abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 21 mei 2012 @ 23:51:30 #101
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111859435
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:49 schreef Garbageman het volgende:
Gaaf :) Wat voor dieselpomp?
De orginele, maar als die gereviseerd moet worden komen er andere plunjers in zodat er meer diesel ingespoten wordt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2012 @ 00:02:30 #102
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111860004
Zo, vandaag is de kleine octopus ontploft. Het was een aangepast model en een afgedopte zij-vertakking is half afgescheurd. Oplossing: afsnijden en het gat weer met de 'orginele' plug dicht stoppen.

Ik heb ook geprobeerd de ventilatoren (Driezel heeft er 2) weer aan de praat te krijgen. De lage stand doet het, dan draaien beide ventilatoren langzaam (serie geschakeld). Alleen bij de hoge stand doet maar één ventilator het op volle kracht. De andere ventilator doet niets. Zou dit voldoende zijn om door Frankrijk te crossen (zonder aanhanger) ? Of toch maar echt fixen ? Zo ja: heeft iemand het schema hoe ik de dubbele ventilator goed aan moet sluiten ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_111876747
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 00:02 schreef 2cv het volgende:
Zo, vandaag is de kleine octopus ontploft. Het was een aangepast model en een afgedopte zij-vertakking is half afgescheurd. Oplossing: afsnijden en het gat weer met de 'orginele' plug dicht stoppen.

Ik heb ook geprobeerd de ventilatoren (Driezel heeft er 2) weer aan de praat te krijgen. De lage stand doet het, dan draaien beide ventilatoren langzaam (serie geschakeld). Alleen bij de hoge stand doet maar één ventilator het op volle kracht. De andere ventilator doet niets. Zou dit voldoende zijn om door Frankrijk te crossen (zonder aanhanger) ? Of toch maar echt fixen ? Zo ja: heeft iemand het schema hoe ik de dubbele ventilator goed aan moet sluiten ?
de 2de parralel aansluiten op de eerste?
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2012 @ 19:22:10 #104
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111888520
Ja, dat is de bedoeling, maar ik ben niet zo goed met elektriek :P

Maar dit type BX heeft van orgine maar één ventilator die met 2 snelheden kan draaien. In de praktijk draait die ene ventilator nooit op de hoogste stand, ALS die al draait, dus het is goed zo.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_111899490
aftak klemmetjes op de draden richting de eerste FAN zetten waar je draadjes voor de 2de in stopt? B) zodat ze exact t zelfde doen? ;)
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2012 @ 21:50:57 #106
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111900245
Misschien wel, maar wat gebeurt er dan als ze door de relais enzo in serie geschakeld worden om op halve kracht te draaien ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_111900638
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:50 schreef 2cv het volgende:
Misschien wel, maar wat gebeurt er dan als ze door de relais enzo in serie geschakeld worden om op halve kracht te draaien ?
als je de draden die op nr1 zitten aftakt.. en zo als ze op nr 1 zit ook op nr2 aansluit dan zullen de fans tegelijk draaien.. tis wel dat je relais mischien vervangen moet worden voor 1tje die een zwaardere stroomsterkte kan hebben :P
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2012 @ 22:05:44 #108
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111901572
Ik ga gewoon weer het schema er bij pakken als ik er me bezig ga.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_111901949
of je zet een 2de relais op de draden van FAN1 en voed FAN2 via t extra relais rechtstreeks vanaf je accu ofzo :P
  † In Memoriam † maandag 18 juni 2012 @ 21:27:30 #110
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113071649
Na een fijne MZNR zijn Miendientje en ik nog even naar Doel gereden. Daar hebben we nog wat foto's gemaakt bij de locale garage. Toen ik Driezel verplaatste en vervolgens nog even naar uiterst rechts stuurde hoorde ik een soort krak en kon ik het stuur doordraaien. Ik voelde wel wat tikken, dus iets wrong langs elkaar heen, maar er was duidelijk iets stuk.

Hier een foto van het moment waarop ik er achter kom dat er iets goed stuk is:


Na wat onderzoek kwam ik er achter dat de hardyschijf (rubber schijf die de stuurstang (vanaf het stuur) met het stuurhuis verbindt) erg kapot was. Niet grappig, zeker niet als je in België staat met alleen wegenwacht Nederland service. Er moest dus een (tijdelijke) oplossing komen.

Ik heb uiteindelijk één deel van de hardyschijf laten zitten en het stuurhuis en de stuurstang met langere bouten aan elkaar vast gemaakt, uiteraard zo dat de stelen met schroefdraad omhoog staken en dus niet tegen het stuurhuis aan konden komen. Ik heb ook de orginele moeren gebruikt, die een borgring hebben zodat de moeren niet los kunnen lopen. Op die manier had ik een spelingsvrije overbrening en kon ik veilig rijden. Uiteraard heb ik onderweg meerdere malen gecontroleerd of alles nog in orde was, en dat was telkens het geval. Ook bij het demonteren van deze tijdelijke oplossing zat alles nog goed en waren de bouten niet beschadigd. Het was dus een goede, tijdelijke oplossing.

Hier een foto toen ik bezig was om de rommel weer aan elkaar te schroeven:


Hier foto's van de 2 halve hardyschijven:




Conclusie: de beste plek om pech te hebben is voor een garage, tenzij die garage in Doel ligt. Maar als je naar Doel gaat is je reis nooit Doelloos.

Overigens zit er nu een hardyschijf in die er voor zorgt dat je nog wel kan sturen als het rubber scheurt of zelfs geheel verdwijnt. De metalen strips die er in zitten vallen om elkaar heen als een soort kettingschakels en bij de kapotte was dat niet zo.

[ Bericht 6% gewijzigd door 2cv op 18-06-2012 21:39:23 ]
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2012 @ 00:48:00 #111
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113083694


Leuke palindroom-kilometerstand. Helaas geen foto genomen toen de kilometerstand 555.555 was.

En meer dan 1000km op één tank ! Het werd uiteindelijk 1030km en het tanklampje brandde nog niet. Toen ik ging tanken heb ik 55,01 liter getankt en dat brengt het verbruik op 1:18,72 (afgerond). Liever had ik 1:20 gehaald, maar dat is voor een volgende keer
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_113084184
ligt je stationair toerental nou werkelijk boven de 1000?:o
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2012 @ 01:20:07 #113
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113084383
Nee, ik vermoed dat m'n toerenteller niet jofel meer is. Waarschijnlijk een keer de naald er af getrokken en niet in de juiste stand er op gedrukt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_113093525
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 01:20 schreef 2cv het volgende:
Nee, ik vermoed dat m'n toerenteller niet jofel meer is. Waarschijnlijk een keer de naald er af getrokken en niet in de juiste stand er op gedrukt.
ach t blijft natuurlijk een hobbybak :7
  † In Memoriam † woensdag 20 juni 2012 @ 22:54:23 #115
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113166473


Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 6 juli 2012 @ 03:06:59 #116
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113837887

Hoogste ORGA-nummer op een BX binnen de club (of Nederland) ?


TurboD12 motor. Ik kreeg hem compleet, maar niet alle onderdeeltjes zaten aan de motor vast. Het 'rekje' met de nokkenas zat los en heb ik er af gehaald en schoon gemaakt.


Dat rekje en andere onderdelen ligt er nu onder. Schoongemaakt en wel. Als dat + het kleppendeksel er weer op zit (uiteraard na de hydraulische klepstoters gecontroleerd en eventueel vervangen te hebben) en alles voldoende dicht is spuit ik de hele motor schoon met een hogedrukreiniger o.i.d.. De hele motor uit elkaar halen doe ik niet, dat is niet nodig.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:16:26 #117
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_113842825
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 03:06 schreef 2cv het volgende:
[ afbeelding ]
Hoogste ORGA-nummer op een BX binnen de club (of Nederland) ?

Ik denk het wel :P

quote:
en alles voldoende dicht is spuit ik de hele motor schoon met een hogedrukreiniger o.i.d..
Zou ik niet doen, dasty ontvetter en een stoomreiniger + een schroevendraaier voor de vaste drek werkt stukken beter en veiliger
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  † In Memoriam † vrijdag 6 juli 2012 @ 16:58:29 #118
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113857696
Stoomreiniger, hogedrukreiniger, it's all the same shit :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_113858228
Even tussendoor,erg stoere foto's bij dat oude pompstation.
O+
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:38:53 #120
182073 invine
blablabla etc.
pi_113859420


Hele toffe foto dit!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:41:23 #121
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_113859514
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:58 schreef 2cv het volgende:
Stoomreiniger, hogedrukreiniger, it's all the same shit :P
Tja, jou probleem als er iets kapot gaat door een keiharde straal water :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_113859992
Een beetje met beleid werken,komt het helemaal goed..groene zeep met petrolium doet ook wonderen,lekker insoppen daarmee,daarna inborstelen met een goede bokkepoot en voorzichtig afspuiten.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:04:21 #123
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_113860360
Ik heb in een ver verleden bij een handel in grond verzet materieel gewerkt en daar gebruikten ze een mengsel van benzine/diesel/groene zeep

Dat op de derrie spuiten, half uurtje in laten werken en dan met de hoge druk met heet water erop werd alles brandschoon

Maar goed dat was ook geen klein detail werk :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2012 @ 02:34:08 #124
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114447685
Ik heb nu de beschikking over 2 nokkenassen. Een nokkenas voor een turbo-motor en een nokkenas voor een atmosferische motor. Beide nokkenassen passen in de motor, maar welke zal ik er daadwerkelijk in schroeven en waarom ?

Ik heb met hulp van een goede vriend (die techneut is) de nokkenassen vergeleken. Voor zover we dat kunnen vaststellen zijn de nokken voor de inlaatkleppen bij de turbomotor wat scherper dan bij de atmosferische motor. In de nokken voor de uitlaatkleppen lijkt (!) geen verschil te zitten. Dit hebben we vastgesteld door een stripje lood over de nokken heen te vouwen en vervolgens het stripje op de andere nok te leggen. Sluit het stripje helemaal aan dan zijn de nokken gelijk.

Wat foto's (allen klikbaar voor een groter exemplaar):


Links: atmosferisch. Rechts: turbo.
De nokken op de voorgrond die omhoog staan zijn voor de uitlaatklep.


Links: atmosferisch. Rechts: turbo.
De nokken op de voorgrond die omhoog staan zijn voor de uitlaatklep.


Links: turbo. Rechts: atmosferisch.
De nokken op de achtergrond die omhoog staan zijn voor de inlaatkleppen.


Links: turbo. Rechts: atmosferisch.
De nokken op de achtergrond die omhoog staan zijn voor de inlaatkleppen.

Er staan ook merktekens op de nokkenassen. Dit is aan de vliegwielzijde.


Links: turbo. Rechts: atmosferisch.


Turbo


Atmosferisch

Overigens, de turbo gaat er af (ohja? Ja!) en daar voor in de plaats komt een krukas-aangedreven kompressor. Als de turbo gewoon bleef dan ging de orginele nokkenas er terug in.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:47:54 #125
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_114449307
Die stoelen hebben wij ook gehad als tuinstoel :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')