stom sleepoog :wquote:Op vrijdag 2 november 2012 20:15 schreef 2cv het volgende:
De stukken bumper. Ik heb d.m.v. een opel corsa het sleepoog er onder vandaan gerukt en dat sleepoog is door de bumper heen gegaan.
ja zo`n 850KG koekblik trek je overal wel meequote:Op vrijdag 2 november 2012 23:26 schreef 2cv het volgende:
Als het moet trekt het ding jouw auto nog mee ook.
komttie toch zonder grappen en grollen door?quote:Op maandag 5 november 2012 22:36 schreef 2cv het volgende:
Het ding heeft nu verse olie en winterwielen. Binnenkort APK ...
mijn gok.. de druk in de cylinder is hoger? ( de turbo perst het er immers in.. ? )quote:Op maandag 12 november 2012 16:53 schreef 2cv het volgende:
Vorige week heb ik de nokkenassen laten meten bij Hurricane Racing. Ik werd prettig geholpen en er werd geen verkoop-praatje gehouden om mij (nog) snellere nokkenassen aan te smeren. De eerste tip was om zowieso de nokkenassen van de atmosferische diesel te gebruiken. Citaat: "Als het ook maar half mogelijk is gebruik ik atmosferische nokkenassen". Dat ga ik dus ook doen. Maar ik was niet voor niets de afsluitdijk over gecrossed, dus de nokkenassen mochten ook even op de meetbank. Daarvan is dit het resultaat (de afbeeldingen zijn klikbaar voor een groter formaat):
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb voor 4 lijnen aangegeven waarvoor ze staan. De overige lijnen hebben te maken met de snelheid waarmee de kleppen bewegen en de versnelling/acceleratie van de kleppen. Dat is voor mij niet interessant omdat dit orginele nokkenassen zijn voor een relatief langzaam lopende dieselmotor en niet hele wilde nokkenassen voor een sneller lopende benzinemotor waarvoor er ook andere aanpassingen nodig zijn.
Uit de grafiek kan je concluderen dat de uitlaatkleppen van zowel de turbomotor als de atmosferische motor op dezelfde manier open en dicht gaan, maar dat dat bij de turbo wat eerder gebeurt. Ik vermoed zelf dat dat is zodat er wat meer druk in de uitlaat komt om de turbo aan te drijven.
De inlaatkleppen gaan bij zowel de turbomotor als de atmosferische motor op dezelfde manier open en dicht, alleen bij de turbomotor gaan de inlaatkleppen iets minder ver open. Waarom dat is, is mij een raadsel.
klep minder ver open bij een gelijke luchtdruk geeft inderdaad minder power..quote:Op dinsdag 13 november 2012 02:09 schreef 2cv het volgende:
Ja, maar het moet wel langs de klep. Simpel gesteld: klep minder ver open = minder vermogen. Anderzijds, als de klep te ver open gaat loopt het stationair erg kut naar het schijnt. Daarom heeft Honda de V-tec (ofzo) uitgevonden. Vanaf een hoger toerental gaan de kleppen verder open. En bij een lager toerental minder ver. Dat werkt overigens niet traploos en zit niet op een dieselmotor
tape, tape, voorruit verwijderen, tapequote:Op donderdag 15 november 2012 16:12 schreef 2cv het volgende:
Driezel is APK afgekeurd. Reden: stuurhuishoes heeft een gaatje, bumper heeft scherp uitstekende delen, ruitenwisser wist niet goed en de handremkabels (die ik er nog geen jaar geleden zelf (vrijwel) nieuw op gezet heb) raken de wielen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |