden hoef je maar een beetje weg te gaan van het drukke centrum en vind je rust en overal vogeltjes en eekhoorntjes. En zelfs in Colombo heb je overal fruitbats in de bomen en pelikanen in meertjes of rustend op lantarenpalen langs de drukke weg.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, Sri Lanka is één groot dierenparadijs. Een dierentuin, maar dan heel veel beter.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand naar Sri Lanka gaat en niet verliefd wordt op dat land.
Zo'n beetje het hele land door. Colombo - Kandy - Sigiriya - Anaradhapura - Jaffna - Kandy - Ella - Pottuvil/Arugam Bay - Yala/ Bundala - Galle - Deniyaya (Sinharaja N.P.) - Haputale - Colombo.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Gaaf. Welke gebieden in Sri Lanka ben je geweest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |