abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 31 oktober 2012 @ 19:44:16 #151
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118679734


Lekker vies.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_118679849
Dat is inderdaad geen understatement :D

en hij staat iig nog op zn eigen pootjes... ( itt tot t ding in de achter grond O-) )
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2012 @ 15:17:27 #153
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118743721


Ik ben ziek ;(
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_118752430
ducktape power! :P
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2012 @ 20:11:18 #155
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118752799
1 keer ben ik me rot geschrokken tijdens het rijden. De ducktape liet los ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_118752921
en wat houd de eendentape nou exact vast dan :?
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2012 @ 20:15:00 #157
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118752988
De stukken bumper. Ik heb d.m.v. een opel corsa het sleepoog er onder vandaan gerukt en dat sleepoog is door de bumper heen gegaan.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_118753220
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:15 schreef 2cv het volgende:
De stukken bumper. Ik heb d.m.v. een opel corsa het sleepoog er onder vandaan gerukt en dat sleepoog is door de bumper heen gegaan.
stom sleepoog :w

nouja beter dan je vsnaar laten springen :+
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2012 @ 21:35:05 #159
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118756615
Neehoor, V-snaar heb ik op reserve in de kofferbak liggen. Sleepoog moet ik lassen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 2 november 2012 @ 21:46:14 #160
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_118757038
Ik heb nog een vert triton tzi bumper liggen :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2012 @ 21:51:16 #161
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118757270
Kosta ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 2 november 2012 @ 22:19:14 #162
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_118758302
Niks als je em in Limburg komt ophalen :P

Zitten wel gaten in van waar de mistlichten hebben gezeten maar die rekjes kun je er bij jou weer uithalen om dicht te maken
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2012 @ 23:25:26 #163
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118760890
Als ik niets in de buurt vind (daar is een gerede kans toe) ga ik in op jouw aanbod.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_118760918
Trekt je BX zo`n roadtrip wel? :P
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2012 @ 23:26:52 #165
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118760956
Als het moet trekt het ding jouw auto nog mee ook.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_118760982
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:26 schreef 2cv het volgende:
Als het moet trekt het ding jouw auto nog mee ook.
ja zo`n 850KG koekblik trek je overal wel mee :++
  † In Memoriam † maandag 5 november 2012 @ 22:36:39 #167
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118871856
Het ding heeft nu verse olie en winterwielen. Binnenkort APK ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_118872177
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 22:36 schreef 2cv het volgende:
Het ding heeft nu verse olie en winterwielen. Binnenkort APK ...
komttie toch zonder grappen en grollen door? :7 :+
  † In Memoriam † maandag 12 november 2012 @ 16:53:57 #169
25682 2cv
Niet subtiel
pi_119130244
Vorige week heb ik de nokkenassen laten meten bij Hurricane Racing. Ik werd prettig geholpen en er werd geen verkoop-praatje gehouden om mij (nog) snellere nokkenassen aan te smeren. De eerste tip was om zowieso de nokkenassen van de atmosferische diesel te gebruiken. Citaat: "Als het ook maar half mogelijk is gebruik ik atmosferische nokkenassen". Dat ga ik dus ook doen. Maar ik was niet voor niets de afsluitdijk over gecrossed, dus de nokkenassen mochten ook even op de meetbank. Daarvan is dit het resultaat (de afbeeldingen zijn klikbaar voor een groter formaat):





Ik heb voor 4 lijnen aangegeven waarvoor ze staan. De overige lijnen hebben te maken met de snelheid waarmee de kleppen bewegen en de versnelling/acceleratie van de kleppen. Dat is voor mij niet interessant omdat dit orginele nokkenassen zijn voor een relatief langzaam lopende dieselmotor en niet hele wilde nokkenassen voor een sneller lopende benzinemotor waarvoor er ook andere aanpassingen nodig zijn.

Uit de grafiek kan je concluderen dat de uitlaatkleppen van zowel de turbomotor als de atmosferische motor op dezelfde manier open en dicht gaan, maar dat dat bij de turbo wat eerder gebeurt. Ik vermoed zelf dat dat is zodat er wat meer druk in de uitlaat komt om de turbo aan te drijven.

De inlaatkleppen gaan bij zowel de turbomotor als de atmosferische motor op dezelfde manier open en dicht, alleen bij de turbomotor gaan de inlaatkleppen iets minder ver open. Waarom dat is, is mij een raadsel.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_119142990
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:53 schreef 2cv het volgende:
Vorige week heb ik de nokkenassen laten meten bij Hurricane Racing. Ik werd prettig geholpen en er werd geen verkoop-praatje gehouden om mij (nog) snellere nokkenassen aan te smeren. De eerste tip was om zowieso de nokkenassen van de atmosferische diesel te gebruiken. Citaat: "Als het ook maar half mogelijk is gebruik ik atmosferische nokkenassen". Dat ga ik dus ook doen. Maar ik was niet voor niets de afsluitdijk over gecrossed, dus de nokkenassen mochten ook even op de meetbank. Daarvan is dit het resultaat (de afbeeldingen zijn klikbaar voor een groter formaat):

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Ik heb voor 4 lijnen aangegeven waarvoor ze staan. De overige lijnen hebben te maken met de snelheid waarmee de kleppen bewegen en de versnelling/acceleratie van de kleppen. Dat is voor mij niet interessant omdat dit orginele nokkenassen zijn voor een relatief langzaam lopende dieselmotor en niet hele wilde nokkenassen voor een sneller lopende benzinemotor waarvoor er ook andere aanpassingen nodig zijn.

Uit de grafiek kan je concluderen dat de uitlaatkleppen van zowel de turbomotor als de atmosferische motor op dezelfde manier open en dicht gaan, maar dat dat bij de turbo wat eerder gebeurt. Ik vermoed zelf dat dat is zodat er wat meer druk in de uitlaat komt om de turbo aan te drijven.

De inlaatkleppen gaan bij zowel de turbomotor als de atmosferische motor op dezelfde manier open en dicht, alleen bij de turbomotor gaan de inlaatkleppen iets minder ver open. Waarom dat is, is mij een raadsel.
mijn gok.. de druk in de cylinder is hoger? ( de turbo perst het er immers in.. ? )
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2012 @ 02:09:33 #171
25682 2cv
Niet subtiel
pi_119153402
Ja, maar het moet wel langs de klep. Simpel gesteld: klep minder ver open = minder vermogen. Anderzijds, als de klep te ver open gaat loopt het stationair erg kut naar het schijnt. Daarom heeft Honda de V-tec (ofzo) uitgevonden. Vanaf een hoger toerental gaan de kleppen verder open. En bij een lager toerental minder ver. Dat werkt overigens niet traploos en zit niet op een dieselmotor :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_119160147
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 02:09 schreef 2cv het volgende:
Ja, maar het moet wel langs de klep. Simpel gesteld: klep minder ver open = minder vermogen. Anderzijds, als de klep te ver open gaat loopt het stationair erg kut naar het schijnt. Daarom heeft Honda de V-tec (ofzo) uitgevonden. Vanaf een hoger toerental gaan de kleppen verder open. En bij een lager toerental minder ver. Dat werkt overigens niet traploos en zit niet op een dieselmotor :P
klep minder ver open bij een gelijke luchtdruk geeft inderdaad minder power..

maar als je de luchtdruk verhoogt ( dmv een turbo / compressor? :P ) dan duw je het er wel in omdat je overdruk hebt? waarbij je bij een met een atmosferische een onderdruk in je cylinder hebt die gevuld moet worden?
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2012 @ 15:35:16 #173
25682 2cv
Niet subtiel
pi_119166286
Klopt, maar dan zie ik het nut om de klep minder ver te openen nog niet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2012 @ 16:12:12 #174
25682 2cv
Niet subtiel
pi_119242210
Driezel is APK afgekeurd. Reden: stuurhuishoes heeft een gaatje, bumper heeft scherp uitstekende delen, ruitenwisser wist niet goed en de handremkabels (die ik er nog geen jaar geleden zelf (vrijwel) nieuw op gezet heb) raken de wielen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 15 november 2012 @ 16:40:43 #175
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_119243256
Ik heb nog steeds een gratis bumper voor je :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')