Inmiddels is het elektrieke probleem opgelost. De transistor was stuk. En om dat te controleren is die vervangen door een eveneens kapotte transistor (maar dat had ik toen niet in de gaten). Het heeft er in elk geval voor gezorgd dat het opsporen van dit redelijk standaard elektrieke probleempje veel voeten in de aarde gehad heft en veel tijd kostte

Gister scheurde ik met een aanhanger (±750kg) rond en ging het tanklampje branden. Dat was bij een helling omhoog (oprit naar de A6 bij Lemmer richting Joure) en ik kwam net bij de MacDonald's vandaan. Op de helling omlaag ging het lampje weer uit en vlak voor het eerste parkeerterrein wat ik tegenkwam (±1-2km verder) begon de motor in te houden. Ik ben toen de afrit maar op gegaan en nog voor ik het daadwerkelijke parkeerterrein bereik slaat de motor af. Ik heb wat onder de motorkap gekeken, koelvloeistofniveau bekeken (een beetje aan de lage kant) enzovoorts. Vanwege het gebrek aan daglicht kon ik niet veel bijzonders zien en heb nog een keer gestart. Wonderwel sloeg de motor in 1 keer aan en terwijl de motor stationair liep heb ik de koelvloeistof nog wat bijgevuld.
Met samengeknepen billen verder gereden en in Joure getankt. Er ging ±55 liter in. Toen ben ik doorgereden naar Leeuwarden en daar ben ik zonder verdere problemen of bijzonderheden aangekomen.
Maar wat kan nou het uitvallen van de motor veroorzaakt hebben ? Toch een te laag brandstofpeil ? Vacuum in de (bijna lege ! ) tank ? Brandstofafsluiter die even geen stroom meer kreeg ? Vuil wat een filter tijdelijk ( ! ) verstopte ? Eerlijk gezegd heb ik geen idee, maar zou het wel graag willen weten ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/