Na een fijne
MZNR zijn Miendientje en ik nog even naar
Doel gereden. Daar hebben we nog wat foto's gemaakt bij de locale garage. Toen ik Driezel verplaatste en vervolgens nog even naar uiterst rechts stuurde hoorde ik een soort krak en kon ik het stuur doordraaien. Ik voelde wel wat tikken, dus iets wrong langs elkaar heen, maar er was duidelijk iets stuk.
Hier een foto van het moment waarop ik er achter kom dat er iets goed stuk is:
![DSCF9116.jpg]()
Na wat onderzoek kwam ik er achter dat de hardyschijf (rubber schijf die de stuurstang (vanaf het stuur) met het stuurhuis verbindt) erg kapot was. Niet grappig, zeker niet als je in België staat met alleen wegenwacht Nederland service. Er moest dus een (tijdelijke) oplossing komen.
Ik heb uiteindelijk één deel van de hardyschijf laten zitten en het stuurhuis en de stuurstang met langere bouten aan elkaar vast gemaakt, uiteraard zo dat de stelen met schroefdraad omhoog staken en dus niet tegen het stuurhuis aan konden komen. Ik heb ook de orginele moeren gebruikt, die een borgring hebben zodat de moeren niet los kunnen lopen. Op die manier had ik een spelingsvrije overbrening en kon ik veilig rijden. Uiteraard heb ik onderweg meerdere malen gecontroleerd of alles nog in orde was, en dat was telkens het geval. Ook bij het demonteren van deze tijdelijke oplossing zat alles nog goed en waren de bouten niet beschadigd. Het was dus een goede, tijdelijke oplossing.
Hier een foto toen ik bezig was om de rommel weer aan elkaar te schroeven:
![DSCF9129.jpg]()
Hier foto's van de 2 halve hardyschijven:
![DSCF9154.jpg]()
![DSCF9152.jpg]()
Conclusie: de beste plek om pech te hebben is voor een garage, tenzij die garage in Doel ligt. Maar als je naar Doel gaat is je reis nooit Doelloos.
Overigens zit er nu een hardyschijf in die er voor zorgt dat je nog wel kan sturen als het rubber scheurt of zelfs geheel verdwijnt. De metalen strips die er in zitten vallen om elkaar heen als een soort kettingschakels en bij de kapotte was dat niet zo.
[ Bericht 6% gewijzigd door 2cv op 18-06-2012 21:39:23 ]
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/