abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 29 december 2011 @ 00:50:19 #51
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106151543
Inmiddels is het elektrieke probleem opgelost. De transistor was stuk. En om dat te controleren is die vervangen door een eveneens kapotte transistor (maar dat had ik toen niet in de gaten). Het heeft er in elk geval voor gezorgd dat het opsporen van dit redelijk standaard elektrieke probleempje veel voeten in de aarde gehad heft en veel tijd kostte :')

Gister scheurde ik met een aanhanger (±750kg) rond en ging het tanklampje branden. Dat was bij een helling omhoog (oprit naar de A6 bij Lemmer richting Joure) en ik kwam net bij de MacDonald's vandaan. Op de helling omlaag ging het lampje weer uit en vlak voor het eerste parkeerterrein wat ik tegenkwam (±1-2km verder) begon de motor in te houden. Ik ben toen de afrit maar op gegaan en nog voor ik het daadwerkelijke parkeerterrein bereik slaat de motor af. Ik heb wat onder de motorkap gekeken, koelvloeistofniveau bekeken (een beetje aan de lage kant) enzovoorts. Vanwege het gebrek aan daglicht kon ik niet veel bijzonders zien en heb nog een keer gestart. Wonderwel sloeg de motor in 1 keer aan en terwijl de motor stationair liep heb ik de koelvloeistof nog wat bijgevuld.

Met samengeknepen billen verder gereden en in Joure getankt. Er ging ±55 liter in. Toen ben ik doorgereden naar Leeuwarden en daar ben ik zonder verdere problemen of bijzonderheden aangekomen.

Maar wat kan nou het uitvallen van de motor veroorzaakt hebben ? Toch een te laag brandstofpeil ? Vacuum in de (bijna lege ! ) tank ? Brandstofafsluiter die even geen stroom meer kreeg ? Vuil wat een filter tijdelijk ( ! ) verstopte ? Eerlijk gezegd heb ik geen idee, maar zou het wel graag willen weten ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_106159843
het inhouden zou lucht in de brandstof geweest kunnen zijn..

had de Xsara van mn schoonouders ook.. die trok ook lucht mee in de diesel.. liep t blok ook niet lekker van..

en mischien heb je met de helling op rijden net wel een wat grotere hoeveelheid lucht in je leidingen weten te krijgen :? net teveel om je motor te laten draaien maar niet zoveel dattie niet meer wil :?

een vervuild filter lijkt me niet zo logisch.. gewoon ff in de gaten houden wat Driezel doet als de tank vol genoeg is.. dan geen problemen.. dan houd ik het toch echt op wat lucht :-)

gelukkig rijd ons VWtje ook weer.. nu wel met een zwarte deksel voorop :x
  † In Memoriam † vrijdag 30 december 2011 @ 20:12:03 #53
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106217380
Ik rijd daar vaker, anders heb ik nooit problemen op dat punt ;) Maar ik vermoed zelf dat bij Driezel het tanklampje wat later gat branden ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_106218275
k heb um in ons VWtje nog nooit zien branden ( en ja het lampje is niet stuk :') )

47 liter tank.. en dan er 45 en nog een beetje in weten te gooien.. :+
  † In Memoriam † vrijdag 30 december 2011 @ 21:06:06 #55
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106219665
Hoe weet je dat het lampje niet stuk was als je hem nog nooit hebt zien branden ? :+
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:38:21 #56
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_106221035
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:06 schreef 2cv het volgende:
Hoe weet je dat het lampje niet stuk was als je hem nog nooit hebt zien branden ? :+
Omdat er tegenwoordig een lampje gaat branden als er lampje stuk is :D
  † In Memoriam † vrijdag 30 december 2011 @ 22:13:41 #57
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106222667
Dan moet dat lampje het ook doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 30 december 2011 @ 22:16:50 #58
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_106222841
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:13 schreef 2cv het volgende:
Dan moet dat lampje het ook doen.
Je hebt lampjes die bij het uitstaan heel zwak branden ter controle.
  † In Memoriam † vrijdag 30 december 2011 @ 22:21:17 #59
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106223092
Klopt, zitten ook in Driezel :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_106224356
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 21:06 schreef 2cv het volgende:
Hoe weet je dat het lampje niet stuk was als je hem nog nooit hebt zien branden ? :+
lampje getest is zeker geen optie? :'P
  † In Memoriam † maandag 26 maart 2012 @ 00:01:56 #61
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109516401
Antieke aandrijfassen vervangen door aandrijfassen die minder dan 100.000km (vermoedelijk zelfs minder dan 50.000km) oud zijn. Rijd je weg ... klokloklokloklokloklok ...

Shit.

Gecontroleerd of het geen montagefout was (bout/moer/whatever niet goed aangedraaid) maar nee. 1 van de vrijwel nieuwe aandrijfassen heeft speling. Heel weinig, maar genoeg om meer vervelende geluiden te maken dan die oude aandrijfassen.

Gloejendegloejendegloejende ....
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 26 maart 2012 @ 00:08:57 #62
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_109516618
Och dat hoort bij een BX en anders neem je maar een Xantia :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  † In Memoriam † maandag 26 maart 2012 @ 00:15:59 #63
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109516821
;(
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_109520145
Waarom niet voor montage gecontroleerd?
Vogelbek-verdubbel-inator
  † In Memoriam † maandag 26 maart 2012 @ 19:57:28 #65
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109541837
Omdat het niet aannemelijk was dat die stuk was (die dingen gaan tonnen mee) en omdat het vrij moeilijk (zo niet onmogelijk) is om die dingen voor montage goed te testen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_109542683
Tip: koop nieuwe en geen oude rotzooi van een ander
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2012 @ 00:24:57 #67
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109554887
Die 'oude rotzooi' heb ik 2 jaar terug nieuw gekocht. Ze zijn rammelvrij onder m'n vorige BX vandaan gekomen en tussen het moment dat ik ze gedemonteerd en terug gemonteerd heb heeft niemand er aan gezeten.

Overigens, dat ik deze onderdelen zelf relatief recent zelf nieuw gekocht heb is voor mij reden om deze 'oude rotzooi' weer opnieuw te monteren. Normaal gesproken gebruik ik vrij weinig 2e hands onderdelen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_109634107
t ding doet gewoon zn naam eer aan :P
  † In Memoriam † zaterdag 31 maart 2012 @ 22:30:25 #69
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109744952
Vandaag de homokineet aan de rechterkant vervangen want ik was er zeker van dat ik het geklokker de vorige keer aan de rechter kant hoorde. Daarbij zat in de buurt van de homokineet een rare speling. Vervolgens een testritje gemaakt. Resultaat: klokloklokloklokloklok...

Vervolgens was dit zo ongeveer mijn gezichtsuitdrukking:

Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110077110
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 22:30 schreef 2cv het volgende:
Vandaag de homokineet aan de rechterkant vervangen want ik was er zeker van dat ik het geklokker de vorige keer aan de rechter kant hoorde. Daarbij zat in de buurt van de homokineet een rare speling. Vervolgens een testritje gemaakt. Resultaat: klokloklokloklokloklok...

Vervolgens was dit zo ongeveer mijn gezichtsuitdrukking:

[ afbeelding ]
dan baal je wel ja :o!

mischien moet je gewoon aan kwiezel beginnen ;)
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 22:43:08 #71
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110077469
Nee, stug doorgaan. Het was ook niet de linker aandrijfas n.l. ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110081677
check je banden, heb ik ook gehad, een band met een vlakke kant en het klinkt als een rotte aandrijfas.
Bij mij waren het beide achterbanden.
Citroën DSuper bjr 1972-118 pk--Citroën C4 bjr 2021-110pk
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 00:33:28 #73
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110083630
Hmz, ga ik ook naar kijken. Het punt is alleen wel dat ik het alleen hoor als ik plankgas geef in de 1e/2e versnelling.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 22:52:04 #74
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110116792
Vandaag de lange aandrijfas maar eens vervangen. Nu kan ik weer klappervrij optrekken. Het vermoeden is dat de aandrijfassen zelf in orde zijn, maar dat ik de moertjes van de haakboutjes voor het tussenlager niet vast (genoeg) gedraaid heb waardoor dat lager los zat.

Ik denk dat ik de oude/nieuwe aandrijfassen die ik onder Criezel 2 vandaan geplukt heb ga reviseren en terug monteren. Ik heb ze er wat hardhandig uit getrokken waardoor de tripoïdes uit elkaar getrokken zijn en dat is niet goed.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2012 @ 23:41:37 #75
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111561516
Van het weekend heb ik alle bollen*, handremkabels*, remklauwen*, remblokken*, remschijven*, remslangen en LHM vervangen.

Dat veert en remt weer geweldig ! Alleen de hoogteregelaars zijn nog niet helemaal 100% gehoorzaam en achter staat Driezel nog een tikje te hoog. Ik hoop dat de hoogteregelaars onder invloed van de verse LHM vanzelf gaan gehoorzamen. De achterkant moet ik nog iets lager zetten.

*Komt uit Criezel 2 maar is nog in prima staat, bollen zijn begin dit jaar nog gecontroleerd en in orde bevonden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')