Ja, is ook echt stom dat ze weg zijn. En inderdaad ook een soort tijdperk wat daarmee wordt afgesloten en waar je een beetje weemoedig van kunt worden.quote:Op maandag 28 november 2011 17:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik ken dat gevoel wel. Maar de Plaatboef in Den Haag vind ik echt ongezellig. Chagrijnige kerel ook achter de kassa. De Plaatboef in Rotterdam (op de Nieuwe Binnenweg) is veel leuker, maar bestaat die eigenlijk nog?
Plato was een snoepwinkel, met mooie uitstallingen, toffe aanbiedingen en een fijn huiskrantje. Ik kwam daar graag.
Ik lijk nu wel een aardige hovenier te hebben gescoord.quote:Op maandag 28 november 2011 18:17 schreef Z het volgende:
Ik heb ook geen goede ervaringen met Werkspot.
Ik wel ! En dat idee lijkt me ook leuk en het was ook nog eens een hele vriendelijke man. Maar toen ik er was, was het nog een gewone zaak. Alles was heel erg zoet kan ik me vooral nog herinneren.quote:Op maandag 28 november 2011 16:04 schreef Z het volgende:
Heb jij wel eens bij restaurant Muller gegeten Lienekien (of iemand anders)? Dat klinkt zo sympathiek, maximaal 8 man, één man personeel (die kookt en serveert).
Daar heb je geen binnenkomers nodig.quote:Op dinsdag 29 november 2011 05:24 schreef Mainport het volgende:
Geheelonthouders hebben gelijk, maar alleen mensen die drinken weten waarom
(Dat is een mooie binnenkomer voor op jullie baantje)
Tja... Godard.quote:Op dinsdag 29 november 2011 04:30 schreef Mainport het volgende:
Une femme est une femme
Vivre sa vie: Film en douze tableaux
Le Mepris
Pierrot le fou
Stuk voor stuk prachtig geschoten films met belabberde scripts. In sommige gevallen verdenk ik Godard ervan helemaal geen script te hebben gebruikt. In Vivre sa vie zijn bijvoorbeeld veel scènes geïmproviseerd. "Verzin zelf je tekst maar," zegt Jean-Luc dan tegen Anna Karina. Het is soms heel experimenteel, zoals het abrupt stoppen van de muziek midden in een scène bij Une femme est une femme en vijf seconden later weer verder gaan. Herhaal dat tien keer. Bij Pierrot le fou wordt de willekeur van scènes wel heel bont. Jean-Paul Belmondo steelt een auto. Jean-Paul Belmondo slaat een vrouw. Een filosofische verhandeling terzijde. Godards zus was na het zien van die film bang dat Jean-Luc zelfmoord zou plegen. Over het algemeen kan ik het wel eens zijn met Ingmar Bergman:
[on Jean-Luc Godard] I've never gotten anything out of his movies. They have felt constructed, faux intellectual and completely dead. Cinematographically uninteresting and infinitely boring. Godard is a fucking bore. He's made his films for the critics.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |