abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 23:53:40 #1
25682 2cv
Niet subtiel
pi_104830105
Ik heb gezegd dat Criezel 2 m'n laatste BX zou zijn. Wrong ! Ik ben er weer ingestonken :P Vorige week bekeken, vandaag opgehaald. Hij heeft dik 5 ton op de teller, maar goed onderhouden dus dat merk je niet ! Er zijn wel wat dingen die gedaan moeten worden: nieuwe distributieriem en er moet naar de gloeipluggen gekeken worden.

Maar als eerste moet de gaskabel vervangen worden ! Onderweg liet ik het gaspedaal los maar dat bleef hangen. Erg vervalend als je meer dan 100km/u rijdt en het verkeer voor je mindert vaart. Ik heb geprobeerd met m'n voet het gaspedaal omhoog te bewegen, maar dat lukte niet. Dan maar de koppeling intrappen (toch fijn dat het geen automaat was) en bij de eerste afrit er af. Op een parkeerplaats heb ik van een binnenband van een fiets een elastiek gemaakt om de gashevel op de pomp terug te trekken. Daarna was het wat zwaarder om het gaspedaal in te trappen, maar stationair draaide de motor tenminste geen 3000rpm meer.

Na deze reparatie bleek de gaskabel knap verot te zijn. Waarschijnlijk is op 1 of andere manier de buitenkabel in elkaar gedrukt, want ik kon geen plankgas meer geven. Volgens de tomtom kwam ik niet boven de 127km/u uit, en dat na 10km 'accelereren' (ik kon bij lange na geen plankgas meer geven waardoor je het niet echt accelereren kan noemen).

Overigens zit er amper roest aan deze BX (als je heel goed zoekt vind je een heel klein beetje roest) maar absoluut nergens doorgerot. Onder andere ook niet rond het dakraam :D :D :D

Foto's komen later, die heb ik nog niet gemaakt :@
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_104831956
Altijd tof de BX verhalen van 2cv :D
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_104833018
Staat ook weer bij je andere projecten in: Overzicht Projecten
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 01:32:24 #4
25682 2cv
Niet subtiel
pi_104833120
Ik sterf in de projecten :')
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_104835347
die je niet af maakt.... ;)
pi_104836353
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 01:32 schreef 2cv het volgende:
Ik sterf in de projecten :')
:P
pi_104836398
Oeh altijd vet een BX, ik ga dit project ook zekers volgen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 10:32:41 #8
317910 Executioner
AK-47's for everyone!
pi_104836711
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 07:07 schreef piepkuiken21 het volgende:
die je niet af maakt.... :{
- RELIGION - Treat it like your penis, don't show it off in public and don't shove it down your children's throat.
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:28:25 #9
53151 T42
Pinball Wizard
pi_104844090
waarom draaide je niet gewoon contakt uit? zonder de sleutel er uit te trekken?
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 21:35:42 #10
25682 2cv
Niet subtiel
pi_104897907
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 07:07 schreef piepkuiken21 het volgende:
die je niet af maakt.... ;)
Project Criezel 2 is aardig afgemaakt hoor :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:28 schreef T42 het volgende:
waarom draaide je niet gewoon contakt uit? zonder de sleutel er uit te trekken?
Ik was op de snelweg op de linker baan. Daarbij gaat het ding dan meteen op het stuurslot geloof ik. Koppeling leek mij het beste.

Zowieso, in paniek is het moeilijk in 1 keer het allerbeste te doen. Dan ben je allang blij dat je niet meteen de keuzes maakt die per definitie verkeerd zijn.

Zo, gister is met veel hulp de distributieriem vervangen en zijn de kleppen gesteld. Sommige kleppen hadden een negatieve (!) klepspeling.

Dit zijn de dingen die ik nog aan Driezel moet/wil (laten) doen (in willekeurige volgorde)
- Radio monteren
- Interieur van Criezel 2 (wat (ook) niet orgineel is) monteren
- Lampjes achter de kilometerteller e.d. vervangen (er zijn een paar stuk)
- Een Dinitrolbehandeling
- Brandstoflek repareren
- 2,1 liter kompresormotor monteren
- Dieselretourslangen vervangen
- Xantia remmerij die nu onder Criezel 2 zit monteren
- Deur-uithouder-veer-dingen van de achterdeuren vast zetten
- Kachelventilator reanimeren
- Oliedruk-, olietemperatuur- en koelvloeistoftemperatuurmeter monteren
- Wielen van Criezel 2 monteren (eerst winterwielen uiteraard!)
- Spiegels vervangen door die van Criezel 2. Redenen hiervoor: de huidige spiegels zijn niet zo mooi en trillen. Tevens heeft de linker spiegel geen bol spiegeltje zodat ik geen dode hoek meer heb. Daarbij zaten deze spiegels ook al op Oude Criesel en ik vind het daarom extra leuk om ze ook op Driezel te zetten.
- Olie en koelvloeistof verversen

Belangrijkste dingen gebeuren eerst. De 2,1 liter kompressormotor komt er ook pas in als de andere dingen aangepakt zijn. Alhoewel ik wel twijfel of ik Driezel eerst laat Dinitrollen of dat ik er eerst de 2,1 liter kompressormotor in zet. Want als alles in de dinitrol zit, sleutelt het zo vervelend (dinitrol is vies). Maar die motor komt er niet op korte termijn in. Dat betekent dat ik deze winter nog door de pekel rijd zonder anti-roest behandeling ...

Ik moet er nog meer even over nadenken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_104903262
Heb je al foto's 2cv? :)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 23:09:26 #12
25682 2cv
Niet subtiel
pi_104904240
Nope.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_105323216
ook maar volgen :7 weet ik dat ik dr niet tegen aan mot duwen ivm mogelijk los zittende onderdelen :P
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 23:54:34 #14
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105323307
Is er iets gebeurd wat ik niet weet ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_105323753
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 23:54 schreef 2cv het volgende:
Is er iets gebeurd wat ik niet weet ?
niet dat ik weet? :P
  donderdag 8 december 2011 @ 09:30:06 #16
78498 classpc
I don't like change
pi_105328847
Is het weer een Break geworden?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_105340643
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:35 schreef 2cv het volgende:

Ik was op de snelweg op de linker baan. Daarbij gaat het ding dan meteen op het stuurslot geloof ik. Koppeling leek mij het beste.

Hij gaat pas op stuurslot als je de sleutel eruit trekt. Maar in ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)
Hier had uw reclame kunnen staan.
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2011 @ 20:51:12 #18
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105352821
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 09:30 schreef classpc het volgende:
Is het weer een Break geworden?
Uiteraard !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_105353754
hoeveel auto's heb je nou wel niet intussen?
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2011 @ 21:11:06 #20
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105353896
5 :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 8 december 2011 @ 21:12:39 #21
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_105353974
Ik heb er 6 waarvan 50% BX :@

TVP! :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_105361624
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:11 schreef 2cv het volgende:
5 :P
5.. waarvan 2? rijvaardig? :)

(wilde gok :x )
  † In Memoriam † vrijdag 9 december 2011 @ 00:01:39 #23
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105361976
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 23:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

5.. waarvan 2? rijvaardig? :)

(wilde gok :x )
1 :@

Maar van 1 auto moeten alleen de remmen even ontlucht worden. APK heeft 'ie al. En 1 auto moet nog 'even' gesloopt worden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_105362134
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 00:01 schreef 2cv het volgende:

[..]

1 :@

Maar van 1 auto moeten alleen de remmen even ontlucht worden. APK heeft 'ie al. En 1 auto moet nog 'even' gesloopt worden.
slopen is niet moeilijk :+
  † In Memoriam † vrijdag 9 december 2011 @ 00:19:53 #25
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105362719
Het ding rijdt al niet meer op eigen kracht en ik wil de bruikbare onderdelen (dat zijn er veel) van af halen. Vermoedelijk ben ik 2 dagen bezig.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_105363958
hmm dan duurt t idd wat langer dan met een:
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 20:17:15 #27
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105466527
Hehe, eindelijk foto's:




De andere foto's zijn NOG slechter. Die kan je hier bekijken.

Gister poging 2 (of 3?) gedaan ok de kachelventilator te repareren. Is niet gelukt omdat ik niet veel electro-kennis heb, iemand instructies moest geven hoe een accu te wisselen en diezelfde iemand graag wilde dat ik meeging om een hapje te gaan eten en een film te bekijken. Dus knarsetandend heb ik iets kortgesloten zodat de kachelventilator toch een beetje draait. Maar het eten was lekker en de film was leuk.

Ohja, nog wat aanvullende info:

Driezel is tot vrij recentelijk goed onderhouden/gerepareerd. Op de achterklep staat inderdaad RD, rondom zijn er nieuwe (contact) sloten met kruissleutel geplaatst want de sleutels zien er erg nieuw uit en de sloten lopen supersoepel, de getalletjes op de afstandsmeter en dagteller zien er erg nieuw uit, de schakelaars aan het stuur voelen opvallend nieuw aan, het dashboardkastje werkt perfect (er mankeert niets aan de sluiting en scharnieren), de bekleding ziet er niet of nauwelijks versleten uit en zit ook ERG prettig (ik twijfel serieus of ik het interieur van Criezel 2 er in ga zetten) en vrijwel alles functioneert goed.

Het enige wat ik te 'zeuren' heb is dat er wat gaatjes in het dashboard zitten van een carkit ofzo, er een klein brandplekje op het deurpaneel links-voor zit (vermoedelijk van een sigaret), en dat 1 van de paneeltjes van de klokkenwinkel wat scheef zit, er wat lampjes kapot zijn, de naald van de toerenteller niet goed staat (die geeft 4000rpm aan bij 120km/u).

Die gaatjes en dat brandplekje kunnen me niet boeien. De rest wordt gefixt of komt wel goed als ik het modificeer (echte metertjes in plaats van controlelampjes enzo).

Kenteken: JD-FD-77
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_105468694
hm.. lijkt verdacht veel op Criezel 2 :')
  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 20:57:10 #29
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105468761
Deze voelt anders een stuk nieuwer aan.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_105468812
ja ik kan alleen op een handje vol plaatjes een oordeel vellen! :+

Maar zo lang jij er maar blij mee bent :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')