abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 februari 2012 @ 19:41:38 #26
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_107941504
quote:
5s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:40 schreef Kaas- het volgende:
Ik wil inzien hoe mijn studiefinanciering was opgebouwd in begin 2011. Nu valt me op dat na inloggen bij de DUO je alleen toekomstige betalingen kan zien van je studiefinanciering, maar niet betalingen die al hebben plaatsgevonden. Weet iemand wellicht of er een manier is om daar wel achter te komen? Brieven van wat mijn stufi vroeger was heb ik niet meer.
Die berichten kun je zo weer opvragen :)
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_107945539
Per 5 maart ga ik op mezelf wonen. Kan ik voor maart al uitwonende stufi krijgen? En weet iemand toevallig ook of ik ook voor maart al huurtoeslag kan krijgen?
pi_107945592
...waarom zou je daar in hemelsnaam recht op hebben?
pi_107945646
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:56 schreef Meteoric het volgende:
Per 5 maart ga ik op mezelf wonen. Kan ik voor maart al uitwonende stufi krijgen? En weet iemand toevallig ook of ik ook voor maart al huurtoeslag kan krijgen?
Nee, nee. Heb je uberhaupt wel recht op huurtoeslag? De regels daarvoor zijn nogal streng namelijk.
pi_107946609
Ja, ik heb recht op huurtoeslag. Ik dacht dat ik er misschien al recht zou hebben op de uitwonende studiefinanciering omdat ik bijna de hele maand dan uitwonend ben en de stufi pas de 24e of iets dergelijks komt. Ik neem aan dat het dan gewoon per april ingaat?
pi_107946831
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:15 schreef Meteoric het volgende:
Ja, ik heb recht op huurtoeslag. Ik dacht dat ik er misschien al recht zou hebben op de uitwonende studiefinanciering omdat ik bijna de hele maand dan uitwonend ben en de stufi pas de 24e of iets dergelijks komt. Ik neem aan dat het dan gewoon per april ingaat?
Ah, dat heb je dan een beetje apart neergezet, aangezien ik dacht je bedoelde dat je voor maart (februari dus) al recht dacht te hebben op uitwonende stufi. In dat geval zou ik mij gewoon vanaf maart op uitwonend zetten.
pi_107947069
Haha nee, dat zou niet erg logisch zijn. Ik zag helaas dat de huurtoeslag wel pas per april komt. Ik denk dat ik DUO maar even ga bellen of mailen hierover voor de zekerheid. Zag alleen net toen ik wou gaan mailen dat DigiD wazig doet, vanmiddag deed hij het nog :{
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:08:21 #33
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_107981034
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:24 schreef Meteoric het volgende:
Haha nee, dat zou niet erg logisch zijn. Ik zag helaas dat de huurtoeslag wel pas per april komt. Ik denk dat ik DUO maar even ga bellen of mailen hierover voor de zekerheid. Zag alleen net toen ik wou gaan mailen dat DigiD wazig doet, vanmiddag deed hij het nog :{
De stufie voor maart krijg je inderdaad in maart, niet in februari al. Ze kijken naar de situatie op de eerste van de maand dus je hebt per april recht op de uitwonende beurs.
pi_107986480
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:41 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Die berichten kun je zo weer opvragen :)
Dank voor je reactie. Moet je daarvoor een aanvraag indienen of kan je ze gewoon ergens vinden?
pi_107991632
Zojuist m'n ov-kaart gebroken, is het nog steeds zo'n drama voordat je een nieuwe krijgt? Jaar geleden was ik hem verloren en mocht ik na 4x bellen en ruim 6 weken wachten m'n nieuwe ov-chipkaart verwelkomen. Was toen een klein fortuin kwijt aan reiskosten. :) (nu is het overigens niet te betalen, woon 'n stukje verder van m'n uni vandaan, komt neer op 18 eu per dag :'))

En ben overigens gaan samenwonen, heb ik dan recht op een uitwonende beurs :P?
pi_107991717
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:19 schreef Diabox het volgende:
Zojuist m'n ov-kaart gebroken, is het nog steeds zo'n drama voordat je een nieuwe krijgt? Jaar geleden was ik hem verloren en mocht ik na 4x bellen en ruim 6 weken wachten m'n nieuwe ov-chipkaart verwelkomen. Was toen een klein fortuin kwijt aan reiskosten. :) (nu is het overigens niet te betalen, woon 'n stukje verder van m'n uni vandaan, komt neer op 18 eu per dag :'))
Zo nou nu wel iets sneller moeten gaan, vriendin had het in iets meer dan 2 weken geregeld.
quote:
En ben overigens gaan samenwonen, heb ik dan recht op een uitwonende beurs :P?
Enige criteria is dat je niet op ouderlijk adres ingeschreven staat.
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:40:21 #37
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_108004354
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:54 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dank voor je reactie. Moet je daarvoor een aanvraag indienen of kan je ze gewoon ergens vinden?
Gewoon even bellen/mailen/servicekantoren.
pi_111098903
http://www.studiefinancieringinfo.nl/boete-ov-kaart/

Ik heb vanaf volgend jaar geen recht meer op stufi, en in principe dan ook geen ov studentenkaart meer. Die boete ben ik best bereid te betalen, maar hoe lang duurt dat? Een paar maanden, of zo lang je ingeschreven staat bij je onderwijsinstelling?
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.
pi_111838073
Kun je een beurs krijgen als je in de zomer op kamers gaat en in september met je opleiding begint?
pi_111838289
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:51 schreef skudkind het volgende:
http://www.studiefinancieringinfo.nl/boete-ov-kaart/

Ik heb vanaf volgend jaar geen recht meer op stufi, en in principe dan ook geen ov studentenkaart meer. Die boete ben ik best bereid te betalen, maar hoe lang duurt dat? Een paar maanden, of zo lang je ingeschreven staat bij je onderwijsinstelling?
Kaart inleveren? Dat heb ik nou nooit gedaan :') Sinds februari van DUO niks gehoord, ja.. dat ik geld nog van ze kreeg ja.

Bedoel jij niet je studentenreisproduct van je kaart er AF halen?
  maandag 21 mei 2012 @ 17:59:12 #41
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111839170
Raak je je studentenreisproduct nu al kwijt als je een master begint? Of was dat een plan en nog niet van toepassing?
pi_113447366
ik heb een voordeelurenabonnement en deze is met een jaar verlengd. ik moet de bestelling op komen halen bij een NS-kaartautomaat waar vind ik die dingen op het station? dat is toch niet dezelfde automaat waar je een kaartje koopt?
pi_113447556
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 17:39 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Kaart inleveren? Dat heb ik nou nooit gedaan :') Sinds februari van DUO niks gehoord, ja.. dat ik geld nog van ze kreeg ja.

Bedoel jij niet je studentenreisproduct van je kaart er AF halen?
Dat bedoelde ik ja. Sorry voor de late reactie, zie het nu pas. :)
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.
pi_113447956
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 08:33 schreef EL_Presidente het volgende:
ik heb een voordeelurenabonnement en deze is met een jaar verlengd. ik moet de bestelling op komen halen bij een NS-kaartautomaat waar vind ik die dingen op het station? dat is toch niet dezelfde automaat waar je een kaartje koopt?
Jawel. Ze hebben tegenwoordig een lezer voor OV-chipkaarten. Kaart ervoor houden en kiezen voor Ophalen bestelling.
pi_113623721
Heb ook even een paar vraagjes over het beëindigen van de stufi/ov .. ben inmiddels afgestudeerd en heb 12 juli de diploma uitreiking. Desondanks heb ik nog geen definitief bericht gehad dat ik geslaagd ben, maar ik heb wel mijn voorlopige uitslag binnen. Om deze reden heb ik mijn stufi/ov nog niet stop gezet en zag op studielink dat ik tot 31 augustus recht heb op studiefinanciering. Is het verstandig om gewoon die periode uit te zitten (los van het feit dat de schuld hoger wordt) of moet ik mn stufi/ov per 12 juli stop zetten, vanaf het moment dat ik mijn diploma daadwerkelijk op zak heb?
  maandag 2 juli 2012 @ 19:29:50 #46
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_113684378
quote:
5s.gif Op maandag 21 mei 2012 17:34 schreef Gitaarmat het volgende:
Kun je een beurs krijgen als je in de zomer op kamers gaat en in september met je opleiding begint?
Nee, je krijg geen sf als je niet naar school gaat. Tenzij je van het MBO komt en binnen 4 maanden aan je Bachelor begint :)
  maandag 2 juli 2012 @ 19:31:39 #47
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_113684453
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:09 schreef Thrilled het volgende:
Heb ook even een paar vraagjes over het beëindigen van de stufi/ov .. ben inmiddels afgestudeerd en heb 12 juli de diploma uitreiking. Desondanks heb ik nog geen definitief bericht gehad dat ik geslaagd ben, maar ik heb wel mijn voorlopige uitslag binnen. Om deze reden heb ik mijn stufi/ov nog niet stop gezet en zag op studielink dat ik tot 31 augustus recht heb op studiefinanciering. Is het verstandig om gewoon die periode uit te zitten (los van het feit dat de schuld hoger wordt) of moet ik mn stufi/ov per 12 juli stop zetten, vanaf het moment dat ik mijn diploma daadwerkelijk op zak heb?
Even checken bij de studentenadministratie wanneer je daadwerkelijk uitgeschreven wordt. Is dat op 12 juli dan heb je die maand nog recht, misschien blijf je ook wel het volledige collegejaar nog ingeschreven en moet je per 31 augustus de boel stoppen.
pi_113684953
Hm even het volgendeL

- Ik had tot vorige maand recht op StuFi, 48 maanden zijn nu verbruikt
- Ik studeer in augustus af en juli/augustus leen ik dus max. bij.

Nu zie ik wat tegenstrijdige berichten naar mijn idee op site DUO:

http://duo.nl/particulieren/reizen/stopzetten.asp
"Zodra je geen recht meer hebt op studiefinanciering, moet je je studentenreisproduct stopzetten."

Maar dan deze pagina:
http://duo.nl/particulieren/reizen/nullening_en_toch_reizen.asp

"Als je je prestatiebeurs hebt verbruikt, kun je nog maximaal drie jaar lenen. Als je niet wilt lenen, kun je een lening van ¤ 0,- aanvragen. Je krijgt dan geen lening uitbetaald, maar je kunt wel reizen met je studentenreisproduct. Omdat je met deze zogenaamde nullening gebruikmaakt van je recht op studiefinanciering, heb je ook recht op het studentenreisproduct. "

Kan ik nou voor juli/augustus het gewoon laten doorlopen? De lening loopt dan iig. Hoef het pas te laten stoppen zodra ik uitgeschreven ben toch (vanaf September dan)?

edit: oh beetje zelfde vraag als Thrilled zie ik nu, alleen ontvang ik mijn diploma dus eind augustus op zn vroegst en ben ik vooral benieuwd naar de administratieve procedure mbt stopzetten.
pi_113685358
Kwam er tijdens schrijven van bovenstaande post wel achter dat ik me lelijk vergist heb. Ik dacht even dat ik sowieso nog 3 jaar kon lenen bij DUO. Ook wanneer ik niet meer ingeschreven sta als student. Op meeste pagina's op DUO.nl staat dat er namelijk niet bij wanneer men rept over max. nog 3 jaar bijlenen. Maar zo te zien is dat dus wel het geval ;(

Hele persoonlijke financiële begroting voor dit jaar gebaseerd daarop :') Wilde nog t/m december 1000 pm lenen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:31:54 #50
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_113710656
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:51 schreef VacaLoca het volgende:
Kwam er tijdens schrijven van bovenstaande post wel achter dat ik me lelijk vergist heb. Ik dacht even dat ik sowieso nog 3 jaar kon lenen bij DUO. Ook wanneer ik niet meer ingeschreven sta als student. Op meeste pagina's op DUO.nl staat dat er namelijk niet bij wanneer men rept over max. nog 3 jaar bijlenen. Maar zo te zien is dat dus wel het geval ;(

Hele persoonlijke financiële begroting voor dit jaar gebaseerd daarop :') Wilde nog t/m december 1000 pm lenen.
Op beide links staat hetzelfde, namelijk stopzetten als je geen studiefinanciering meer hebt. Leenfase is onderdeel van studiefinanciering en ja, je kunt dus nog in juli en augustus gebruik van je week/weekendabonnement maken (40% korting in de zomerperiode).
Wel een lelijke domper voor de komende maanden trouwens.. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')