Dit doe ik nog steeds.... Oeps.quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:50 schreef Maanvis het volgende:
Afkortingen met hoofdletters (bijvoorbeeld AUB)
Is het toentertijd dan?quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:59 schreef nostra het volgende:
Toendertijd in plaats van toentertijd.
Die afkorting is met kleine letters en puntjes (a.u.b.)quote:Op zondag 27 november 2011 17:46 schreef SimonCowell het volgende:
[..]
Dit doe ik nog steeds.... Oeps.
Yesh. http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/799.quote:Is het toentertijd dan?
Je post heeft er niets mee te maken, maar het herinnerde me aan 'poolshoogte'. Ik zei vroeger altijd 'polshoogte nemen', terwijl het 'poolshoogte nemen' is.quote:Op zondag 27 november 2011 17:37 schreef DaMart het volgende:
Ik dacht altijd dat ergens geen pijl op te trekken was, maar die uitdrukking heeft dus toch niks te maken met Wilhelm Tell, maar wel met peilen.
Weer iets geleerd. Iedereen spreekt het uit als Polshoogte vandaar de verwarring.quote:Op zondag 27 november 2011 17:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je post heeft er niets mee te maken, maar het herinnerde me aan 'poolshoogte'. Ik zei vroeger altijd 'polshoogte nemen', terwijl het 'poolshoogte nemen' is.
Nu voel ik me echt een koe.quote:Op zondag 27 november 2011 17:51 schreef zarGon het volgende:
Yesh. http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/799.
Omdat heel veel mensen het als zowiezo uitspreken.quote:Op maandag 28 november 2011 12:16 schreef Fyina het volgende:
Waarom mensen 'sowieso' verkeerd schrijven snap ik dan weer niet :p
Nee!quote:Op zondag 27 november 2011 17:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je post heeft er niets mee te maken, maar het herinnerde me aan 'poolshoogte'. Ik zei vroeger altijd 'polshoogte nemen', terwijl het 'poolshoogte nemen' is.
Dat heb ik nog steeds.quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:58 schreef Marie30 het volgende:
Ik twijfelde wel eens wat ik aan elkaar vast moest schrijven en wat niet.
Herkenbaar.quote:Op maandag 28 november 2011 13:07 schreef _Arual_ het volgende:Net zoals de/het raam of de/het deksel.
Hartstikke is niet zo moeilijk als je de oorsprong weet: hartstikke dood, is dooding door een steek in het hart. Vroeger kon je het dan ook niet gebruiken als algemene overdrijving, maar alleen als doodsoorzaak.quote:Op maandag 28 november 2011 13:07 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb echt heel lang congiėrge geschreven. Was me er totaal niet van bewust dat dat fout was. Ik bedoel, er zijn zat woorden waarover je min of meer twijfelt. Maar hierbij was ik me van geen kwaad bewust.
Hardstikke/hartstikke zoek ik altijd op, ik kan het nog altijd niet onthouden. Net zoals de/het raam of de/het deksel.
En: De tas ligt boven op de kast / de tas ligt bovenop. Bij de eerste variant vergat ik dan de spatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |