jij praat al jaren hier, niets meer dan stinkende poepquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:42 schreef Drinky het volgende:
negers horen sowieso niets te willen over feesten waarin zij ondergeschikten zijn. Klagen doe je maar in afrika, of canada
Gefeliciteerd , jouw reactie is genomineerd voor meest kansloos en achterlijk van 2011!quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de kinderen. Die hebben dat binnen 2 jaar niet eens meer door. Het gaat erom dat wij onze eigen tradities niet meteen hoeven te veranderen wanneer 'nieuwkomers' dat op hoogdravende toon eisen, na vijf jaar in NL een uitkering getrokken te hebben.
In plaats van zich druk te maken over Zwarte Pieten zouden zwarten beter eens hun best kunnen doen om hun thuislanden op een enigszins acceptabel niveau te brengen, in plaats van de poelen van ziekte, corruptie, criminaliteit, oorlog, onderdrukking, geweld, verkrachting, armoede en ellende die het nu zijn. Dat lijkt me nuttiger. Maar ook wat lastiger als hier vanuit de luie stoel met een bak kippenvleugeltjes op schoot commentaar te geven op de traditie van een land waar ze werkelijk alles aan te danken en niks aan bijgedragen hebben.
Ik praat geen negerquote:Op zaterdag 26 november 2011 18:21 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
jij praat al jaren hier, niets meer dan stinkende poep
quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:14 schreef Nielsch het volgende:
Maar is het in dienst nemen van een neger dan ook racisme? Ik bedoel, neem McDonalds als voorbeeld. Daar werken ook vele negers in een door de baas gekozen uniform voor een blanke werkgever.
Probleem zit 'm in het feit dat zwarte Piet dus geen eenduidige rol speelt. Ik weet niet hoe het er nu aan gaat, maar in de jaren 80 groeide ik op met het beeld van de domme zwarte PIet als knecht van de wijze Sinterklaas.quote:Tot ver in de tweede helft van de 20e eeuw was Piet, in lijn met ingesleten koloniale tradities, een niet zo slimme helper die zich van een brabbeltaaltje bediende. Toen immigratie vanuit de voormalige koloniën ervoor zorgde dat Europeanen beter vertrouwd raakten met Afrikanen, ontwikkelde Piet zich tot een respectabele assistent van de vaak verstrooide Sinterklaas.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Piet
Welke zwarten en welke thuislanden?quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
In plaats van zich druk te maken over Zwarte Pieten zouden zwarten beter eens hun best kunnen doen om hun thuislanden op een enigszins acceptabel niveau te brengen, in plaats van de poelen van ziekte, corruptie, criminaliteit, oorlog, onderdrukking, geweld, verkrachting, armoede en ellende die het nu zijn.
Die protestpieten. Waar ze ook vandaan komen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Welke zwarten en welke thuislanden?
In veel gevallen Nederland? En in een deel v/d gevallen Canada. In beide landen is momenteel volgens mij geen oorlog e.d.quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die protestpieten. Waar ze ook vandaan komen.
Jij begint steeds meer dictatoriale trekjes te vertonen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:25 schreef LXIV het volgende:
Maar mensen die hier in Nederland tegen Zwarte Piet zijn mogen wat mij betreft op de stoomboot naar Spanje (die dan daar niet afmeert, maar nog even doorvaart naar het Takkie-Takkie oerwoud).
Nee hoor. Maar ik heb ondertussen wel genoeg van allerlei randfiguren die maar door blijven hameren op afschaffen van onze geliefde tradities. Hun punt is zo ondertussen wel gemaakt en verworpen. Laat ze zich druk maken over belangrijkere zaken (zoals alle ellende in Afrika)quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij begint steeds meer dictatoriale trekjes te vertonen.
Waar is de nuchtere discussie onder het mom vrijheid van meningsuiting?
In Nederland geef ik je bijna volkomen gelijk maar in Noord-Amerika, zoals ik al zei, ligt dit net iets anders gezien hun Geschiedenis. Daar kan de plaatselijke Nederlandse bevolking ook rekening mee houden, dat hebben ze ook gedaan volgens mij, dus wat dat betreft lijken mij daar weinig problemen te vormen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar ik heb ondertussen wel genoeg van allerlei randfiguren die maar door blijven hameren op afschaffen van onze geliefde tradities. Hun punt is zo ondertussen wel gemaakt en verworpen. Laat ze zich druk maken over belangrijkere zaken (zoals alle ellende in Afrika)
Dat vind ik ook een wat andere situatie, want die Nederlanders daar zijn de Canadese cultuur binnengekomen (en moeten zich dus aanpassen aan die normen). Dat is essentieel anders als buitenlanders die zich hier volstrekt ongevraagd naar binnen wurmen en dan opeens de locale tradities van hier gaan bekritiseren. Blijf dan lekker thuis in je apenland, denk ik dan.quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:53 schreef Joker89 het volgende:
[..]
In Nederland geef ik je bijna volkomen gelijk maar in Noord-Amerika, zoals ik al zei, ligt dit net iets anders gezien hun Geschiedenis. Daar kan de plaatselijke Nederlandse bevolking ook rekening mee houden, dat hebben ze ook gedaan volgens mij, dus wat dat betreft lijken mij daar weinig problemen te vormen.
Dat denk jij maar wat zeg jij dan als jij dat dan denkt?quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een wat andere situatie, want die Nederlanders daar zijn de Canadese cultuur binnengekomen (en moeten zich dus aanpassen aan die normen). Dat is essentieel anders als buitenlanders die zich hier volstrekt ongevraagd naar binnen wurmen en dan opeens de locale tradities van hier gaan bekritiseren. Blijf dan lekker thuis in je apenland, denk ik dan.
Dat dacht ik toen ik het tikte. Ik tikte dat in. Ik zei niets.quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:58 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Dat denk jij maar wat zeg jij dan als jij dat dan denkt?
En dan nog als het tradities zijn? Je mag er toch wel een discussie over voeren? Net zoals je toch ook gewoon een discussie over het offerfeest of over weet ik wat voor feest je een discussie mag voeren?quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar ik heb ondertussen wel genoeg van allerlei randfiguren die maar door blijven hameren op afschaffen van onze geliefde tradities. Hun punt is zo ondertussen wel gemaakt en verworpen. Laat ze zich druk maken over belangrijkere zaken (zoals alle ellende in Afrika)
Je impliceert dat je dat in dergelijke situaties denkt, dus ik ben benieuwd, of je dat ook zegt als iemand anders die jouw cultuur bekritiseert tegenover je staat.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat dacht ik toen ik het tikte. Ik tikte dat in. Ik zei niets.
Ga vooral discussie voeren, maar val er de mensen als zij dit feest vieren niet mee lastig.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dan nog als het tradities zijn? Je mag er toch wel een discussie over voeren? Net zoals je toch ook gewoon een discussie over het offerfeest of over weet ik wat voor feest je een discussie mag voeren?
Natuurlijk zeg ik het dan. Maar dat komt eigenlijk zelden voor.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:03 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Je impliceert dat je dat in dergelijke situaties denkt, dus ik ben benieuwd, of je dat ook zegt als iemand anders die jouw cultuur bekritiseert tegenover je staat.
In Nederland alhoewel het best gezegd mag worden, daar niet van, dat er duidelijk gerelativeerd kan worden ik hoop dat we in een samenleving leven waar beide kanten mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ga vooral discussie voeren, maar val er de mensen als zij dit feest vieren niet mee lastig.
Daarnet zei je heel wat anders:quote:
quote:Maar mensen die hier in Nederland tegen Zwarte Piet zijn mogen wat mij betreft op de stoomboot naar Spanje
Ik vraag me oprecht af of je dat ook in iemands gezicht gaat zeggen of dat het slechts grootspraak is op het internet. Ik denk, laat maar lullen, maar probeer er nog wel rationeel op in te gaan.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk zeg ik het dan. Maar dat komt eigenlijk zelden voor.
Natuurlijk houd ik gewoon de beleefdheidsregels in acht. Al zou ik me ook kunnen voorstellen tijdens een intocht een stel van die protestpieten wat 'hardere' woorden toe te spreken.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:05 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af of je dat ook in iemands gezicht gaat zeggen of dat het slechts grootspraak is op het internet. Ik denk, laat maar lullen, maar probeer er nog wel rationeel op in te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |