Je zegt alleen dat iWorks werkt op je iPad in die reactie waar ik op reageerde.quote:Op woensdag 14 december 2011 07:55 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
een waslijst vol tegenargumenten om 'jouw' ding aan te schaffen en dan is dit je reactie?! beetje jammer...
Je kan ook een tablet kopen. Al zie ik sneller iemand met een Chromebook in een collegezaal zitten dan daarmee. Een tablet is naar mijn mening meer voor personen die een grote smartphone willen, terwijl een Chromebook meer een kleine computer is.quote:Op woensdag 14 december 2011 08:41 schreef Wijnbo het volgende:
Is dit hele chromebook verhaal niet al lang achterhaald door android tablets?
Daar kun je volgens mij meer mee, zijn compacter, goedkoper, en als je perse een fysiek toetsenbord wilt, dan kan dat ook nog eens.
Nee hoor, dat zei ik nietquote:Op woensdag 14 december 2011 09:16 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Je zegt alleen dat iWorks werkt op je iPad in die reactie waar ik op reageerde.
Sorry ik bedoelde die anderequote:
Geldt allemaal ook voor een netbook met (een ander) linux smaakje. Waar je aanzienlijk meer mee kan voor dezelfde prijs...quote:Op zaterdag 10 december 2011 01:39 schreef Drommelsch85 het volgende:
Een chromebook is niet voor iedereen, maar ik zie plenty voordelen.
- Virusvrij
- Geen onderhoud, Windowsgeneuzel en lastige 'trage' updates
- Binnen no-time opgestart en blijft snel (geen register, DLL hell)
- Langere batterijduur
- Stilte.
Maar de gebruiksvriendelijkheid zal ver te zoeken zijn.quote:Op woensdag 14 december 2011 18:58 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Geldt allemaal ook voor een netbook met (een ander) linux smaakje. Waar je aanzienlijk meer mee kan voor dezelfde prijs...
Hoezoquote:Op woensdag 14 december 2011 19:19 schreef TimCook het volgende:
[..]
Maar de gebruiksvriendelijkheid zal ver te zoeken zijn.
Ik vind het juist fijn dat je alleen maar de browser hebt. Daar kun je (behalve gamen en videobewerken) eigenlijk alles in.quote:Op woensdag 14 december 2011 18:58 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Geldt allemaal ook voor een netbook met (een ander) linux smaakje. Waar je aanzienlijk meer mee kan voor dezelfde prijs...
Niets verplicht je om iets anders dan de browser te gebruiken op een normaal linux netbook.quote:Op woensdag 14 december 2011 19:23 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Ik vind het juist fijn dat je alleen maar de browser hebt. Daar kun je (behalve gamen en videobewerken) eigenlijk alles in.
Voor jou niet. Voor anderen misschien wel.quote:Op woensdag 14 december 2011 19:31 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Niets verplicht je om iets anders dan de browser te gebruiken op een normaal linux netbook.
Maar als je het wil, dan kan het. Voor dezelfde prijs, dezelfde snelheid en hetzelfde gebruiksgemak.
Dus momenteel heeft een chromebook voor mij geen meerwaarde.
Dat is niet helemaal waar, chromebooks kunnen wel degelijk sneller zijn doordat de kernels specifiek gecompileerd zijn voor de bijbehorende hardware, itt andere distributies die meer "one-size-fits-all" zijn. En minder mogelijkheden betekent ook makkelijker, wat sommige mensen als voordeel zullen zien.quote:Op woensdag 14 december 2011 19:31 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Niets verplicht je om iets anders dan de browser te gebruiken op een normaal linux netbook.
Maar als je het wil, dan kan het. Voor dezelfde prijs, dezelfde snelheid en hetzelfde gebruiksgemak.
Dus momenteel heeft een chromebook voor mij geen meerwaarde.
Ja? Booten in 8 seconden en instant resumen? Knappe jongen als je dat voor elkaar krijgt met een generieke Linux distro.quote:
Dank jequote:Op woensdag 14 december 2011 20:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja? Booten in 8 seconden en instant resumen? Knappe jongen als je dat voor elkaar krijgt met een generieke Linux distro.
En dan heb je na die 13 seconden ook daadwerkelijk weer al je tabs open zoals ze had toen je afsloot?quote:Op woensdag 14 december 2011 20:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dank jeIk red dat werkelijk namelijk
Okok, de browser opstarten kost nog 5 seconden meer. Dus je hebt gelijk: 13 seconden ipv 8. Ik zal meteen een chromebook kopen.
Ja.quote:Op woensdag 14 december 2011 20:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan heb je na die 13 seconden ook daadwerkelijk weer al je tabs open zoals ze had toen je afsloot?
Ik denk dat het de bedoeling is dat je die gewoon rechtstreeks van je SD-kaart naar bijv. Picasa upload.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:00 schreef Rnnz het volgende:
Blijft een leuk concept.. Ik zou denk ik een Chromebook aanschaffen als de prijs wat omlaag zou gaan en er toch wat meer apps beschikbaar komen. Iets als Spotify zou ik bijvoorbeeld wel missen.
Hoe zit het met de opslag (bestandsbeheer?)? Zou je er bijvoorbeeld foto's op kunnen zetten vanaf je dig. camera?
Dat kan, dan sla je het op op je 16gb ssd.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:00 schreef Rnnz het volgende:
Blijft een leuk concept.. Ik zou denk ik een Chromebook aanschaffen als de prijs wat omlaag zou gaan en er toch wat meer apps beschikbaar komen. Iets als Spotify zou ik bijvoorbeeld wel missen.
Hoe zit het met de opslag (bestandsbeheer?)? Zou je er bijvoorbeeld foto's op kunnen zetten vanaf je dig. camera?
Ik heb wel java ondersteuning als ik het goed hebquote:Op donderdag 29 december 2011 19:47 schreef Mister.Brown het volgende:
Jammer, geen Java ondersteuning dus ik zal nooit met een Chromebook kunnen telewerken.
Via een niet ondersteunde manier? Ik kan iig geen java client in de Google Web Store vinden.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:49 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Ik heb wel java ondersteuning als ik het goed heb
zat er bij mij standaard opquote:Op donderdag 29 december 2011 21:30 schreef Mister.Brown het volgende:
[..]
Via een niet ondersteunde manier? Ik kan iig geen java client in de Google Web Store vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |