quote:Verdedigend landskampioen Nijmegen Devils heeft een turbulente zomer achter de rug. Met een grotendeels vernieuwde ploeg verschijnt de club aan de start van het nieuwe seizoen. IJshockey.com blikt vooruit.
Nieuw: Stephane Cesar, Jesse Baraniuk, Tyler Stitt, Marc Donders, Raphael Joly, Adam Krug, Tyler Mazzei, Jurryt Smid, Scott Thauwald, Harry Verdonschot.
Vertrokken: Christian Boucher, Julien Hernandez, Marty Dams, Max van Lieshout, Jeff Smith, Travis Wight, Phil Aucoin, Jason Baclig, Nick Deschenes, Levi Houkes, Marty Mjelelleli, Doug Orr, Marco Postma.
Goalies: Stephane Cesar komt over uit Heerenveen. De 22-jarige doelman uit Ottawa had afgelopen jaar een wisselvallig seizoen, waarin hij topwedstrijden afwisselde met mindere ontmoetingen. Krijgt in Nijmegen de kans door te groeien en zou een jaar ouder ook een jaar ervarener moeten zijn. Tomislav Hrelja is de andere doelman in de selectie en moet zijn waarde op eredivisieniveau nog bewijzen.
Defense: Verdedigend zet Nijmegen een combinatie neer van ervaring en talent. De solide Dan McGoff is de enige import uit het kampioensteam die terugkeert, international Nick de Jong is met zijn 29 jaar de oudste speler in de jeugdige ploeg, terwijl Jesse Baraniuk twee jaar geleden de harten van veel fans in Nijmegen stal. Interessante nieuwkomer is de 24-jarige Tyler Stitt, een speler met leiderschapscapaciteiten, die vier jaar college-ijshockey heeft gespeeld. Rick Wijnen hoopt na een jaar vol blessureleed te kunnen bewijzen wat hij in zijn mars heeft en Yordie Mater zal meer ijstijd krijgen dan vorig jaar.
Forwards: De complete topzes van vorig seizoen is vertrokken. Daarbij zullen vooral de 93 goals van Phil Aucoin, Nick Deschenes en Doug Orr worden gemist. Ook Marco Postma en Brad Smulders zijn er niet meer bij. Daar komen een aantal nieuwkomers voor terug, die zich nog helemaal moeten bewijzen in de Nederlandse competitie. Scott Thauwald had een matig seizoen op lager profniveau in de VS, Tyler Mazzei is een speler die op lager jeugdniveau in Canada veel scoorde en de afgelopen drie jaar voor de prima universiteit RIT uitkwam. Adam Krug heeft wat profervaring en scoorde veel punten op lager college-niveau, Raphaël Joly komt rechtstreeks uit de vechtliga LNAH, waar overigens heel behoorlijk ijshockey wordt gespeeld. De jonge Marc Donders krijgt bij Nijmegen de kans in de eredivisie en tenslotte keren ook de ijverige Jurryt Smid en Harry Verdonschot terug. Dylan Kost zal hopen op meer ijstijd, Timothy Gerritsen heeft zich ontwikkeld tot een solide eredivisiespeler, terwijl de makkelijk checkende Remo Speijers er ook weer bij is. Tenslotte is de Zweed Martin Persson nog op proef en komt er mogelijk nog een in Nijmegen studerende Slowaak bij.
Coach: Danny Cuomo is terug in de bank bij Nijmegen. De Canadees was in de jaren negentig en aan het begin van deze eeuw al meerder keren (speler-) coach bij de Nijmeegse club en won zowel op de bank als op het ijs prijzen. Hij is de vervanger van Chris Eimers. Zijn assistent is de ervaren Alex Andjelic, die overkomt uit Tilburg en ook al een lang verleden heeft bij Nijmegen. Met dit duo heeft Devils zonder meer de meeste routine in de bank staan van alle clubs in de eredivisie.
Sleutelspeler: Stephane Cesar wist afgelopen jaar niet alle fans in Heerenveen te overtuigen van zijn kwaliteiten. Nijmegen Devils heeft een jonge ploeg, die het dit jaar in wedstrijden soms moeilijk kan krijgen. Dat betekent dat er veel druk kan komen te staan op de 22-jarige Canadees.
Talent om op te letten: Rick Wijnen is al 22 jaar en eerder in beeld geweest bij het Nederlands team. De verdediger had de afgelopen jaren meerdere keren pech met blessures, waardoor hij belangrijke delen van het seizoen moest missen. Dit jaar zal hij hopen op een fysiek fit seizoen, waarin hij steeds belangrijker wordt voor de Devils.
Voorspelling: Nijmegen Devils heeft aan talent en ervaring ingeleverd. Dat was gezien het lagere spelersbudget ook onvermijdelijk. De club heeft al jaren een goede neus voor talent en koos bij zijn buitenlandse spelers vooral jongens met een verleden als captain van hun teams. De club zal de nodige tegenstanders verrassen, maar niet gaan meedoen om de hoofdprijzen. Of komt de typisch Nijmeegse mentaliteit weer boven
Teams die meedoen aan de North Sea Cup:quote:Eaters Geleen kende vorig jaar een uiterst succesvol seizoen. Na lange tijd zonder prijzen wonnen de Limburgers de bekerfinale in Eindhoven. Met een nieuwe coach en veel nieuwe imports gaat Geleen proberen de successen van vorig jaar te evenaren.
Nieuwe spelers: Tom Maldonado, Bjorn Willemse, Dan Lapointe, John Ronan, Jason Tejchma en Brad Smulders.
Vertrokken spelers: Adam Blanchette, Lambert Keulen (gestopt), Ziga Svete, Brent Gauvreau, Mike Forgie, David Burgess, Joey Wilson en William den Ridder.
Goalies: Al in de loop van vorig seizoen kwam het nieuws dat Sami Heinonen de komende twee jaar de kleuren van Geleen zou verdedigen. De Fin kende een geweldig seizoen en was samen met Brent Gauvreau en Ziga Svete de belangrijkste speler van het team van Mike Pellegrims.
Enkele seizoenen geleden had Heinonen nog een grillig seizoen in dienst van Den Haag. Vorig jaar was Heinonen echter constant uitmuntend. Als back-up zullen de jonge Quention Cuypers en Rowan Delil in de bank staan. Vooral Delil wordt gezien als een talent voor de toekomst. De 17-jarige doelman zal daarom dit seizoen meer ervaring op moeten doen in de eredivisie.
Defense: Ziga Svete zal gemist worden in de Geleense defensie. De Sloveen behaalde terecht de Wil van Dommelen-trofee. Ook Adam Blanchette vertrok, maar met Tom Maldonado en Bjorn Willemse haalde de club interessante vervangers. Vooral de overstap van international Willemse is opmerkelijk. Willemse is al jarenlang één van de beste Nederlandse verdedigers.
De verdediging is verder hetzelfde gebleven. Glenn Bakx heeft weer een jaar ervaring erbij en zal proberen dit seizoen verder te groeien. Bakx zit dicht tegen Oranje aan en zal proberen om de aandacht van Tommie Hartogs te blijven houden. Verder zijn ook Erik Tummers, Jeffrey van Iersel en Niko Suoraniemi weer van de partij in Geleen. De verdediging lijkt dus prima in orde.
Forwards: De drie meest scorende aanvallers van vorig seizoen zijn niet langer te bewonderen in Geleen. De nieuwkomers Dan Lapointe, John Ronan, Jason Tejchma en Brad Smulders zullen dit seizoen voor de doelpunten moeten zorgen. Smulders is al jarenlang een veelscorende speler in Nederland. Afgelopen seizoenen speelde Smulders voor Nijmegen, waar hij zowel de beker als het kampioenschap won. Vooral onder Frank Gentges speelde Smulders uitstekend. De Nederlands-Canadees komt al een paar jaar niet meer uit voor Oranje, maar in 2007 was Smulders nog topscorer op het WK in China.
De andere drie nieuwkomers brengen een aardig cv mee. Lapoint en Ronan speelden vorig jaar al samen bij Flint Generals in IHL. Zij waren in Flint ploeggenoot van international Jamie Schaafsma. Ronan zat qua puntenaantal in de buurt van Schaafsma, dus dat belooft veel goeds. Jason Tejchma heeft ruime ervaring in de ECHL en begint bij Geleen aan zijn tweede jaar in Europa. Vorig jaar kwam Tejchma tot 54 punten voor Newcastle Vipers, dat uitkomt op het hoogste Engelse niveau.
De overige aanvallers komen allemaal uit Nederland, waarvan veel jeugd uit Geleen. Jeffrey Mens brak vorig jaar echt door en trok zich op aan het niveau van de sterke imports. Hopelijk kan de 21-jarige aanvaller de stijgende lijn doortrekken.
Lars van Sloun was vorig jaar de Nederlandse revelatie van het seizoen. Van Sloun kwam in een lijn met Burgess en Forgie tot 20 goals en 25 assists. De bekroning was een plek in het Nederlands team tijdens het WK in Tilburg. Ook op het WK wist van Sloun te scoren. De Nederlandse ijshockeyliefhebbers zullen de ontwikkeling van Lars van Sloun nauwlettend in de gaten houden.
Ook Dennis ten Bokkel, Kay Gielen, Lars Engwegen, Niels van Sloun en Hendrik Giesbers maken dit jaar deel uit van de selectie. Youri Penders is vanuit het tweede team overgehaald naar de hoofdmacht. Geleen nam afscheid van Lambert Keulen. Na vele jaren nam Keulen noodgedwongen afscheid van het ijshockey na de zware blessure die hij vorig seizoen opliep.
Coach: Mike Pellegrims kwam, zag en overwon. De Belg bleek de coach die Geleen al jaren zocht. Onder leiding van de oud-speler van Geleen waren er geen relletjes en tactisch bleek Pellegrims ook een gouden greep. De nieuwe coach Jamie Dumont krijgt de zware taak om Pellegrims te doen vergeten. De pas 36-jarige Dumont was eerder al actief als assistent bij Lewiston in de sterke jeudgcompetitie QMJHL in Quebec. Ook bij het Italiaanse Bolzano vervulde Dumont de rol van assistent.
Sleutelspeler: Sami Heinonen zal ook dit jaar weer de basis moeten vormen voor succes. De Fin was bij vlagen onpasseerbaar in zijn eerste seizoen. Heinonen bewees maar weer eens dat de goalie de belangrijkste positie in het ijshockey is.
Talent om op te letten: Kay Gielen beleefde vorig jaar al een prima debuutseizoen. De jeugdinternational zal dit jaar proberen om dezelfde stap te maken als Lars van Sloun en Jeffrey Mens. Gielen is met zijn 18 jaar de jongste aanvaller in de selectie van Jamie Dumont.
Voorspelling: Geleen was vorig jaar de sterkste en meest constante ploeg van Nederland. Door blessureleed ging Geleen in de halve finale onderuit tegen Nijmegen, dat later de titel pakte. Het zal voor de Limburgers een enorme uitdaging worden om het team van vorig jaar te doen vergeten.
De aankopen geven de burger echter moed in Geleen. De ploeg is in vergelijking met bijvoorbeeld Tilburg en Nijmegen zeker niet zwakker geworden. Toch is het afwachten of de klasse van Svete en Gauvreau niet een te groot gemis gaat vormen. Geleen is toch een zekerheidje voor de bovenste vier plekken. Zondag kan Geleen in eigen huis meteen al de eerste prijs pakken in de strijd om de Ron Berteling-schaal tegen Nijmegen.
Klopt. Zoals het er nu naar uitziet wordt hetquote:Op zaterdag 26 november 2011 01:08 schreef Leatherface het volgende:
Benieuwd naar de halve finales beker. De loting zal 1 tegen 4 en 2 tegen 3 worden, neem ik aan?
Ik denk het ook wel, ja. Geleen - Tilburg is altijd een beladen en mooie line-up. Benieuwd of Eindhoven zich kan meten met Den Haag. Morgen wellicht al een voorproefje.quote:Op zaterdag 26 november 2011 01:10 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Eaters - Trappers
HYS - Kemphanen
Voor alle duidelijkheid: ik ben een Tilburg-fan.quote:Op zaterdag 26 november 2011 01:10 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Klopt. Zoals het er nu naar uitziet wordt het
Eaters - Trappers
HYS - Kemphanen
Vanavond Eaters in actie gezien in Amsterdam. Waardeloos spel door Amsterdam leidt tot een welverdiende 2 - 12 overwinning voor Geleen.
12 - 2. Verschil moet dan wel groot geweest zijn. Flyers ook dik gewonnen, 14-0 van Leuven.quote:Op zaterdag 26 november 2011 01:35 schreef nattermann het volgende:
Weer thuis van Amsterdam. Leuke pot ijshockey gezien van de Eaters, maar ook zeker van Amsterdam. Hebben enkele hele mooie kansen gehad, helaas niet benut.
Edit: En uiteraard zondag en woensdag aanwezig in Glanerbrook, en zoals mijn broer zegt ook PO2 in Tilburg
De lol is er natuurlijk een keertje vanaf als je elke wedstrijd met tien goals verschil de boot in gaat.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:14 schreef Gezicht het volgende:
Wat een sfeer daar in de Jaap Edenhal trouwens zeg, dat kleine beetje Amsterdams publiek wat er is neemt niet eens de moeite te applaudisseren als hun team het ijs op komt. Het enige wat er nog vanaf kon was wat juichen bij een doelpunt. Maar verder ook echt niks.
De meeste roepen 'clear', een enkeling roept 'good'.quote:Op zaterdag 26 november 2011 01:37 schreef nattermann het volgende:
En nog een vraag aan MutedFaith of iemand anders die dit weet: wat roept de linesman als er geen sprake is van off-side en het spel gewoon door kan gaan? Meende steeds te horen "cool", maar heb geen idee welke term hierbij hoort.
Kijk, duidelijk. Bedanktquote:Op zondag 27 november 2011 09:25 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
De meeste roepen 'clear', een enkeling roept 'good'.
Ik ben er in elk geval. Op de tribune, want geblesseerd.quote:Op zondag 27 november 2011 12:10 schreef Leatherface het volgende:
Benieuwd hoeveel mensen vanavond naar Geleen - Eindhoven gaan. Deze wedstrijd is echt om des keizers baard.
En nog geen minuut nadat werd omgeroepen dat de wedstrijd afgelast is komen er 2 stewards met een noodruit aangelopen...quote:Op zondag 27 november 2011 21:16 schreef MutedFaith het volgende:
Noodruit kan niet gevonden worden, wedstrijd gestaakt.
Kom ik ook een keer gewoon een wedstrijd kijken..
Ja die had zo te zien zijn arm uit de kom.quote:Op zondag 27 november 2011 21:33 schreef MutedFaith het volgende:
Volgens L1 is Tummers wekenlang uitgeschakeld na die smerige hit van Kars.
Dan heb ik weekend, dus ook aanwezig in het vak van Geleenquote:Op zondag 27 november 2011 23:00 schreef Leatherface het volgende:
Ik hoop volgende week dinsdag bij Tilburg-Geleen te zijn.
Misschien wil ik ook wel naar de eerste wedstrijd in Geleen. Kun je nog makkelijk aan losse tickets komen, denk je? Of zijn de meeste plaatsen al vergeven aan seizoenskaarthouders?quote:Op zondag 27 november 2011 23:11 schreef nattermann het volgende:
[..]
Dan heb ik weekend, dus ook aanwezig in het vak van Geleen
Vorige keer thuis tegen Tilburg stond er een rij tot boven... En nu zijn het ook nog eens de play-offs... Ik verwacht extreme drukte.quote:Op maandag 28 november 2011 12:10 schreef JJ76 het volgende:
nee hoor geen probleem, kaartjes zijn altijd te koop aan de kassa. Staan alleen wat langere rijen bij de play-offs.
Tsja, dat is geen vruchtbare bodem voor structureel succes zonder suikerooms nee.quote:Op woensdag 30 november 2011 01:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met volgens de sheet 274 bezoekers, dat wordt dan wachten tot André ermee stopt voordat alles weer in elkaar dondert
800 tot 900 bij uitschieters naar boven. Dat zijn er toch minder dan in Tilburg en Geleen. Maar goed, dat is misschien typisch voor een grote stad. Groter entertainmentaanbod en dus meer concurrentie voor de ijshockeyers.quote:Op woensdag 30 november 2011 08:50 schreef MutedFaith het volgende:
Hou er wel rekening mee dat 't een doordeweekse wedstrijd was. Als ik de sheets moet geloven zijn de weekendwedstrijd van HIJS tot nog toe steeds door minimaal 600 man bezocht, met uitschieters naar 800 en 900. De doordeweekse wedstrijd tegen Amsterdam 2 weken geleden trok ook maar 200 tot 300 bezoekers.
Dus geen overhaastte conclusies trekken op basis van 1 wedstrijd.
Dat is wel zo inderdaad. Nu heeft DH wel een succesvolle periode (hoewel dat tot voor kort ook voor Nijmegen gold natuurlijk)quote:Op woensdag 30 november 2011 12:02 schreef MutedFaith het volgende:
Het zijn er meer dan een Eindhoven of Nijmegen.
Het is een play-off wedstrijd, je moet geen onzin praten he?quote:Op woensdag 30 november 2011 08:50 schreef MutedFaith het volgende:
Hou er wel rekening mee dat 't een doordeweekse wedstrijd was. Als ik de sheets moet geloven zijn de weekendwedstrijd van HIJS tot nog toe steeds door minimaal 600 man bezocht, met uitschieters naar 800 en 900. De doordeweekse wedstrijd tegen Amsterdam 2 weken geleden trok ook maar 200 tot 300 bezoekers.
Dus geen overhaastte conclusies trekken op basis van 1 wedstrijd.
De wedstijden die geweest ben de afgelopen jaren schat ik toch al snel op wat meer.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:02 schreef MutedFaith het volgende:
Het zijn er meer dan een Eindhoven of Nijmegen.
Doordeweekse wedstrijden trekken altijd minder bezoekers. Ook als 't een eerste playoffwedstrijd is, en zeker als de datum pas een week vantevoren bekend wordt gemaakt.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is een play-off wedstrijd, je moet geen onzin praten he?
Verder was er bijvoorbeeld ook geen concurrentie van voetbal op tv
Stond op het forum, maar las nu 600, maar dat wordt omschreven als een 'ruime schatting' door iemand er bij was, waarheid zal wel ergens rond de 400/500 liggen en dan blijft het punt gewoon staan dat Den Haag het alleen goed doet omdat André er 500.000 euro per jaar wil instoppen. Als je 500 man trekt bij een beker play-off wedstrijd kan je geen eredivisie team opbouwen.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:36 schreef MutedFaith het volgende:
Ik weet trouwens niet waar je die 274 vandaan haalt, want volgens de sheet op de site van de NIJB zaten er gewoon 600 man..
Kan je beter voor zo iemand als Svete, Dams of Baraniuk gaan, dan weet je zeker dat je voor Nederlandse begrippen een goede verdediger koopt en die zullen het vast niet voor minder doenquote:Op woensdag 30 november 2011 16:31 schreef MutedFaith het volgende:
Die speler van Heerenveen snap ik niet trouwens. Op papier geen uitblinker, en dan ook nog een redelijk fysieke speler, in een competitie waar fysiek spel over 't algemeen niet beloond wordt.
Heb je niet verkeerd gelezen, geleen wint na de penaltyshots van Tilburg.quote:Op woensdag 30 november 2011 21:58 schreef Leatherface het volgende:
Helemaal verkeerd gelezen.Geleen won in de verlenging door een goal van McDonald. Waarschijnlijk was er een review en las ik het verkeerd als shootout op komst.
De adrenaline knalt nog steeds door mijn bloedvaten. Morgen mailen voor de busreis naar Tilburg, en ook als die vol zit knetteren we zelf wel heen en weer. Dit wordt nog een serie...quote:Op woensdag 30 november 2011 22:31 schreef nattermann het volgende:
[..]
Heb je niet verkeerd gelezen, geleen wint na de penaltyshots van Tilburg.
Zenuwslopend spannende wedstrijd gezien.
Dinsdag naar Tilburg
Morgen mailen? Nu mailen! Wiekser!quote:Op woensdag 30 november 2011 22:35 schreef Gezicht het volgende:
[..]
De adrenaline knalt nog steeds door mijn bloedvaten. Morgen mailen voor de busreis naar Tilburg, en ook als die vol zit knetteren we zelf wel heen en weer. Dit wordt nog een serie...
Broer moet eerst nog vrij vragen...quote:Op woensdag 30 november 2011 22:39 schreef nattermann het volgende:
[..]
Morgen mailen? Nu mailen! Wiekser!
Dat had je 3 weken geleden toch ook al kunnen doenquote:Op woensdag 30 november 2011 22:43 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Broer moet eerst nog vrij vragen...
Moet je tegen hem zeggen, niet tegen mij!quote:Op woensdag 30 november 2011 22:46 schreef nattermann het volgende:
[..]
Dat had je 3 weken geleden toch ook al kunnen doen?
Aah wacht, onze andere broerquote:Op woensdag 30 november 2011 22:50 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Moet je tegen hem zeggen, niet tegen mij!
En toch is dat geen vreemd toeschouwersaantal voor een dinsdagavond.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Stond op het forum, maar las nu 600, maar dat wordt omschreven als een 'ruime schatting' door iemand er bij was, waarheid zal wel ergens rond de 400/500 liggen en dan blijft het punt gewoon staan dat Den Haag het alleen goed doet omdat André er 500.000 euro per jaar wil instoppen. Als je 500 man trekt bij een beker play-off wedstrijd kan je geen eredivisie team opbouwen.
Okay, toch goed gezien dan.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:31 schreef nattermann het volgende:
[..]
Heb je niet verkeerd gelezen, geleen wint na de penaltyshots van Tilburg.
Zenuwslopend spannende wedstrijd gezien.
Dinsdag naar Tilburg
Hier kan ik ook geen chocola van maken. Aan de andere kant heb ik daardoor nu wel de gelegenheid om naar een thuiswedstrijd van Tilburg te gaan, dus ik maal er niet om.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:54 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat ze de halve finales op doordeweekse dagen gepland hebben.
Ik als Tilburg-fan gun ze het ook.quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:52 schreef Gezicht het volgende:
Amsterdam.Helden.
0 punten in de Bekercompetitie en dan de eerste wedstrijd van de NSC op deze manier van Tilburg winnen. Ik gun het de mannen van harte.
Brons kan toch best? Litouwen, Zuid Korea en Spanje zijn te doen... Hongarije en Oekraine vermoedelijk niet.quote:Op maandag 5 december 2011 22:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.ijshockey.com/item/3921/selectie-voor-wk-u20-bekend
15 spelers die in de eredivisie spelen, 2 in de jeugd in Duitsland en met Bastings de enige die al in het grote oranje uitkwam
Medaille zal er wel al niet inzitten maar het is te hopen dat ze veel ervaring opdoen en dat het effect van het CTO goed duidelijk wordt
Waar heb je je mening op gebasseerd?quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Brons kan toch best? Litouwen, Zuid Korea en Spanje zijn te doen... Hongarije en Oekraine vermoedelijk niet.
Resultaten voorgaande jaren. Jij?quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waar heb je je mening op gebasseerd?
Het begint pas bij U20 en iedereen doet nu pas voor het eerst mee?quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Van resultaten die zijn behaald door andere spelers, klinkt logisch
Volgende week woensdag weer een kans.quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:23 schreef nattermann het volgende:
Kansloze missie voor geleen, om te schamrn
Ben benieuwd welke 3 jeugdinternationals het meest gemist worden, zal elkaar wel evenwicht houden al moet Sammy wel heel blijvenquote:Op dinsdag 6 december 2011 22:23 schreef nattermann het volgende:
quote:Op woensdag 7 december 2011 00:45 schreef Leatherface het volgende:
Hoewel een groot deel van de sfeer toe was te schrijven aan Geleen-supporters.
De mongolen gaan dan ook samenzitten in vak f, andere kant is veel leuker en zitten ook nog voldoende mensen die nog wat van ijshockey afweten ookquote:Op woensdag 7 december 2011 00:13 schreef Gezicht het volgende:
Prachtig om te zien hoe die Trappers-supporters om iedere scheet helemaal over de schreef gaan.
De andere kant? Lekker op het pluche in B?quote:Op woensdag 7 december 2011 13:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De mongolen gaan dan ook samenzitten in vak f, andere kant is veel leuker en zitten ook nog voldoende mensen die nog wat van ijshockey afweten ook
Ben het niet helemaal met je eens, al kijk ik natuurlijk door een Eatersbrilletje.quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:23 schreef nattermann het volgende:
pff inderdaad bij elke normale check springen ze alsof er een vreselijke overtreding wordt begaan, maar verder hoor je ze pas als de wedstrijd definitief is beslist. Tot de 6-3 kwam er alleen maar ondersteuning vanuit het Eatersvak(of ik heb ze niet gehoord omdat er zoveel herrie om me heen was)quote:Op woensdag 7 december 2011 00:13 schreef Gezicht het volgende:
Prachtig om te zien hoe die Trappers-supporters om iedere scheet helemaal over de schreef gaan.
En in de laatste 5 minuten "Het is stil in de vissenkom." We hebben 45 minuten lang met 300 man meer herrie gemaakt dan 1800 man van Tilburg... Zo stil was het dus niet volgens mij.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:34 schreef JJ76 het volgende:
[..]
pff inderdaad bij elke normale check springen ze alsof er een vreselijke overtreding wordt begaan, maar verder hoor je ze pas als de wedstrijd definitief is beslist. Tot de 6-3 kwam er alleen maar ondersteuning vanuit het Eatersvak(of ik heb ze niet gehoord omdat er zoveel herrie om me heen was)
quote:Periode 3:
53:34: PEN HYS The Hague: : 2 min Too Many Men on the Ice
55:42: 3-2 HYS The Hague: 2: Jurryt SMID (61: Tj CAIG; 7: Alan van BENTEM) [EQ]
56:14: PEN HYS The Hague: 7: Alan van BENTEM 2 min Elbowing
57:09: 4-2 Eindhoven Kemphanen: 7: Nicky de JONG (39: Paul VINCENT) [PP, Delayed Penalty]
57:09: PEN Eindhoven Kemphanen: 91: Levi HOUKES 2 min Roughing
57:09: PEN HYS The Hague: 3: Brian MULLALLY 2 min Roughing
57:09: PEN HYS The Hague: 3: Brian MULLALLY 2 min Slashing
57:44: PEN HYS The Hague: 21: Tony DEMELINNE 2 min Slashing
58:12: PEN HYS The Hague: 44: Marcel BRUINSMA 20 min Crosschecking
58:12: PEN HYS The Hague: 44: Marcel BRUINSMA 5 min Crosschecking
58:34: PEN HYS The Hague: 20: Matt KORTHUIS 2 min Roughing
58:34: PEN HYS The Hague: 4: John GORDON 2 min Roughing
58:34: PEN HYS The Hague: 4: John GORDON 2 min Roughing
58:34: PEN HYS The Hague: 20: Matt KORTHUIS 2 min Roughing
58:34: PEN Eindhoven Kemphanen: 39: Paul VINCENT 2 min Roughing
58:34: PEN Eindhoven Kemphanen: 7: Nicky de JONG 2 min Roughing
58:34: PEN Eindhoven Kemphanen: 7: Nicky de JONG 2 min Roughing
58:34: PEN Eindhoven Kemphanen: 39: Paul VINCENT 2 min Roughing
59:20: PEN HYS The Hague: 6: Jeff SMITH 2 min Slashing
59:20: PEN Eindhoven Kemphanen: 9: Kevin BRUIJSTEN 2 min Slashing
Met alle respect; Das echt geen verdienste van de Geleen supporters. Zo gaat dat in Tilburg, zijn weinig uitbundige supportersquote:Op woensdag 7 december 2011 17:29 schreef Gezicht het volgende:
[..]
En in de laatste 5 minuten "Het is stil in de vissenkom." We hebben 45 minuten lang met 300 man meer herrie gemaakt dan 1800 man van Tilburg... Zo stil was het dus niet volgens mij.
Die ene keer dat ik er ben geweest was vond ik het matig. Zaten dan wel met enkele eaterssupporters in het uitvak, maar de rest van het publiek vond ik eerlijk gezegd ook vrij stilletjes. Maar ik ben dan ook verwend als Geleensupporterquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:45 schreef Leatherface het volgende:
Hmm, webcamstream.
Ik ben ook nog nooit in De Uithof geweest. Is dat een sfeervolle hal? (als het enigszins vol zit)
Inderdaad, daar wil ik ook nog eens naartoe. Nadeel: 279km, enkele reisquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:56 schreef Leatherface het volgende:
Ik zou wel eens naar Heerenveen willen, maar ik zie op tegen de reistijd.
Pokke-eind rijden dan voor een wedstrijdje inderdaadquote:Op vrijdag 9 december 2011 22:08 schreef Leatherface het volgende:
Voor mij ook een forse afstand (woon in Helmond)
Haha. Zou wat zijn als de finale om het NK Geleen-Heerenveen is.
Gaat er trouwens morgen iemand naar Kemphanen-Geleen?
Als ik kijk naar de stand van TT - Kemphanen, denk ik dat morgen een leuke wedstrijd wordt. Ik zeg: doenquote:Op vrijdag 9 december 2011 22:19 schreef Leatherface het volgende:
Ik ben wel regelmatig op de tribunes bij de Kemphanen te vinden, ik weet alleen nog niet zeker of ik ook morgen ga.
Zou graag gaan maar vervoer wordt lastig en heb geen centen. Waarom krijg je nooit loon vóór het weekend.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:08 schreef Leatherface het volgende:
Voor mij ook een forse afstand (woon in Helmond)
Haha. Zou wat zijn als de finale om het NK Geleen-Heerenveen is.
Gaat er trouwens morgen iemand naar Kemphanen-Geleen?
Dar heb je ook gelijk in. Op papier een leuke pot.quote:Op vrijdag 9 december 2011 22:35 schreef nattermann het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de stand van TT - Kemphanen, denk ik dat morgen een leuke wedstrijd wordt. Ik zeg: doen
Volgens mij heeft hij het hele vorige seizoen nog geen 60 minuten ijstijd gehad dus mijn inziens mag hij nu al blij zijn hoor. Vooral aangezien het verschil in niveau tussen Rowan en Sami immens is.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
2 hele wedstrijden. Wow!!!!!!!!
Beetje fatsoenlijk ijstijd is voor 15/20 wedstrijden en daar komt hij zonder een blessure van Sammy nooit aan.
Maar hij is nog jong zat eerst maar eens een goed wk onder 20 keepen
Tja, Tilburgers. Dom volkje hoor.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:13 schreef Gezicht het volgende:
Laten we het hopen. Heb de wedstrijd van vanavond helaas moeten missen, maar heb goede verhalen gehoord (goed voor Geleen dusquote:Op zondag 11 december 2011 23:04 schreef Leatherface het volgende:
Geleen won vandaag van Den Haag: 5-3. Voor het eerst dit seizoen dat de Eaters HYS kloppen.
Geleen lijkt dus klaar voor de halve finale clash met Tilburg.
Spelers vertrokken? Oei, da's niet goed. Niks van meegekregen ook, om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 11 december 2011 23:06 schreef Halcon het volgende:
Turnhout kansloos verloren. Wat een dramateam zeg. Filimonovs en Ruel zijn al weg en er volgen er nog wel meer.
Ik wil geen azijnzeikerd zijn, maar zulke knakkers hebben we in Geleen ook. Bij iedere club wel, denk ik.quote:Op zondag 11 december 2011 17:18 schreef Gezicht het volgende:
Er zaten trouwens ook een paar van die stoere jongens tussen die heel stoer naar het uitvak gingen staan zwaaien etc, ik vraag me af wat die deden toen Tilburg van Amsterdam en Leuven verloor... Erg jammer dat je altijd van die rotte peren ertussen hebt zitten, dat zijn dan ook die wat na afloop herrie gaan schoppen indien hun cluppie niet wint.
Daar is al een vervanger voor onderweg.quote:Op zondag 11 december 2011 23:06 schreef Halcon het volgende:
Turnhout kansloos verloren. Wat een dramateam zeg. Filimonovs en Ruel zijn al weg en er volgen er nog wel meer.
Ze gaan een import missen omdat ze er maar een mogen wisselen. Gelukkig voor Turnhout speelt Bartek weer. Als iedereen fit is staat er best een redelijk team.quote:Op maandag 12 december 2011 08:36 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Daar is al een vervanger voor onderweg.
Ruel en Filimonovs, de twee beste spelers. Reservegoalie is ook weg. Er zit nu een 15-jarige op de bank.quote:Op maandag 12 december 2011 00:41 schreef nattermann het volgende:
[..]
Spelers vertrokken? Oei, da's niet goed. Niks van meegekregen ook, om eerlijk te zijn.
Dat is hard nodig.quote:Op maandag 12 december 2011 08:36 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Daar is al een vervanger voor onderweg.
Huh? Heb je dat ergens te horen gekregen of is dit een suggestie van jou?quote:Op maandag 12 december 2011 16:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mizerek coach in Den Haag en Selivanov weer in de eerste 2 lijnen?
Er zijn 100 extra kaarten voor Tilburg las ik op twitterquote:Op dinsdag 13 december 2011 18:20 schreef Gezicht het volgende:
Natterman en Gezicht uiteraard ook aanwezig.![]()
Uitvak zat bij de eerste wedstrijd van de serie al vol. Vraag me af hoe dat nu opgelost gaat worden.
Dat komt volgens mij niet vaak voor in zowel Eindhoven als Den Haag...quote:Beide teams worden toegejuicht door de supporters. De supporters van Hys en van Eindhoven laten zich goed horen.
Afgelopen zaterdag heeft Geleen nog met 1 - 4 in Eindhoven gewonnen...quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:19 schreef Leatherface het volgende:
Hmm, tegen Tilburg acht ik ze nog niet kansloos. Dat is een wispelturige ploeg, hoewel ze wel thuisvoordeel hebben indien ze de finale halen.
Maar een Geleen in topvorm lijkt me wel een maatje te groot.
I know. Geleen in goede doen lijkt me wel een maatje te groot voor de Kemphanen. Maar mits de finale Eindhoven-Tilburg wordt, dan weet ik het eigenlijk nog niet.quote:Op dinsdag 13 december 2011 22:20 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag heeft Geleen nog met 1 - 4 in Eindhoven gewonnen...
Zeker jammer voor Eindhoven, zeker na de 3-5 voorsprong in de 3de periode.quote:Op dinsdag 13 december 2011 23:08 schreef Gezicht het volgende:
Heel erg jammer voor Eindhoven, had het ze van harte gegund zodat Geleen dan in de finale over ze heen kon lopen.
Tot morgen in Glanerbrook, ik ben herkenbaar aan mijn shirt: Seizoen 2010-2011 #21 Suoranimi
quote:30:14: PEN Ruijters Eaters Geleen: 10: David BURGESS 2 min Roughing
30:14: PEN DESTIL Trappers Tilburg: 4: Ivy van den HEUVEL 2 min Roughing
30:14: PEN Ruijters Eaters Geleen: 10: David BURGESS 2 min Roughing
30:14: PEN DESTIL Trappers Tilburg: 3: Pippo LIMNELL FINOCCHIARO 2 min Roughing
30:14: PEN DESTIL Trappers Tilburg: 3: Pippo LIMNELL FINOCCHIARO 2 min Roughing
30:14: PEN Ruijters Eaters Geleen: 4: Kipp WORKMAN 2 min Tripping
30:14: PEN DESTIL Trappers Tilburg: 4: Ivy van den HEUVEL 2 min Slashing
30:14: PEN DESTIL Trappers Tilburg: 4: Ivy van den HEUVEL 2 min Roughing
30:14: PEN Ruijters Eaters Geleen: 4: Kipp WORKMAN 2 min Roughing
30:14: PEN Ruijters Eaters Geleen: 4: Kipp WORKMAN 2 min Roughing
Hallo hoogmoed, hier de valquote:Op dinsdag 13 december 2011 23:08 schreef Gezicht het volgende:
Heel erg jammer voor Eindhoven, had het ze van harte gegund zodat Geleen dan in de finale over ze heen kon lopen.
De slordigheid van Geleen was zodoende om je voor te schamen... Maar goed, het gaat om de punten, en de 3 punten zijn binnen.quote:Op maandag 19 december 2011 16:13 schreef MutedFaith het volgende:
Mwoah, moeizaam zou ik 't toch niet willen noemen.. Zo diep hoefde Geleen nou ook weer niet te gaan.. Volgens mij was 't wel een leuke wedstrijd om te zien, met over en weer voldoende kansen..
Klopt. Zou hem graag bij de Eaters zien spelen, kunnen wel zo'n speler gebruiken.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:14 schreef Leatherface het volgende:
Kemphanen - Leuven 5-1.
Wat is die Vincent eigenlijk een prachtige speler.
Oneens, het is een teamprestatie. Dat mag/kan (maak er maar wat van) niet afhangen van één speler.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:33 schreef Gezicht het volgende:
Zwaar klote dat we Tummers moeten missen, ik denk dat als we hem tijdens de play-offs tegen Tilburg erbij hadden gehad dat we zelfs de finale hadden gehaald.
Omdat in 't verleden teams wel eens een of enkele buitenlander(s) gehaald hebben voor alleen de bekerfinale of playoffs. Spelers die qua niveau veel beter waren dan wat normaal gesproken in de Nederlanse competitite speelt en die ze dan ook redelijk zwaar betaalden voor 1 (of een paar) wedstrijd(en). Om dit te voorkomen is deze regel ingesteld.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vind het raar dat je na 1-12 alleen nog een import mag ruilen, zolang je aan het puntensysteem voldoet. Lijkt me niks op tegen
Kan bijvoorbeeld voorstellen dat zowel Geleen als Mizerek blij met elkaar zouden zijn
Gaat weer helemaal nergens over. No ref, no game.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:30 schreef Gezicht het volgende:
Flinke commotie rond Tilburg - Friesland zoals ik het lees op ijshockeyforum.com.
Klopt, en dat realiseren zich veel te weinig mensen. Betrap mezelf er ook nog veel te vaak op.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:38 schreef nattermann het volgende:
[..]
Gaat weer helemaal nergens over. No ref, no game.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf er ook wel eens aan erger, maar dat lijkt me een hele normale zaak tijdens een wedstrijd. Emotie hequote:Op zaterdag 31 december 2011 15:39 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Klopt, en dat realiseren zich veel te weinig mensen. Betrap mezelf er ook nog veel te vaak op.
De foyers? Of bedoel je de Flyers?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Knudse gaat een clínic geven aan de keepers van de foyers, geen idee of Oosterwijk en Idzenga er dan bij zijn maar die zullen ook wel wat van hem kunnen leren
Jammer dat Amsterdam zo weinig geld heeft want Knudsen zou ze een stuk competiever maken, nu gaat het niet gebeuren want ze gaan natuurlijk niet Gross of Kathan inruilen
Hopelijk gaan spelers zoals Nason, mulally, Gordon, Mizerek, Knudsen, loginov en Kathan ooit voor Nederland spelen
quote:
quote:
Netjesquote:Op zondag 8 januari 2012 22:51 schreef Leatherface het volgende:
Dit weekend dus 29 doelpunten gezien.
DIe spelen niet voor niets maar 5 minuten. Zal dan geen niveau NSC zijn. Ik denk dat als de imports weg zijn en er geen vervangers aangetrokken kunnen worden, Turnhout er gewoon mee kapt voor dit jaar. En gelijk hebben ze.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er zullen bij Leuven of Herentals ook best spelers zitten die liever 25 minuten per wedstrijd spelen dan 5. Herentals heeft bijvoorbeeld al 3 Eredivisie waardige keepers. bij Geleen in het 2 speelt een Eredivisewaardige Belg en in de Belgische competitie zit wel wat.
Aan bijvoorbeeld Angelo van Hulten zou je ook kunnen denken
Dat ligt er aan of ze die spelers vervangen door imports of door afdankertjes van HYC en Leuven. In dat laatste geval is het niet eens niveau Amsterdam.quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ze dit jaar niet uitspelen is het over en uit.
Team zou wel gewoon redelijk zijn als ze de spelers die weg gaan mogen vervangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |