abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104850380
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_104850661
Ik ben in de kook-modus, maar nu is het klaar en heb ik geen honger meer :X
Ik vind het altijd leuker om te maken dan op te eten :')
Be someone that makes you happy
pi_104850766
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:03 schreef Ewelina het volgende:
O: 3 crackers met vlokken
T: yoghurt
T: banaan
L: 2 boterhammen gebraden gehakt
T: paar augurken
T: cappuccino/tiramisu-achtig toetjeding
D: zuurkoolschotel met gehakt, aardappelpuree en banaan
T: ? geen idee, feestje vanavond dus niet heel erg gezond gok ik :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Ewelina op 26-11-2011 19:39:06 (Had meer gegeten dan ik in 1e instantie dacht...) ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_104850808
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:17 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Goed lijstje toch?
Naast de vlokken dan ;) maar ook dat mag best
pi_104850891
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:18 schreef Nallie het volgende:

[..]

Goed lijstje toch?
Naast de vlokken dan ;) maar ook dat mag best
Ik ben een cappuccino/tiramisu-achtig toetjeding vergeten. Klein bakje.

Oh en mijn zuurkoolschotel is echt heerlijk. :9 Wel enorm machtig, ik heb een redelijk klein bordje op maar zit nu al vol. :{

Dacht dat de portie voor 2 x goed zou zijn, denk dat ik er wel 3 dagen van kan eten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ewelina op 26-11-2011 19:29:03 ]
pi_104850927
Lijstje
O: 2 croissantjes met hagelslag
T: 3 marsepeinen balletjes
T: appel
L: 3 speltboterhammen kaas
D: kip tandoori
T: appel, toetje?
pi_104850971
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lijstje
O: 2 croissantjes met hagelslag
T: 3 marsepeinen balletjes
T: appel
L: 3 speltboterhammen kaas
D: kip tandoori
T: appel, toetje?
Waar zijn je groenten?
pi_104851174
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:23 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Waar zijn je groenten?
In het D zit 180g groenten volgens de ah.
Nog een stengel bleekselderij dan maar :P
pi_104851178
Door de Tandoori? -edit- ja dus

Hier staat het vlees voor de erwtensoep op.
Straks even flink wat uien en wortelen snijden en dan de rottigste klus...de knolselderij.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104851239
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:29 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

In het D zit 180g groenten volgens de ah.
Nog een stengel bleekselderij dan maar :P
Door de tandoori? Volgens mij zit daar nooit zo heel veel groenten in, maar ik ken alleen de versie waar je zelf nog kip en ui en paprika bij moet doen. (Meestal kook ik er nog sperziebonen bij, lekker)
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:32:36 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104851288
Ga je morgen erwtensoep eten ML? Of eet je heel laat?

Ewelina vind het wel weinig, bordje zuurkool is ook niet echt veel, wat aardappel, zuurkool (bevat samen 50 kcal/100)

Puff, veel carbs en marsepijn bah, bleekselderij bah :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_104851339
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:31 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Door de tandoori? Volgens mij zit daar nooit zo heel veel groenten in, maar ik ken alleen de versie waar je zelf nog kip en ui en paprika bij moet doen. (Meestal kook ik er nog sperziebonen bij, lekker)
Nou ja, soms heb ik helemaal geen tijd bij een dienst, daarom zo'n kant en klaar maaltijd.
Gelukkig zit ik nu al even!
pi_104851372
Uniekje, ik zit vol! Overigens heb ik iets van 200 gram zuurkool op, aardappelpuree en er zit nog gehakt bij en nog 1 banaan door. Mezelf misselijk eten vind ik geen goed plan. ;)

En vanavond zal ik waarschijnlijk nog wel iets snacken denk ik.
pi_104851388
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:34 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nou ja, soms heb ik helemaal geen tijd bij een dienst, daarom zo'n kant en klaar maaltijd.
Gelukkig zit ik nu al even!
Ooh, ik snap de reden wel hoor. Misschien nog een salade ernaast de volgende keer?
pi_104851443
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Ga je morgen erwtensoep eten ML? Of eet je heel laat?

Ewelina vind het wel weinig, bordje zuurkool is ook niet echt veel, wat aardappel, zuurkool (bevat samen 50 kcal/100)

Puff, veel carbs en marsepijn bah, bleekselderij bah :D
Morgen ;)
Nachtje afkoelen :Y

Lijstje van vandaag:

O: half rozijnenbroodje
L: (vroeg) KH arm brood 3 snedes, 1x filet, 1x geitenkaas, 1x chocopasta
T: appel en blokje choco
T: klein speculaasje
D: groot brod frites met saté saus en wat snackjes.
T: vermoed niets
pi_104851495
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:35 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ooh, ik snap de reden wel hoor. Misschien nog een salade ernaast de volgende keer?
Nou ja nu dus bleekselderij. Ik had nog trek blijkbaar.
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:39:30 #17
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_104851513
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:01 schreef kwakz0r het volgende:
ik zag van de week ook veel automobilisten zonder licht in de mist :N maar wat nét zo irritant is zijn mensen die hun mistachterlicht aanzetten als er nog 100 of 100+ meter zicht is (mag alleen bij 50 meter zicht of minder). Dat is zó ontzettend verblinded, ik zag niks anders meer dan die lampen voor me... om over mistvoorlicht/groot licht nog niet te spreken, dat moet je echt alleen gebruiken op lege stukken weg. Niet midden op de A4!....
Kijk, dit wist ik dus gewoon niet (theorie = 8 jaar geleden en sindsdien weinig gereden tot nu, eigen auto). En ik heb dus vrolijk al midden in de stad met ALLE extr lampen aan gereden, die ik kon vinden. Alle knopjes die ik heb in de auto, heb ik maar aan gezet :') Met de volle overtuiging dat ik goed voor mijn medeweggebruikers zorgde. O-)

Hahahaha oeeeepss
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_104851515
pi_104851545
quote:
:D !
pi_104851625
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:39 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Kijk, dit wist ik dus gewoon niet (theorie = 8 jaar geleden en sindsdien weinig gereden tot nu, eigen auto). En ik heb dus vrolijk al midden in de stad met ALLE extr lampen aan gereden, die ik kon vinden. Alle knopjes die ik heb in de auto, heb ik maar aan gezet :') Met de volle overtuiging dat ik goed voor mijn medeweggebruikers zorgde. O-)

Hahahaha oeeeepss
Rij nu ook met mistlampen aan, garage had nog geen tijd om koplamp te vervangen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:50:46 #21
277802 _Calimero_
pi_104851992
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 10:31 schreef MarMar het volgende:
Even 1 ding.. een aantal topics geleden werd er geklaagd over het vele offtopic gaan.
Mijn naam is de enige die daarbij werd genoemd omdat mijn shizzle te persoonlijk zou zijn..
Toen postte ik al niet veel off topic meer, en nu nagenoeg helemaal niet meer behalve eens een kort antwoord op een vraag..
Maar dezelfde mensen die toen klaagden zie ik alleen maar oftopic gaan en er worden mijns inziens best hele persoonlijke dingen gepost. Ik vind dát niet erg, maar gezien voorafgaande weet ik niet meer zo goed wat ik ermee moet en zelf doe ik het maar niet meer.

Dit is niet bedoeld voor jullie die nu net gepost hebben, maar zit me al een tijdje dwars. Ik voel me hier niet niet eens meer op mijn gemak om gewoon antwoord te geven als iemand vraagt hoe het gaat of om even iets over Sinterklaas te posten.. Dat is vast niet de bedoeling geweest, maar zo is het nu eenmaal toch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:51:20 #22
277802 _Calimero_
pi_104852024
OMG dat is de langste post ookt denk ik!

Ik zal hem wel even spoileren..

Excuses :+
pi_104852051
Geen getoeter Cali?
Op zich ging het wel met de mist vorig weekend, alleen ik had niet van die mistbanken.
quote:
:P
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:53:20 #24
277802 _Calimero_
pi_104852128
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Geen getoeter Cali?
Op zich ging het wel met de mist vorig weekend, alleen ik had niet van die mistbanken.

[..]

:P
Nee,niets gemerkt :P Maar het was maandag en toen was het ook wel echt HEEL erg mistig.
Toen ik wegreed deed ik 2 knopjes aan, en pas thuis ging ik eens kijken waar ze nou eigenlijk voor waren en dat was ook het moment dat ik ontdekte dat eerst achter en daarna pas voor het mistlicht aan ging :D
pi_104852337
Zo! Vandaag lekker met Martijn samen gegourmet. Was omnomnom en gezellig. Verder vooral gepoetst/opgeruimd en andere nuttige dingen gedaan.

Ben voor een check-up met Dude bij de dierenarts geweest. Hij is een half jaar oud en weegt al 4kg :D Hij was een beetje 'vol' volgens de dierenarts :')

En nu aan t werk :) Wil een van mijn hoorcolleges voor maandag afmaken vanavond. Daarna tijd om nog even lekker te gamen O+

Ow, en tusssendoor heb ik Nightmare on Elm street gekeken (deel 5, ben weekje geleden begonnen met deel 1). Vond ik het vroeger doodeng, nu is het vooral vermakelijk en meer zo van omg/wtf :P :D

Tot zover een dag uit het leven van mij :')
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:12:18 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104852968
Daglijstje
o. 2 sneden vruchtenbrood met margarine + snee brood met kaas
s. Half uurtje oefeningen, half uurtje wandelen
l. Geen
T. 2 stukjes baklava, 2 stukjes baumkuchen, 6 dadel-spekrolletjes, 1 gevulde peper, paprika met kwarkdip, warme eierpunch met slagroom
d. 2 Opscheplepels rode kool, 2 opscheplepels zuurkool, 3 nurnberger worstjes, 1,5 gekaremelliseerde appel, stuk leberkase, eetlepel jam
T.2 likeurtjes

.Oei.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_104853002
Leuk dagje Coco! Sávonds werken is soms zo fijn O+

Heb een ziek hondje op schoot, ze is heel zielig.
  Moderator zaterdag 26 november 2011 @ 20:18:36 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_104853224
Ik werd vandaag wakker om half 6 :') Beknopt lijstje dus:

"O": twee witte boterhammen met vlokken en een glas granaatappelsap
T: mandarijn
L+A: zelfgemaakte hamburger O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:20:53 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_104853345
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:39 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Hahahaha oeeeepss
Hahahaha _O-.

Ik wist het ook allemaal niet (meer). Tis maar goed dat ik altijd met de trein reis :7.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:21:09 #30
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104853356
Je gaat toch nog niet naar bed Majo dus er kan vanavond nog wel wat bij.

Coco, gourmetten :9
Tink, hapjes :9
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_104853435
En ik maar de andere half zes denken!

Btw vanmiddag werd er gevraagd of ik zwanger was, 'want er zijn zoveel van je collega's ook zwanger [...] het zou onattent zijn het niet te vragen.'
;(
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:23:11 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_104853436
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Je vergeet de ~O> . Sjonge, wat ben jij soms streng :P.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator zaterdag 26 november 2011 @ 20:23:42 #33
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_104853458
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:21 schreef uniekhoorn het volgende:

Coco, gourmetten :9
Tink, hapjes :9
Dat is ook weer waar :Y Dus dan is dit mijn lunch (mijn vriend is nu aan het koken) en dan neem ik vannacht avondeten _O- Misschien neem ik over een paar uur nog yoghurt met beschuit en roosvicee O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:24:07 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_104853477
Nu heb ik ook zin in witte boterhammen met vlokken ;(.
Niet meer actief op Fok!
pi_104853479
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Jij zegt het :D
  Moderator zaterdag 26 november 2011 @ 20:24:57 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_104853514
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

Btw vanmiddag werd er gevraagd of ik zwanger was, 'want er zijn zoveel van je collega's ook zwanger [...] het zou onattent zijn het niet te vragen.'
;(
Dat zou ook logischer geweest zijn :') Nee 17:30 dus :D

Oef dat is vervelend ja. Ik heb het ook wel eens te horen gekregen :X
  Moderator zaterdag 26 november 2011 @ 20:26:15 #37
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_104853563
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:24 schreef Viking84 het volgende:
Nu heb ik ook zin in witte boterhammen met vlokken ;(.
Sorry :@

Ik heb net wel gezonde boodschappen gedaan *O* Voor morgen zalm, aardappeltjes en broccoli en nog wat druiven als snack :s)
pi_104853690
ik ben sinterklaas gedichtjes aan het schrijven, maar heb weinig tot geen inspiratie. Lastig.

Vanavond vroeg naar bed, morgenochtend vroeg op, hardlopen en dan aan het werk..
pi_104853698
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

;(
was het een patient of een collega? If collega then schreeuwen.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_104853806
ik kan Tink een boks geven :X

Lijstje

O: smoothie+noojtes
T: 2 sneden mueslibrood+kalkoenfilet
L: cappucino en bouchee
T: nootjes
D: stamppot, 1/2 rookworst en sju
T: kruidnoten en 3 stukken/himpen gevuld speculaas -> alles zelfgemaakt :9
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Moderator zaterdag 26 november 2011 @ 20:33:42 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_104853877
Ik wil ook nog een heel end fietsen op de hometrainer om te compenseren dat ik de hele dag heb liggen tukken :')
pi_104853897
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:29 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

was het een patient of een collega? If collega then schreeuwen.
De zuster was het. Niet van mijn locatie. Daarna zich verontschuldigen en zeggen dat ze is aangekomen en dat het nu wel teveel is bij dr enzo. Nee je hebt t niet goedgemaakt door dat te zeggen.
:{
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:34:24 #43
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104853913
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

}:|
:D ik? Gaaf!

Zo lief, zoon van aanstaande is er en zonet is zijn vriendin gekomen en toen kreeg ik van haar een plantje met kleine roze rozen O+
/moeke
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:38:12 #44
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104854082
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:34 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De zuster was het. Niet van mijn locatie. Daarna zich verontschuldigen en zeggen dat ze is aangekomen en dat het nu wel teveel is bij dr enzo. Nee je hebt t niet goedgemaakt door dat te zeggen.
:{
Maar heb je een bol buikje dan?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_104854233
Nou, van het hardlopen is weer niets terecht gekomen. Ik had veel meer zin om lekker uit te slapen en te rommelen in huis. Ik ben mijn fotolijstjescollage aan het veranderen, lekkere recepten aan het zoeken, bellen. Lekker zo'n dagje.

Lijstje voor morgen:
L: boterham filet americain
T: banaan
Verder geen idee. Ik ga morgen een dagje naar de sauna.
pi_104854349
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Maar heb je een bol buikje dan?
Ik ben een appel en mn broek zakte wat af, zodat de boel wordt geaccentueerd.
Les is inderdaad ook om meer op kleding te letten.
pi_104854747
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:34 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Zo lief, zoon van aanstaande is er en zonet is zijn vriendin gekomen en toen kreeg ik van haar een plantje met kleine roze rozen O+
/moeke
O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_104856411
Nou mn definitieve lijstje dan maar. T ging niet van harte!

T: klein handje nootjes
S: hardlopen (4 km, t wilde ff niet vandaag)
O: havermout met appel en rozijntjes
T: koffie verkeerd x2 en 3 gedroogde abrikozen
L: grote speltcracker met groentespread en avocado
T: 2 dadels en 2 plakjes kokosbrood
D: 4 quinoa 'koekjes', een tofuburger en frietjes van een halve pompoen
T: bakje chips

Morgen beter :)
pi_104856654
Lief Uniek!
pi_104856669
sigme, jij onthoudt ook echt álles!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')